Beste,
Sinds een paar weken ervaar ik dat het internet wegvalt, eerst leek dit alleen af en toe WiFi te zijn (en dat heb ik zelf met meerdere APs opgelost, dus dat heb ik zelf nagekeken). DNS en DHCP nagekeken op AP en in router maar niets.
Nu zie ik de laatste weken ook meer en meer dat de gehele router niet meer bereikbaar is. Alle kabels en betrokken switches nagekeken, geen rare dingen gevonden en wederom door alle instellingen gegaan, inclusief de machine waarop het gebeurd. Wat dingen aangepast om uit te sluiten (DHCP clash etc.) maar achteraf niets gevonden. Na enige tijd (30m-1u) of soms een reset van de router komt de verbinding ook wel weer terug en dat gaat dan meestal weer een paar dagen goed.
Dat het nu zo regelmatig gebeurd baart me zorgen en geeft me het idee dat ik liever een nieuwe router of zelf een andere router zou willen plaatsen. Ik zag in een andere topic wel iemand die dacht te weten wat het was als de router onbereikbaar was maar zaken als TV het wel bleven doen, maar dat antwoord is nooit gepost.
Wat is nu handig? Waar moet ik beginnen?
Aanvullende gegevens; T-mobile glasvezel, draytek standaard router (nog uit de Vodafone tijd)