Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Beste Odido,

Ik probeer al sinds juni/juli een werkende glasvezel in mijn woning te krijgen en dat verloopt op zijn zachts gezegd moeizaam. Ik bel zelf met OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis omdat Odido  zelf totaal geen idee heeft wat er allemaal mis is met de glasvezel kabel.
Waarom zit Odido ODF niet flink achter de vodden om problemen op te lossen, waardoor ODF Artemis achter de vodden zit? Waarom moet ik dat als klant doen?

Vriendelijke groet,
Paul
P.s. De FTU zit al sinds september in de meterkast en ik kwam er zojuist achter dat, ondanks de NL6 status, Artemis de lijn “gedeeltelijk” opgeleverd heeft. Maar ODF gaat bij Artemis informeren waar het andere gedeelte blijft…. Ik denk dat ik beter zelf Artemis kan gaan bellen

 


Beste odido medewerker we zijn nu weer een maand verder. 

Dutch fiber voor de kerst gebeld, problemen opgelost via telefoon. 

En dan zou de aannemer een afspraak maken voor de schouw.

Maar nog steeds niets. 

Ben nu bijna een jaar onderweg en nog steeds geen glasvezel. 

Zouden jullie is kunnen kijken waar het nu op blijft hangen. 

Graag reactie


@Ronald credoe Ik kijk graag met je mee! 

Ik heb gelijk een verzoek uitgezet naar onze Fiber afdeling. Zij zullen uitzoeken hoe het precies zit en nemen contact met je op! 


Hallo

Ik heb bijna een jaar geleden (maart 2023) internet besteld bij Odido (toen nog T-Mobile). In januari vorig jaar hebben de aannemers (ODF) de glasvezel op straat geïnstalleerd en er liggen glasvezeldraden bij mijn deur. Toen ik me aanmeldde, zei de verkoper dat het in mei klaar zou zijn, tot nu toe is Odido nog niet gekomen.

Toen ik belde zei de medewerker van de klantenservice dat er een probleem was omdat ik in een hoogbouw woon en er een probleem was met de VVE. Ik woon echter in een rijtjeshuis en mijn VVE is alleen van mij, en niemand heeft contact met mij opgenomen. Toen ik dit aan de klantenservice vertelde, zei hij dat hij mij terug zou bellen, maar dat gebeurde niet. Toen ik een maand later belde, kreeg ik iemand anders aan de telefoon en moest ik het hele verhaal herhalen, maar opnieuw kreeg ik geen antwoord.

Als je naar de site van Odido gaat en mijn postcode invult, staat er "Glasvezel beschikbaar!". Waarom probeer je nieuwe klanten te werven als je degenen die zich lang geleden hebben aangemeld niet eens kunt bedienen?

Kan iemand een realistische tijdlijn geven van wanneer ik deze service kan verwachten?


Heel herkenbaar hier precies hetzelfde. 

En ja wacht ook Nog steeds.. 


Ik heb dinsdag de klantenservice van Odido gebeld en de medewerker zei dat iemand mij binnen 48 uur zou bellen. Natuurlijk heeft niemand gebeld - ik ben een beetje bezorgd dat dit het niveau van klantenservice is.

@Teresa van Odido Kunt u mij alstublieft helpen?


Hey @K_Jain en @Ronald credoe, het is op dit moment superdruk bij onze glasvezelafdeling door de matige bezetting. Het kan langer duren dan we zouden willen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 


Hoi @Tommie van Odido ,

Een update van mijn zijde, vandaag een doos mogen ontvangen met de modem en nog wat spulletjes. Met een brief erin dat er een monteur gaat langs komen. 

Maar gaat dat goed dan, want volgens mij moeten ze nog komen schouwen en daar na graven en aansluiting binnen maken in de meterkast, en daarna  de monteur die alles aansluit toch?. 

Of is dit het juiste manier, heb al zoveel tegenslagen gehad tijdens  dit traject.. 

Ik hoor graag nog wat van jouw tommie

Met vriendelijke groet ronald 


Hi @Ronald credoe, ik ben voor je gaan kijken en zie dat het FTU (het kastje waar glasvezel naar binnen gebracht is) al geplaatst is? Heb je geen vierkant/rechthoekig kastje in de meterkast of woonkamer hangen?


@Tommie van Odido nee zoals ik al eerder omschreef er moet nog geschouwd gaan worden.

Neem aub iets langer de tijd om er nu is in te duiken, u mag mij ook bellen. 


Hey @Ronald credoe, we hebben het voor je doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen je opbellen met een status update over jouw order.  


@Tommie van OdidoOdido we zijn weer een week verder maar nog steeds geen contact gehad.

Zou jij nog eens nagaan wanneer ze contact opnemen? 


Hi @Ronald credoe, ODF geeft aan dat ze op 11-02 contact met je hebben opgenomen. Er was geen toestemming van de VvE maar dit lijkt opgelost te zijn. Ze nemen nu vanzelf contact met je op voor de oplevering. 


Hallo @Tommie van OdidoOdido het door zetten naar jullie glasvezel afdeling was gelukt voor de honderdste keer uitgelegd hoe het nu zit.

Volgens die mevrouw aan de telefoon zou ze intern die week er over vergaderen en ik zou 100% zeker terug gebeld worden afgelopen vrijdag na 13:00 uur.

Dus ik vrijdag afwachten en wat denk je geen telefoontje. 

Dus @Tommie van Odido wat nu, want ik weet het niet meer.

 


@Ronald credoe Dank je wel voor je terugkoppeling! Mijn oprechte excuses dat er geen contact is opgenomen. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar mijn collega’s die hier over gaan met de vraag om dit alsnog te doen. 

 


 

goedemorgen,

Zojuist het installatie pakket ontvangen . Klopt het dat er alleen een Huawei ONT inzit en geen router ??

neemt de monteur deze mee ? Zo ja welke router is dit en hoeveel UTP poorten heeft deze .

Groeten 

Paul

 

 

 

 

 


Hallo @paul1966 

De monteur neemt geen router mee, de ONT en router ontvang je van Odido. Misschien krijg je de router nog apart toegezonden anders vrees ik dat ze die vergeten zijn.

Voor snelheden tot en met 2 Gbps krijg je de Zyxel-T56, 2,5G WAN, 1 2,5G LAN en 3 1G LAN poorten.

Voor 8 Gbps krijg je de Zyxel-T75, 10G WAN, 1 10G LAN en 4 1G LAN poorten.


Hi, de reacite van @Waqqas was bedoeld voor @Paul55555 😃


@paul1966 

Bedankt voor de correctie, ik was na het reageren al weg 😅


@Paul55555 Goed dat je hierover aan de bel trekt!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Echter zie ik wel staan dat wij het modem hebben verstuurd, in hetzelfde pakket. Er zou een Zyxel T-56 in het pakket moeten zitten. Mocht je deze echt niet hebben ontvangen, laat het mij dan weten. Ik vraag mijn collega’s direct of ze een nieuwe willen sturen! 


Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Ik wil graag mijn wensdatum vervroegen naar 10 mei kan dat?. mijn abonnee nummer staat in mijn profiel. ps ik heb nog geen apparatuur ontvangen.


Hallo @dRichardK 

Als het om glasvezel gaat dan kan je de afspraak met de Guidion monteur inplannen voor wanneer jij dat wilt, je contract gaat in op die datum.


Hallo @dRichardK 

Als het om glasvezel gaat dan kan je de afspraak met de Guidion monteur inplannen voor wanneer jij dat wilt, je contract gaat in op die datum.

Dat is leuk, maar heb wel eerst apparatuur nodig.lijkt me.


Oke nu wordt alle apparatuur opgestuurd, maar nu komt het nu kan ik pas 31 mei worden aangesloten. terwijl als ik een nieuw abonnement afsluit kan je over een paar weken al. Waarom duurd het nu ineens zo lang?


@dRichardK 

Als je van een andere provider komt en je gebruikt de overstapservice dan hanteert je provider een maand opzegtermijn en daarnaast is het misschien druk in de agenda van Guidion.


Reageer