Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

@HJHome 

Blijkbaar had je iets in je reactie staan waarvoor eerst goedkeuring nodig is.


Dankjewel weer voor je snelle reactie @Waqqas 
Ik denk niet dat ik iets heb geschreven waar goedkeuring voor nodig is, maar ik moet wel een paar keer op “Verstuur” drukken. Denk door hapert internet

@Cheyenne van Odido 
Kun jij mijn reactie a.u.b. zo spoedig mogelijk (laten) plaatsen?
Alvast bedankt

 


Hierbij mijn gegevens van vanavond:

Ookla:

Ipconfig:

Pin

Ping 8.8.8.8:

 

Taakbeheer:

 

Leg uit wat je exact ervaart:

Zoals in de eerdere post aangegeven, hapert NLZiet in de stream in de avond. Hij stopt dan even en gaat kort erna weer door. Ook laden webpagina's soms erg traag. Het kan dan helpen om op refresh te drukken, waarna hij soms wel ineens snel laadt. Overdag is er meestal geen issue.

 

Is deze informatie voor jullie voldoende om mee te nemen in het onderzoek?


@Cheyenne van Odido bij deze mijn gegevens:

 

Laatste speedtest is Odido>Odido Amsterdam
 

Wat ik ervaar is precies wat chefneliz omschrijft en dan s’avonds tussen ongeveer 18.00 en 23.00, soms ook tot na 01.00.

  •  

@NietNader Bekend en @Rhodez, super bedankt! Ik heb jullie bij deze toegevoegd!

@HJHome Onze Community achterkant herkende jouw reactie als spam, mijn excuus. Ik heb hem bij deze geplaatst! Als reactie hierop:

Ik heb je zojuist meegenomen in het onderzoek en zal je topic sluiten!

 


Hi all, er is nog niet veel nieuwe informatie om te delen. Hou er rekening mee dat ik niet iedere dag nieuwe informatie kan melden. Wel hou ik dit topic scherp in de gaten voor nieuwe voorbeelden/ervaringen.

Wat ik wel kan delen is dat het inmiddels bekend is dat de Nokia ONT niet perse de oplossing is. Er zijn klanten met deze ONT die dezelfde problemen ervaren. Wij hebben intens contact met KPN en zij zijn er druk mee bezig. Valt er een nieuwe update te geven, doe ik dat direct!


@Cheyenne van Odido 
Dankjewel voor al jullie inspanningen, het alsnog plaatsen van mijn reactie van gister en het meenemen van mijn verstoringen in dit onderzoek. Mijn internet hapert nog steeds waardoor er hier nog steeds serieuze zaken misgaan.

Bij de eerste melding van @chefneliz zie ik nu een “Moderator edit” waarin onderaan staat dat mensen met een Mobiel Odido of Ben abonnement gratis “Unlimited data” kunnen krijgen om deze verstoringen op te vangen.

Ik heb geen Odido of Ben mobiel abonnement, maar zie hier dat ik voor € 10 een prepaid sim kan aanschaffen. Dat wil ik best doen.

- Kan Odido mij daarna ook voorzien van de gratis “Unlimited data” om deze verstoringen op te vangen?


@Cheyenne van Odido Nou, ik ben wel erg benieuwd hoe lang we nog moeten wachten. Want dat intense contact levert vooralsnog weinig op, het lijkt voornamelijk slechter te worden. Waar een week geleden zaken nog heel lang duurden, lijkt nu bijna alles helemaal niet te werken tot een uur of 23:00/23:30. En op magische wijze werkt na die tijd alles best “ok” (“ok” omdat ik nog niet verder kom dan de helft van de snelheden van mijn abonnement). 


Ik weet niet wat er op het ogenblik geknutseld wordt aan de verbinding maar mijn up is wel erg laag en mijn download is verdubbeld heb een 100/100 anno afgesloten

 


Hello Odido community.

Apologies for typing in English, Dutch is unfortunately not my first language.

We've also been affected by slow responses and timeouts in the evenings after upgrading to fiber (glasvezel) about a month ago. It is especially frustrating for my wife because she is kicked out from rated Hearthstone matches due to network timeouts.

Fortunately I just happen to have a fairly elaborate Prometheus+Grafana setup running 24/7 here, so I have a detailed history of the network problems we experience. In the graphs below you see monitoring of three URLs:

- https://www.google.com/favicon.ico
- https://www.nu.nl/assets/favicon_25year/favicon.ico
- https://www.redditstatic.com/shreddit/assets/favicon/64x64.png

I will try to continue posting images of this as much as I can in an effort to help troubleshoot this problem.

 

Best regards,

Edit: grammatical errors

Brilliant!
This is info that is actually useful, unlike the list of tests that everyone has to perform.

I have another test that might be interesting: what are the two first numbers on your ip address?
I noticed that, when I exchanged my Zyxel for a Fritzbox, I got an ip address in a completely different range. It would be interesting to know if the ranges of people who have problems are somehow different from those of the people that don’t have problems.
I’m asking for only the first two parts of the IP address for privacy reasons.

https://whatismyip.com gives 188.89.xxx.yyy for me.
Huawei ONT, no problems.


Dankjewel weer voor je snelle reactie @Waqqas 
Ik denk niet dat ik iets heb geschreven waar goedkeuring voor nodig is, maar ik moet wel een paar keer op “Verstuur” drukken. Denk door hapert internet

@Cheyenne van Odido 
Kun jij mijn reactie a.u.b. zo spoedig mogelijk (laten) plaatsen?
Alvast bedankt

 

Dat probleem heb ik ook gehad.
Er lijkt een automaat in de website te zitten die je op moderatie zet als je te snel achter elkaar post.
Die kan getriggerd worden als je een paar keer achter elkaar op verzenden moet drukken voor het overkomt.


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?

Klot


Ik ben vandaag keurig terug gebeld door Odido naar aanleiding van de test.

Als ik het goed begrepen heb wordt er door Odido ism KPN hard gewerkt om dit probleem te tackelen.

Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. 

Wat mij dan verbaast, is dat ze niet vragen welk type ONT je hebt.
Als dat het verschil lijkt te maken lijkt me dat nuttiger info dan een screenshot van je taakbeheer.

Odido weet welke Ont iedereen heeft.

Ah, dan had ik jouw eerdere bericht verkeerd begrepen:

“Het lastige schijnt te zijn dat Odido niet weet welke Ont geleverd wordt en dat de Ont van KPN is. “

Odido weet dus niet vantevoren welke ONT KPN gaat plaatsen, maar wel achteraf?

Klot

Klopt


@Cheyenne van Odido Hier is het vanavond ook weer dramatisch. Streams starten op een GoogleTV werkt voor geen meter, games starten op een Xbox werkt niet, sites laden extreem traag of niet. Op een telefoon met VPN werkt alles na het moeizame opzetten van de VPN verbinding weer prima.

Ik heb dus even een laptopje rechtstreeks aan het Zyxel modem gehangen, en heb wat screenshotjes verzameld:

Speedtest (na eindeloos ‘connecting’ werkte uiteindelijk de download test, zij het vrij traag, maar de upload test werkte dus überhaupt niet):

 

Ping naar 8.8.8.8:

 

Ipconfig:

 

Taakbeheer:

Gelukkig werkt het vooralsnog overdag probleemloos (aangezien ik regelmatig thuiswerk). 
Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden, zodat het 's avonds ook beter gaat (want dit is redelijk frustrerend).


Twintig jaar Tele 2 DSL lijntje 20 MB abonnement zorgt voor prima internet dag en nacht en snel genoeg. Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel abonnement 50 MB en vanaf dag 1 begint in de namiddag tot middernacht de ellende; trage wifi en bekabeld internet. Het is nog steeds niet opgelost. Reactie Odido: ik heb een te klein abonnement, het komt omdat ik in een appartement woon, mijn computer deugt niet etc. Op de Community is te lezen dat dit probleem al langer dan een jaar bij veel klanten speelt. Bij Odido gaat er niet ergens een belletje. Sinds kort is Odido begonnen met een Grootschalig Onderzoek omdat blijkt dat veel klanten mijn probleem hebben. Hoe is het mogelijk dat er nu pas onderzoek naar gedaan wordt? Verbijsterend. Er gaan bakken met geld naar flitsende reclames en advertenties. Zou Odido dat geld niet beter kunnen gebruiken om er voor te zorgen dat bestaande klanten goed internet hebben? Als je het probleem van trage wifi en bekabeld internet meer dan een jaar negeert, schoffeert Odido zijn klanten op een vreselijke manier.

Hamvraag: hoelang vindt Odido dat dit probleem nog mag voortduren en hoe verder als het probleem niet wordt opgelost? 


Twintig jaar Tele 2 DSL lijntje 20 MB abonnement zorgt voor prima internet dag en nacht en snel genoeg. Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel abonnement 50 MB en vanaf dag 1 begint in de namiddag tot middernacht de ellende; trage wifi en bekabeld internet. Het is nog steeds niet opgelost. Reactie Odido: ik heb een te klein abonnement, het komt omdat ik in een appartement woon, mijn computer deugt niet etc. Op de Community is te lezen dat dit probleem al langer dan een jaar bij veel klanten speelt. Bij Odido gaat er niet ergens een belletje. Sinds kort is Odido begonnen met een Grootschalig Onderzoek omdat blijkt dat veel klanten mijn probleem hebben. Hoe is het mogelijk dat er nu pas onderzoek naar gedaan wordt? Verbijsterend. Er gaan bakken met geld naar flitsende reclames en advertenties. Zou Odido dat geld niet beter kunnen gebruiken om er voor te zorgen dat bestaande klanten goed internet hebben? Als je het probleem van trage wifi en bekabeld internet meer dan een jaar negeert, schoffeert Odido zijn klanten op een vreselijke manier.

Hamvraag: hoelang vindt Odido dat dit probleem nog mag voortduren en hoe verder als het probleem niet wordt opgelost? 

Als je die (soms niet zo relevante) gegevens aanlevert @Kanbeter , dan kom je op de lijst van mensen met een storing. We hebben de hoop dat hoe meer er op staan, hoe sneller het opgelost wordt.

Voor nu zijn ze er mee bezig, alleen schiet het niet zo op. We weten niet of het ingewikkeld is of een kwestie van prioriteiten, maar de oplossing laat nog op zich wachten.


Niets ten nadele van de mensen die hier namens Odido proberen te helpen en de community te woord staan, noch de mensen van de technische dienst die dit proberen op te lossen. Maar dat gebruikers van een glasvezel abonnement van Odido via KPN WBA iedere dag in feite ‘s avonds niet over werkend internet beschikken is een structurele wanprestatie van het bedrijf Odido. Ondanks dat je maandelijks betaalt, krijg je daar niet de beloofde dienst voor terug. Sinds dit topic duurt het al 12 dagen, maar de mensen die het betreft ervaren de problemen al veel langer. Het gaat om de kern van het contract, namelijk een werkende internetverbinding, en niet om een randzaak zoals bijvoorbeeld het kunnen inloggen op Mijn Odido. 

Odido zou wel wat meer mogen doen om zich aan het glasvezelcontract te houden. Als de klant een maand niet betaalt, kan die een blokkade of afsluiting tegemoet zien. Als Odido maandenlang niet levert, mag de klant afwachten en screenshots aanleveren. Odido zou proactief gratis ontbinding van het contract behoren aan te bieden. En als de klant toch nog vertrouwen houdt in een oplossing ooit, zou als alternatief een gratis abonnement aangeboden kunnen worden tot de problemen op zijn gelost. Of op zijn minst 50% korting nu het om de helft van de dag gaat dat de verbinding wegvalt.

Verder vind ik het vrij heftig dat een storing als deze zoveel uitzoekwerk en oplostijd vergt en dat er geen zicht is op een oplossing of tijdslijnen daarnaartoe. Zeker wanneer die tijdslijnen nu al vrij lang zijn.

Krijgt deze storing eigenlijk al genoeg aandacht van de top van Odido? In mei was mevrouw Van Lammeren als bestuurslid van Odido in het TV-programma Radar, over de problemen die toen ook/al speelden. Zij beloofde namens Odido verbetering, maar gaf ook aan dat klanten haar via LinkedIN kunnen benaderen als de oplossing uitblijft. Ik vraag me af of zij (of andere bestuursleden) deze kwestie wel op hun vizier hebben. Op deze manier is het wachten op de volgende Radar-uitzending...

 


Ik ervaar de zelfde problemen als boven omschreven.

Eerder was het rond 18:00 uur en 19:00 uur

Vandaag de dag is het verspreid over de hele dag.

Dit is een probleem van de laatste 2 a 3 maanden mijn 1 Gb aansluiting fluctueert ook flink tussen de 700 en 900 Mb.

Het ONT kastje is eens door de KPN zo'n 10 maanden geleden al eens vervangen.


Niets ten nadele van de mensen die hier namens Odido proberen te helpen en de community te woord staan, noch de mensen van de technische dienst die dit proberen op te lossen. Maar dat gebruikers van een glasvezel abonnement van Odido via KPN WBA iedere dag in feite ‘s avonds niet over werkend internet beschikken is een structurele wanprestatie van het bedrijf Odido. Ondanks dat je maandelijks betaalt, krijg je daar niet de beloofde dienst voor terug. Sinds dit topic duurt het al 12 dagen, maar de mensen die het betreft ervaren de problemen al veel langer. Het gaat om de kern van het contract, namelijk een werkende internetverbinding, en niet om een randzaak zoals bijvoorbeeld het kunnen inloggen op Mijn Odido. 

Odido zou wel wat meer mogen doen om zich aan het glasvezelcontract te houden. Als de klant een maand niet betaalt, kan die een blokkade of afsluiting tegemoet zien. Als Odido maandenlang niet levert, mag de klant afwachten en screenshots aanleveren. Odido zou proactief gratis ontbinding van het contract behoren aan te bieden. En als de klant toch nog vertrouwen houdt in een oplossing ooit, zou als alternatief een gratis abonnement aangeboden kunnen worden tot de problemen op zijn gelost. Of op zijn minst 50% korting nu het om de helft van de dag gaat dat de verbinding wegvalt.

Verder vind ik het vrij heftig dat een storing als deze zoveel uitzoekwerk en oplostijd vergt en dat er geen zicht is op een oplossing of tijdslijnen daarnaartoe. Zeker wanneer die tijdslijnen nu al vrij lang zijn.

Krijgt deze storing eigenlijk al genoeg aandacht van de top van Odido? In mei was mevrouw Van Lammeren als bestuurslid van Odido in het TV-programma Radar, over de problemen die toen ook/al speelden. Zij beloofde namens Odido verbetering, maar gaf ook aan dat klanten haar via LinkedIN kunnen benaderen als de oplossing uitblijft. Ik vraag me af of zij (of andere bestuursleden) deze kwestie wel op hun vizier hebben. Op deze manier is het wachten op de volgende Radar-uitzending...

 

Goed punt wel @rubinio, dat is wel wat ik probeerde aan te halen, heeft het wel genoeg aandacht. Want dit lijkt een major incident, maar de looptijd van 2 weken geeft te denken of het incident ook die status heeft intern en bij de onderaannemers/leveranciers. Misschien moet iedereen op LinkedIn mevr. Van Lammeren een PM sturen.


Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 


Ik ben nu al ruim 1,5 uur bezig om zaken op te starten maar al die tijd naar een draaiende cursor aan te kijken maakt mij pissig. Probeer net op mijn Desktop pc NLziet op te starten.Na 5 minuten krijg ik de pagina en start het journaal op om vervolgens 30 seconden te kijken en dan weer freeze en dan weer 30 seconden…...


Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 

En heb ik de mogelijkheid om onder het contract uit te komen...de eerste maanden gingen goed en toen was het bagger.


Reageer