Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1183 reacties

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 24 december 2024
Harry du Bois schreef:

Hallo,

Is er al meer bekend over compensatie?

Er is niet eens een oplossing😂

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 24 december 2024

Geeft toch niet? Gewoon alvast compenseren!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 december 2024

Bij mij lijkt de hier aangedragen oplossing om naar KPN over te stappen prima te hebben gewerkt 

Ik heb gedurende de weken sinds ik geen Odido klant meer ben geen enkel probleem meer ondervonden.

Daarnaast is de bandbreedte van mijn verbinding ook nog eens verdubbeld van 60/60 naar 120/140 Mpbs.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 december 2024

Ik heb een jaar lang nergens last van gehad en was erg tevreden met Odido. Na een telefoontje om mijn abonnement te veranderen van Internet en TV naar Internet Only ben ik een nieuw contract voor een jaar aangegaan. Een kwartier na het ingaan van mijn nieuwe contract ervaar ik exact de problemen uit dit topic. Sindsdien zit ik dagelijks met de klantenservice aan de lijn, zonder dat ik echt verder geholpen wordt. Ik heb dik 10 dagen op een monteur moeten wachten. Vanmiddag is deze eindelijk langsgeweest, maar leek niet bekend met het probleem uit dit topic. Hij heeft het ONT-kastje vervangen, maar met dezelfde Genexis die ik al had. Ik heb dus nog altijd dezelfde problemen. Monteur gaf aan dat het probleem waarschijnlijk bij de centrale zit. Per toeval ontdekte ik dat ik met VPN aan het probleem niet ervaar en ik ontdek nu net dit topic. 

Ik heb weer gebeld naar Odido dat ik neig gebruik te maken van de 14 dagen bedenktijd die op nieuwe contracten zit omdat ik bang ben dat dit probleem niet 1,2,3 verholpen is, maar nu kreeg ik te horen dat dit voor verlengingen niet geldt. Als ik zie hoe lang dit topic al bestaat vrees ik dat dit probleem dus ook niet op hele korte termijn verholpen is.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 december 2024
Thomas_S schreef:

Ik heb een jaar lang nergens last van gehad en was erg tevreden met Odido. Na een telefoontje om mijn abonnement te veranderen van Internet en TV naar Internet Only ben ik een nieuw contract voor een jaar aangegaan. Een kwartier na het ingaan van mijn nieuwe contract ervaar ik exact de problemen uit dit topic.

Dat is wel interessant, ik had zelf ook een Internet Only glasvezel verbinding bij Odido nadat ik begin dit jaar gedwongen moest overstappen omdat VDSL-2 ophield te bestaan. Sindsdien regelmatig problemen gehad welke zich steeds vaker voordeden. Sinds ik ben overgestapt naar een KPN internet only abonnement zijn mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 30 december 2024
Thomas_S schreef:

Ik heb een jaar lang nergens last van gehad en was erg tevreden met Odido. Na een telefoontje om mijn abonnement te veranderen van Internet en TV naar Internet Only ben ik een nieuw contract voor een jaar aangegaan. Een kwartier na het ingaan van mijn nieuwe contract ervaar ik exact de problemen uit dit topic. Sindsdien zit ik dagelijks met de klantenservice aan de lijn, zonder dat ik echt verder geholpen wordt. Ik heb dik 10 dagen op een monteur moeten wachten. Vanmiddag is deze eindelijk langsgeweest, maar leek niet bekend met het probleem uit dit topic. Hij heeft het ONT-kastje vervangen, maar met dezelfde Genexis die ik al had. Ik heb dus nog altijd dezelfde problemen. Monteur gaf aan dat het probleem waarschijnlijk bij de centrale zit. Per toeval ontdekte ik dat ik met VPN aan het probleem niet ervaar en ik ontdek nu net dit topic. 

Ik heb weer gebeld naar Odido dat ik neig gebruik te maken van de 14 dagen bedenktijd die op nieuwe contracten zit omdat ik bang ben dat dit probleem niet 1,2,3 verholpen is, maar nu kreeg ik te horen dat dit voor verlengingen niet geldt. Als ik zie hoe lang dit topic al bestaat vrees ik dat dit probleem dus ook niet op hele korte termijn verholpen is.

Dit is inderdaad een interessante conclusie. Deze had ik nog niet gehoord. Wanneer je dus ook tv erbij hebt ervaar je geen problemen.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 december 2024

Ja of het helemaal met elkaar te maken heeft weet ik niet. Misschien kan het aanpassen van mijn type abbonement evengoed iets triggeren in t signaal waardoor ik dit probleem kreeg. Maar op zich interessant om eens te onderzoeken of iedereen die hier problemen mee heeft een Internet Only abbo heeft.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 januari 2025

Maandag hier ook een installateur de stekker in het stopcontact komen prikken. Al de hele week slecht werkend internet.

Zo te lezen nog geen goede oplossing beschikbaar. ( of matige oplossing met de Nokia ONT, waarvoor je echt moet doordrammen om te krijgen?)

Heb inderdaad ook internet only.

100 Mbit

De zwarte genexis ONT

2 jaar contract

Ik denk dat ik maar weer opzeg nu ik nog in mn 14 dagen bedenk tijd zit.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 januari 2025
Thomas_S schreef:

Ja of het helemaal met elkaar te maken heeft weet ik niet. Misschien kan het aanpassen van mijn type abbonement evengoed iets triggeren in t signaal waardoor ik dit probleem kreeg. Maar op zich interessant om eens te onderzoeken of iedereen die hier problemen mee heeft een Internet Only abbo heeft.

Interessant. Ik heb ook een internet only abbo (zonder tv)… 

Zoals elke avond ook deze avond kan ik bijna geen één website openen. Terwijl ping en snelheid gewoon goed is. M'n 4G abbo heb ik in de eerste 4 dagen van de nieuwe maand al bijna helemaal op gemaakt… dus kan ook niet echt meer terug vallen op m'n odido 4G abbonement zonder extra kosten te maken.

Heb al een opzegging aangevraagd, en zou daar reactie van gaan krijgen. Maar zoals al verwacht hoor je daar natuurlijk niks meer van en moet ik nu zelf opnieuw achter m'n opzegging aan.

Zou inderdaad erg interessant zijn of er een verschil is tussen mensen met en zonder TV abonnement. Mogelijk iets rondom QoS instellingen?

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 januari 2025

Ook hier een internet only abonnement. Zou wel heel bijzonder zijn als daar het probleem zit. 2 weken terug vertelde een medewerker me dat mijn opzegging zou worden voorgelegd aan haar manager omdat ik nog midden in de contractperiode zit. Ik zou worden teruggebeld, maar uiteraard nog niets gehoord. Ondertussen de laatste factuur maar gestorneerd, want Odido heeft werkelijk nooit geleverd wat is afgesproken en ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb alleen zo'n vermoeden dat ze daar wel snel actie op gaan ondernemen..

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 januari 2025

Mijn Genexis ONT is ongeveer vijf dagen geleden vervangen door een Nokia ONT. In het begin leek dit de oplossing te zijn voor de internetproblemen in de avond, maar vandaag ervaar ik precies hetzelfde probleem weer. Het internet is opnieuw erg instabiel in de avond, en de pingtest geeft weer dezelfde resultaten als eerder.

Daarnaast wil ik ook aangeven dat ik een internet + tv-abonnement heb, dus volgens mij ligt het niet aan het type abonnement. Hieronder zie je de ping variatie die ik nu opnieuw ervaar, maar dit keer met de Nokia ONT. Het probleem ligt dus ergens anders...

Hier zie je de ping die varieert tussen 5ms en 180ms, dit keer is er een Nokia ONT geïnstalleerd. Dit is op een zaterdag avond.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 5 januari 2025

Het internet is zelfs zo traag dat het 10-15 seconden duurt om simpele appjes (tekst) via Whatsapp te versturen. Zet ik de wifi uit en schakel ik over op 5G dan worden ze instant verstuurd, dus het ligt echt aan de wifi verbinding. Lastig dat dit probleem al zo lang bekend is, maar Odido hier niet over communiceert.

Ik lees volgens mij dat mensen hier na een overstap naar KPN geen problemen meer mee hebben, klopt dat?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 januari 2025

Hmmm, Ik wilde met Internet+TV+telefonie+5 mobiele abonnementen van ziggo naar odido. Na het lezen van dit topic blijf ik maar even bij Ziggo.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 6 januari 2025
JBHD schreef:

Het internet is zelfs zo traag dat het 10-15 seconden duurt om simpele appjes (tekst) via Whatsapp te versturen. Zet ik de wifi uit en schakel ik over op 5G dan worden ze instant verstuurd, dus het ligt echt aan de wifi verbinding. Lastig dat dit probleem al zo lang bekend is, maar Odido hier niet over communiceert.

Ik lees volgens mij dat mensen hier na een overstap naar KPN geen problemen meer mee hebben, klopt dat?

Klopt. VPN was de enige oplossing voor Odido, maar na overstap op KPN helemaal geen last meer gehad en alles werkt eindelijk perfect.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 januari 2025

Ik lees wel dat deze problemen zich voordoen op glas van KPN met odido abonnement en ONT. Doet het probleem zich niet voor op het eigen netwerk van odido zoals bij ons in Capelle ligt? ​@Cheyenne van Odido 

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 januari 2025

Net weer contact gehad. Er is 2 weken geleden een case aangemaakt om mijn kostenloze vroegtijdige opzegging goed te keuren, maar de medewerker kon verder niet zien hoe dit zat en wat daar de status van is. Ergens in de loop van de week zou ik worden teruggebeld. Fingers crossed maar weer.

Ze had zelf overigens nooit gehoord van deze online Odido community, laat staan dit topic. Toch zonde, want als Odido toch eens een keer zou zien hoeveel problemen er hiermee zijn, dan zouden ze misschien ook individuele klanten iets serieuzer nemen en wat sneller helpen. Nu krijg ik het gevoel dat ze me zien als de zoveelste zeurende klant, terwijl op basis van dit topic ik echt niet de enige ben.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 januari 2025

I have same problem. Can I also ask for NOKIA ONT Modem ?

• 2 reacties
  • 10 januari 2025

Ik heb een paar weken terug een bericht achtergelaten per instructie van Odido op de startpagina van de Community. Hier is 0 reactie op gekomen. Het is natuurlijk absurd dat dit je dit via een community forum moet doen, zeker 1 waar honderden onbeantwoorde berichten op staan, maar goed.

Probleem is, net als alle andere melders hier, nog steeds niet opgelost. Eigen modem/router, we testen regelmatig. Verbinding valt continu weg. Uit eigen troubleshooting hebben we hier ook een vermoeden dat er wat rare dingen gebeuren met de DHCP die wordt toegewezen vanuit Odido en het niet enkel aan de ONT ligt. Enfin, dat een hele batch Genexis  ONT's niet goed zijn, dat is al maanden bekend. KPN heeft tenslotte zelf maanden terug al aangekondigd een hele reeks batchnummers te vervangen. Als ik al deze posts zo lees lijkt de beste oplossing overstappen. Natuurlijk betaal je een stuk minder bij Odido, maar waar betaal je dan voor? Ik werk juist in de avonduren waar ik vergaderingen moeten hosten, hoe dan? Jammer, want ik was eigenlijk jaren heel tevreden, maar sinds dit zo'n 6 maanden geleden begonnen is en er vanuit Odido 0 initiatief lijkt te zijn gaan we gewoon naar een andere provider. 
Echter afgelopen zondagavond.. weer geen internet. Weer troubleshooten. Er komt helemaal niets meer binnen. ONT led lampjes branden vrolijk, maar die is dus hartstikke dood. Bekend probleem met dit type Genexis. Sterker nog, dit heb ik begin 2023 ook al gehad. Ik bel maandag Odido, ik noem dit topic. Medewerker weet van niets, reageert verbaasd maar kan wel een afspraak inplannen met Guidion op dinsdagochtend (thank god!). Ook die verhaal toegelicht. Met de vraag of hij alsjeblieft geen 3e Genexis ONT wil installeren. Ook hij zou hij van dit hele bekende probleem niets weten. Nee mevrouwtje. Dit is een refurbished model en die werken gewoon. Natuurlijk. En nu hangt er dus precies hetzelfde Genexis kastje van precies dezelfde batch.
Het lijkt te werken. Toch paar dagen spotty internet en tadaaaa. Donderdagavond continu onderbrekingen. Weer troubleshooten, want dit lijkt geen onderbreking, maar weer complete verlies van de WAN. En dat blijkt. ONT onderbreekt continu de verbinding, Vermoedelijk ook dit kastje kapot. Morgen maar weer Odido bellen om Guidion langs te laten komen.. 
@Cheyenne van Odido 
@Jason van Odido
@Teresa van Odido 
@Tommie van Odido 

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 11 januari 2025
Swetsenegger schreef:

Hmmm, Ik wilde met Internet+TV+telefonie+5 mobiele abonnementen van ziggo naar odido. Na het lezen van dit topic blijf ik maar even bij Ziggo.

Op vast via WBA blijkt dit nog steeds te spelen als ik het hier zo zie, ik zelf heb na de swap met de Nokia ONT geen problemen meer. Op mobiel is het een ander verhaal, zeer goed netwerk en ook in het buitenland vaak beter; omdat ze geen multinational zijn ben je daar niet beperkt tot het lokale Vodafone netwerk en in Nederland hoor ik van familie en vrienden die Vodafone hebben alleen negatieve dingen over het netwerk. Voor korting bij mobiel van Odido heb je ook geen vast internet nodig, combi van mobiel + mobiel levert ook korting op.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 januari 2025

Zucht, ik denk dat ik hetzelfde heb: 

Echt belachelijk dat ze je dit gewoon verkopen. Ik denk dat ik morgen opzeg en weer terug ga naar Ziggo. Hier heb ik allemaal geen tijd voor.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 16 januari 2025

Bij het opzeggen moet je de klantenservice herinneren aan de uitspraak die een lid van RvB op de tv gaf “dat mensen zonder extra kosten van het abonnement afkunnen”

Dit duurt nu al veel te lang en ikzelf heb nog een compensatie verzoek lopen maar hoor daar helemaal niets over. Succes

Renso

• 2 reacties
  • 16 januari 2025
MenDeMen schreef:

Maandag hier ook een installateur de stekker in het stopcontact komen prikken. Al de hele week slecht werkend internet.

Zo te lezen nog geen goede oplossing beschikbaar. ( of matige oplossing met de Nokia ONT, waarvoor je echt moet doordrammen om te krijgen?)

100 Mbit

De zwarte genexis ONT

2 jaar contract

Ondertussen heb ik sinds dinsdag een andere ISP. Sindsdien 0 problemen.

Vraag me wel af of dit probleem van sindskort is, of altijd al was…. Hoe zijn jullie allemaal jullie bedenktijd door gekomen met dit belabberde internet in de avond?

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 16 januari 2025
MenDeMen schreef:
MenDeMen schreef:

100 Mbit

De zwarte genexis ONT

2 jaar contract

Ondertussen heb ik sinds dinsdag een andere ISP. Sindsdien 0 problemen.

Vraag me wel af of dit probleem van sindskort is, of altijd al was…. Hoe zijn jullie allemaal jullie bedenktijd door gekomen met dit belabberde internet in de avond?

Zeg dan snel op via de site of telefonisch EN per aangetekende brief.

Ik had een jaar contract en heb maar 6 maanden de volle 1Gb verbinding mogen meemaken.

Bij mij toen ook metingen van monteurs KPN (TOP) vervanging van de ONT door een Nokia wat in eerste instantie een verbetering was maar toen begon de ellende weer.

Het is op dit specifieke netwerk een zooitje waar ze waarschijnlijk niet 123 uit gaan komen.

Ik zit nu weer bij de KPN waar ik de eerste maand ook problemen had maar dat is nu allemaal opgelost en ik heb nu via de KPN een eigen (huur) modem, een FritzBox.

Succes ermee en laat het ff weten hoe het opzeggen ging.

Renso

• is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 18 januari 2025

Hier ook over gestapt op KPN en geen problemen meer. Wat is de status van de toegezegde compensatie?

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 18 januari 2025
Thomas_S schreef:

Kijk naar de uitzending van Kassa https://www.youtube.com/watch?v=SSeHrmitz9g

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen