Skip to main content

Ik ben ongelooflijk teleurgesteld in jullie klantenservice of eigenlijk gebrek aan klantenservice. Vanaf augustus dit jaar ben ik bezig om de trage snelheid op mijn lijn te verbeteren. Tot op heden weinig succes. Hieronder een korte samenvatting van de activiteiten.

Het begon met een telefoontje begin augustus. De medewerker aan de lijn was vriendelijk, maar die dacht dat ik een wegvallende verbinding had. Hier al duidelijk aangegeven dat het over snelheid ging. Het gesprek was succesvol; er zou een Guidion monteur komen, als de Backoffice akkoord was.

Na enige tijd niets gehoord te hebben, heb ik een mailtje gestuurd. De kwaliteit van dat antwoord liet sterk te wensen over. Iemand begon over wifi problemen, zei dat ik met een PC een speedtest moest doen. Weet je wat het mooie was? Ik kijk in de xDSL statistieken van het modem, die test kan niet zuiverder.

Maar oké, ik snap dat een gemiddelde klantenservicemedewerker deze dingen moet weten, dus vol plezier spring ik door dit hoepeltje. Want ach, waarom ook niet he? De medewerker in kwestie (naam zal ik niet delen), zou mijn klacht in de gaten houden en mij terugbellen. Tot op heden wacht ik nog op een mailtje, belletje rooksignaal, handgeschreven brief van de beste man. 

Je kan je voorstellen dat als je zo behandeld wordt, de moed je in de schoenen zakt.

Guidion komt langs, die monteur kijkt naar het ISRA en kan niets vinden. Ik zal je besparen hoe die het aangesloten heeft, maar daarvan de quote van de KPN monteur geven: “Als dit mijn collega zou zijn, dan zou die na vandaag op straat staan”. Hij heeft wel mijn modem vervangen, God knows why, en daarna ging hij bellen naar de backoffice, uitleggen dat mijn lijn slecht is en de almachtige Backoffice medewerker zou het in de gaten houden. Niet dus…

Ik bel weer, mag weer door de hoepels springen, een medewerker uitleggen dat het geen wifi is en eigenlijk een tweede variant van deze route doorlopen. Nu wederom naar de backoffice.

Nu komt de KPN monteur, die meet sluiting op mijn koperdraad en kan dit niet oplossen. Hiervoor moet Volker Wessels Telecom langskomen, ook wel de ondergronds monteur genoemd. Dus prima, ik maak de afspraak.

De Volker Wessels monteur komt langs, meet mijn lijn, ziet dat er problemen zijn en zegt dat de koperdraad in de grond omgestoken moet worden. Hier in de wijk ligt nog een stuk Stap58 en dat moet naar Stap68, dan werkt het beter. Volgende dag komt die terug met een collega, doen de werkzaamheden en voila: Mijn snelheid zou beter moeten worden.

2 dagen verder en ik heb minder snelheid van 32mbit naar 20mbit, hier bel ik over en er gaat weer een ticket naar backoffice. De lieve medewerkster zou me bellen, stuurt een keurig mailtje. Maar bellen ho maar. Sympathiek zoals ze aan de lijn zijn, terugbellen is blijkbaar moeilijk voor deze telecomprovider.

Nu krijg ik een verzoek voor een Guidion monteur die met zijn eigen PC op mijn lijn moet gaan meten. Maar ik kijk in mijn xDSL statistieken, waarom moet die PC hier nu weer op aangesloten worden. Waarom willen jullie weer door dezelfde hoepels als voorheen?

Daarom kom ik nu met mijn wensenlijstje en ik denk dat ik best billijk ben:

  • Ik wil dat mijn contract kosteloos ontbonden vanwege wanprestatie aan jullie kant
  • Ik wil een gedeeltelijke restitutie van mijn abonnementskosten, deels vanwege de tijd die ik aan jullie heb moeten besteden, deels doordat jullie niet geleverd hebben wat er mogelijk was. 5 euro per maand sinds augustus lijkt me hierin billijk.
  • Ik wil persoonlijk excuus van beide medewerkers met daarin een uitleg waarom ze mij niet terug hebben kunnen bellen.
  • Ik wil een gesprek met de backoffice medewerkers die de lijnmetingen gedaan hebben. Nu weer hetzelfde doen getuigd van onkunde, ik hoor graag persoonlijk van ze in plaats van via een mail.
  • De allerbelangrijkste: ik wil een persoonlijk aanspreekpunt, die mij eens op de hoogte gaat houden in plaats van ik jullie. 

Voor dit alles geef ik een week (ik weet dat de reacties via het forum langer duren). Als ik na een week niets vernomen heb, dan zal ik naar de geschillencommissie stappen. Na de kosten die jullie al gemaakt hebben, zal het prima zijn om ook nog ff de bijdrage aan de geschillencommissie te spekken toch?

Jongere topics worden behandeld en een topic zoals dit wordt genegeerd. Denk dat T-Mobile duidelijk is in de keuze. Het boeit ze geen ene moer of er een oplossing voor mij komt ja of nee.

Op naar de Geschillencommissie! Denk dat ik dan wel antwoord ga krijgen van ze.


Herkenbaar verhaal. T mobile thuis is echt de meest waardeloze provider ever en ik raad het iedereen af.

Zit zelf sinds 16 okt bij t mobile thuis. Heb nog geen verbinding gehad. Inmiddels al 18 dagen gewoon geen verbinding. Heb ook al iedere monteur hier gehad, iedereen wijst na elkaar en de "backoffice" gaat mij ook nog terugbellen. Inmiddels 18 dagen later nog geen telefoontje of mailtje gehad van t mobile. Ga straks maar weer eens zelf bellen. 

 

Mijn ervaring is ook dat als er problemen zijn ze je topic op dit platform ook gewoon negeren. 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/niks-werkt-na-overstap-naar-t-mobile-326570

 

Succes! 

 

 

 


Herkenbaar verhaal. T mobile thuis is echt de meest waardeloze provider ever en ik raad het iedereen af.

Zit zelf sinds 16 okt bij t mobile thuis. Heb nog geen verbinding gehad. Inmiddels al 18 dagen gewoon geen verbinding. Heb ook al iedere monteur hier gehad, iedereen wijst na elkaar en de "backoffice" gaat mij ook nog terugbellen. Inmiddels 18 dagen later nog geen telefoontje of mailtje gehad van t mobile. Ga straks maar weer eens zelf bellen. 

 

Mijn ervaring is ook dat als er problemen zijn ze je topic op dit platform ook gewoon negeren. 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/niks-werkt-na-overstap-naar-t-mobile-326570

 

Succes! 

 

 

 

Jongere topics worden behandeld en een topic zoals dit wordt genegeerd. Denk dat T-Mobile duidelijk is in de keuze. Het boeit ze geen ene moer of er een oplossing voor mij komt ja of nee.

Op naar de Geschillencommissie! Denk dat ik dan wel antwoord ga krijgen van ze.

Zo dit maar als antwoord aangegeven. Lekker hoe T-Mobile hier bezig is.

Mochten andere gebruikers ook nog hun ongenoegen kwijt willen, post het hier. Maak ik een verzameling ervan. Kunnen beginnende klanten gelijk gewaarschuwd worden!


En Frez, die backoffice en KPN zijn echt te triest voor woorden :(


Goedemorgen@Becherovka, omdat je al veel te lang op een reactie van één van ons wacht, zal ik meteen ter zake komen: ik ga jouw contract kosteloos ontbinden en zal op elke vraag nu een antwoord geven.

  1. Kosteloze ontbinding: dat maak ik meteen in orde, per wanneer zou je dit geregeld willen hebben? Je hebt natuurlijk wel tijd nodig om over te stappen, dus ik wil er niet ook nog eens voor zorgen dat je hele aansluiting vroegtijdig vervalt.
  2. Restitutie abonnementskosten: wij hebben niet de beloofde snelheid kunnen realiseren, dus is dit zeker op zijn plaats. Hiervoor gaan wij een berekening maken. Het antwoord daarop stuur ik een bericht naar je toe (zal uiterlijk aanstaande vrijdag zijn).
  3. Excuses van collega's: doordat er zoveel gebeurd is en je met veel verschillende collega's gesproken hebt, kan ik niet duiden om welke twee collega's het specifiek gaat. Mag ik je verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de namen (of wat er besproken is), dan zet ik bij hen een verzoek uit om jou hierover te contacteren.
  4. Gesprek met de Backoffice medewerkers: onze technische dienst is niet telefonisch bereikbaar, althans niet direct, voor klanten. 
  5. Één aanspreekpunt: bij deze kunnen we afspreken dat ik jouw aanspreekpunt ben voor alle verdere afhandeling inzake bovengenoemde punten. 

Afsluitend: ik vind het op zijn zachtst gezegd erg spijtig dat er zo mee omgegaan is en betreur het ook dat wij jou niet de beloofde snelheid hebben kunnen bieden. Namens ons hele team bied ik een oprecht excuses aan. Dat is te laat, maar wel op zijn plek. Ik weet eerlijk waar niet waarom jouw topic nog niet behandeld is. Dat heeft niets met onwelwillendheid te maken want wij krijgen automatisch topics gepusht in onze “takenlijst”, dat betekent dat wij één voor één topics (op volgorde van datum) in behandeling nemen. Wij zullen nooit topics bewust niet oppakken omdat de tekst/het sentiment ons niet aanstaat. 


Dank voor de duidelijke taal, Jason. Dat waardeer ik! Ik zal je de gegevens in een PM sturen en mezelf aan Ziggo gaan wagen (is het enige alternatief hier).

Wat betreft de werkvoorraad, misschien hangt het samen met de filtering die jullie toepassen. Het viel me op dat een ander topic zonder reactie eerder naar boven kwam. Ik weet dat het geen onwil is, maar het voelt met de context hierboven extra wrang.

Enfin, je hoort van me via een PM!

 


@Becherovka Bedankt voor je reactie en info in de PM! 👍

Ik heb je van een antwoord voorzien. Indien we elkaar niet meer spreken, wens ik je een prachtig weekend toe in goede gezondheid.


@Jason 

Ook via deze weg; bedankt! Complimenten voor hoe je dit met me hebt afgehandeld. Maakt echt een hoop goed ten opzichte van je collega's. 

Keep up the good work en een fijn weekend!


Reageer