Skip to main content

Goedenavond allemaal,

 

Ik zit nu thuis al 24 uur zonder internet verbinding, het derde lampje links brand rood(wereldbol internetverbinding). Heb meerder malen iemand van de helpdesk gesproken. Zij hebben een monteur ingepland. Monteur van Guidon kan pas 1 oktober terecht. Dat is pas over 8 dagen. Dat is toch niet meer van deze tijd dat het zo lang moet duren? Ik ben niet voor mijn lolletje van Ziggo overgestapt naar tmobile om zonder internet te zitten. 
 

Het meest frustrerende is dat iedereen thuis moet werken en nu zitten we dus zonder internet. 
 

Mijn vraag is dus kan het zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien wat betreft de bekabeling of een instelling? Of is dit echt een probleem die de monteur zou moeten oplossen? 
 

Heb al meerder malen de converter losgekoppeld van het stroom de kabels unplugged en weer terug gedaan. Jammer genoeg heeft het niets geholpen. Het FO lampje brandt oranje. Is dat de bedoeling? De modem ook daarna losgekoppeld en weer terug gekoppeld.

is er iets wat ik zelf thuis kan doen of heeft er iemand buiten m’n glasvezelkabel kapot gemaakt tijdens Werkzaamheden. 
 

Wie zou m’n vragen kunnen beantwoorden? 
 

groetjes Caroline 

Hallo Caroline888,

Vervelend! Heeft het wel al gewerkt, of is het onlangs geinstalleerd en heeft het nog niet gewerkt?

Het FO lampje op de foto lijkt uit. Het vage oranje licht is van het lampje ernaast.

Controleer even of de schakelaartjes 3 en 4 op de converter aan staan en de rest uit. (Achter de bruine plakker)

Het probleem lijkt dus buiten te zitten. Wellicht kan een moderator dit bevestigen en een oplossing versnellen. Een Guidion monteur gaat over het algemeen over het binnen huis gedeelte.

Mvg. Marcel


Hallo Marcel, 

Wij zijn nu twee maanden klant, dit is de eerste x dat ie het zo lang niet meer doet. Voorheen heb ik het met een resets kunnen verhelpen. Heb zojuist gekeken schakelaartje 3 en 4 staan aan. Heb bij andere topics gelezen dat 1 en 6 het ook zouden moeten doen. Heb het net veranderd en het rode wereld bol lampje blijft branden heb de modem en de converter allebei van het stroom gehaald en weer gekoppeld. 
Nu je het zegt het, het FO lampje brandt idd niet. Betekend dat het probleem van buiten af is? 
 

Als het van buiten af is wat kan de Guidion monteur dan doen? Mij weer drie weken laten wachten tot er een andere monteur komt? Help zoveel dagen zonder internet is gewoon niet meer van deze tijd! 
 

kan een moderator ons misschien uit deze stenen tijdperk helpen? 
 

bedankt voor je vlotte reactie Marcel!

 

groeten Caroline 


Hi @Caroline888, ik heb het voor de zekerheid nog een keer nagelopen en we sturen inderdaad eerst een Guidion monteur om de binnenhuis uit te sluiten. Mocht de monteur het niet kunnen verhelpen dan gaan we daarna de binnenkomende verbinding controleren. Ik zie dat mijn collega je inmiddels al van een voucher heeft gezien voor mobiel internet zodat je in de tussentijd online bent. We gaan voor je aan de slag! 


Hoi @Caroline888, welkom op de Community!

Ik ga meteen een uitgebreide analyse draaien om te checken of er wat aan te doen is op afstand. Guidion is correct aangestuurd, ook al brandt het FO-lampje niet.

Ik zie in de meting dat je een Power Rx hebt van -40,00 dBm, dit kan de monteur verhelpen. Om 100% zekerheid te verkrijgen, schakel in een expert in en kom ik straks met een antwoord. We willen natuurlijk niet dat er onnodig een monteur aangestuurd wordt die het eigenlijk op voorhand al niet kan oplossen. Je hoort snel weer van me!

UPDATE: onze topper Brian was me net voor, we typten schijnbaar tegelijk. Guidion kan dit euvel verhelpen!


Top jammer dat het zo lang moet duren voordat er een guidon monteur terecht kan! Dus ik moet er van uitgaan dat de monteur dit probleem kan oplossen? Is er nog iets wat ik zelf kan doen?


Hi @Caroline888,

 

Ik heb het vertrouwen in onze monteur. Er is geen verdere actie van jouw kant nodig!


Hallo moderators,

monteur is net langs geweest en die vertelde dat de glasvezel kabel een breuk heeft en dat ik contact met jullie moet opnemen. Er moet een andere monteur komen. Ik vind het echt ontzettend vervelend! We zijn nu al 9 dagen verder en dan moet er nog een andere monteur komen. Dan zijn we zeker drie weken verder voordat m’n internet het doet. Ik vind het echt ontzettend slecht dat er zoveel tijd over heen moet gaan om dit probleem op te lossen. 
jammer wij waren zo blij aan het begin dat de tmobile (2maanden plezier) glasvezel zo steady was. Was ik maar nooit overgestapt! En nu alleen maar gezeik! Zijn er mogelijkheden om dit proces te versnellen? 
 

groeten Caroline 


Goedemiddag @Caroline888,

Fijn dat je aan de bel trekt en excuus dat het nog niet is opgelost. Ik had ook graag gehoopt dat het probleem makkelijker op te lossen was. Geen zorgen, wij zitten er bovenop en ik verwacht dat je morgen, of uiterlijk maandag, meer van ons zal horen. In ieder geval houd ik het nauw voor je in de gaten en, hoewel ik morgen niet aanwezig ben, zal ik je maandag sowieso van een update voorzien. Ondertussen werken we hard voor je door aan de oplossing, en desondanks wil ik je nog een mooie dag wensen.


Hoi @Caroline888,

Zojuist heb ik jouw privébericht beantwoord en ik ben erg blij dat je om 11 uur een afspraak hebt met een monteur van de netwerkbeheerder. Ik heb er veel vertrouwen in dat het spoedig is opgelost!


Hier hetzelfde feestje: geen internet en tv. Lampje (wereldbol) is ineens rood en blijft rood. Duurt al 2 dagen inmiddels. Zowel zakelijk als privé niet te doen zo in deze tijd. 

Afspraak met Guidion staat pas over 5 dagen. Kun je dan ook nog vrij voor gaan nemen. Vooralsnog geen reactie op Twitter van T-Mobile. Schiet lekker op zo. Zoiets zou toch echt de hoogste prioriteit moeten hebben bij je provider.

2-3 dagen of zelfs langer niet normaal kunnen werken is geen enkele provider waard. Dat je verbinding het doet, daar moet je im principe op kunnen rekenen. Als het tegendeel zich toch voordoet, dan is het toch vanzelfsprekend dat dit in no time gefixt wordt? Zo niet, dan is geen enkel contract mij dat waard.


Hi @inbelmodem, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik baal er ontzettend van dat je momenteel zonder internet zit. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet en kun je een hotspot maken van je telefoon. Ik hoop dat je op deze manier de aankomende dagen het prettigst mogelijk weet te overbruggen. 

Weet dat wij ook niets liever willen dan dit zo snel mogelijk oplossen, maar wij zijn daarnaast ook afhankelijk van de agenda's van de Guidion monteurs. Ik heb natuurlijk geen zich in je agenda, dus ik zou je graag het nummer van Guidion willen doorgeven: 088  200 01 51. Wellicht is er een andere klant uitgevallen en kan je nóg eerder aan de beurt komen. Ik hoop heel erg dat de voucher je voor nu verder op weg helpt en ik ga duimen dat Guidion mogelijk eerder bij je langs kan komen. Laat je het weten of dit is gelukt en geef je een update zodra je weer online bent? Dan maak ik namelijk graag de vergoeding voor je in orde van de dagen dat je geen internet had. Excuses voor het ongemak! 💪


Dank je Lisa. Ik heb Guidion al 4 keer gebeld. Je staat dan telkens 30 tot 45 minuten in de wacht. Een keer heb ik iemand te pakken gehad die mij zou terugbellen. Niks meer gehoord. 


Hi @inbelmodem, dat is uiteraard niet de bedoeling! Kan je aangeven op welke tijden jij de aankomende dagen beschikbaar bent? Dan ga ik voor je bellen en laat ik het aan je weten of er eerder een plekje vrij is! 😊


Hoi @Lisa. Maakt niet uit welke tijd, ik zorg dat ik kan. Hoe sneller, des te beter.

Bvd.


@inbelmodem Graag help ik je verder, Lisa heeft al een superbegin gemaakt dus dat is mooi! 😊

Ik heb zojuist de afsprakenlijn van Guidion gebeld en een lieftallige collega aan de lijn gehad, ze heeft alles uit de kast getrokken, maar kon de afspraak niet bespoedigen sorry. Ondanks het feit dat de afspraak pas maandag plaatsvindt, hoop ik dat je toch nog een mooi weekend tegemoet kunt gaan. Houd ons op de hoogte maandag en als je een tweede voucher goed kunt gebruiken, dan stuur ik die met alle plezier onmiddellijk naar je!


Hier precies hetzelfde probleem: sinds gisterochtend vroeg geen internet en tv. Ondertussen dus bijna twee dagen. Ook hier is het lampje van de wereldbol ineens rood en blijft rood. Uiteraard zelf alles geprobeerd en contact opgenomen met de servicedesk. De servicedesk kan ons helaas op afstand verder ook niet helpen, dus moet er een monteur komen. 

De eerst mogelijke optie voor een afspraak met Guidion is 24 januari.. Al meerdere malen zowel de klantenservice van T-mobile als Guidion proberen te bellen om een eerdere afspraak te krijgen, maar tot op heden niet gelukt. In deze tijd van het volledige thuiswerken is anderhalve week zonder internet eigenlijk geen optie..

 


Hi @Merel19 ,

Dank voor het delen van je ervaring en situatie! Op dit moment merken we dat onze monteurs het drukker hebben dan normaal, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik had graag de afspraak voor je vervroegd, maar heb zelf geen inzage in de agenda van de monteurs. Is het gelukt om Guidion te pakken te krijgen en eventueel een eerder gaatje te vinden? Ik hoop het echt van harte! 


Hier hetzelfde probleem sinds vrijdag. Het LOS lampje op mijn glasvezelkastje en internetbol op mijn modem knipperen rood. Zeer vervelend dat ik nu geen internet heb met het thuiswerken en een aankomende online examen!

Ik weet 100% dat ergens buiten het probleem ligt, een afspraak met Guidion moet ik nog maken en zal ook nutteloos en langer wachten zijn.

 

Kan er nu niet naar de verbindingen gekeken worden en of er meerdere adressen in mijn straat hier verbindingsproblemen hebben.


Hallo @S elka 

De Huawei ONT ontvangt geen glasvezel signaal dus daarvoor zou een monteur langs moeten komen volgens mij.


Hallo @S elka 

De Huawei ONT ontvangt geen glasvezel signaal dus daarvoor zou een monteur langs moeten komen volgens mij.

Een Guidion monteur of KPN monteur, vrijdag ochtend heeft het nog gewerkt en rond 11:00 kapte deze er ineens mee. Het kan toch niet aan het kastje zitten maar ergens verderop?


Goedemiddag @S elka, goed dat je het aankaart hier! Ik zie dat de netbeheerder jouw case in behandeling genomen heeft en verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een afspraak wordt gemaakt zodat dit hersteld kan worden. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


Goedemiddag @S elka, goed dat je het aankaart hier! Ik zie dat de netbeheerder jouw case in behandeling genomen heeft en verwacht dat er uiterlijk morgen of woensdag een afspraak wordt gemaakt zodat dit hersteld kan worden. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


Goedemiddag,

Vouchers heb ik reeds ontvangen.


Hier ook hetzelfde probleem.. sinds vanmiddag brand het rode lampje en hebben we geen internet meer. Nu dus een week wachten voordat er iemand naar kan komen kijken.. zeer frustrerend als je thuis moet werken. Waarom kan er geen korting op de maandelijkse factuur worden gegeven? 


Waarom kan er geen korting op de maandelijkse factuur worden gegeven? 

Een vergoeding van de dagen dat het niet heeft gewerkt kun je na de storing aanvragen. Alleen dan kan t:-mobile namelijk het exacte aantal dagen berekenen.


Sinds afgelopen maandag 24 januari ervaren wij het zelfde probleem. Bij ons brand het wereldbol lampje rood, knippert het LOS lampje groen en staat het PON lampje uit op ons Huawei kastje.

Ik heb de Guidion monteur ook telefonisch proberen te bereiken maar met een wachttijd van minstens een uur heb ik hem nog steeds niet kunnen bereiken. Zouden jullie zo snel mogelijk een Guidion monteur langs kunnen laten komen? Wij zijn elke dag beschikbaar dus het kan elke dag.

 

Wij werken beiden voor overheidsinstanties waardoor wij thuis moeten werken door deze pandemie. Verder kunnen wij dagelijks niet online zijn zoals het hoort doordat de data sneller opgaat dan wanneer je wifi gebruikt. Wij hebben beiden een Tele2 abonnement, ik onbeperkt en mijn partner een databundel. Een hotspot gebruiken is niet mogelijk met de instabiele verbinding dus graag een onbeperkt bundel voor de komende dagen tot dat het opgelost wordt.


Reageer