Skip to main content
  • 2,268 Topics
  • 16,159 Reacties
2267 Topics
Problemen met instabiel internet sinds overname door Odido
Sinds ik in januari verplicht ben overgestapt op jullie glasvezelabonnement na de overname van Tweak, ervaar ik al vanaf dag één problemen met de verbinding. Eerst had ik helemaal geen wifi, en toen het eindelijk werkte, viel de verbinding constant weg. Het is onmogelijk om een fatsoenlijke Teams-vergadering te houden zonder dat mijn internetverbinding vastloopt. Dit probleem speelt ook op mijn telefoon: internet valt constant weg! (Schrijf ik terwijl ik weeeer op 5g zit) Ondanks meerdere pogingen van jullie kant na heel veel telefoontjes, heel veel minuten en heeeeeel veel praten om het probleem op te lossen, zoals het toesturen van nieuwe modems, versterkers en zelfs het langssturen van een monteur, blijft de situatie onveranderd. De klantenservice probeerde behulpzaam te zijn door me twee versterkers aan te bieden en een maand gratis internet, maar dat bleek al direct geen oplossing te zijn. We hebben de versterkers de volgende dag direct geretourneerd, maar tot mijn verbazing werd de beloofde gratis maand niet toegepast en moest ik zelf actie ondernemen om dit stop te zetten in mijn profiel. Resultaat: weer onnodig geld kwijt. Na alles geprobeerd te hebben, heb ik besloten om mijn abonnement conform de wetgeving op te zeggen. Dit verzoek werd echter door jullie hoofdkantoor afgewezen met als reden dat er "teveel apparaten aangesloten waren op de switch die we aan het modem hebben gehangen". We moesten zelf uitleggen dat wifi uit het modem komt en niet uit de switch. Het echte probleem, namelijk de instabiele verbinding, werd wederom genegeerd. De enige manier waarop ik nu een stabiele internetverbinding kan krijgen, is door over te schakelen op mijn 5G-verbinding, maar dat betekent dat mijn bundel snel op is. Dit is ronduit schandalig. Ondanks meerdere beloftes, zoals een terugbelverzoek door het crisisteam binnen 24 uur, blijf ik in de kou staan. Het is frustrerend en machteloos om te zien dat dit soort zaken in Nederland kunnen gebeuren. Daarom doe ik via deze weg nogmaals een beroep op de Nederlandse wet- en regelgeving, zoals omschreven door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens deze regelgeving heb ik als consument recht op beëindiging van een contract zonder extra kosten wanneer een dienst niet naar behoren wordt geleverd. Ter afsluiting: onze buren hebben precies hetzelfde probleem, zonder "switch". Net zoals heel veel mensen in deze community. Ik wil kosteloos opzeggen!!!
Wifi in de tuin > schuur > beveiligingscamera
Mijn router staat in de meterkast. Op de begane grond doet alles het op wifi, tv, foon, PS5slim en laptop kan ik gelukkig zonder kabel gebruiken. Tot een meter buiten de achterdeur naar de tuin, dan houdt het op. Nu met Odido hetzelfde als bij de vorige providers. Geen probleem, zo nodig schakel ik buiten tijdelijk over op ‘mobiele gegevens aan’. Achter de tuin is het P hofje waar mijn auto staat, vaste plek achter de schutting. Daar is het niet veilig, ik heb een beveiligingscamera besteld om op de schuur te plaatsen, naast de schutting achter in de tuin. De camera komt op de hoek van de schuur, te richten op de auto. De tuin is 9 m lang, vanaf de buitendeur. De buitendeur is 9 meter vanaf de router. De camera werkt op wifi, maar kan ook op internet via ‘mobiele gegevens’. Omdat dat laatste geld gaat kosten (toch? Ik ben er niet zo mee bekend), verkies ik een manier te zoeken om wifi in het schuurtje te hebben, zodat de camera en ook mijn foon en laptop verbinding hebben. Ik ben verdwaald in het aanbod, weet niet wat ik moet kiezen. Wat ik inmiddels wel weet dat een ethernetkabel vanaf de meterkast (de router) naar de schuur trekken om daarbinnen een wifi ‘ding’(?) te plaatsen de meest zekere optie is; er is 230V aanwezig. Wat voor ‘ding’ zou dat moet zijn, en welke ethernet kabel? Of zijn er makkelijkere oplossingen? Ik las over ‘hotspot’ van je tuin maken, maar hoe?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen