Skip to main content
  • 8,956 Topics
  • 72,433 Reacties
8956 Topics
Bedraad en Wifi netwerk aanleggen met Tmobile en Switch TP-link TLsg1016de, hoe? help?!
Hoi! Kan iemand me helpen? Ik probeer een thuisnetwerk aan te sluiten in mijn nieuwe huis. We zijn het een en ander aan het verbouwen en willen graag een bedraad netwerk aansluiten met de mogelijkheid om er een NAS opslag op aan te sluiten zodat er vanuit vrijwel alle kamers een stabiele verbinding is met een opslag (voor eigen fotografie bedrijf). Ook is het wenselijk dat via de netwerkaansluiting in de muur een (bedrade) internetverbinding verstuurd kan worden. Naast het bedrade netwerk wil ik graag ook WiFi voor de apparaten die niet bedraad aangesloten kunnen worden (mobiele telefoon etc) Ik ben al een tijdje aan het knutselen met het netwerk, maar ik kom er niet aan uit.. dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.. Ik heb de volgende apparatuur: Tmobile Huawei HG659 (geen glasvezel verbinding) TP-link TL-SG1016de switch NAS Synology DS418play Netwerkaansluiting in de muren (CAT6e) iMac de bedrade aansluiting in de muur zitten via een patchpanel en korte cat6e kabeltjes aan de switch. Opstelling nu: Netwerkaansluiting in muren-> patchpanel -> switch -> router -> WiFi + Tv (NAS en iMac aan verschillende netwerkaansluiting in muur) Ik snap dat alles op hetzelfde netwerk moet zitten en ben zover dat ik vanaf mijn iMac toegang heb tot de Nas die verbonden is met de switch, maar op de een of andere manier komt er geen internetverbinding door.. Is dit iets in Tmobile dat het blokkeert? Groetjes Linda
Raspberry Pi installatie
Ik wil een Raspberry Pi als server gebruiken, dus wil deze met het internet verbinden via de HG659. Hierbij heb ik o.a. deze website gebruikt: https://howtoraspberrypi.com/how-to-raspberry-pi-headless-setup/ Echter, bij simpelweg aansluiten gaf de HG659 aan dat de LAN poort in gebruik is, maar verscheen er geen nieuwe LAN device in "Home Network > LAN Devices". Hierop heb ik de Pi direct op m'n desktop aangesloten en kon ik wel verbinding met de Pi maken (die werkt dus gewoon). Op deze manier het MAC adres van de Pi gevonden. Dit vervolgens gebruikt om handmatig een device toe te voegen in de HG659. Bij aansluiten van de Pi wordt deze device herkend, maar wordt er nog steeds geen IP adres toegewezen (DHCP staat aan). Handmatig een statisch IP adres toewijzen doet ook niks. Nou wil het zo zijn dat bij de installatie van andere apparaten (desktop, smartphone) ik een melding kreeg "Inloggen bij netwerk vereist" o.i.d., vergelijkbaar met wat je in b.v. een hotel te zien krijgt. Simpelweg klikken op deze melding was al genoeg om echt verbinding te krijgen. Hierna heb ik deze melding nooit meer gezien. Op de Pi kan ik dit echter niet op deze manier doen omdat het een headless server is. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Zijn er mensen die wel een headless server hebben weten te verbinden? Heeft de HG659 een soort whitelist die ergens aangepast moet worden, of moet er nog iets ingesteld worden op de Pi?
Installatiekosten €0,00
Beste T-mobile, Op 10 december 2018 is mijn glasvezel abonnement geactiveerd en kwam de monteur om deze aan te sluiten. Helaas kwam de monteur 5 uur later vanwege 'uitgelopen eerdere werkzaamheden'. Ondanks dat dit kan gebeuren was ik hier niet blij mee omdat ik hierdoor een extra halve dag vrij moest nemen. De monteur had echter een oplossing en heeft zijn werkbon ingevuld en de installatiekosten op €0,00 gezet met de mededeling dat ik ter compensatie de installatiekosten niet hoefde te bepalen. Dit leek mij een goede oplossing en heb de bon ondertekend. Na de eerste factuur viel het mij op dat ik deze compensatie nergens terug zie en heb ik contact opgenomen met de klantenservice en gevraagd hoe en wat. Jullie medewerker vond ook dat het niet klopte dus als bewijs moest ik de digitale kopie van de werkbon sturen en zou het geregeld worden. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail met daarin: "Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!" Mooi. Maar ook op de daarop volgende facturen nergens iets wat op compensatie lijkt. Dus heb ik deze week contact opgenomen met de klantenservice en geprobeerd uit te leggen waarom ik vind dat het niet klopt dat er geen verschil is tussen de installatiekosten zoals die staan op het overzicht van T-mobile Thuis overeenkomst en de uiteindelijk facturen. Want hoe dan ook: IETS is €0,00 geworden dus ergens zou ik toch IETS niet hoeven te betalen, lijkt mij??? Na meerdere e-mails, wedervragen en ingeschoten tickets kreeg ik vandaag het anwtoord: "Deze kosten zijn onze standaardinstallatiekosten. De Monteur heeft een basisinstallatie uitgevoerd en geen meerwerk. Hierdoor een bon vanuit de monteur van 0 euro." Serieus ? Ik krijg het idee dat ik ben blij gemaakt met de klassieke dode mus en voel mij ook enorm in de maling genomen, en dat voelt niet goed. Daarom wil ik jullie alsnog verzoeken de installatiekosten die ik betaald heb ter compensatie te verrekenen op de eerst volgende factuur. Doe jullie best, en ik lees graag jullie reactie. Met vriendelijke groet, Marco Zie ook ticketnummers: Ticket#2019011011014927 Ticket#2019011111003099 Ticket#2019031411002296 Ticket#2019031511003088 Ticket#2019031911017521

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen