Skip to main content
  • 8,826 Topics
  • 71,386 Reacties
8826 Topics
Port Forwarding heeft geen effect
Port Forwarding, oftewel Poortdoorschakeling, blijkt niet te werken met mijn Zyxel VMG8825-T50 met Firmware versie V5.50(ABPY.1)b15_20201207. Ik heb zowel de community als het internet in het algemeen grondig doorzocht, en heb al een online chat-gesprek gehad met de Klantenservice, en ik krijg een boel tegenstrijdige informatie.Een topic van pas twee maandjes geleden, bijvoorbeeld, beweert dat T-Mobile Port Forwarding niet toestaat in verband met de beveiliging van de verbindingen, maar een T-Mobile Moderator in dit zelfde topic zegt dat dat niet waar is en bleef advies geven alsof het gewoon mogelijk zou moeten zijn.De Klantenservice, ondertussen, heeft ook gezegd dat Port Forwarding niet toegestaan is, maar toen ik vroeg voor een definitief ja-of-nee antwoord op de vraag "Heeft T-Mobile de beslissing gemaakt om Port Forwarding niet toe te staan?" bleken ze het zelf ook niet te weten. Als ik hierop een definitief antwoord zou kunnen krijgen zou dat al behoorlijk helpen. Ik wil gewoon weten of Port Forwarding niet word toegestaan, en of ik kan verwachten dat het ooit toegestaan zal worden.Tot dan beschrijf ik mijn huidig probleem: Mijn probleem is dat Port Forwarding simpelweg gewoon geen effect heeft.Er zijn een klein paar poorten die ik moet openen zodat mijn vrienden met mij kunnen verbinden, en ondanks mijn verleden ervaring met Port Forwarding op andere routers en onder andere Internet Providers blijkt niks te helpen.Onder deze vallen de poorten 14900, 14922, 27015, en 21555. (Tijdens mijn pogingen om dit op te lossen gebruikte ik grotendeels poort 27015.)Ik heb meerdere instructies gevolgd en meerdere voorbeelden van andere gebruikers in de community in verband met Port Forwarding op een Zyxel router/modem, waaruit het dus niet blijkt dat ik de instellingen verkeerd in aan het voeren ben. Ik probeerde elk WAN-Interface, elk IP dat ik kon vinden (niet aleen mijn IPv4 Adres zoals te vinden is in "ipconfig /all", wat wel het juiste adres zou moeten zijn), enz.DMZ instellen maakt geen verschil. Niks en niemand kan met mij verbinding maken.De firewall van mijn computer en mijn router aan of uitzetten blijkt ook geen verschil te maken. Ik heb wat "verbinding-testjes" gedaan door in een Command Prompt scherm mijn extern IP adres door dit poort te berijken via het "telnet" commando. Er is natuurlijk een kans dat dat gewoon niet goed werkt als je verbinding probeert te maken met je eigen IP.Wat ik wel merk is dat, als ik een poort probeer te telnetten voordat ik hem probeer te forwarden in mijn router, de verbinding METEEN mislukt. Als ik het probeer met een poort dat ik WEL probeer te forwarden, dan duurt het een flink tijdje voordat ik die zelfde foutmelding krijg.Port Forwarding is dus duidelijk IETS aan het doen... Ik weet alleen niet wat, of waar het vast komt te hangen. Ik weet dus ook zeker dat mijn WAN-Interface VD_Internet is, want onder elke andere WAN-Interface optie geeft telnet mij ook meteen direct een foutmelding.Ik krijg antwoord van mijn eigen IP via het Ping commando, maar mijn vrienden krijgen dit uiteraard niet. Ik heb alleen Poorttriggering en Poort Vertaling niet veel getest, want ik snap niet 100% hoe deze in elkaar zitten en of het iets te maken heeft met mijn probleem. Ik ben zelf nog steeds elke dag aan het experimenteren. Ik heb meerdere keren een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, en heb geen VPN’s of andere virtuele verbindingen. Ik zal ook deze week Klantenservice zelf bellen, voor het geval dat ik daar betere hulp (of op zijn minst ander advies) kan krijgen dan in mijn online chat gesprek.Als iemand hier over advies heeft zou ik dat ontzettend waarderen. BEWERKING 2/21/2021 23:26: Een vriend stelde ook voor dat ik moest vragen of Bridge Modus een optie is. Ik weet dat dit bij de Zyxel niet mogelijk is, maar begon te denken… zou dit probleem definitief opgelost kunnen worden door mijn eigen modem / router te gebruiken, of zou dit alleen meer problemen veroorzaken?
Netflix NW-2-5 en andere problemen
Goedemiddag, Wij hebben sinds vorige week donderdag een 100Mb/100Mb glasvezel abonnement van T-Mobile Thuis. Hiervoor zaten we bij KPN. Ik heb het Zyxel T50 modem. Sinds we overgestapt zijn kunnen wij alleen geen gebruik meer maken van Netflix. Dat wil zeggen, als we op het T-Mobile Thuis netwerk zitten. Als ik mijn mobiele data gebruik dan heb ik geen probleem. Op onze Smart TV krijgen we de NW-2-5- foutcode. Deze code geeft aan dat een Netwerk probleem er voor zorgt dat ik geen verbinding met de Netflix service kan krijgen. De Smart TV is via kabel verbonden met het internet. Als ik Netflix via de Wifi op de smartphone open dan lijkt het wel alsof de verbinding veel te traag is om iets van Netflix te laden. Afbeeldingen worden niet geladen, en als ik iets aanklik om af te spelen, krijg ik na het een minuut het eerste frame te zien. Ik krijg hier geen foutcode. Wat dit probleem extra ingewikkeld maakt (naar mijn mening), is dat ik via de internetverbinding ook niet naar www.netflix.com/nl kan surfen. Hij wil de site gewoon niet laden. Ik heb al contact gehad met zowel Netflix als de chat van T-Mobile, en die wijzen na verschillende mogelijke oplossingen naar elkaar. Ik heb de DNS gewijzigd (8.8.8.8), ik heb de stekker uit het modem gehaald, ik heb de modem gereset… Kortom, volgens mij heb ik alles al geprobeerd. Ik heb ook het topic in deze community al gelezen, en heb mijn probleem hier niet bij gezet omdat ik in mijn ogen een ander probleem heb. Nu heb ik nog een “probleem”. Ik heb een PS4 met bekabeld internet. Gister heb ik geprobeerd een game te downloaden (110 GB), en dit duurde buitengewoon lang. Waar ik normaal 20 tot 30 minuten nodig had (toen ik bij KPN zat), is hij nu ruim 3 uur bezig geweest. Ik heb nu net een aantal speedtests gedaan, op mijn bekabelde laptop, zonder andere apparaten aan, en dan haal ik de goede snelheid. Dus de snelheid zou het probleem niet moeten zijn. Maar dan zou hij die game sneller downloaden en Netflix gewoon moeten laden. Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Zou een andere modem een uitkomst kunnen bieden? En is het mogelijk dat er toch ergens een begrenzing in de verbinding zit die bepaald verkeer (media verkeer) verlaagt? Ik ben benieuwd! Groetjes, Jesper

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen