Beantwoord

Upgrade glasvezel snelheid

  • 27 January 2022
  • 13 reacties
  • 256 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Goedemorgen, 

Ik heb afgelopen week mijn WBA verbinding ge-upgrade naar 1000/1000. de status van de bestelling staat als afgerond echter blijft de ‘’cap’’ staan op 100/100. De modem en router hebben een herstart gehad, zonder effect helaas. 

Nu kon ik nergens een storingstopic vinden, terwijl een chat medewerker aangaf dat er een lopende storing is over dit topic. Is er iets bekend over de oplostijd?

 

Dank weer! 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 January 2022, 10:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kelvs 

De mediaconverter even van het stroom halen is vaak de oplossing om de juiste snelheid te krijgen, helpt dat?

Hallo @Kelvs 

De mediaconverter even van het stroom halen is vaak de oplossing om de juiste snelheid te krijgen, helpt dat?

Hi @Waqqas,

Pas bij de 3e reset is dat nu gelukt. Het gekke is wel dat bekabeld de download rond de 550 blijft hangen en de upload wel tegen de 1000 aan zit. 

 

Nu is 550 dikke prima. Echter zou het theoretisch dezelfde snelheid moeten halen als de upload. 

Reputatie 7
Badge +15

@Kelvs 

Meet je direct aangesloten op de modem? Start veilige modus eens op en test je snelheid daarin, ik gok dat bepaalde software de download doet verminderen of achtergrond processen.

@Kelvs

Meet je direct aangesloten op de modem? Start veilige modus eens op en test je snelheid daarin, ik gok dat bepaalde software de download doet verminderen of achtergrond processen.

 

@Waqqas Net niet. 

Heb nu wel de meting verricht en direct aangesloten op de Zyxel modem en daar de snelheid getest. 

Daar heb ik de volgende resultaten: 

Ping: 3MS

Download: 544

Upload: 817.24

Ik heb de meting 2 keer uitgevoerd met verschillende kabels (Cat 6 en Cat5e)

Reputatie 7
Badge +15

@Kelvs 

Toevallig ook de snelheid gemeten op een andere apparaat?

Reputatie 7
Badge +4

Heb je ook opgestart in veilige modes ?

@Kelvs

Toevallig ook de snelheid gemeten op een andere apparaat?

@Waqqas Yes

  •  MacBook Air haalt via WiFi 150 / 184
  • iPhone 12 pro max vergelijkbaar 

De andere laptop is mijn werklaptop HP elitebook waar ik bekabeld de snelheden haal zoals eerder genoemd.  Ik krijg de TMNL werklaptop alleen niet in veilige modus (F4 en Shift F4 geven lijken niet te reageren) in de F1 boot modus heb ik een Admin wachtwoord nodig. 

 

ik heb wel alle onderliggende systemen bij het checken afgesloten, in de systeem management mode  @Hidden.nld 

 

ik heb het netwerk als volgt opgebouwd

  • zyxel modem (meterkast)
  • netgear 16poorts switch (meterkast)
  • netgear M60 (3 satellieten verspreid door het huis)
  • Kantoor is cat6 bekabeld inclusief de HP dockingstation.

ik heb gemeten vanaf:

  • direct op de zyxel 
  • bekabeld in kantoor 
  • WiFi door het huis

 

het gekke is dus dat bekabeld er dus geen verhoging in zit 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kelvs

De WiFi valt ook wel wat tegen voor een 1000 Mbps verbinding, zeker niet slecht maar je kan wel hoger verwachten.

WiFi van het modem ook gecontroleerd?

@Kelvs

De WiFi valt ook wel wat tegen voor een 1000 Mbps verbinding, zeker niet slecht maar je kan wel hoger verwachten.

WiFi van het modem ook gecontroleerd?

Heb ik uit staan. Daar de modem alleen in de meterkast staat. 
 

ben wel bezig naar een nieuwe TP link Omada opzet met accesspoints (ax3000)door de woning heen om de WiFi te verbeteren. 
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Sluit de MacBook Air eens bekabeld aan dan haal je wel de snelheid. Volgens mij kan de HP laptop de gigabit snelheid niet aan. Je zou dit kunnen na vragen bij je werkgever.

Sluit de MacBook Air eens bekabeld aan dan haal je wel de snelheid. Volgens mij kan de HP laptop de gigabit snelheid niet aan. Je zou dit kunnen na vragen bij je werkgever.

@Hidden.nld helaas heeft die geen utp. 
kan eventueel nog wel de ps5 checken bekabeld die zou die snelheid wel moeten kunnen halen 

@Hidden.nld @Waqqas Ook op de ps5 blijft die rond de 500 hangen.

Zou het dan niet aan de setting van de T-Mobile Thuis kant kunnen liggen ?

Reputatie 7
Badge +4

Er is een usb-c naar utp verloop verkrijgbaar.

Speedtest.net is helaas niet op PlayStation verkrijgbaar.