Hallo allemaal,
Vorige week heb ik mijn 2 Zyxel WAP6807 wifipunten ontvangen. Ik heb deze volgens de handleiding/instructie verbonden met mijn Draytek router. 1 punt is bekabeld verbonden met de router en de andere is draadloos verbonden.
So far so good. Beide punten lijken goed te werken. Mijn NAS die ik bekabeld aan het 2e wifipunt heb verbonden is vanaf het netwerk te bereiken.
Ik ervaar echter de nodige instabiliteit. Soms is de verbinding met het netwerk heel kort weg, soms iets langer. Het ergste is dat soms het hele netwerk gewoon weg is. Ik zie dan na verloop van tijd het wifinetwerk weer maar kan er bijvoorbeeld met mijn iPhone en iPad geen verbinding meer mee maken.
ik heb geen settings veranderd anders dan de naam van het gastennetwerk gewijzigd via de MPro Mesh app.
voordat ik de wifipunten terug ga sturen hoop ik wat info te vinden waarmee ik kan achterhalen waar deze instabiliteit vandaan komt.
Voor de volledigheid, voordat ik de wifipunten heb aangesloten heb ik behoorlijk probleemloos wifi gehad met alleen de Draytek router. Alle draadloze systemen incl. mijn Sonos speakers werkte probleemloos.
groet,
Marco