Skip to main content
10000 Topics
Thunderbird kan niet meer mijn account aanmelden bij server pop-mail.outlook.com
Mijn vrouw's account voor Thunderbird kan plotseling niet meer aanmelden bij de server pop-mail.outlook.com . Het werkte tot nu toe (al vele jaren) bijna altijd goed! Dit was via DSL van Tele2. Wel het laatste half jaar af en toe dit probleem, maar dan lukte het na een paar maal "Opnieuw Proberen" wel! Ik ben vanaf eergisteren,dinsdag 24-09 over naar Glasvezel van Odido en het lijkt erop dat het probleem vanaf dat moment is onstaan. Nu heb ik alles geprobeerd, tips van Thunderbird problemen gevolgd, zoals security.stl niveau-waardes veranderen (staat nu op 3) naar 2 of 1, maakte niet uit. Ook zonder firewall geprobeerd, maakte niet uit. Ook Windows in Safe Mode geprobeerd, maakte niet uit. Typisch bij "nieuwe berichten ophalen" krijg ik de error, ook bij verzenden van een bericht krijg ik de error. Het account (annegm25@hotmail.com) kan dus niet meer aangemeld worden op de pop-mail server. Het wachtwoord is juist! Ze kan gewoon bij de outlook server aanmelden voor de webmail versie. Wat kan ik nu nog doen? Ik nijg er naar om het account uit Thunderbird te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar.........blijven de bestaande mail mappen dan nog bereikbaar, dat weet ik dus niet zeker. Andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar kunnen dan de oude mailmappen bereikbaar blijven? Ook misschien een optie: als de error verschijnt, zijn er 3 opties, 1 opnieuw proberen, 2 nieuw wachtwoord invoeren en 3 annuleren. Wanneer ik 2 zou kiezen, is dat dan het wachtwoord voor haar hotmail account en dus ook haar Windows account en wat zijn daarvan de gevolgen?
Geen internet, geen service, geen oplossing
Na een dramatische installatie (eerste keer kwam de monteur van Guidion niet opdagen, tweede keer kwam de monteur 4 uur te laat en kon het niet installeren, vervolgens nog een week moeten wachten tot KPN netwerk langs kon komen) heb ik net geen maand gebruik kunnen maken van glasvezel. Alles werkte perfect maar toen begon opeens het PON lampje te knipperen en had ik geen internet meer. Na contact met de klantenservice is besloten iemand van Guidion langs te sturen. Uiteraard kwam de monteur van Guidion weer uren te laat, en kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou waarschijnlijk in de wijkcentral liggen. Vervolgens is er een monteur van KPN netwerk langsgeweest, ook deze kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou volgens hem echter niet in mijn aansluiting of de wijkcentrale zitten. Toch wou Odido opnieuw een monteur van Guidion langsturen (inmiddels zit ik nu al 2,5 week zonder internet). Deze monteur zou vannochtend komen (rond 9 uur, mogelijk een uur eerder of later). De monteur is echter niet op komen dagen. Na contact met de klantenservice van Guidion zou de monteur aan het einde van zijn dienst alsnog langskomen. Het is nu 20 uur geweest, de klantenservice is uiteraard gesloten en ik ga ervan uit dat de monteur ook naar huis is. Eerlijk gezegd vind ik deze hele gang van zaken vrij bizar. Ten eerste hoe er met de tijd van klanten omgegaan wordt (ik heb nu in totaal 6 dagen vrij moeten nemen voor al deze afspraken, waarvan 2 afspraken niet op komen dagen), ten tweede dat er al twee monteurs zijn langs geweest en beiden niet het probleem kunnen oplossen. Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? En wat bleek uiteindelijk het probleem? Heeft Odido ook eigen monteurs? Ik wil niks meer met Guidion te maken hebben, als ik nog een keer een afspraak moet maken met dit bedrijf ga ik liever mijn contract opzeggen en mij geluk bij een andere provider beproeven.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen