Skip to main content

Geen 5G verbinding met Klik&Klaar

  • 28 november 2024
  • 7 reacties
  • 720 Bekeken

Sinds Odido de nieuwe firmware heeft geïnstalleerd die het probleem met Wi-Fi Plus heeft opgelost, heb ik het volgende probleem:
Het 5G-lampje is rood en als ik verbinding maak met het modem, zie ik dat alleen LTE groen is (2 streepjes) en 5G grijs. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik probeer al heel lang hulp te krijgen, maar Odido reageert niet. De snelheid is erg laag en ik moet het modem 1-2 keer per dag opnieuw opstarten omdat het internet op een gegeven moment helemaal niet meer werkt.

Uitgelichte reactie

29 november 2024

Hey ​@Damian_NL, goed dat je dit aankaart.

Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis? 

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14068 reacties
  • 29 november 2024

Hey ​@Damian_NL, goed dat je dit aankaart.

Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis? 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 29 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Damian_NL, goed dat je dit aankaart.

Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis? 

Mijn modem staat dicht bij het tuinraam. Ik heb een heel goed 5G-signaal op mijn telefoon op dezelfde plek waar de modem staat.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 29 november 2024
Damian_NL schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Damian_NL, goed dat je dit aankaart.

Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis? 

Mijn modem staat dicht bij het tuinraam. Ik heb een heel goed 5G-signaal op mijn telefoon op dezelfde plek waar de modem staat.

 Ik wil mention dat ik vóór de firmware-update 4 strepen op 5G had


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 30 november 2024

Hoi ​@Damian_NL, ik help je graag verder! Staat het modem misschien in de buurt van andere electronica? Heb je ook al eens geprobeerd het modem te verplaatsen? Voor het vinden van een betere plek voor je 5G-modem kan je het apparaat vervolgens herpositioneren. Je krijgt dan een compas-functie te zien die je met je tablet of smartphone toont waar de dichtstbijzijnde Odido 5G-masten staan. Dit kunnen er een tot wel drie zijn. Door vervolgens het 5G-modem richting de beste mast te positioneren (bij voorkeur voor een raam) heb je het beste ontvangst en daarmee de beste internetverbinding voor jouw adres. Ik hoor graag of dit helpt! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 3 december 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@Damian_NL, ik help je graag verder! Staat het modem misschien in de buurt van andere electronica? Heb je ook al eens geprobeerd het modem te verplaatsen? Voor het vinden van een betere plek voor je 5G-modem kan je het apparaat vervolgens herpositioneren. Je krijgt dan een compas-functie te zien die je met je tablet of smartphone toont waar de dichtstbijzijnde Odido 5G-masten staan. Dit kunnen er een tot wel drie zijn. Door vervolgens het 5G-modem richting de beste mast te positioneren (bij voorkeur voor een raam) heb je het beste ontvangst en daarmee de beste internetverbinding voor jouw adres. Ik hoor graag of dit helpt! Groetjes, Ishana

Bedankt voor je advies. Ik heb het volgende gedaan: ik heb het modem naar de eerste verdieping verplaatst en de Wifi Plus naar de woonkamer gebracht. Als resultaat van deze verandering heb ik nu een snelheid van 650MB op de eerste verdieping en 300-350MB in de woonkamer. Het 5G-lampje is nu blauw. Het probleem is opgelost, maar het heeft me wel wat tijd gekost om de beste plek voor het modem te vinden.


Damian_NL schreef:

Sinds Odido de nieuwe firmware heeft geïnstalleerd die het probleem met Wi-Fi Plus heeft opgelost, heb ik het volgende probleem:
Het 5G-lampje is rood en als ik verbinding maak met het modem, zie ik dat alleen LTE groen is (2 streepjes) en 5G grijs. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik probeer al heel lang hulp te krijgen, maar Odido reageert niet. De snelheid is erg laag en ik moet het modem 1-2 keer per dag opnieuw opstarten omdat het internet op een gegeven moment helemaal niet meer werkt.

 

GEEN 5G ONTVANGS MET KLIK&KLAAR

Ik heb nu een maand sinds april 2025, Odido Klik&Klaar. Ik heb geen goede ontvangst, geen 5G en maar beperkt 4G ontvangst. Tevens staan de IP adressen op een zwarte lijst, wat weer voor andere problemen zorgt. Ik heb diverse malen gebeld met Odido en langs geweest in de winkel. Ik krijg steeds dezelfde reacties als hieronder beschreven. En zelfs reacties om het abonnement maar op te zeggen. Nu betaal ik wel al een tijdje voor 5G en heb dit ook nodig. Ik heb een expert (uit eigen gelederen) hier naar laten kijken, hij zegt dat het modem van Odido een goedkoop model is en veel te zwak is. Odido kan het beste deze zwakke modem vervangen voor een betere en sterkere. Bij het afsluiten van het abonnement zou het signaal bij mij thuis goed moeten zijn, dit was ook door Odido zelf nagekeken. Buiten geprobeerd en toen net 5G gehaald de downloadsnelheid ging van 40 naar 300.Binnen achter dubbelglas of in de deuropening al geen 5G meer. Buiten dat wij betalen voor 5G en Odido niet levert, hebben wij 5G nodig (10 snelwegen ipv 1 landweggetje). 5G heeft ongeveer 10x meer capaciteit dan 4G plus en i.c.m. een hogere snelheid 300/40=7,5 keer 10 is een factor 75 aan meer capaciteit/snelheid. Mijn mobile telefoon heeft wel gewoon 5G ontvangst binnen!! Dus ligt gewoon aan goedkope en slechte modem.

Het Klik&Klaar (5G!) product is een handige oplossing, alleen het modem is veel te zwak en zou moeten worden vervangen door Odido inclusief eventueel een losse buiten antenne.

Ik hoop op een serieuze reactie van Odido en niet weer een reactie van je abonnement maar opzeggen, rondlopen met je modem, bij het raam zetten (dan ramen zonder glas), aan- en uitzetten, raam open zetten, buiten neer zetten, geen dekking e.d.  Het is gewoon een technisch probleem Odido levert niet waar je voor betaalt en houdt je aan het lijntje. Wees eens een sterk bedrijf wat waarmaakt waar je voor betaald en probeer de kwaliteit hoog te houden, de basis was al gelegd door T-mobile nu even goed doorpakken en mensen niet aan het lijntje houden, er zijn hier duizenden klachten over!


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 265 reacties
  • 15 mei 2025

@FreddeVries1998 als je een reactie van Odido wil kan je beter een nieuw topic beginnen ipv een een ander topic kapen…

 

Daarnaast is volgens mij het beleid van Odido voor klik en klaar min of meer als het werkt dan is het fijn, als het niet werkt dan jammer maar helaas.

Het modem is echt geen prul, kost nieuw 500 euro, maar Odido heeft sommige 5G  banden afgesloten voor klik en klaar om het normale 5G mobiel verkeer niet te overbelasten. Dus daar zal je waarschijnlijk last van hebben in jouw situatie.

In mijn situatie werkt het ondertussen perfect.

 

Wat zegt de klik en klaar dekkingskaart over het te verwachten signaal op jouw locatie? Is er wellicht een storing bij jou in de buurt, zie de Odido storingskaart?

Helpt het om het modem op de 2e verdieping te zetten? Je zou dan met een extra wifi punt a 2.5 euro p/m dan wifi naar beneden kunnen halen.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen