Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1191 reacties

  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 oktober 2024
Feestfrietje schreef:
Feestfrietje schreef:

Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 



Update: Ons glasvezel abonnement is opgezegd! Na het aankaarten van dit probleem en het forum (en de aflevering van Radar benoemd) mogen wij kostenloos ons nog lopende glasvezel abonnement opzeggen. We hebben nu een 5g Klik&Klaar systeem in huis.

Wij zijn geen groot gebruikers, dus het zal niet voor iedereen oplossing zijn, maar wij zijn hier heel erg mee geholpen. We hebben gebeld (de eerste salesmedewerker geeft geen toezegging, dus blijven doorvragen) en toen heeft een andere medewerker ons verzoek doorgezet naar de backoffice. Ik heb ook het verhaal nog even op papier gezet via de contactpagina. Maar in 3 dagen dus geregeld!​​​​​

TOP zo hoort het. 

Zo komen NIET met een oplossing en NIET met een compensatie. 

Het enige wat ze dan nog kunnen is de mensen kosteloos hun contract laten ontbinden. 

Laat je niet afschepen met vage beloftes. 

 

Renso 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 oktober 2024
Feestfrietje schreef:

Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 

Vandaag ook nog contact gehad met de klantenservice en na het zoveelste non argument van de klantenservice aangegeven dat ik er geen vertrouwen meer in heb. de persoon in kwestie heeft mij netjes doorverbonden met een collega en aldaar heb ik aangegeven dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. de dame gaf aan dat er een afkoopsom zou zijn omdat mijn contract pas in maart afloopt. ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de afkoopsom omdat ze al meerdere maanden het probleem niet kunnen oplossen en dat er niet geleverd wordt waarvoor ik betaald heb. uiteindelijk is mijn abonnement per 31-10 opgezegd en per 4-11 ben ik klant bij KPN. 

ik zou aanraden het nogmaals via de klantenservice te proberen en zeker als er al meerdere keren contact is geweest over het probleem dit zien zij allemaal terug en heb je een soort dossier opgebouwd waardoor er weinig tot niets tegen in te brengen is om het contract niet te beëindigen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13872 reacties
  • 23 oktober 2024

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook een Genexis ONT hebt. Dit probleem is nog in onderzoek en ik meld je graag aan op de lijst van KPN als tester. KPN komt dan langs op de genoemde tijdstippen om een aantal tests te runnen. Mag ik jou op de lijst zetten? 


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 23 oktober 2024

Vandaag, 23 okt 2024, na een week zonder diensten was er iemand van de KPN op bezoek geweest.

Hij nam een Genexis ONT bij zich mee (ben niet bepaald blij mee). Beste heer deed eerst schoonmaakbeurt op de output van de FO die in grondplaat, een meting gedaan en hij vondt het goed, het ONT kastje vervangen (met een andere Genexis), en hopla, alles doet het weer… maar ja, voor hoe lang?

Ik ben momenteel wel blij dat ik weer ‘normaal’ kan worden verbonden, dwz. de rest van de spullen thuis ook, daar niet van, maar ik ben wel skeptisch hoe het vanavond gaat worden, te weten tussen 19u en 23u, waar in de afgelopen periode sinds juli 2024 niet goed ging.

Ik weet dus niet of beste heer van KPN is in opdracht van de lijnmetingen die @Tommie van Odido zou heeft doorgezet, of was hij voor de opdracht van de andere melding.

To be continued…

 

Andere onderwerp:

@Tommie van Odido Ik heb in de afgelopen 7 dagen geen diensten, bekend onder ticket 73779232, en ondertussen heb ik een factuur ontvangen voor de hele maand. Zou je iets kunnen doen met de factuur aub? Bij voorbaat dank.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 oktober 2024

@Tommie van Odido ja dat mag

Maar, kan dit wat concreter worden? Wanneer komt er iemand dan? Als zaken te lang duren zal ik liever gebruik willen maken om afscheid te nemen van jullie.

En afhankelijk van tijdsduur van dit probleem/wanneer er actie komt, lijkt mij compensatie op zijn plaats.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook een Genexis ONT hebt. Dit probleem is nog in onderzoek en ik meld je graag aan op de lijst van KPN als tester. KPN komt dan langs op de genoemde tijdstippen om een aantal tests te runnen. Mag ik jou op de lijst zetten? 

Met alle respect Tommie

Ik kreeg een Nokia ONT en dat heeft 3 weken goed gewerkt en toen begonnen de problemen weer.

Dit is echt niet zaligmakend hoor…

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Jeroenie, welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook een Genexis ONT hebt. Dit probleem is nog in onderzoek en ik meld je graag aan op de lijst van KPN als tester. KPN komt dan langs op de genoemde tijdstippen om een aantal tests te runnen. Mag ik jou op de lijst zetten? 

Hi @Tommie van Odido ,

Zoals aangegeven op 21 okt op dit forum, wordt ik ook graag toegevoegd aan het lijstje en wil ik best meewerken als tester. Zoals ook aangegeven, kan ik het moeilijk hebben dat dit situatie lang voortduurt en wil ik dus alles eraan doen om te helpen het te behelpen. 

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 oktober 2024

Aantal weken een nieuwe Genexis ONT ontvangen om het probleem op te lossen (ik was hier al niet blij mee na de informatie op dit forum, maar de monteur verzekerde mij dat dit een nieuwe en verbeterde versie was) en het probleem leek een tijdje weg, of in ieder geval een stuk minder. Tot mijn grote spijt is het vandaag weer bal. Het aanroepen van pagina's duurt minuten. Gamen is onmogelijk.

Zijn er nog andere opties of is het contract opzeggen en ergens anders proberen de enige manier om een stabiele verbinding te krijgen?


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 oktober 2024

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 oktober 2024
simeonc schreef:

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?

Als ik goed begrijp doet Odido iets raars op het KPN netwerk (zie topic start), en KPN snapt het niet en Odido ook niet. Met VPN gaat het wel goed (meestal).

 

Heb inmiddels overstap geregeld naar KPN. Heb via backoffice (denk ik - belde mij terug nadat ik melding via contactformulier had gemaakt) te horen gekregen dat ik geen opzegvergoeding hoef te betalen en ter compensatie (voor >4 maanden bagger internet) een hele maand credit krijg. Meneer vond het niet vreemd of te weinig voor niet geleverde diensten. Ik laat het iig bij en raad mensen af om niet naar die paar euro te besparen door Odido over KPN netwerk aan te vragen - zo lang men het niet oplost zou men mijn inziens ook geen nieuwe klanten moeten accepteren.

 

Nog maar weekje met Odido opgescheept en hopen dat KPN wel internet services kan leveren, Odido kan dat blijkbaar niet over het KPN netwerk.


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 23 oktober 2024
bibabob schreef:
simeonc schreef:

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?

Als ik goed begrijp doet Odido iets raars op het KPN netwerk (zie topic start), en KPN snapt het niet en Odido ook niet.

 

Heb inmiddels overstap geregeld naar KPN. Heb via backoffice (denk ik - belde mij terug nadat ik melding via contactformulier had gemaakt) te horen gekregen dat ik geen opzegvergoeding hoef te betalen en ter compensatie (voor >4 maanden bagger internet) een hele maand credit krijg. Meneer vond het niet vreemd of te weinig voor niet geleverde diensten. Ik laat het iig bij en raad mensen af om niet naar die paar euro te besparen door Odido over KPN netwerk aan te vragen - zo lang men het niet oplost zou men mijn inziens ook geen nieuwe klanten moeten accepteren.

 

Nog maar weekje met Odido opgescheept en hopen dat KPN wel internet services kan leveren, Odido kan dat blijkbaar niet over het KPN netwerk.

KPN verhuurt het lijntje aan Odido. Ook de ONT is van KPN. Ik denk dat in deze de verantwoordelijkheid bij KPN ligt, en niet bij Odido. 

Daarentegen hebben de gedupeerde mensen een contract met Odido, dus voor de klanten is Odido aansprakelijk. 

Ik denk dat achter de schermen het verhaal veel complexer is dan dat wij denken. 


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 23 oktober 2024
simeonc schreef:

wat is niet snap is waarom het anders zou gaan bij Odido dan bij KPN, aangezien ze gebruikmaken van dezelfde kabels en ONT!? - Kan iemand mij dat uitleggen? Of hebben KPN klanten dezelfde problemen!?

en dan op ongeveer bijna altijd rond dezelfde tijdstip / periode, begint omstreeks 19:00 tot pakbeet 22:30.

Makes sense, this issue is not.

Ik zat hiervoor bij KPN, heb dit probleem niet gehad.

Het is ondertussen bij mij weer raak, ook na ONT wissel van vanmiddag.

 

@Tommie van Odido: naar mijn idee de meting is gedaan door de KPN monteur vanmiddag. Probleem treedt zich nog op. Wat kan ik nu doen? wat mag ik verwachten? 

Ik probeer nog zo beleefd mogelijk te zijn, maar je kunt je wel voorstellen dat mijn geduld langzamerhand op aan het raken is.


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 23 oktober 2024

Ggggrrr, met geen mogelijkheid kan ik de wedstrijd van Feyenoord kijken!!! Na 3 min liep het vast door de slechte verbinding. Ik kom er echt niet meer in😬 Mijn vriend was bij mij. Hij ging na 15 min naar zijn huis. Leuk dit voor onze relatie! Mijn relatie met mijn 2 tienerdochters is ook niet meer gezellig sinds ik Odido heb omdat ze niet kunnen internetten in de avonden.

Trots op jullie zelf, Odido? 

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Jouke Harder schreef:

Hallo allemaal!

Ik onderschrijf de problemen die de meeste hier ervaren. Voor mij was het vanaf het begin al ellende. Eerst kwam gididon niet opdraven voor de installatie. Liegen dat ze waren geweest. Ik heb rond ons huis camera's of de persoon moet Houdini zijn  geweest? (wel een sorry en bos bloemen gekregen)
Ik ben zelf netwerkbeheerder en weet wel een klein beetje van deze materie, denk ik!

Voor ik bij Odido kwam zat ik bij KPN en Odido was gewoon goedkoper, maar achteraf duurkoop. 

Na enkele maanden kreeg ik net als iedereen hier traag internet en soms zelfs helemaal niet. Zelf testen gedaan met modem van Odido en mijn netwerk binnenste buiten gekeerd en dat was allemaal goed. Odido dit voorgelegd en na veel gerommel bij Odido ging zelfs mijn ONT stuk (bekend probleem trouwens, WAN aansluiting). Na veel heen en weer gerommel wilde ze een monteur sturen, maar dat duurde even. Na heel veel aandringen en mijn achtergrond verteld te hebben hebben ze een ONT opgestuurd. Er achter gehangen en werkte direct allemaal weer goed. Tot een tijdje terug. Weer dezelfde problemen. Onderzoek gedaan naar alles en een blik naar het Odido netwerk gericht. Daar werd mij al snel duidelijk dat dit probleem niet bij mij lag, maar toch weer in de ONT van Genexis. Dit schijnt de zwakste schakel te zijn. Ik kom er niet achter waarom de traagheid ontstaat, maar alles lijkt erop dat het netwerk van Odido zelf onstabiel is. In combinatie met de ONT kan ik het niet meer als betrouwbaar zien en heb eind augustus besloten terug te gaan naar KPN.

Gisteren was het weer een drama en heb online via Twitter gevraagd om een andere ONT, maar niet op voorraad en omdat ik de 24ste vertrek naar KPN is er ook geen echte helpende hand.

Ik heb met KPN al afgesproken dat als de problemen blijven er een andere “goede” ONT komt. 

Als ik meer weet laat ik het weten…

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN en ik zou mijn bevindingen (nu al) delen.

ONT schijnt toch niks mis mee te zijn en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Hiermee kan ik gewoon bevestigen dat het Netwerk van Odido ontzettend slecht is en dit niet de laatste weken is, maar eerder een jaar. Ping bij KPN is continu 3ms Snelheid ligt boven wat ze beloven, zowel up als down. En het loopt allemaal zoveel beter in testen als Odido.

Omdat Odido al zo wie zo een jaar problemen heeft is dit een verademing en ben zo blij als een kind nu bij KPN. Ik vind dat Odido echt beter haar best moet gaan doen om de problemen op-te-lossen voor haar bestaande klanten. En ik weet dat de webcare hier ook niks aan kan doen, maar mijn advies is om Odido in te ruilen voor KPN. Het kost wat meer, maar je hebt ook meer. 

Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik betaal liever iets meer dan elke keer problemen hebben met het internet, want het is wel een verlengstuk geworden van onze samenleving.

Ik bedank de mensen bij Odido die tegen beterweten in hun best echt hebben gedaan.

 

Groet, 
Jouke


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 24 oktober 2024
Jouke Harder schreef:
Jouke Harder schreef:

Hallo allemaal!

Ik onderschrijf de problemen die de meeste hier ervaren. Voor mij was het vanaf het begin al ellende. Eerst kwam gididon niet opdraven voor de installatie. Liegen dat ze waren geweest. Ik heb rond ons huis camera's of de persoon moet Houdini zijn  geweest? (wel een sorry en bos bloemen gekregen)
Ik ben zelf netwerkbeheerder en weet wel een klein beetje van deze materie, denk ik!

Voor ik bij Odido kwam zat ik bij KPN en Odido was gewoon goedkoper, maar achteraf duurkoop. 

Na enkele maanden kreeg ik net als iedereen hier traag internet en soms zelfs helemaal niet. Zelf testen gedaan met modem van Odido en mijn netwerk binnenste buiten gekeerd en dat was allemaal goed. Odido dit voorgelegd en na veel gerommel bij Odido ging zelfs mijn ONT stuk (bekend probleem trouwens, WAN aansluiting). Na veel heen en weer gerommel wilde ze een monteur sturen, maar dat duurde even. Na heel veel aandringen en mijn achtergrond verteld te hebben hebben ze een ONT opgestuurd. Er achter gehangen en werkte direct allemaal weer goed. Tot een tijdje terug. Weer dezelfde problemen. Onderzoek gedaan naar alles en een blik naar het Odido netwerk gericht. Daar werd mij al snel duidelijk dat dit probleem niet bij mij lag, maar toch weer in de ONT van Genexis. Dit schijnt de zwakste schakel te zijn. Ik kom er niet achter waarom de traagheid ontstaat, maar alles lijkt erop dat het netwerk van Odido zelf onstabiel is. In combinatie met de ONT kan ik het niet meer als betrouwbaar zien en heb eind augustus besloten terug te gaan naar KPN.

Gisteren was het weer een drama en heb online via Twitter gevraagd om een andere ONT, maar niet op voorraad en omdat ik de 24ste vertrek naar KPN is er ook geen echte helpende hand.

Ik heb met KPN al afgesproken dat als de problemen blijven er een andere “goede” ONT komt. 

Als ik meer weet laat ik het weten…

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN en ik zou mijn bevindingen (nu al) delen.

ONT schijnt toch niks mis mee te zijn en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Hiermee kan ik gewoon bevestigen dat het Netwerk van Odido ontzettend slecht is en dit niet de laatste weken is, maar eerder een jaar. Ping bij KPN is continu 3ms Snelheid ligt boven wat ze beloven, zowel up als down. En het loopt allemaal zoveel beter in testen als Odido.

Omdat Odido al zo wie zo een jaar problemen heeft is dit een verademing en ben zo blij als een kind nu bij KPN. Ik vind dat Odido echt beter haar best moet gaan doen om de problemen op-te-lossen voor haar bestaande klanten. En ik weet dat de webcare hier ook niks aan kan doen, maar mijn advies is om Odido in te ruilen voor KPN. Het kost wat meer, maar je hebt ook meer. 

Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik betaal liever iets meer dan elke keer problemen hebben met het internet, want het is wel een verlengstuk geworden van onze samenleving.

Ik bedank de mensen bij Odido die tegen beterweten in hun best echt hebben gedaan.

 

Groet, 
Jouke

Ik ben het niet met je eens. Het netwerk van Odido is gewoon goed. Echter ik heb Odido via het Delta netwerk. Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN. 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Patrickt55 schreef:
Jouke Harder schreef:
Jouke Harder schreef:

Hallo allemaal!

Ik onderschrijf de problemen die de meeste hier ervaren. Voor mij was het vanaf het begin al ellende. Eerst kwam gididon niet opdraven voor de installatie. Liegen dat ze waren geweest. Ik heb rond ons huis camera's of de persoon moet Houdini zijn  geweest? (wel een sorry en bos bloemen gekregen)
Ik ben zelf netwerkbeheerder en weet wel een klein beetje van deze materie, denk ik!

Voor ik bij Odido kwam zat ik bij KPN en Odido was gewoon goedkoper, maar achteraf duurkoop. 

Na enkele maanden kreeg ik net als iedereen hier traag internet en soms zelfs helemaal niet. Zelf testen gedaan met modem van Odido en mijn netwerk binnenste buiten gekeerd en dat was allemaal goed. Odido dit voorgelegd en na veel gerommel bij Odido ging zelfs mijn ONT stuk (bekend probleem trouwens, WAN aansluiting). Na veel heen en weer gerommel wilde ze een monteur sturen, maar dat duurde even. Na heel veel aandringen en mijn achtergrond verteld te hebben hebben ze een ONT opgestuurd. Er achter gehangen en werkte direct allemaal weer goed. Tot een tijdje terug. Weer dezelfde problemen. Onderzoek gedaan naar alles en een blik naar het Odido netwerk gericht. Daar werd mij al snel duidelijk dat dit probleem niet bij mij lag, maar toch weer in de ONT van Genexis. Dit schijnt de zwakste schakel te zijn. Ik kom er niet achter waarom de traagheid ontstaat, maar alles lijkt erop dat het netwerk van Odido zelf onstabiel is. In combinatie met de ONT kan ik het niet meer als betrouwbaar zien en heb eind augustus besloten terug te gaan naar KPN.

Gisteren was het weer een drama en heb online via Twitter gevraagd om een andere ONT, maar niet op voorraad en omdat ik de 24ste vertrek naar KPN is er ook geen echte helpende hand.

Ik heb met KPN al afgesproken dat als de problemen blijven er een andere “goede” ONT komt. 

Als ik meer weet laat ik het weten…

Groet,

Jouke

Beste mensen (UPDATE),

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN en ik zou mijn bevindingen (nu al) delen.

ONT schijnt toch niks mis mee te zijn en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Hiermee kan ik gewoon bevestigen dat het Netwerk van Odido ontzettend slecht is en dit niet de laatste weken is, maar eerder een jaar. Ping bij KPN is continu 3ms Snelheid ligt boven wat ze beloven, zowel up als down. En het loopt allemaal zoveel beter in testen als Odido.

Omdat Odido al zo wie zo een jaar problemen heeft is dit een verademing en ben zo blij als een kind nu bij KPN. Ik vind dat Odido echt beter haar best moet gaan doen om de problemen op-te-lossen voor haar bestaande klanten. En ik weet dat de webcare hier ook niks aan kan doen, maar mijn advies is om Odido in te ruilen voor KPN. Het kost wat meer, maar je hebt ook meer. 

Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en ik betaal liever iets meer dan elke keer problemen hebben met het internet, want het is wel een verlengstuk geworden van onze samenleving.

Ik bedank de mensen bij Odido die tegen beterweten in hun best echt hebben gedaan.

 

Groet, 
Jouke

Ik ben het niet met je eens. Het netwerk van Odido is gewoon goed. Echter ik heb Odido via het Delta netwerk. Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN. 

Beste Patrickt55,

Ik weet niet hoe je het niet met me eens kan zijn betreffende het netwerk hier, want het is toch de feiten die ik omschrijf met het KPN Netwerk die al een meer dan een jaar aanwezig zijn. Delta Netwerk als het KPN Netwerk zijn niet de zelfde glasvezel. Helaas geen Delta hier en feit blijft dat het een zooitje is hier met Odido (zie andere met de zelfde klachten). Tevens zijn beide Odido netwerken los van elkaar tot een bepaalde hoogte. Odido / KPN en Odido / Delta. 

“Waarschijnlijk zal het een hardware conflict zijn tussen de apparatuur van Odido en KPN.” Als je een routing doet heeft Odido in haar eigen netwerk wel problemen. Dit kan wel komen door meerdere factoren. 1 daarvan lijkt op een conflict met IPTV en die zie ik ook terug in de logs van het modem.

Ik verwacht dat het een opeenstapeling van conflicten is. En daar zal KPN Netwerken vast ook een rol bij spelen.

Groet,
Jouke

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 24 oktober 2024

Zo is het Jouke!

Het is een feit dat het op dezelfde OLT binnen komt.

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 24 oktober 2024
Grad12 schreef:

Zo is het Jouke!

Het is een feit dat het op dezelfde OLT binnen komt.

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.

Dat is ook wat ik aangeef. Op de achtergrond zal er wel meer spelen. Feit blijft dat de hardware van Odido niet goed samengewerkt met die van KPN. (Alhoewel er bij kpn ook problemen zijn met de genexis ont). De combinatie Odido/Delta is een top verbinding.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Patrickt55 schreef:
Grad12 schreef:

Zo is het Jouke!

Het is een feit dat het op dezelfde OLT binnen komt.

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.

Dat is ook wat ik aangeef. Op de achtergrond zal er wel meer spelen. Feit blijft dat de hardware van Odido niet goed samengewerkt met die van KPN. (Alhoewel er bij kpn ook problemen zijn met de genexis ont). De combinatie Odido/Delta is een top verbinding.

De Genexis ONT werkt hier nu wel goed, maar vervangen moet die wel worden. Het is nu denk ik wel de zwakste schakel.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Grad12 schreef:

Zo is het Jouke!

Het is een feit dat het op dezelfde OLT binnen komt.

Als Odido dingen doet waarin kpn wba niet in voorziet, wie zijn probleem is het dan? Dat is niet zo eenduidig wat waarschijnlijk ook de reden is dat dit zo lang voort sleept.

Het kan wel zijn dat Odido hardware/software gebruikt die KPN Netwerken niet ondersteund, zeg het maar? Als wij er een ander modem achter hang, dan mag dat, maar de ondersteuning vervalt. Zo eenvoudig is het idd niet, maar waarom kan het bij Delta dan wel goed werken moet je je dan afvragen.

Als ze slim zijn lezen ze de log van het modem uit wanneer die retour is...;-)

 


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 24 oktober 2024

Genexis ONT is ook niet specifiek Odido hardware lijkt me. Of ze moeten daar op andere firmware lopen dan de non-odido ont's.

Wat ik heb begrepen is dat die Genexis een serie met brakke voedingen had welke moesten worden omgeruild. 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Grad12 schreef:

Genexis ONT is ook niet specifiek Odido hardware lijkt me. Of ze moeten daar op andere firmware lopen dan de non-odido ont's.

Wat ik heb begrepen is dat die Genexis een serie met brakke voedingen had welke moesten worden omgeruild. 

Komt uit de KPN hoed vandaan. En wat ik begrepen heb worden deze in de loop van de tijd allemaal vervangen door KPN, waar je ook zit onder het KPN Netwerk.


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 24 oktober 2024

Dat zou ook over de Genexis NTU kunnen gaan. KPN wil graag hun hele netwerk omzetten naar PON om zo weer het volle monopolie op hun netwerk te verkrijgen ( en nog wat andere triviale redenen :)


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 24 oktober 2024

Mensen, ik heb het verlossende telefoontje ontvangen van Odido dat ik mijn lopende contact kosteloos mag opzeggen 🎉 Mijn eerdere 2 verzoeken waren niet geaccepteerd 😬 2 dagen eerder belde ik met het klantenservice, nadat Guidion monteur voor de 3de keer met een verkeerd apparaat kwam aanzetten. Ik heb deze keer het programma Kassa genoemd en vertelde dat die ene manager van Odido toezegt dat de klanten hun contact kosteloos mogen opzeggen. Het is ook belangrijk wie je de lijn hebt. Ene weet meer dan de andere. Deze medewerker zei dat mijn vorige verzoek niet volledig was ingediend/ ingevuld door de medewerker.

Ik heb per email de bevestiging ontvangen en gelijk een abonnement bij KPN aangevraagd🎉 Ik zit helaas nog 2 weken opgeschept met Odido. Hopelijk lukken de anderen ook om op te zeggen. 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 oktober 2024
Grad12 schreef:

Dat zou ook over de Genexis NTU kunnen gaan. KPN wil graag hun hele netwerk omzetten naar PON om zo weer het volle monopolie op hun netwerk te verkrijgen ( en nog wat andere triviale redenen :)

Zou kunnen, maar dan zijn ze denk ik in mijn inzicht al te laat, want terugdraaien lijkt me lastig.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen