Skip to main content

Nou dag 1 en Gbit verbinding is nu al een zware tegenvaller.

 

Vanmiddag was de bedrade snelheid nog rond de 960 down en en 650 up (viel al wat tegen) maar nu ‘s avonds is het dramatisch 220 down en 230 up.

 

Als dit een voorteken is van overbooking dan is het niet best want de aansluitingen hier in de buurt beginnen nu net pas te komen…..

Hallo @Arjenmk 

Zou je eens een foto willen toevoegen van jouw glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

Het apparaat waarmee je de snelheid meet is direct aangesloten op de Zyxel zonder iets er tussen? Heb je de snelheid ook op meerdere apparaten gecontroleerd via de Ookla speedtest app?


@Waqqas Resultaat getest op 2 bedrade machines. 1 mac en 1 windows machine.

 

 

Inmiddels lijkt alles weer ok, al blijft de upload wel wat achter.

 

 

Dat blijft wat apart vind ik. Zal vanavond nog eens testen om te zien of het dan nog steeds stabiel blijft.


Nadat wij overgezet waren van KPN naar T-Mobile heeft het even geduurd voordat het modem was ingetraind op de juiste waardes. Ik ben benieuwd hoe de waardes er vanavond uitzien. 


Hoi @Arjenmk, zou je vanavond nog eens willen testen op drie separate momenten, alsjeblieft? Dan kunnen we morgen nagaan of het aan de verbinding ligt en zo ja, wat we eraan gaan doen. Dit wordt opgelost, dat weet ik zeker!

@Seccie en @Waqqas Thanks voor het snelle schakelen! 😄👍


@Jason Ga ik vanavond even doen, gister niet meer aan toegekomen.


19:00
20:00
21:30

@Jason Zie hierboven de meetingen. Een ding kan je wel zeggen de upload is wel heel heel constant :-)


Goedemorgen @Arjenmk, is het gisteravond nog gelukt met de speedtests? Uiteraard geen haast natuurlijk, maar mocht je ze hebben uitgevoerd, dan zoek ik graag met plezier mee naar een mogelijke oplossing. Zo hebben we de maximale snelheid dadelijk weer binnen handbereik.


En omdat het kan ook nog even van zojuist:

 

 


Goedemorgen @Arjenmk, is het gisteravond nog gelukt met de speedtests? Uiteraard geen haast natuurlijk, maar mocht je ze hebben uitgevoerd, dan zoek ik graag met plezier mee naar een mogelijke oplossing. Zo hebben we de maximale snelheid dadelijk weer binnen handbereik.

Zie hierboven we kruisden elkaar net denk ik.


Je was me net voor haha! @Arjenmk 

De upload is zeer zeker constant, wel constant lager dan de 850/900 Mbit/s waar we op gehoopt hadden. Gebruik jij een eigen modem toevallig of hangt er andere apparatuur tussen? Ik zie in de lijnmeting een afwijkend resultaat terug. 


@Jason Ik gebruik eigen apparatuur maar met het Zyxel modem eraan krijg ik de zelfde resultaten


Bedankt voor de opheldering @Arjenmk! Om het plaatje compleet te maken: zou jij ook enkele tests willen uitvoeren met de Zyxel? Als je dit op een aantal verschillende tijdstippen kan doen en mij later vandaag de resultaten kunt sturen, gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag!


@Ginny 

 

Vandaag 5x een speedtest gedaan met de Zyxel en de resultaten zijn allemaal bij identiek aan hierboven.

Upload schommelt tussen de 666 en 668.

Download is gewoon prima strak 930+

Uploaden van de images lukt niet, forum geeft een foutmelding….


Uiteraard bedoel ik bijna identiek en niet bij identiek in mijn post hierboven.


Hoi @Arjenmk, in navolging op bovenstaande: zou jij alsjeblieft op de volgende manier gegevens willen aanleveren omtrent de speedtests, dan kunnen onze specialisten ernaar kijken?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite! 

P.s. indien het om specifieke en privacygevoelige info gaat en je deze niet makkelijk kunt afschermen/zwart maken, kun je deze screenshots ook versturen via onze social media kanalen en dan per DM (privébericht).


@Jason

Hi zoals gevraagd hieronder de screenshots. Een ding heb ik niet toegevoegd en dat is een screenshot van de acitve processen op mijn pc, die informatie ga ik niet delen met tmobile want dat is niet relevant / private informatie.

Wel heb ik in de screenshot een overview van de performance monitor gedaan zodat er te zien is dat de pc met 2 vingers in zijn neus staat terwijl ik de tests doe zoals gevraagd.

Tevens kan ik aangeven dat ik tijdens de test alle relevante services die van impact zouden kunnen zijn even uitgezet heb, denk aan bijvoorbeeld de virusscanner.

Mocht er nog additionale informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

 

Eerste serie tests:

 

Tweede serie tests 10 minuten later:

 

 

 


Verder al dan niet relevant is dat alle drivers en het OS (win10) volledig up to date zijn.


Hi @Arjenmk,

Thanks voor je bericht en de gegevens! Dit geeft een goed beeld van de snelheden. Ik heb daarop direct actie ondernomen en een monteur aangestuurd om het probleem ter plekke te doen oplossen. Je zal zo snel mogelijk een SMS/e-mail ontvangen om digitaal een afspraak in te plannen. Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. Ik heb goede hoop dat we met de aansturing van de monteur de oplossing te pakken hebben. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag!


@Boris dat verklaard het sms’je van Guidion ik snapte er al niks van waarom ik die kreeg.

Ik ga een afspraak maken en dan moet het goed komen.

 

ik laat het weten wat de afloop is.


@Boris @Jason 

 

Het probleem is opgelost !!

Ze zeggen wel eens toeval bestaat niet maar in dit geval durf ik het te betwijfelen.

Op mijn windows pc was de standaard driver van de netwerkkaart die windows zelf installeert brak. Na een installatie van een driver van de fabrikant is nu up en down 920+.

Op mijn Mac was het probleem gerelateerd aan het kabeltje van de dockingstation naar de Mac.

Er staat nu nog wel een afspraak voor een monteur bezoek die ik wil afzeggen maar na 20 minuten in de wacht bij Guidion heb ik maar weer opgehangen.

Kunnen jullie deze ook annuleren.


Annuleren is gelukt via uw chat.

Helaas zijn zowel tmobile als Guidion praktisch onbereikbaar telefonisch.

T-mobile is nog een 0800 nummer maar Guidion gewoon een betaald nummer. Best slecht als je meer dan 40 min in de wacht staat en je nog steeds niemand aan de lijn krijgt.

Daarnaast is het misschien een idee dat T-mobile eens met Guidion gaat kijken hoe je wel een afspraak kan annuleren online, want ze zeggen wel dat het kan maar nergens is er een optie voor te vinden in de link die je krijgt als je een afspraak maakt / gemaakt hebt.


Hi @Arjenmk,

Thanks voor je terugkoppeling en fijn om te horen dat de oorzaak boven water is komen drijven en dat je nu van de juiste snelheid gebruik kan maken. Ik neem je feedback betreft de bereikbaarheid graag met ons mee. We streven naar de beste service, en jouw feedback zorgt ervoor dat we hier naar toe kunnen werken. Ook wij zullen scherper zijn om je bericht eerder te spotten. Wel ben ik erg blij dat het is gelukt om de afspraak stop te zetten. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten op de Community voor je klaar!