Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 10 oktober 2024

Beste @Tommie van Odido,

het was gisteren 9 October de verbinding nog erger dan erg, overdags en in de avond (zie screenshot hieronder). Ik wil best snappen dat de snelheid niet altijd op 1Gbps zal zitten ivm. van alles wat. Maar dat het zoveel keren gebeuren en zo lang dat de verbinding zo traag geworden die net zo goed gezegd als onbruikbaar waren, dat is onacceptabel in de hedendaagse standaard.

Kijk, jij en ik, en alle anderen die hier zitten, wij zijn niet zo verschillend: je komt thuis na een werkdag, en wilt wat doen via de internet (wat kan je nou tegenwoordig doen niet via internet...), en je wilt dat er verbinding is. Wat erger is: je werkt thuis, en er is geen internet. Je kan tegenwoordig ook niks zonder internet verbinding.

Ik zou graag dit bij deze mijn issue escaleren: ik ontvang graag een reële reactie met daarbehorende redelijke timeline binnen 7 kalenderdagen --mijn eerste post was al op 29 september 2024, te weten 10 kalenderdagen geleden. Als ik op 17 october nog geen stabiele internet verbinding heb, ik zou graag willen weten wat mijn opties dan?

Klantgegevens etc. staat in mijn profiel, anders schiet me een DM.

mvg,

Marcel

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 oktober 2024

@Tommie van Odido 

Ruim 1 maand geleden heb ik een melding gemaakt bij de telefonische klantenservice waarin ik exact dezelfde issues heb beschreven als in dit forum vermeld. Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen terwijl ik nog elke dag problemen heb met de verbinding.

Kan je dit nagaan op kenmerk 72927250 en mij van een update voorzien? Ondertussen is de verbinding zo slecht dat ik graag 2x unlimited data bij je wil aanvragen voor mij partner en mijzelf  

Groeten,

Erik


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 10 oktober 2024
Els Benard schreef:


Daarnaast, mag ik opmerken dat jullie PDF bestand "handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf" screenshots bevat van Windows Verkenner? Gezien dat ik zelf een MacOS gebruik, gelieve een accurate handleiding op te sturen.

 

@Els Benard:

Hier is het idd gemixt tussen WIndows en Mac: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Hier is het wel goed (alleen Mac): https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14816 reacties
  • 10 oktober 2024

Hi @GlassesSmurf, we zouden heel graag bij je langskomen om te testen samen met KPN. We staan namelijk te springen om dit euvel nu voor eens en altijd op te lossen maar we moeten gewoon testklanten hebben hiervoor. Ik hoor graag of ik je op de lijst mag zetten als testklant!

 

Dit geldt voor iedereen in dit topic. We willen het super graag oplossen maar hebben hiervoor meer informatie nodig. Zie het statement in het topic hierboven, hopelijk kunnen wij het samen met jullie oplossen.


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 10 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @GlassesSmurf, we zouden heel graag bij je langskomen om te testen samen met KPN. We staan namelijk te springen om dit euvel nu voor eens en altijd op te lossen maar we moeten gewoon testklanten hebben hiervoor. Ik hoor graag of ik je op de lijst mag zetten als testklant!

 

@Tommie van Odido 

Ja, doen.

Maar wat ik eerder schreef: testen overdags, wanneer het is (in algemeen) allemaal werkt heeft naar mijn idee weinig nut. Wat ik je (Odido en KPN) kan aanbieden is mijn continuous monitoring log (zoals mijn screenshots hierboven).

Maargoed, ja op testklant.

Je weet waar en hoe mij te bereiken (zie mijn profiel).


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 10 oktober 2024

[deleted] sorry. double post.


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 10 oktober 2024

Kom bij mij ook maar testen. Alles beter dan niets.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

 

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

 

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

 

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Als ik deze post ontleed dan staat er dus dat Odido erkent dat ze een probleem hebben met hun dienst, maar dat er nog geen oplossing is.

Odido komt de belofte dus niet na en contract laten ontbinden is dan een geldige optie.

 

 Ik ga niet uit zitten wachten totdat KPN en Odido eindelijk een oplossing hebben gevonden en in de tijd betalen voor een abonnement waar je niks aan hebt.

Dus @Tommie van Odido (en ik tag de rest ook maar, hopende op snel antwoord@Cheyenne van Odido @Jason van Odido @Teresa van Odido @Ishana van Odido)

 nogmaals ik stap op. Kan een van jullie mij a.u.b. benaderen om dit in gang te zetten.

 Ik heb het telefonisch geprobeerd, maar dan krijg je een wijsneus aan de telefoon die je gaat wijzen op dat er een jaarcontract is getekend en absoluut niet luistert naar het probleem.

ik ben het spuugzat.

 

 Vandaag zou Guidion langs komen voor de 4de keer voor een ONT swap. De vorige keren hebben ze afgebeld of kwamen ze doodleuk op de proppen met een Genexis waar ik geen zak aan heb.

 En vandaag bellen ze eerst dat de monteur de afspraak niet gaat halen, maar dat ze een andere monteur in hebben gepland voor later in de avond.

 Ik heb geen monteur meer gezien vandaag en ze hebben ook niets meer laten weten.

 

 Mijn geduld is op. 


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 12 oktober 2024

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido @Waqqas  of een andere mod. Mag ik 2 voucher codes? 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21737 reacties
  • 12 oktober 2024

@Harry du Bois 

Ik zal je 2 vouchers sturen.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 12 oktober 2024

Je mag ten aller tijde je contract opzeggen als zij een wanprestatie leveren.

Er is een coulance regeling daarvoor bij Odido.

Eis minimaal ook een vergoeding voor het product wat ze je niet leveren.

 

Renso


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21737 reacties
  • 12 oktober 2024

Afgelopen donderdag is bij mij een Nokia ONT geplaatst, zal het in de gaten houden de komende tijd maar ik merk nu al wat verbetering ipv met de Genexis.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 oktober 2024

Hallo,

Sinds mijn aansluiting 1-10-2024 ervaar ik dezelfde problemen als iedereen hier. Lang wachten op pagina's die laden, download snelheden die soms niet eens de enkele digits ontstijgen terwijl ik betaal voor 1Gbit ! Onmiddeiljk na Guideon installatie zag ik eenmalig 900+Mbit, daarna niet meer boven de 200Mbit. Zelfs deze zondag ochtend om 8 uur was de snelheid enkel 100/100. Ik kreeg geen plaatje gedowload in de NOS app. Wat een aanfluiting, ik ben echt ontzettend teleurgesteld.

Zoals hierboven iemand vermeld, ik werk vaak van thuis en struin het web af. Ik kan zo echt niet werken, het is voor mij van belang dat ik een stabiele en betrouwbare verbinding heb. Klantnummer staat in mijn profiel, maar als dit niet rap opgelost is door de Odido techneuten, wens ik een kostenloze annulering van mijn abonnement. Dan druip ik af terug naar KPN, want daar was alles wel in orde. Ik heb simpelweg snel en betrouwbaar internet nodig.

Ik vind het overigens echt ongelooflijk ontmoedigend dat ik op dit forum wel topics vind die jaren terug gaan en over exact dezelfde problemen gaan…

@Cheyenne van Odido @Jason van Odido 

Speedtest (Ookla)

 

Ipconfig

 

Taakbeheer

 

Ping

 

Leg uit wat je exact ervaart

Zie hierboven. Eigenlijk hetzelfde als @maartenneijmeijer @chefneliz etc.

 

Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Tot zover is het werkelijk elk moment van de dag slechter dan voor mijn overstap van KPN. De mate wisselt.

  • Ik haal nooit meer dan 300Mbit up of down.
  • Pagina laadsneldheid wisselt, maar is duidelijk slechter in de avond en weekend-ochtend.

 

Ik weet er heel weinig van af, maar lees dat het ontvangen van een andere PON nog eens verschil kan maken. Ik heb een Delta XGS-PON in mijn meterkast hangen. Als dat dus de verkeerde is, hou ik me aangeraden voor een Nokia. 

Gr

Pim


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21737 reacties
  • 13 oktober 2024

Hallo @pimhendriks 

Dit verzameltopic is voor klanten op het KPN glasvezelnetwerk met een zwarte Genexis/Nokia ONT.

Je geeft aan een Delta ONT te hebben? Dan zou je op het Delta glasvezelnetwerk moeten zitten, hiervoor maak je dan een aparte topic aan.

Je geeft ook aan eerder klant bij KPN geweest te zijn. Heb je dan een Delta ONT op het KPN glasvezelnetwerk?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 oktober 2024
Waqqas schreef:

Hallo @pimhendriks 

Dit verzameltopic is voor klanten op het KPN glasvezelnetwerk met een zwarte Genexis/Nokia ONT.

Je geeft aan een Delta ONT te hebben? Dan zou je op het Delta glasvezelnetwerk moeten zitten, hiervoor maak je dan een aparte topic aan.

Je geeft ook aan eerder klant bij KPN geweest te zijn. Heb je dan een Delta ONT op het KPN glasvezelnetwerk?

Hey Waqqas, dankjewel voor je reactie. Ik heb dan wel geen zwart ONT doosje, ik zit wel zeker op het glasvezelnetwerk van KPN. Ik was inderdaad klant bij KPN. De Delta ONT lust door de NT doos. Nog steeds een eigen thread maken dan?

 

Gr


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21737 reacties
  • 13 oktober 2024

@pimhendriks

Je zou eventueel een foto kunnen toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en ONT, wellicht werkt de ONT van Delta niet optimaal icm KPN glasvezel.

De monteur had bij mij ook een Delta ONT op de KPN FTU aangesloten maar die werkte niet..


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 13 oktober 2024

En weer in elkaar storten van de snelheid rond 20:00 uur tot nu 20:45.

1 Gb verbinding komt niet hoger dan 650 -700 Mb

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 oktober 2024

 

Hey @Waqqas 

Ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet of dat ik inderdaad beter een eigen thread kan maken. Hoe dan ook, foto geattacheerd. De glasvezelverbinding komt in de NT binnen, lust door naar de Delta ONT. De monteur heeft uitgelegd wat er in de NT kast gebeurt, maar dat heb ik niet onthouden.

 

Download en pagina laadtijden zijn nu wel zoals ik zou verwachten. (Ma - 11:10) Upload laat nog een beetje te wensen over met 400Mbit

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21737 reacties
  • 14 oktober 2024

@pimhendriks

Je kan het beste een eigen topic aanmaken, je hebt een verbinding op KPN ODF met een Huawei XGSPON ONT dus dit zou dan apart moeten worden bekeken dus even een eigen thread aanmaken.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 14 oktober 2024
Renso schreef:

En weer in elkaar storten van de snelheid rond 20:00 uur tot nu 20:45.

1 Gb verbinding komt niet hoger dan 650 -700 Mb

 

Renso

Nog eventjes…...


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 15 oktober 2024

Beste @Tommie van Odido,

4 dagen geleden schreef / vroeg jij mij of jullie, hetzij Odido, Guidion, KPN, wie dan ook, bij mij thuis willen komen kijken c.q. testen. Ik heb meteen ja gezegd. Er was geen sprake van een uitdrukkelijke deadline, gewoon een open ja-of-nee vraag. Tot op heden, vier dagen later, ik heb nog niks mogen vernomen. Geen telefoontje, geen privebericht, niks. Inmiddels is de verbinding weer slecht zoals in de screenshot. Zo kon ik vandaag niks doen in de periodes waar de internetverbinding waren weggevallen. Ik heb het nu genoeg zo.

Ik wens binnen 48 uur vanaf tijdstip van dit schrijven, te weten uiterst 17 oktober 2024 14:15 Amsterdamse tijd, een concrete vervolgstappen ontvangen met concrete datum / periode. Mocht ik dit dan alsnog nog niet ontvangen, wil ik graag mijn overeenkomst opzeggen wegens wanprestatie, en dat ook te weten kostenloos.

 


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 15 oktober 2024

Addendum:

En dit was de staat van de verbinding in de afgelopen 24 uur: 14 okt 19:00 - 15 okt 19:00.

Dit is toch niet iets waarvoor ik heb betaald? Zo hoort het toch niet? 

En nog steed nog geen enkel bericht / reactie vanuit Odido. (ja ja, ze zijn “bezig”, ik ben niet de enige klant, blah blah blah…)

 


  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 15 oktober 2024

Is het probleem te verhelpen door over te stappen naar KPN? Want ik heb al maanden contact met Odido over dit probleem maar ik moet elke keer zelf terugbellen met het antwoord dat er iets mis is gegaan met mijn vorige ticket en dat die is gesloten…

 

Wat is verder de beste route om te worden gecompenseerd voor het gebrekkige internet de afgelopen maanden met loze beloftes..?


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 15 oktober 2024

Goedenavond,

ik volg dit topic al een tijd en heb al lang problemen. Ik ben er nu wel klaar mee. @Odido willen jullie me een voucher toesturen voor onbeperkt 5G? Ik heb pingtesten, speedtest etc. gedaan. Alle testen zijn van 10-10-2024 behalve de pingtest naar 8.8.8.8, die is van een paar minuten geleden toen ik wéér problemen had.  Zie hieronder. Ik ben benieuwd wat jullie hiermee gaan doen.

 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 15 oktober 2024
Matthijskeb schreef:

Goedenavond,

ik volg dit topic al een tijd en heb al lang problemen. Ik ben er nu wel klaar mee. @Odido willen jullie me een voucher toesturen voor onbeperkt 5G? Ik heb pingtesten, speedtest etc. gedaan. Alle testen zijn van 10-10-2024 behalve de pingtest naar 8.8.8.8, die is van een paar minuten geleden toen ik wéér problemen had.  Zie hieronder. Ik ben benieuwd wat jullie hiermee gaan doen.

 

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido @Waqqas willen jullie me vouchercodes toesturen zodat ik weer normaal kan netflixen etc? Of eigenlijk: willen jullie ervoor zorgen dat de problemen opgelost worden.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen