Skip to main content
  • 9,080 Topics
  • 73,266 Reacties
9080 Topics
Feedback afhandeling traag internet
Ik ben ongelooflijk teleurgesteld in jullie klantenservice of eigenlijk gebrek aan klantenservice. Vanaf augustus dit jaar ben ik bezig om de trage snelheid op mijn lijn te verbeteren. Tot op heden weinig succes. Hieronder een korte samenvatting van de activiteiten. Het begon met een telefoontje begin augustus. De medewerker aan de lijn was vriendelijk, maar die dacht dat ik een wegvallende verbinding had. Hier al duidelijk aangegeven dat het over snelheid ging. Het gesprek was succesvol; er zou een Guidion monteur komen, als de Backoffice akkoord was. Na enige tijd niets gehoord te hebben, heb ik een mailtje gestuurd. De kwaliteit van dat antwoord liet sterk te wensen over. Iemand begon over wifi problemen, zei dat ik met een PC een speedtest moest doen. Weet je wat het mooie was? Ik kijk in de xDSL statistieken van het modem, die test kan niet zuiverder. Maar oké, ik snap dat een gemiddelde klantenservicemedewerker deze dingen moet weten, dus vol plezier spring ik door dit hoepeltje. Want ach, waarom ook niet he? De medewerker in kwestie (naam zal ik niet delen), zou mijn klacht in de gaten houden en mij terugbellen. Tot op heden wacht ik nog op een mailtje, belletje rooksignaal, handgeschreven brief van de beste man. Je kan je voorstellen dat als je zo behandeld wordt, de moed je in de schoenen zakt. Guidion komt langs, die monteur kijkt naar het ISRA en kan niets vinden. Ik zal je besparen hoe die het aangesloten heeft, maar daarvan de quote van de KPN monteur geven: “Als dit mijn collega zou zijn, dan zou die na vandaag op straat staan”. Hij heeft wel mijn modem vervangen, God knows why, en daarna ging hij bellen naar de backoffice, uitleggen dat mijn lijn slecht is en de almachtige Backoffice medewerker zou het in de gaten houden. Niet dus… Ik bel weer, mag weer door de hoepels springen, een medewerker uitleggen dat het geen wifi is en eigenlijk een tweede variant van deze route doorlopen. Nu wederom naar de backoffice. Nu komt de KPN monteur, die meet sluiting op mijn koperdraad en kan dit niet oplossen. Hiervoor moet Volker Wessels Telecom langskomen, ook wel de ondergronds monteur genoemd. Dus prima, ik maak de afspraak. De Volker Wessels monteur komt langs, meet mijn lijn, ziet dat er problemen zijn en zegt dat de koperdraad in de grond omgestoken moet worden. Hier in de wijk ligt nog een stuk Stap58 en dat moet naar Stap68, dan werkt het beter. Volgende dag komt die terug met een collega, doen de werkzaamheden en voila: Mijn snelheid zou beter moeten worden. 2 dagen verder en ik heb minder snelheid van 32mbit naar 20mbit, hier bel ik over en er gaat weer een ticket naar backoffice. De lieve medewerkster zou me bellen, stuurt een keurig mailtje. Maar bellen ho maar. Sympathiek zoals ze aan de lijn zijn, terugbellen is blijkbaar moeilijk voor deze telecomprovider. Nu krijg ik een verzoek voor een Guidion monteur die met zijn eigen PC op mijn lijn moet gaan meten. Maar ik kijk in mijn xDSL statistieken, waarom moet die PC hier nu weer op aangesloten worden. Waarom willen jullie weer door dezelfde hoepels als voorheen? Daarom kom ik nu met mijn wensenlijstje en ik denk dat ik best billijk ben: Ik wil dat mijn contract kosteloos ontbonden vanwege wanprestatie aan jullie kant Ik wil een gedeeltelijke restitutie van mijn abonnementskosten, deels vanwege de tijd die ik aan jullie heb moeten besteden, deels doordat jullie niet geleverd hebben wat er mogelijk was. 5 euro per maand sinds augustus lijkt me hierin billijk. Ik wil persoonlijk excuus van beide medewerkers met daarin een uitleg waarom ze mij niet terug hebben kunnen bellen. Ik wil een gesprek met de backoffice medewerkers die de lijnmetingen gedaan hebben. Nu weer hetzelfde doen getuigd van onkunde, ik hoor graag persoonlijk van ze in plaats van via een mail. De allerbelangrijkste: ik wil een persoonlijk aanspreekpunt, die mij eens op de hoogte gaat houden in plaats van ik jullie. Voor dit alles geef ik een week (ik weet dat de reacties via het forum langer duren). Als ik na een week niets vernomen heb, dan zal ik naar de geschillencommissie stappen. Na de kosten die jullie al gemaakt hebben, zal het prima zijn om ook nog ff de bijdrage aan de geschillencommissie te spekken toch?
Internet activeren/connection nog working even after connecting different modem
Hoi everyone, Sorry for writing in English my Dutch isn’t to the standard yet. We have received a faulty Zyxel T-50 when subscribing about 3 weeks ago, the whole story can be read here (as I don’t want to waste time on this: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/zyxel-t50-not-turning-on-psu-works-326590) After 3 weeks many phone calls and a cancelled Guidion visit, I have decided to buy my own router / modem, a small ASUS DSL-N16. (Yes it has both ADSL2(+), VDSL2 capabilities, everything that I need to setup or try (different WAN modes for example, 802.1q VLAN ID, encapsulation mode etc.) can be modified, so it has the capabilities to connect for sure.) This topic was extremely useful: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/dsl-eigen-modem-bij-vdsl-307244 in trying to find the correct settings, but still wasn’t able to connect with any combination that should allow me to connect, which makes me think my Internet connection might still not be activated (at least we aren’t paying as long as this whole calamity goes on with the faulty Zyxel) - but again this would also my line isn’t activated yet. Is there a way to get it activated or at least confirm if it should be working so I can either try more settings or not make myself go crazy? Thanks for every bit of information or help! Arpad
Zyxel modem nodig voor mesh wifi plus, krijgen bestaande klanten niet
Hi Community, Helaas ben ik al enkele maanden aan het tobben met een matige verbinding. Eerst was de lijn naar en in mijn huis het probleem. Nu de modem op een andere wandcontactdoos in huis staat is dat probleem opgelost. Echter, nu wil ik mijn wifibereik in het huis aanpakken. Nu wil ik al een tijdje een mesh routersysteem gebruiken, echter zijn de T-Mobile Huawei modems niet in bridge modus te zetten (waarom niet?!). Nu keek ik met een schuin oog naar de wifi plus dienst van T-Mobile. Lijkt heel leuk, maar om daadwerkelijk van mesh gebruik te kunnen maken heb je de Zyxel modem nodig, waar ik de oude Huawei heb. Echter, als huidige (trouwe) klant krijg je deze niet, enkel nieuwe klanten. Wanneer je de T-Mobile wifi plus units aanschaft voor een Huawei modem heb je er 2 nodig en worden het eigenlijk "domme" acces points, waardoor je het hele punt van mesh units in huis halen voorbij schiet. Dus.. wat nu? Ik kan zelf geen mesh routers aansluiten omdat T-Mobile de Huawei modems heeft dichtgetimmerd en ik daardoor enkel de routers als "domme" access points kan gebruiken (zonde van het geld,geen grote vooruitgang en ik kan geen gastennetwerk meer instellen). En ik kan ook geen gebruik maken van de mesh functionaliteit van de wifi plus units van T-Mobile met mijn oude Huawei modem. 10 euro per maand betalen voor 2 "domme" access points is wat zonde. Kunnen jullie hier toch iets betekenen? Groet, Leroy
Still no internet after ~3 months of back and forth communication - no FO light
So, I am a bit lost: I ordered T-Mobile internet on 10.08. A lot of time was wasted to install a fibre connection due to administrative issues with my address, that took about 1-1.5 months to fix. After this, the fibre connection was finally installed by KPN (on 08.10) and I installed the mediaconverter and modem myself, after the first Guidion engineer told me I could do this myself when I had the chance. Unfortunately, after a few days there was still no internet so I asked by phone what is happening. The customer service told me I need to wait for another Guidion mechanic and I should be a little bit more patient. So I waited 2 weeks, until on 22.10 a mechanic arrives. He comes in and is out within a few minutes, because he notices there is no FO light on the mediaconverter, meaning there is no signal. The customer service tells me they need to fill in another ticket to the technical department and then to KPN (even though the original issue was never solved), so I have to wait a few more days for this process to take place. Today I learn that the ticket has been marked as ‘solved’, even though KPN never contacted me and nobody ever verified to make sure that the connection was fixed. As of today, there is still no FO light and I have no internet. I have tried the common procedures of restarting/flicking switches/checking cables, etc with no luck. The only reason I have not switched to another provider is because I rely on the free unlimited data T-Mobile gives me to perform my daily work activities. The time it takes for T-Mobile to ‘solve’ these tickets after 3 months of waiting is unacceptable. For a customer waiting nearly 3 months already, I expect these tickets to be solved as quickly as possible. I hope I can receive some compensation when all of this is finally solved.
tmobile thuis storing en klacht
Ma 26 okt. is 's nachts mijn verbinding weggevallen. 'S morgens een herstart, weer verbinding. Na ongeveer 10 min valt de verbinding weer weg. Aangezien mijn vrouw in deze corona crisis, thuiswerkt een probleem, aangezien haar werkzaamheden online (applicaties & online telefonie) verlopen. 'S morgens heeft zij na bijna een half uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand van de klantenservice gesproken. Heel vriendelijk en e.e.a. zou moeten worden "omgezet" ivm deze storing... om even uit de brand te zijn heeft ze op haar mobiele bundel tijdelijk onbeperkt internet gekregen om zo toch te kunnen werken. 'S middags is de storing nog niet opgelost, dus ik weer bellen en wederom een half uur in de wacht. Ook nu weer vriendelijk te woord gestaan. De storing is vanmiddag rond 11:30 al opgelost meneer... nou dacht 't niet, modem al tig keer herstart en nog steeds dezelfde problemen! Oh, ik zie het al, de storing is nog actief en mijn collega heeft 't doorgegeven aan de technische dienst, kan 5 dagen duren dat het opgelost wordt. WAT???? Ja meneer, het is druk. U zult begrijpen dat ik dit onacceptabel vind. Zeker nu bijna half Nederland thuis werkt, kinderen online onderwijs krijgen etc etc. De overige gezinsleden voorzien van een onbeperkte bundel behoort niet tot de mogelijkheden. Er mag er maar 1 per adres worden verstrekt. Met z'n vieren op hetzelfde 4g gaat niet werken. In mijn ogen is het heel simpel, het contract werkt 2 kanten op, ik dien maandelijks te betalen, tmobile dient de dienst te verlenen. Storing, ok, heb je niet altijd in de hand, 5 dagen om dit op te lossen is belachelijk. Ik verwacht dat tmobile snel met een reactie komt om dit op een normale manier op te lossen. Nog niet te spreken over een compensatie.
Week na activatie werkt nog niks
Hoi! Vorige week dinsdag zou T-mobile thuis ingaan. Na zelf de installatie voltooid te hebben bleek dat het modem geen contact met de buitenwereld kreeg (tweede lampje) en internet en tv werkte dus niet. Na lang bellen met T-mobile bleek dat er een monteur langs moest komen, ik heb tijdens dit gesprek aangegeven of het mogelijk kon zijn dat de netbeheerder (KPN) een signaal nog door moest sturen, dit was volgens de medewerker niet het geval, een monteur zou alles in orde komen maken. Voor de week zonder internet zou ik een voucher krijgen voor onbeperkt internet. Nu is gisteren (een week later) de monteur langsgekomen, die hetzelfde zei wat ik aan de telefoon zei (KPN moest het signaal nog doorsturen) hij was binnen 5 minuten weer weg en zou later op de dag terug bellen. Na een paar uur belde hij met de mededeling dat KPN contact met ons op zou nemen (binnen 2 tot 5 dagen) voor een eigen monteur. Ik ga nu dus meerdere weken zonder internet zitten en dit vind ik niet normaal in deze tijd. Ik heb dit internet gewoon nodig met het thuiswerk en ik verwacht compensatie voor deze weken dat ik thuis geen verbinding heb, minimaal verwacht ik nu tweede voucher voor onbeperkt internet want ik kan nu gewoon niet zonder zitten! tweede opmerking: chatten met een medewerker is gewoon onmogelijk ik ben dit al een uur aan het proberen en na het formulier wat ik in moet vullen gebeurd er gewoon niks. Ik heb geen zin om weer een uur te moeten bellen dus ik doe het nu via deze weg.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen