Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

• Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

Uitgevoerde troubleshooting

• Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

Met vriendelijke groet,
Nils

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

• Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 

Update: Ons glasvezel abonnement is opgezegd! Na het aankaarten van dit probleem en het forum (en de aflevering van Radar benoemd) mogen wij kostenloos ons nog lopende glasvezel abonnement opzeggen. We hebben nu een 5g Klik&Klaar systeem in huis.

Wij zijn geen groot gebruikers, dus het zal niet voor iedereen oplossing zijn, maar wij zijn hier heel erg mee geholpen. We hebben gebeld (de eerste salesmedewerker geeft geen toezegging, dus blijven doorvragen) en toen heeft een andere medewerker ons verzoek doorgezet naar de backoffice. Ik heb ook het verhaal nog even op papier gezet via de contactpagina. Maar in 3 dagen dus geregeld!​​​​​

TOP zo hoort het. 

Zo komen NIET met een oplossing en NIET met een compensatie. 

Het enige wat ze dan nog kunnen is de mensen kosteloos hun contract laten ontbinden. 

Laat je niet afschepen met vage beloftes. 

Renso 

Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 

Vandaag ook nog contact gehad met de klantenservice en na het zoveelste non argument van de klantenservice aangegeven dat ik er geen vertrouwen meer in heb. de persoon in kwestie heeft mij netjes doorverbonden met een collega en aldaar heb ik aangegeven dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. de dame gaf aan dat er een afkoopsom zou zijn omdat mijn contract pas in maart afloopt. ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de afkoopsom omdat ze al meerdere maanden het probleem niet kunnen oplossen en dat er niet geleverd wordt waarvoor ik betaald heb. uiteindelijk is mijn abonnement per 31-10 opgezegd en per 4-11 ben ik klant bij KPN. 

ik zou aanraden het nogmaals via de klantenservice te proberen en zeker als er al meerdere keren contact is geweest over het probleem dit zien zij allemaal terug en heb je een soort dossier opgebouwd waardoor er weinig tot niets tegen in te brengen is om het contract niet te beëindigen. 

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook een Genexis ONT hebt. Dit probleem is nog in onderzoek en ik meld je graag aan op de lijst van KPN als tester. KPN komt dan langs op de genoemde tijdstippen om een aantal tests te runnen. Mag ik jou op de lijst zetten? 

Vandaag, 23 okt 2024, na een week zonder diensten was er iemand van de KPN op bezoek geweest.

Hij nam een Genexis ONT bij zich mee (ben niet bepaald blij mee). Beste heer deed eerst schoonmaakbeurt op de output van de FO die in grondplaat, een meting gedaan en hij vondt het goed, het ONT kastje vervangen (met een andere Genexis), en hopla, alles doet het weer… maar ja, voor hoe lang?

Ik ben momenteel wel blij dat ik weer ‘normaal’ kan worden verbonden, dwz. de rest van de spullen thuis ook, daar niet van, maar ik ben wel skeptisch hoe het vanavond gaat worden, te weten tussen 19u en 23u, waar in de afgelopen periode sinds juli 2024 niet goed ging.

Ik weet dus niet of beste heer van KPN is in opdracht van de lijnmetingen die @Tommie van Odido zou heeft doorgezet, of was hij voor de opdracht van de andere melding.

To be continued…

Andere onderwerp:

@Tommie van Odido Ik heb in de afgelopen 7 dagen geen diensten, bekend onder ticket 73779232, en ondertussen heb ik een factuur ontvangen voor de hele maand. Zou je iets kunnen doen met de factuur aub? Bij voorbaat dank.

@Tommie van Odido ja dat mag

Maar, kan dit wat concreter worden? Wanneer komt er iemand dan? Als zaken te lang duren zal ik liever gebruik willen maken om afscheid te nemen van jullie.

En afhankelijk van tijdsduur van dit probleem/wanneer er actie komt, lijkt mij compensatie op zijn plaats.

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook een Genexis ONT hebt. Dit probleem is nog in onderzoek en ik meld je graag aan op de lijst van KPN als tester. KPN komt dan langs op de genoemde tijdstippen om een aantal tests te runnen. Mag ik jou op de lijst zetten? 

Met alle respect Tommie

Ik kreeg een Nokia ONT en dat heeft 3 weken goed gewerkt en toen begonnen de problemen weer.

Dit is echt niet zaligmakend hoor…

Renso

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Hi @Tommie van Odido ,

Zoals aangegeven op 21 okt op dit forum, wordt ik ook graag toegevoegd aan het lijstje en wil ik best meewerken als tester. Zoals ook aangegeven, kan ik het moeilijk hebben dat dit situatie lang voortduurt en wil ik dus alles eraan doen om te helpen het te behelpen. 

Aantal weken een nieuwe Genexis ONT ontvangen om het probleem op te lossen (ik was hier al niet blij mee na de informatie op dit forum, maar de monteur verzekerde mij dat dit een nieuwe en verbeterde versie was) en het probleem leek een tijdje weg, of in ieder geval een stuk minder. Tot mijn grote spijt is het vandaag weer bal. Het aanroepen van pagina's duurt minuten. Gamen is onmogelijk.

Zijn er nog andere opties of is het contract opzeggen en ergens anders proberen de enige manier om een stabiele verbinding te krijgen?

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?

Als ik goed begrijp doet Odido iets raars op het KPN netwerk (zie topic start), en KPN snapt het niet en Odido ook niet. Met VPN gaat het wel goed (meestal).

Heb inmiddels overstap geregeld naar KPN. Heb via backoffice (denk ik - belde mij terug nadat ik melding via contactformulier had gemaakt) te horen gekregen dat ik geen opzegvergoeding hoef te betalen en ter compensatie (voor >4 maanden bagger internet) een hele maand credit krijg. Meneer vond het niet vreemd of te weinig voor niet geleverde diensten. Ik laat het iig bij en raad mensen af om niet naar die paar euro te besparen door Odido over KPN netwerk aan te vragen - zo lang men het niet oplost zou men mijn inziens ook geen nieuwe klanten moeten accepteren.

Nog maar weekje met Odido opgescheept en hopen dat KPN wel internet services kan leveren, Odido kan dat blijkbaar niet over het KPN netwerk.

Als ik goed begrijp doet Odido iets raars op het KPN netwerk (zie topic start), en KPN snapt het niet en Odido ook niet.

Heb inmiddels overstap geregeld naar KPN. Heb via backoffice (denk ik - belde mij terug nadat ik melding via contactformulier had gemaakt) te horen gekregen dat ik geen opzegvergoeding hoef te betalen en ter compensatie (voor >4 maanden bagger internet) een hele maand credit krijg. Meneer vond het niet vreemd of te weinig voor niet geleverde diensten. Ik laat het iig bij en raad mensen af om niet naar die paar euro te besparen door Odido over KPN netwerk aan te vragen - zo lang men het niet oplost zou men mijn inziens ook geen nieuwe klanten moeten accepteren.

Nog maar weekje met Odido opgescheept en hopen dat KPN wel internet services kan leveren, Odido kan dat blijkbaar niet over het KPN netwerk.

KPN verhuurt het lijntje aan Odido. Ook de ONT is van KPN. Ik denk dat in deze de verantwoordelijkheid bij KPN ligt, en niet bij Odido. 

Daarentegen hebben de gedupeerde mensen een contract met Odido, dus voor de klanten is Odido aansprakelijk. 

Ik denk dat achter de schermen het verhaal veel complexer is dan dat wij denken. 

en dan op ongeveer bijna altijd rond dezelfde tijdstip / periode, begint omstreeks 19:00 tot pakbeet 22:30.

Makes sense, this issue is not.

Ik zat hiervoor bij KPN, heb dit probleem niet gehad.

Het is ondertussen bij mij weer raak, ook na ONT wissel van vanmiddag.

@Tommie van Odido: naar mijn idee de meting is gedaan door de KPN monteur vanmiddag. Probleem treedt zich nog op. Wat kan ik nu doen? wat mag ik verwachten? 

Ik probeer nog zo beleefd mogelijk te zijn, maar je kunt je wel voorstellen dat mijn geduld langzamerhand op aan het raken is.

Ggggrrr, met geen mogelijkheid kan ik de wedstrijd van Feyenoord kijken!!! Na 3 min liep het vast door de slechte verbinding. Ik kom er echt niet meer in😬 Mijn vriend was bij mij. Hij ging na 15 min naar zijn huis. Leuk dit voor onze relatie! Mijn relatie met mijn 2 tienerdochters is ook niet meer gezellig sinds ik Odido heb omdat ze niet kunnen internetten in de avonden.

Trots op jullie zelf, Odido? 

Hallo allemaal!

Ik onderschrijf de problemen die de meeste hier ervaren. Voor mij was het vanaf het begin al ellende. Eerst kwam gididon niet opdraven voor de installatie. Liegen dat ze waren geweest. Ik heb rond ons huis camera's of de persoon moet Houdini zijn  geweest? (wel een sorry en bos bloemen gekregen)
Ik ben zelf netwerkbeheerder en weet wel een klein beetje van deze materie, denk ik!

Voor ik bij Odido kwam zat ik bij KPN en Odido was gewoon goedkoper, maar achteraf duurkoop. 

Na enkele maanden kreeg ik net als iedereen hier traag internet en soms zelfs helemaal niet. Zelf testen gedaan met modem van Odido en mijn netwerk binnenste buiten gekeerd en dat was allemaal goed. Odido dit voorgelegd en na veel gerommel bij Odido ging zelfs mijn ONT stuk (bekend probleem trouwens, WAN aansluiting). Na veel heen en weer gerommel wilde ze een monteur sturen, maar dat duurde even. Na heel veel aandringen en mijn achtergrond verteld te hebben hebben ze een ONT opgestuurd. Er achter gehangen en werkte direct allemaal weer goed. Tot een tijdje terug. Weer dezelfde problemen. Onderzoek gedaan naar alles en een blik naar het Odido netwerk gericht. Daar werd mij al snel duidelijk dat dit probleem niet bij mij lag, maar toch weer in de ONT van Genexis. Dit schijnt de zwakste schakel te zijn. Ik kom er niet achter waarom de traagheid ontstaat, maar alles lijkt erop dat het netwerk van Odido zelf onstabiel is. In combinatie met de ONT kan ik het niet meer als betrouwbaar zien en heb eind augustus besloten terug te gaan naar KPN.

Gisteren was het weer een drama en heb online via Twitter gevraagd om een andere ONT, maar niet op voorraad en omdat ik de 24ste vertrek naar KPN is er ook geen echte helpende hand.

Ik heb met KPN al afgesproken dat als de problemen blijven er een andere “goede” ONT komt. 

Als ik meer weet laat ik het weten…

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN en ik zou mijn bevindingen (nu al) delen.

ONT schijnt toch niks mis mee te zijn en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Hiermee kan ik gewoon bevestigen dat het Netwerk van Odido ontzettend slecht is en dit niet de laatste weken is, maar eerder een jaar. Ping bij KPN is continu 3ms Snelheid ligt boven wat ze beloven, zowel up als down. En het loopt allemaal zoveel beter in testen als Odido.

Omdat Odido al zo wie zo een jaar problemen heeft is dit een verademing en ben zo blij als een kind nu bij KPN. Ik vind dat Odido echt beter haar best moet gaan doen om de problemen op-te-lossen voor haar bestaande klanten. En ik weet dat de webcare hier ook niks aan kan doen, maar mijn advies is om Odido in te ruilen voor KPN. Het kost wat meer, maar je hebt ook meer. 

Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik betaal liever iets meer dan elke keer problemen hebben met het internet, want het is wel een verlengstuk geworden van onze samenleving.

Ik bedank de mensen bij Odido die tegen beterweten in hun best echt hebben gedaan.

Groet, 
Jouke

Hallo allemaal!

Ik onderschrijf de problemen die de meeste hier ervaren. Voor mij was het vanaf het begin al ellende. Eerst kwam gididon niet opdraven voor de installatie. Liegen dat ze waren geweest. Ik heb rond ons huis camera's of de persoon moet Houdini zijn  geweest? (wel een sorry en bos bloemen gekregen)
Ik ben zelf netwerkbeheerder en weet wel een klein beetje van deze materie, denk ik!

Voor ik bij Odido kwam zat ik bij KPN en Odido was gewoon goedkoper, maar achteraf duurkoop. 

Na enkele maanden kreeg ik net als iedereen hier traag internet en soms zelfs helemaal niet. Zelf testen gedaan met modem van Odido en mijn netwerk binnenste buiten gekeerd en dat was allemaal goed. Odido dit voorgelegd en na veel gerommel bij Odido ging zelfs mijn ONT stuk (bekend probleem trouwens, WAN aansluiting). Na veel heen en weer gerommel wilde ze een monteur sturen, maar dat duurde even. Na heel veel aandringen en mijn achtergrond verteld te hebben hebben ze een ONT opgestuurd. Er achter gehangen en werkte direct allemaal weer goed. Tot een tijdje terug. Weer dezelfde problemen. Onderzoek gedaan naar alles en een blik naar het Odido netwerk gericht. Daar werd mij al snel duidelijk dat dit probleem niet bij mij lag, maar toch weer in de ONT van Genexis. Dit schijnt de zwakste schakel te zijn. Ik kom er niet achter waarom de traagheid ontstaat, maar alles lijkt erop dat het netwerk van Odido zelf onstabiel is. In combinatie met de ONT kan ik het niet meer als betrouwbaar zien en heb eind augustus besloten terug te gaan naar KPN.

Gisteren was het weer een drama en heb online via Twitter gevraagd om een andere ONT, maar niet op voorraad en omdat ik de 24ste vertrek naar KPN is er ook geen echte helpende hand.

Ik heb met KPN al afgesproken dat als de problemen blijven er een andere “goede” ONT komt. 

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

ONT schijnt toch niks mis mee te zijn en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Hiermee kan ik gewoon bevestigen dat het Netwerk van Odido ontzettend slecht is en dit niet de laatste weken is, maar eerder een jaar. Ping bij KPN is continu 3ms Snelheid ligt boven wat ze beloven, zowel up als down. En het loopt allemaal zoveel beter in testen als Odido.

Omdat Odido al zo wie zo een jaar problemen heeft is dit een verademing en ben zo blij als een kind nu bij KPN. Ik vind dat Odido echt beter haar best moet gaan doen om de problemen op-te-lossen voor haar bestaande klanten. En ik weet dat de webcare hier ook niks aan kan doen, maar mijn advies is om Odido in te ruilen voor KPN. Het kost wat meer, maar je hebt ook meer. 

Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik betaal liever iets meer dan elke keer problemen hebben met het internet, want het is wel een verlengstuk geworden van onze samenleving.

Ik bedank de mensen bij Odido die tegen beterweten in hun best echt hebben gedaan.

Groet, 
Jouke

Ik ben het niet met je eens. Het netwerk van Odido is gewoon goed. Echter ik heb Odido via het Delta netwerk. Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN. 

Hallo allemaal!

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

Groet, 
Jouke

Ik ben het niet met je eens. Het netwerk van Odido is gewoon goed. Echter ik heb Odido via het Delta netwerk. Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN. 

Beste Patrickt55,

Ik weet niet hoe je het niet met me eens kan zijn betreffende het netwerk hier, want het is toch de feiten die ik omschrijf met het KPN Netwerk die al een meer dan een jaar aanwezig zijn. Delta Netwerk als het KPN Netwerk zijn niet de zelfde glasvezel. Helaas geen Delta hier en feit blijft dat het een zooitje is hier met Odido (zie andere met de zelfde klachten). Tevens zijn beide Odido netwerken los van elkaar tot een bepaalde hoogte. Odido / KPN en Odido / Delta. 

“Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN.” Als je een routing doet heeft Odido in haar eigen netwerk wel problemen. Dit kan wel komen door meerdere factoren. 1 daarvan lijkt op een conflict met IPTV en die zie ik ook terug in de logs van het modem.

Ik verwacht dat het een opeenstapeling van conflicten is. En daar zal KPN Netwerken vast ook een rol bij spelen.

Groet,
Jouke

Zo is het Jouke!

Het is een feit dat het op dezelfde OLT binnen komt.

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.

Zo is het Jouke!

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.

Dat is ook wat ik aangeef. Op de achtergrond zal er wel meer spelen. Feit blijft dat de hardware van Odido niet goed samengewerkt met die van KPN. (Alhoewel er bij kpn ook problemen zijn met de genexis ont). De combinatie Odido/Delta is een top verbinding.

Zo is het Jouke!

Dat is ook wat ik aangeef. Op de achtergrond zal er wel meer spelen. Feit blijft dat de hardware van Odido niet goed samengewerkt met die van KPN. (Alhoewel er bij kpn ook problemen zijn met de genexis ont). De combinatie Odido/Delta is een top verbinding.

De Genexis ONT werkt hier nu wel goed, maar vervangen moet die wel worden. Het is nu denk ik wel de zwakste schakel.

Zo is het Jouke!

Het kan wel zijn dat Odido hardware/software gebruikt die KPN Netwerken niet ondersteund, zeg het maar? Als wij er een ander modem achter hang, dan mag dat, maar de ondersteuning vervalt. Zo eenvoudig is het idd niet, maar waarom kan het bij Delta dan wel goed werken moet je je dan afvragen.

Als ze slim zijn lezen ze de log van het modem uit wanneer die retour is...;-)

Genexis ONT is ook niet specifiek Odido hardware lijkt me. Of ze moeten daar op andere firmware lopen dan de non-odido ont's.

Wat ik heb begrepen is dat die Genexis een serie met brakke voedingen had welke moesten worden omgeruild. 

Genexis ONT is ook niet specifiek Odido hardware lijkt me. Of ze moeten daar op andere firmware lopen dan de non-odido ont's.

Wat ik heb begrepen is dat die Genexis een serie met brakke voedingen had welke moesten worden omgeruild. 

Komt uit de KPN hoed vandaan. En wat ik begrepen heb worden deze in de loop van de tijd allemaal vervangen door KPN, waar je ook zit onder het KPN Netwerk.

Dat zou ook over de Genexis NTU kunnen gaan. KPN wil graag hun hele netwerk omzetten naar PON om zo weer het volle monopolie op hun netwerk te verkrijgen ( en nog wat andere triviale redenen :)

Mensen, ik heb het verlossende telefoontje ontvangen van Odido dat ik mijn lopende contact kosteloos mag opzeggen 🎉 Mijn eerdere 2 verzoeken waren niet geaccepteerd 😬 2 dagen eerder belde ik met het klantenservice, nadat Guidion monteur voor de 3de keer met een verkeerd apparaat kwam aanzetten. Ik heb deze keer het programma Kassa genoemd en vertelde dat die ene manager van Odido toezegt dat de klanten hun contact kosteloos mogen opzeggen. Het is ook belangrijk wie je de lijn hebt. Ene weet meer dan de andere. Deze medewerker zei dat mijn vorige verzoek niet volledig was ingediend/ ingevuld door de medewerker.

Ik heb per email de bevestiging ontvangen en gelijk een abonnement bij KPN aangevraagd🎉 Ik zit helaas nog 2 weken opgeschept met Odido. Hopelijk lukken de anderen ook om op te zeggen. 

Dat zou ook over de Genexis NTU kunnen gaan. KPN wil graag hun hele netwerk omzetten naar PON om zo weer het volle monopolie op hun netwerk te verkrijgen ( en nog wat andere triviale redenen :)

Zou kunnen, maar dan zijn ze denk ik in mijn inzicht al te laat, want terugdraaien lijkt me lastig.

Reageer