Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1182 reacties

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 februari 2025
JBHD schreef:

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Het internet is een drama en valt echt constant weg. Tennis kijken lukt gewoonweg niet, het internet is te traag om de stream te laden. Ondertussen word ik maar aan het lijntje gehouden. De Nokia ONT's zouden er niet zijn waardoor mensen op een wachtlijst worden gezet waarbij Odido geen enkele toezegging durft te doen over wanneer deze binnenkomen en kunnen worden geinstalleerd. En in de tussentijd wel lekker maandelijks blijven factureren zonder ook maar één keer te leveren waar ik voor betaal.

Bovenstaande reacties lijken klantvriendelijk, maar dit is voor de bühne. Ondertussen gebeurt er weer he-le-maal niks. Als je twijfelt om over te stappen naar Odido: doe het niet.

Ben ik met je eens. Mij houden ze ook al weken aan het lijntje. Ze zijn allemaal beleefd maar antwoorden hebben ze niet. Zou misschien een leuke class action rechtszaak kunnen zijn.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey allemaal, we wachten op dit moment op een concrete update van KPN. Ze zijn op dit moment testen aan het uitvoeren met een nieuwe firmware. Zodra hier een concrete update over is zal dit in het topic vermeld worden. KPN is druk bezig om dit op te lossen.

@Tommie van Odido  Is hier al een update over? Firmware testen kost toch geen volle werkweek?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

Vind dit echt ook echt niet kunnen vanuit Odido. Abonnement vanaf 13-01 en vrij snel al last van traag internet in de avond. Afgelopen week aantal keer gebeld en niemand wist van deze topic af. 
Persoon die ik 10-02 aan de lijn had gaf me eindelijk door van dit bestaande probleem. Hier werd aangegeven dat het probleem eind februari “hopelijk” opgelost is. 

bizar voor woorden dit. Hoe weet je precies of je ONT vervangen moest worden? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 12 februari 2025

Hallo ​@Ahilan95 

Heb je op dit moment een zwarte Genexis XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm?

Het helpt om deze te laten vervangen door een zwarte Nokia XGSPON ONT.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Ahilan95 

Heb je op dit moment een zwarte Genexis XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm?

Het helpt om deze te laten vervangen door een zwarte Nokia XGSPON ONT.

Ik heb inderdaad een Genexis ONT. De lampen van power en connection branden groen en alarm brandt niet. Vanmiddag nog eens gebeld omdat veel mensen weer betere connectie hadden bij een Nokia ONT, maar de dame die ik aan de lijn had gaf mij aan dat dat niet het probleem is en ik geen andere ONT krijg. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 12 februari 2025

@Ahilan95 En als je (weer terug) naar KPN gaat dan kunnen ze die Genexis gewoon weer aansluiten en heb je bij hun geen problemen. Leuk toch 🥴 Dit topic is inmiddels 7 maanden oud. Ik zou het wel weten (sorry Odido).

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025
rvk01 schreef:

@Ahilan95 En als je (weer terug) naar KPN gaat dan kunnen ze die Genexis gewoon weer aansluiten en heb je bij hun geen problemen. Leuk toch. Dit topic is inmiddels 7 maanden oud. Ik zou het wel weten (sorry Odido).

Jaa klopt maar als ik vraag om mijn contract te ontbinden, aangezien Odido niet de service kan geven waarvoor ik betaal wordt er gezegd dat ik een boete moet betalen. Enige wat ze konden bieden is een wifi versterker ( geen idee hoe dit me gaat helpen met het langzamen internet.   -_- )

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 12 februari 2025

@Ahilan95 Op het moment gaat ze de service niet kunnen leveren kan het contract ontbonden worden en is er geen sprake van boete. Ze hebben inmiddels ook genoeg tijd gehad om tot een oplossing te komen (die tijd moet je ze normaal bieden).

Zie ook deze reactie, van een moderator, dat je daarover gewoon in gesprek kunt gaan met ze. 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921?postid=1797886#post1797886

Vraag 3: Contract ontbinding

Mits ons de kans is gegeven dit op te lossen, zoals inderdaad het onderzoek, monteur bezoek/netwerkbeheerder bezoek en uitkomst daarvan, is dit in overleg mogelijk.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

Omdat Odido er in dit topic om vraagt, hier mijn uitgebreide info (gezien de overige reacties zal ik er maar niet vanuit gaan dat er dan ook iemand actief mee bezig gaat...):

Hardware

Ik heb de eerder genoemde problematische ONT van Genexis

Omschrijving probleem

Elke avond vanaf circa 18u wordt de responstijd van het internet heel slecht. Het lijkt erop dat dit vooral gaat om de initiële verbinding, bijvoorbeeld bij het navigeren tussen websites duurt het bij elke pagina 10 tot soms wel 50 seconden voordat er iets lijkt te gebeuren, maar daarna laadt het normaal. Hetzelfde bij Netflix: het starten van een film/serie duurt lang maar als het eenmaal speelt is er geen probleem met streaming. Onze dochter van 5 heeft een audiospeler die podcasts kan streamen, maar deze heeft (denk ik) een vrij korte timeout waardoor die bijna nooit start met spelen en zij ontzettend gefrustreerd raakt (en wij ook).

video: zo lang duurt het om dit forum te laden

https://youtu.be/cbRaFyz2ywI

Speed test

Datum: 12-2-2025 circa 22:00

Google: 96,2 up / 81,3 down (snel dus, maar deze snelheid is niet het probleem: het initieel laden / starten van alles duurt lang) 

Ookla: start niet eens op

video: Ookla speedtest start niet eens op

https://youtu.be/WIXPTz0hp8U

Ping

Datum: 12-2-2025 circa 22:00

--- 8.8.8.8 ping statistics ---
417 packets transmitted, 416 packets received, 0.2% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 6.474/12.847/160.148/16.310 ms

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 17 februari 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido / ​@Tommie van Odido 

Het is inmiddels 8 maanden geleden dat ik dit thread begon, maar er is nog niets opgeschoten. Kunnen jullie misschien een monteur inplannen die het ONT komt vervangen? 

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 17 februari 2025
chefneliz schreef:

Hi ​@Cheyenne van Odido / ​@Tommie van Odido 

Het is inmiddels 8 maanden geleden dat ik dit thread begon, maar er is nog niets opgeschoten. Kunnen jullie misschien een monteur inplannen die het ONT komt vervangen? 

Zal wel juridisch touwtrekken zijn tussen KPN en Odido. Dit is uiteraard een aanname en geen feit

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025

Ik werd vandaag door de tech support van Odido gebeld met de bewering dat er uiterlijk eind deze maand een firmware update naar de ONT gaat. Ze hebben beloofd mij volgende week vrijdag te bellen om te horen of het verbeterd is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 17 februari 2025

@jvisser89 

Is dit voor de Nokia of Genexis ONT?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025
Waqqas schreef:

@jvisser89 

Is dit voor de Nokia of Genexis ONT?

Genexis. Dit is (lijkt op?) wat ik heb hangen.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 18 februari 2025

Helaas kom ik ondertussen ook geen steek verder. Een dag of 11 geleden benaderde ​@Teresa van Odido mij en heeft ze me op een wachtlijst gezet voor een Nokia ONT. Hoe lang dit zou duren kon me niet worden verteld, blijkbaar is er nergens iemand met enig zicht op wanneer die Nokia ONT's weer op voorraad zijn. Máár, zo werd me aangegeven, zodra ze op voorraad zijn “sta ik op de eerste plaats voor een ONT swap”. Super, maar wel jammer dat het zo onduidelijk blijft. Ook gaf ze aan intern navraag te doen over een vergoeding voor het feit dat we eigenlijk al maandenlang te veel betalen. Hier zou ze een dag later op terugkomen, maar sindsdien is er radiostilte.

Inmiddels zijn we 9 dagen verder sinds het laatste bericht en hoor ik sindsdien niets meer. Niets over de nieuwe ONT, niets over een vergoeding, niets. Ik had goede hoop dat Teresa ons verder zou kunnen helpen, maar het lijkt erop dat ook dat weer op een teleurstelling uitloopt.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 20 februari 2025

Nieuw persoonlijk record, een ping tijd van een minuut. Schaam je diep Odido. Dit is toch geen geld meer waard?

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido Naar welk adres kan mijn in gebreke stelling?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

Is er al een update over de ‘eind februari’ verwachting voor de nieuwe firmware voor de ONT ?

Dit is inderaad kommer en kwel zoals iedereen hier al maandenlang roept. Het is dat het overdag enigszins bruikbaar is en ik gewoon kan werken anders was ik ook allang weggeweest.

Ik wil ook graag op de lijst voor een Nokia ONT komen, kan een mod dat regelen aub?

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 21 februari 2025
geflapteappel schreef:

Is er al een update over de ‘eind februari’ verwachting voor de nieuwe firmware voor de ONT ?

Dit is inderaad kommer en kwel zoals iedereen hier al maandenlang roept. Het is dat het overdag enigszins bruikbaar is en ik gewoon kan werken anders was ik ook allang weggeweest.

Ik wil ook graag op de lijst voor een Nokia ONT komen, kan een mod dat regelen aub?

Ik heb een mail van ze gehad maar die update heeft het probleem niet opgelost. Mijn internet is momenteel weer eens onbruikbaar traag.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Ik dacht dat het gedoe met Odido nu eindelijk voorbij was sinds ik glasvezel opgezegd heb en overgestapt ben naar KPN (KPN werkt prima!) maar vanmorgen kreeg ik een factuur voor de afkoop van de rest van mijn contract (€526,41). Ik heb het contract 2 dagen na installatie opgezegd, en KPN was binnen 2 weken geactiveerd, dus dit was allemaal binnen de herroepingstermijn van 15 dagen. Aardige meneer van de klantenservice gaf aan dat dit inderdaad een fout was maar het kostte toch weer een uur van mijn tijd. Ga ze zelf maar een factuur sturen met mijn normale uurtarief, denk ik.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 24 februari 2025

Als ik al deze comments lees ben ik enorm blij om gewoon over te hebben gestapt naar KPN in plaats van het proberen op te lossen met Odido. Maanden lang slecht internet is toch niet van deze tijd… Over enige compensatie voor het leveren van gebrekkige diensten waar je volle prijs voor betaald kunnen ze ook niet gesproken worden

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 26 februari 2025

Bijzonder om dit zo nog te lezen, ik heb er 2 weken over gedaan sinds aansluiting (via externe partij, aardige persoon direct vanuit KPN) die mij na een week aan de klachten direct een nieuwere ONT kon sturen, zonder monteur want zo moeilijk is dat kastje nou niet om te wisselen, op afstand werd ie geactiveerd en gelijk waren alle problemen verholpen, ping klopt zoals het hoort, en alles is nu sneller dan toen ik bij Ziggo zat..

Net voor die ONT binnenkwam, was ik een van de testers van de “nieuwe software” op de genexis, en het “werkte”, technisch gezien veel minder problemen maar ik was er toen niet volledig van af. Toch knap dat nieuwe klanten deze genoemde Genexis ONT ontvangen terwijl het nu al best lang bekend is dat het niet altijd goed functioneerd en om de nieuwe software erop te zetten lijkt ook maar voor een deel te werken tot mijn verbazing.

Is het niet gewoon mogelijk voor klanten die dezelfde problemen als mij ervaarden, toch gewoon over te zetten op die nieuwe software in plaats van iedereen te laten wachten? bij mij was de verbinding in ieder geval sneller, maar niet perfect. Dan scheelt het iedereen weer al dat geklaag..

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

De laatste tijd heb ik iedere donderdagavond een haperende internetverbinding. NLZiet werkt niet meer, kan geen website openen op mijn telefoon en online gamen via PS5 kan ik ook vergeten. Wifi of bekabeld het maakt niet uit. Niets werkt. Gisteravond maar voor het eerst een speedtest gedaan even na 9u 's avonds. De jitter is all over the place, 104ms. Dus er gaat iets mis. Nu ben ik via ​@Waqqasgeattendeerd op dit verzamelforum.  In de meterkast heb ik een Genexis kast en daar zijn blijkbaar problemen mee. Als het goed is komt er een software update eind deze maand voor dit kastje (vandaag?). Ook zou het kastje vervangen voor een Nokia de problemen kunnen verhelpen. Graag reactie van Odido om dit probleem te verhelpen.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 28 februari 2025

Zelfde probleem hier.. en met de klantenservice kom je dan ook niet verder. Zou gister teruggebeld worden maar is ook niet gebeurd. Waardeloze service zo. 

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 28 februari 2025

Graat ontvang ik zsm een ONT als dat de oplossing is. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 maart 2025

Probeer het maar weer eens hier: sinds start abonnement (19 juli 2024!!!!) zeer slecht internet overdag, en vooral in de avonduren en weekenden. Tv kijken, streamen, alles wat met internet s verbonden werkt niet of heel traag. Schandalig! Een oplossing is er na ¾ jaar nog niet. Graag een oplossing zo snel mogelijk. Ook het beloofde onbeperkt internet via 5G komt ook niet, hiervoor zou ik codes krijgen. Ik ben er wel klaar mee en wil graag een snelle oplossing en anders een ontbinding van het contract zowel voor internet via glasvezel en het mobiel abonnement.

groet Remke 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen