Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

@Tommie van Odido hoe werkt die “opzeg”coulantheid?
Ik heb al bewijs aangeleverd, meerdere keren contact gehad en er zou iemand van Guidion langskomen die onverwacht niet meer kan.

Kan ik zsm overstap aanvragen bij een andere provider?


@Tommie van Odido hoe werkt die “opzeg”coulantheid?
Ik heb al bewijs aangeleverd, meerdere keren contact gehad en er zou iemand van Guidion langskomen die onverwacht niet meer kan.

Kan ik zsm overstap aanvragen bij een andere provider?

https://www.google.com/search?client=opera&q=odido+radar&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:1a031d5e,vid:JU1JUesZlqo,st:0

Kijk dan zeker de laatste 5 minuten waarin er gezegd wordt dat klanten kunnen vertrekken.

 


Ik heb al sinds onze nieuwe woning (18 april) een nokia ONT maar ervaar de laatste tijd (3/4weken) erg veel problemen. Ik zou ook graag mijn ONT gewisseld hebben.


Dat "ONT wisselen" gaat een heel eigen  leven leiden. Het staat inmiddels synoniem voor "Odido ik heb sh*t, los het op!"


Dat "ONT wisselen" gaat een heel eigen  leven leiden. Het staat inmiddels synoniem voor "Odido ik heb sh*t, los het op!"

In mijn geval was het een maand een welkome oplossing maar toen begon weer de ellende (NokiaONT)

Dus zaligmakend is de omruil niet...zal mij benieuwen hoelang deze rit gaat duren.

Maandag zit ik weer bij KPN 1 Gb

 

Renso


Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 


Hallo @Feestfrietje 

5G K&K is een mobiel contract dat gebruik maakt van het mobiele netwerk dus dat is iets anders dan een vaste internetaansluiting.

Misschien dat een moderator hierin iets voor je kan betekenen.


Hallo @Feestfrietje 

5G K&K is een mobiel contract dat gebruik maakt van het mobiele netwerk dus dat is iets anders dan een vaste internetaansluiting.

Misschien dat een moderator hierin iets voor je kan betekenen.

Dat snap ik natuurlijk! Gaat mij er meer om dat er dus inmiddels een prima oplossing is waarmee wij klant blijven bij Odido, maar dat mag dan blijkbaar ook niet? Vroeg mij gewoon af of iemand anders die switch al had gemaakt. 


Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt.

 

 

 

Scroll ff een paar reacties omhoog en kijk en luister naar die mevrouw vaan de RvB. 

Die heeft het over een coulance regeling en dat klanten zonder kosten mogen overstappen

Bij het ACM staat ook een voorbeeld brief. 

Dit duurt veel en veel te lang en Odido heeft een tunnelvisie waar ze niet uitkomen.

De tijd van beloftes zijn we reeds voorbij. 

 

Renso

 

Voorbeeldbrief ACM voor ingebrekestelling

 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon

 


Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt.

 

 

 

Scroll ff een paar reacties omhoog en kijk en luister naar die mevrouw vaan de RvB. 

Die heeft het over een coulance regeling en dat klanten zonder kosten mogen overstappen

Bij het ACM staat ook een voorbeeld brief. 

Dit duurt veel en veel te lang en Odido heeft een tunnelvisie waar ze niet uitkomen.

De tijd van beloftes zijn we reeds voorbij. 

 

Renso

 

Voorbeeldbrief ACM voor ingebrekestelling

 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon

 

Bedankt. Ik heb inmiddels de brief naar Odido gestuurd.


Nadat ik afgelopen week een bericht heb geplaatst is er een nieuwe afspraak met Guidion gepland. Ik hoopte dat deze keer goed zal komen maar diep van binnen wist ik dat het weer niet goed zal gaan. Ik heb zelfs een afspraak op zondag kunnen inplannen. Ik heb op de afspraak bon duidelijk gezet dat ik een Nokia ONT moet hebben en ze niet met een andere apparatuur moeten komen. De monteur kwam binnen, ik vroeg of hij een Nokia bij hem heeft, hij keek heel verbaasd naar mij en ja hoor... Hij wist er helemaal niks over deze problemen. Heel de Spijkenisse heeft Genexis kastjes en alleen KPN heeft Nokia kastjes. Hij had een Genecis meegenomen. Hoe kan het zijn dat ik Nokia nodig heb? Dat hele probleem helemaal niet bekend bij hem. Ik heb de berichten in deze platform aan hem laten zien, toen was hij overtuigd dat ik geen onzin kamde. Hij wenste mij veel succes met het oplossen en ging weg. Dus, weer niks opgelost. Waarschijnlijk wordt de ticket hiermee afgesloten en ik weer achteraan moet dat een ticket aangemaakt wordt voor een nieuwe bestelling. Ik snap echt niet  hoe deze zogenaamd "tech bedrijven" werken. Een en al ellende.... 


En weer is het vanavond raak. Tijdens het streamen valt het netwerk weg, geen 1 streamingdienst werk. Internet op de telefoons zijn nog traag en lade geen pagina’s. 
 

Speedtest komt niet verder dan 20 mbs terwijl ik betaal voor 400 mb. 

Ik betaal nu voor service die ik niet krijg. 
 

Weet iemand of er al een oplossing is?

Ben geneigd om niet meer te betalen voor de service die ik toch niet krijg. 


@Tommie van Odido,

Ik ben vorige week overgestapt op glasvezel van Odido en jarenlang klant bij Odido/T-mobile.

Maar sinds de overstap heb ik veel last van instabiel, steeds wegvallende internet, vergelijkbaar als wat er hier in de dit forum wordt beschreven. Afgelopen weekend was helemaal een ellende. Ik was eigenlijk heel tevreden met mijn ’oude’ internet, maar moest verplicht over. 

Stabiel internet is cruciaal voor mijn werk, dus ik hoor graag wat hieraan gedaan kan worden.

Als ‘op het lijst’ mij een stapje dichterbij een oplossing brengt, dan wil ik erop. Of als er andere mogelijkheden zijn, dan hoe ik het graag. Dit is niet een situatie dat ik lang kan veroorloven.

Simeon

 


Beste @Cheyenne van OdidoOdido en @Tommie van Odido. Er is vandaag alweer een monteur bij mij geweest en weer met een verkeerd apparatuur (Genexis) bij hem. Dit is nu in de afgelopen anderhalf maand derde keer gebeurd en mijn geduld raakte hiermee op. Zouden een van jullie aub kunnen regelen dat ik mijn contact zsm opgezegd wordt? @Cheyenne van Odido had in een andere topic beloofd dat zij mij hier mee kan helpen. Ik heb gelezen en gekeken(Kassa) dat Odido hier coulant om mee gaat. Hopelijk kunnen wij op deze manier regelen. Ik hoor het wel van jullie. Bedankt. 


Beste @Cheyenne van OdidoOdido en @Tommie van Odido. Er is vandaag alweer een monteur bij mij geweest en weer met een verkeerd apparatuur (Genexis) bij hem. Dit is nu in de afgelopen anderhalf maand derde keer gebeurd en mijn geduld raakte hiermee op. Zouden een van jullie aub kunnen regelen dat ik mijn contact zsm opgezegd wordt? @Cheyenne van Odido had in een andere topic beloofd dat zij mij hier mee kan helpen. Ik heb gelezen en gekeken(Kassa) dat Odido hier coulant om mee gaat. Hopelijk kunnen wij op deze manier regelen. Ik hoor het wel van jullie. Bedankt. 

Als je een stukje omhoog scrollt zie je de opzegbrief. Ik heb hem via het Odido contactformulier toegestuurd en gevraagd of ze het probleem binnen vier weken willen oplossen. (Mijn ticket staat al open sinds juli, oftewel genoeg tijd gehad.)

Komt morgen iemand langs van Guidion (zonder Nokia ONT als ik de rest zo lees).
Na de vier weken lijkt het me meer dan redelijk termijn (4 maanden na ticket aanmaak) om over te kunnen stappen.

 

@Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido is dit de juiste aanpak?


Hoi @Simple ,ik heb de brief vandaag ook aangemaakt.

@Renso zou jij mij willen informeren via welke weg jij de opzegbrief hebt verzonden? Gewone post of net als Simple via een contactformulier? Had jij een lopend contract? Zo ja, dat betekent dat Odido mee heeft gewerkt aan een vroege opzegging. Deden ze er niet moeilijk over? 


Hoi @Simple ,ik heb de brief vandaag ook aangemaakt.

@Renso zou jij mij willen informeren via welke weg jij de opzegbrief hebt verzonden? Gewone post of net als Simple via een contactformulier? Had jij een lopend contract? Zo ja, dat betekent dat Odido mee heeft gewerkt aan een vroege opzegging. Deden ze er niet moeilijk over? 

Ik zat al aan het einde van mijn contract dus had de brief niet nodig.Maar ik ben de handelswijze en manier van (niet) communiceren zat bij dit bedrijf.Vandaar dat ik er zo veel mee ben.

Het adres is:

 
Ga er maar van uit dat ze moeten mee werken want dat heeft die dame bij kassa en radar zelf toegezegd.Stuur de brief aangetekend op anders krijg je een welles nietes verhaal.
Sla ook je correspondentie op zodat je bewijs hebt dat je al langer bezig bent.
Ik zit nu bij de KPN (terug) en heb bij een download “bam”gelijk 1Gb download.
succes ermee
 
Renso
 

https://nl.trustpilot.com/reviews/6711561a17bab071e7fc9bad

Op uwer verzoek, Odido, een reactie op dit topic.

Ik ben benieuwd hoe jullie mij kunnen helpen. Als ik de reacties hier lees dan zakt de moed mij in de schoenen …..

 

 

 

Hi Matthijs, bedankt voor je review. Ik heb alles doorgenomen en ik herken het probleem dat je ervaart. We helpen je hier graag verder mee om tot een oplossing te komen! Zou je in dit topic op onze Community een reactie willen achterlaten? Dan pakken we het hier verder met je op voor de mogelijkheden: https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921. We zijn er voor je! Groetjes, Demi van Odido

 

 


Sinds 25-8-2024 zou ik internet over glas van Odido hebben.

De eerste weken bleek de aansluiting fiber-ONT stuk te zijn. Voordat men dat door had en gerepareerd was, weken!

Daarna werkte het min of meer maar ‘s avonds en weekend stort de performance in. Bellen naar Odido helpt niet, klantenservice geeft nietszeggende antwoorden.

Op aanwijzen van
@Waqqas heb me hier aangemeld. Maar u raad het al, geen reactie die tot een oplossing leidt.

Ik krijg wel een code voor data voa GSM maar ik heb bedrade PCs en daar hebben ze niks voor.

In dit draadje werd me voorgehouden dat mijn Genexis ONT moet worden vervangen, net als bij zoveel andere abonnees/slachtoffers, maar ook dat wordt alleen maar gezegd waarna er nooit meer actie wordt ondernomen.

De laatste soap is dat me werd aangeraden zelf een 4G modem te kopen waarmee ik dan met weer zo'n data-code mijn bedraad aangesloten PC zou kunnen gebruiken.

Ondertussen werkt in de avonduren niets storingsvrij. Tv kijken hapert en met slechte beeldkwaliteit, tablets via wifi gaan in de timout, websites laden niet, filmpjes haperen, downloaden uit de cloud duurt eeuwen en met timeout errors.

Odido is nog wel in staat om facturen te sturen.
Ik betaal dus al 2 maanden voor zeer slechte tot geen verbinding, krijg het advies om zelf apparatuur aan te schaffen en wordt eeuwig aan het lijntje gehouden.

Iedereen die het wil weten mag het weten, Odido is met afstand het slechtste bedrijf wat ik ooit heb meegemaakt. Ik werk bij justitie en denk erover mijn kanalen aan te spreken om ze via rechterlijke weg in gebreke te stellen.


Ondertussen in mijn geval:

  • woensdag 16 okt 13:20 compleet geen diensten,
  • internet rood op modem, ONT (Genexis) ‘Power’ groen, ‘Connection’ knippert, ‘Alarm’ uit. Factory reset modem geen succes.
  • vrijdag 18 okt bezocht door een monteur van Guidion. Ondertussen is Connection LEDje uit en Alarm brandt op rood. Beste Guidion monteur kon het niet oplossen omdat het blijkt dat er fout in de lijn zit. Het gaat om een KPN X-POP waar beste heer geen toegang tot heb. Ticket is doorgezet (naar netbeheerder? KPN?).
  • vrijdag 18 okt in de namiddag een mailtje ontvangen, “Je ontvangt hierover binnen 1 werkdag meer informatie.” Niet dus: gisteren, maandag (dé 1 werkdag) niks vernomen.
  • vandaag, 22 okt gebeld naar 0800 0092, mevrouw zegt doodleuk “ja, het probleem ligt nu bij KPN, ik kan niks er aan doen”. Dat is naar mijn idee gewoon lekker doorschuiven naar de KPN. Snap ik ook dat je niks kan doen, maar het manier van zeggen valt bij mij in de verkeerde keel (eh, hoe zegt je dat… anyways, het was niet een aangename reactie).
    Volgens mevrouw er was 16 uur geleden een lijnmeting gedaan, en ik mag nu maar wachten. Tijdindicatie gevraagd, en zoals ik het had verwacht kan (mag?) mevrouw niks zeggen.

Ik ben nu clueless wat ik kan doen.


Vandaag is de monteur langsgeweest. Die had nog een Nokia ONT liggen.
Helaas lukte het niet deze te registreren.

Hij gaf aan dat Odido een Nokia ONT moet toesturen en daarna de monteur moet inplannen.

 

Ik heb via jullie klantenservice als meerdere keren gevraagd maar krijg elke keer standaard antwoorden dat jullie bezig zijn en verwijzingen naar dit forum.

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Demi van Odido kunnen jullie iemand inschakelen die een ONT opstuurt en daarna een monteurafspraak?

Referentienummer 71924962.


@Renso hey daar Renso. Mag ik je een PB sturen?


@Renso hey daar Renso. Mag ik je een PB sturen?

Why Nut


Sinds 9 oktober van Ziggo overgestapt naar glasvezel Odido. Monteur Guidion heeft netjes geinstalleerd, speedtest rond 400Mb. Dikke tevreden… maar toen werd het avond. Diverse malen met support aan lijn gezeten (#73854980). Reset router, wifi knopje 10sec ingedrukt, lijn metingen etc. Niets helpt.

 

Rampzalige internet in avond, je kan beter niets hebben.... Exact zoals in klacht van topic starter. Rond grofweg 19u starten de problemen en na 22:30u is het beter. 

Tussen dit tijdstip is het openen van een website, app, of wat dan ook niet te doen. Blijft maar laden. Wifi, of bekabeld geen verschil. ING app, NL ziet op tv, websites, alles laad ruk. 1m van router, bekabeld, maakt allemaal niets uit.

Is de “verbinding” er uiteindelijk, dan is de snelheid wel okee. Bijvoorbeeld Ookla speedtest, uurtje terug met medewerker support Odido deze gedaan. Werkelijk na 5minuten en 3x pagina herstarten ging de speedtest pas wat doen. Snelheid was toen prima, maar het mag niet zo lang duren tot de website in is geladen/test wat gaat doen.
 

Gevraagde info van moderator in start van dit topic:

  • Speedtest (Ookla)
    is echt irrelevant, zie uitleg in start topic of van mij hierboven
  • IP Config
    Netwerk al helemaal gereset. IPconfig laat niets vreemds zien. Op vast pc, laptop, gsm's, TV overal ruk.
  • Taakbeheer
    Geen hoge cpu of ram belastingen
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
    Lijkt mij ook irrelevant. Ping krijg netjes response
  • Leg uit wat je exact ervaart
    Zie verhaal hierboven
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)
    Zie verhaal hierboven, globaal ergens van 19u tot 22:30

 

Ik verneem graag mijn opties en antwoorden op de volgende vragen;

- Mobiel internet van Odido heb ik niet, dus gratis 5g kaartje schiet ik niets mee op, graag tegemoetkoming in maandelijkse kosten tot probleem is verholpen. Gezien wij eigenlijk in de avond internet gebruiken en overdag niet/nauwelijks, lijkt mij 90% korting reeel.

- Wat zijn de opties tot overstap naar andere? Want zelf met 90% korting is het eigenlijk niet te doen om nog dagen zo door de klooien. Thuiswerken (in avond doen we dat) werkt niet, kids over de zeik → wij over de zeik. Er zijn zo momenten dat ik graag weer naar Ziggo ga…
- monteur een Nokia ONT laten monteren (lees dat dit soms kan helpen?) 

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Demi van Odido 
Kunnen jullie hierop reageren/contact met mij opnemen hoe dit probleem op te lossen?


Hoi allemaal! 
wij hebben (op aanraden van een odido sales medewerker) een klik&klaar aangeschaft. Werkt als een zonnetje! Maar helaas, we mogen ons glasvezel niet opzeggen want het is een nieuwe abbonnement (dat we verplicht moesten nemen vanwege een verhuizing). Iemand hier ervaring mee? We willen ons glasvezel natuurlijk opzeggen vanwege dit hele debacle, terwijl odido klantenservice blijft zeggen dat alles prima werkt. 



Update: Ons glasvezel abonnement is opgezegd! Na het aankaarten van dit probleem en het forum (en de aflevering van Radar benoemd) mogen wij kostenloos ons nog lopende glasvezel abonnement opzeggen. We hebben nu een 5g Klik&Klaar systeem in huis.

Wij zijn geen groot gebruikers, dus het zal niet voor iedereen oplossing zijn, maar wij zijn hier heel erg mee geholpen. We hebben gebeld (de eerste salesmedewerker geeft geen toezegging, dus blijven doorvragen) en toen heeft een andere medewerker ons verzoek doorgezet naar de backoffice. Ik heb ook het verhaal nog even op papier gezet via de contactpagina. Maar in 3 dagen dus geregeld!​​​​​


Reageer