Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1182 reacties

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 4 maart 2025

Ik ben vooralsnog niet bekend met deze problemen en heb net een nieuwe aansluiting + tv. Mogelijk is het ook niet van toepassing op mijn situatie. Ik heb echter de Huawei ONT gekregen, dat lees ik eigenlijk nergens - jullie hebben “allemaal” Genexis of Nokia? 

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik 's avonds geen internet gebruik want ik woon er nog niet, maar overdag gaat het top!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 4 maart 2025

Hallo ​@Soeski 

Met een Huawei ONT zit je niet op het KPN WBA netwerk dus dit topic is niet voor jou 🙂

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 4 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Soeski 

Met een Huawei ONT zit je niet op het KPN WBA netwerk dus dit topic is niet voor jou 🙂

Ah, dank! Dat is de link. Het is wel het KPN fysieke netwerk maar Odido heeft idd eigen apparatuur in de kast met XGSPON, begreep ik. Dan houd ik verder mijn mond. :)

Speedtests zijn hier 2,2Gbit up en down.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025
Soeski schreef:
Waqqas schreef:

Hallo ​@Soeski 

Ah, dank! Dat is de link. Het is wel het KPN fysieke netwerk maar Odido heeft idd eigen apparatuur in de kast met XGSPON, begreep ik. Dan houd ik verder mijn mond. :)

Speedtests zijn hier 2,2Gbit up en down.

Kijk dat zijn pas snelheden!! Hier is het overdag rond de 400mb en s’avonds als ik geluk heb rond de 50 a 100 met een 1Gbit abbo. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Zijn er nog moderators in dit topic, zie dat zij al een tijd niet gereageerd hebben op de berichten hier. 

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Jason van Odido ​@Ishana van Odido tijd voor actie zou ik zeggen. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Sinds maandag ben ik over gestapt van KPN naar Odidio en ervaar dezelfde problemen,
Er hang bij mij een Genexis ONT.

Zit gelukkig nog in het bedenktermijn. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 maart 2025

Ik had begin vorige week gebeld over dit issue met Odido, medewerker heeft een ticket aangemaakt voor de technische dienst van Odido om die ONT te laten vervangen door de Nokia variant. Zou binnen 3 werkdagen opgepakt worden.

Uiteraard nog niks gehoord, dus weer gebeld. Het zou verholpen moeten zijn met een firmware update zegt men, maar ze wisten nog niet of deze bij mij uitgerold was. De mederwerker vroeg of hij op afstand een “reboot” mocht uitvoeren van mijn ONT, want volgens hem wordt tijdens de reboot de nieuwe firmware opgehaald, dus ik zeg prima. Even later zegt hij dat de “factory reset” bezig is, blijkt hij het modem te hebben ge factory reset, niet de ONT, waardoor ik allemaal instellingen in dat modem kwijt was ..… De ONT moest ik zelf even in en uit pluggen. Dit heeft uiteraard niet geholpen allebei.

Maar goed volgens deze medewerker stond ik nog wel op de lijst voor de Nokia ONT. Dus dan vraag je uiteraard wanner komt hij dan, op welke positie sta ik in de lijst, hoe snel wordt er vervangen.. etc etc. Dat kon men niet zeggen want KPN moest het doen, dus ik krijg een nummer van KPN die ik kon bellen want zij konden het wel zeggen. Dat nummer gebeld, na kwartier wachten half slapende medewerker aan de lijn, alles uitgelegd, die ging navragen dus weer een kwartier in de wacht. Zegt hij dat zij er niet over gaan maar Glaspoort, ik werd doorverbonden. Daar weer het hele verhaal gedaan (heb vandaag wel 28x mijn postcode verteld) maar bij Glaspoort zeggen ze dat alleen de kabel en het kastje onder de ONT van hun is, dat ik dus verkeerd geinformeerd ben en dat het toch echt Odido is die over de ONT gaat, dat KPN er niks mee te maken heeft.. Met andere woorden uur aan de telefoon gehangen voor niks weer.

Zucht.. Wat een broddelwerk hier van Odido. Dit moet gewoon keihard geescaleerd worden bij jullie en een grootschalige plan van aanpak er tegen aan, en goed communiceren! Ik baal ervan dat ik vlak voor mijn vakantie was overgestapt zodat ik niet kon opzeggen binnen de 2 weken. Anders collectieve in gebreke stelling misschien??

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 6 maart 2025
geflapteappel schreef:

Ik baal ervan dat ik vlak voor mijn vakantie was overgestapt zodat ik niet kon opzeggen binnen de 2 weken. Anders collectieve in gebreke stelling misschien??

Hoeft niet eens collectief hoor. Als je het hier aangeeft moeten ze je gewoon kosteloos onder het contract uit laten gaan. Bij de helpdesk lukt dat niet. Die zijn uitermate onbekwaam en houden vast aan die opzegvergoeding. Maar dit probleem loopt inmiddels 9 maanden en het is echt van de zotte dat er zoveel mensen zitten te ‘wachten’ op… ja, op wie eigenlijk?

(volgens mij hebben we ook niets meer over die firmware update vernomen in dit topic die eind februari uitgerold zou worden??)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 6 maart 2025

@rvk01 

Ik las wel van een andere gebruiker dat die update niet geholpen heeft, dus is wel ingeladen bij de Genexis ONT.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 maart 2025
rvk01 schreef:

Hoeft niet eens collectief hoor. Als je het hier aangeeft moeten ze je gewoon kosteloos onder het contract uit laten gaan. Bij de helpdesk lukt dat niet. Die zijn uitermate onbekwaam en houden vast aan die opzegvergoeding.

Reageren die modjes hier dan uberhaupt nog? Okay, eens proberen dan:

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Jason van Odido ​@Ishana van Odido 
Tenzij jullie binnen 1 week bij mij de Nokia ONT komen plaatsen wil ik hier graag gebruik van maken en per direct (wegens wanprestatie / niet nakomen contract van jullie kant) kosteloos opzeggen. Je vindt mijn klantnummer in mijn profiel. Graag reactie.

• 1 reactie
  • 6 maart 2025

Hi, 

Ik ben een nieuwe klant en ik heb exact dezelfde trage verbinding die hier op het forum word omschreven, mischien nog wel slechter. Dit betreft een nieuwe aansluiting maar wat een teleurstelling zeg.

Aangezien ik door het forum niet ben overtuigd dat die Genexis ONT een succes word, kunnen jullie die Nokia ONT toesturen? Als dit zo blijft ben ik genoodzaakt om het contract te ontbinden. Dit is niet werkbaar.

Ik hoor het graag.

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 7 maart 2025
geflapteappel schreef:

Ik had begin vorige week gebeld over dit issue met Odido, medewerker heeft een ticket aangemaakt voor de technische dienst van Odido om die ONT te laten vervangen door de Nokia variant. Zou binnen 3 werkdagen opgepakt worden.

Uiteraard nog niks gehoord, dus weer gebeld. Het zou verholpen moeten zijn met een firmware update zegt men, maar ze wisten nog niet of deze bij mij uitgerold was. De mederwerker vroeg of hij op afstand een “reboot” mocht uitvoeren van mijn ONT, want volgens hem wordt tijdens de reboot de nieuwe firmware opgehaald, dus ik zeg prima. Even later zegt hij dat de “factory reset” bezig is, blijkt hij het modem te hebben ge factory reset, niet de ONT, waardoor ik allemaal instellingen in dat modem kwijt was ..… De ONT moest ik zelf even in en uit pluggen. Dit heeft uiteraard niet geholpen allebei.

Maar goed volgens deze medewerker stond ik nog wel op de lijst voor de Nokia ONT. Dus dan vraag je uiteraard wanner komt hij dan, op welke positie sta ik in de lijst, hoe snel wordt er vervangen.. etc etc. Dat kon men niet zeggen want KPN moest het doen, dus ik krijg een nummer van KPN die ik kon bellen want zij konden het wel zeggen. Dat nummer gebeld, na kwartier wachten half slapende medewerker aan de lijn, alles uitgelegd, die ging navragen dus weer een kwartier in de wacht. Zegt hij dat zij er niet over gaan maar Glaspoort, ik werd doorverbonden. Daar weer het hele verhaal gedaan (heb vandaag wel 28x mijn postcode verteld) maar bij Glaspoort zeggen ze dat alleen de kabel en het kastje onder de ONT van hun is, dat ik dus verkeerd geinformeerd ben en dat het toch echt Odido is die over de ONT gaat, dat KPN er niks mee te maken heeft.. Met andere woorden uur aan de telefoon gehangen voor niks weer.

Zucht.. Wat een broddelwerk hier van Odido. Dit moet gewoon keihard geescaleerd worden bij jullie en een grootschalige plan van aanpak er tegen aan, en goed communiceren! Ik baal ervan dat ik vlak voor mijn vakantie was overgestapt zodat ik niet kon opzeggen binnen de 2 weken. Anders collectieve in gebreke stelling misschien??

Laat je niet afschepen in het vervolg. Je hebt een contract met Odido en niet met KPN en/of glaspoort. Odido heeft in deze 100% de verantwoordelijkheid.

GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 10 maart 2025

Even de achtergrond info: ik zat in dit probleem. Ondertussen is het contract opgezegd en ben ik overgestapt naar een andere aanbieder—weliswaar duurder, maar het werkt.
Fast, cheap, or working: choose two!

Enfin, waarvoor ik me weer in dit draadje aansluit: op donderdag 6 maart en vandaag, 10 maart, ben ik gebeld door de telemarketingafdeling van T-Mobile... eh, wacht, Odido. Ja hoor, het ging om de glasvezelaansluiting, of het aanbieden daarvan. Het gesprek duurde niet lang—genoeg is genoeg:

"Nee, ik heb de FO-aansluiting van jullie gehad. Het was drie keer niks: geen verbinding ’s avonds en in het weekend. Ik weet niet wat jij wel of niet weet over dit probleem, maar het is een ‘nee’ voor de FO van jullie. Ik ga ophangen. Fijne dag nog."* Klik.

Het verbaast me dat Odido de klantgegevens niet bijwerkt. Of gebruiken verschillende afdelingen aparte databases? Ik weet het niet, kan me niet schelen, maar het is opmerkelijk dat Odido nog steeds durft om een niet-werkend product aan dezelfde klant(en) te proberen aan te smeren. Het was al stressvol genoeg om het vorige contract opgezegd te krijgen, maar twee (!!) verkooppogingen zijn mij te veel.

• 1 reactie
  • 10 maart 2025

Ik heb dit probleem plotseling ook.

Sinds ruim een maand woon ik op mijn nieuwe adres. Tot vorig weekend werkte het internet redelijk goed, enkel mijn Unifi UDM router mopperde een keer per dag over een slechte verbinding met de ISP.

Sinds vrijdagavond is het de hele dag drama met de verbinding. Volgens de helpdesk komt er binnen enkele dagen een update voor mijn Genexis. Ik hoop dat het werkt.

GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 11 maart 2025
martien7 schreef:

[...]

Sinds vrijdagavond is het de hele dag drama met de verbinding. Volgens de helpdesk komt er binnen enkele dagen een update voor mijn Genexis. Ik hoop dat het werkt.

Genexis (ONT) of de Zyxel? Volgens geruchten de update is bestemd voor de Zyxel, CMIIW

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 11 maart 2025

Wat is nu de consensus? Als ik nu een Nokia ONT bij KPN heb, is het dan veilig om over te stappen naar Odido?

GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 11 maart 2025
kalpik schreef:

Wat is nu de consensus? Als ik nu een Nokia ONT bij KPN heb, is het dan veilig om over te stappen naar Odido?

Ehhh... Het is andersom, en deels: hebt jij een probleem met de verbinding, het zou wel kunnen worden opgelost door je Genexys ONT te vervangen met een Nokia ONT. Maar ik las zeker nog iemand die ook na de vervanging van het kastje hetzelfde probleem nog tegenkomt.

Ik zou persoonlijk KPN bellen en proberen een korting te scoren en daar blijven... Zeker bij onzeker. 

• 2 reacties
  • 11 maart 2025

Update 11-03-2025: Er is nieuwe firmware ontwikkeld, deze wordt t/m 14-03 gefaseerd uitgerold.

Is deze firmware uitrol specifiek voor Genexis ONT's en wordt dit naar iedereen uitgerold in de komende 3 dagen?  Je hoeft er zelf niets voor te doen?

• 2 reacties
  • 11 maart 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem met de verbinding die niet wordt geïnitialiseerd. Mijn model is ZYXEL EX5601-T1. Zijn er oplossingen?

Is er een firmware-update beschikbaar om dit probleem op te lossen? Moderators kunnen jullie me laten weten of er een update is en hoe ik kan upgraden naar de firmwareversie die dit probleem oplost?

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido 

System Info

Model Name EX5601-T1
Firmware Version
V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

• 1 reactie
  • 12 maart 2025

Sinds kort ervaar ik elke avond deze problemen. Internet valt weg, constant opnieuw opstarten om vervolgens wederom geen internet te hebben. Na een tijdje is dit klaar en doet ie het gewoon.

Bloed irritant en lijkt me niet de bedoeling. Wat kan ik doen?

Groeten Melvin

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 13 maart 2025
GlassesSmurf schreef:
kalpik schreef:

Ehhh... Het is andersom, en deels: hebt jij een probleem met de verbinding, het zou wel kunnen worden opgelost door je Genexys ONT te vervangen met een Nokia ONT. Maar ik las zeker nog iemand die ook na de vervanging van het kastje hetzelfde probleem nog tegenkomt.

Ik zou persoonlijk KPN bellen en proberen een korting te scoren en daar blijven... Zeker bij onzeker. 

KPN biedt maar 15 euro korting voor een jaar verlenging. Dat is gewoon dom. Ik ga mezelf niet voor nog een jaar vastbinden voor die 15 euro. Ik was vorig jaar overgestapt naar Odido en had 's avonds problemen met internet, maar toen had ik de Genxsis ONT. Nu heb ik de Nokia, dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om nu weer terug te stappen naar Odido.

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 13 maart 2025
FMAB schreef:

Mijn Genexis ONT is ongeveer vijf dagen geleden vervangen door een Nokia ONT. In het begin leek dit de oplossing te zijn voor de internetproblemen in de avond, maar vandaag ervaar ik precies hetzelfde probleem weer. Het internet is opnieuw erg instabiel in de avond, en de pingtest geeft weer dezelfde resultaten als eerder.

Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik een internet + tv-abonnement heb, dus volgens mij ligt het niet aan het type abonnement. Hieronder zie je de ping variatie die ik nu opnieuw ervaar, maar dit keer met de Nokia ONT. Het probleem ligt dus ergens anders...

Hier zie je de ping die varieert tussen 5ms en 180ms, dit keer is er een Nokia ONT geïnstalleerd. Dit is op een zaterdag avond.

Oké, dit bevestigt dat zelfs de Nokia ONT problemen heeft met Odido.

GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 13 maart 2025
kalpik schreef:

KPN biedt maar 15 euro korting voor een jaar verlenging. Dat is gewoon dom. Ik ga mezelf niet voor nog een jaar vastbinden voor die 15 euro. Ik was vorig jaar overgestapt naar Odido en had 's avonds problemen met internet, maar toen had ik de Genxsis ONT. Nu heb ik de Nokia, dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om nu weer terug te stappen naar Odido.

15 eur korting op jaar basis of op maand basis? 15 eur per jaar is niks idd, maar 15 eur per maand is interessanter.

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 13 maart 2025
GlassesSmurf schreef:
kalpik schreef:

15 eur korting op jaar basis of op maand basis? 15 eur per jaar is niks idd, maar 15 eur per maand is interessanter.

15 euro per jaar 🫤

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido / ​@Tommie van Odido 

Toen ik acht maanden geleden dit topic begon gaven jullie aan (zie pagina 11 meen ik) dat er over een eventuele compensatie gesproken kon worden nadat het probleem werd opgelost. Zo’n twee weken terug ben ik door KPN overgezet naar de nieuwe versie van de Genexis firmware en ik heb al twee weken geen problemen meer ervaren. Ook kreeg ik een mailtje dat de storing was verholpen, erg fijn :).

Ik heb toen ​@Cheyenne van Odido een DM gestuurd om over de compensatie te praten, maar ik heb nu al twee weken geen reactie gekregen. Misschien over het hoofd gezien? Zouden jullie hier nog op terug willen komen? Jullie kunnen me ook altijd even bellen.

Thanks

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen