Skip to main content

Hallo,

Ik heb continu last van packet loss bij mijn internetverbinding. Dit probleem doet zich steeds in de avonden voor en overdag heb ik er geen last van. Gamen is praktisch onmogelijk door de aanhoudende packet loss wat vreselijk irritant is. Vrienden waarmee ik probeer te spelen hebben er totaal geen last van, daarmee is het dus geen server issue maar iets anders. Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met de congestie van het internet in de wijk, omdat het probleem zich in de avonduren voordoet tijdens piekuren.

Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen (denk aan router restart of aanpassen instellingen) en ook al meerdere vergelijkbare post geraadpleegd, maar steeds zonder succes. Hieronder nog wat aanvullende info, inclusief de standaard opgevraagde tests.

• Ik heb een 1 Gbit/s aansluiting – in de speedtesten haal ik dit constant
  • Ik heb een EX5601-T1 router
  • Ik heb een directe kabel van pc naar router
  • Ik heb de Dos optie in de router uitgeschakeld
  • De game die ik speel is Call of Duty Warzone (overdag dus geen problemen, savonds wel)
  • Er wordt verder geen tot bijna geen gebruik gemaakt van het internet thuis – oftewel, volledige bandbreedte beschikbaar voor gaming

Pingtest 8.8.8.8

Traceroute 8.8.8.8

Ping naar first hop van Traceroute 8.8.8.8

Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad!

Dank!

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Hi ​@Nora van Odido, ik heb de gegevens toegevoegd. Hopelijk kun je er zo mee verder. Laat maar weten als je nog wat nodig hebt.

Reageer