Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1204 reacties

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 september 2024

Ook ik heb helaas nog steeds dit probleem ondanks dat er op 19 augustus een monteur is geweest en de ONT heeft vervangen.

Wat mij betreft sturen ze een nieuwe ONT op en vervang ik hem zelf als het probleem maar snel opgelost is.

In de avond uren en weekenden is het niet te doen om ook maar enigszins normaal gebruik te maken van diensten op het internet.

Ik heb niet het idee dat odido dit serieus oppakt en twijfel dan ook of ik überhaupt nog wel abonnee wil blijven na dit fiasco.

 

Edwin.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22380 reacties
  • 23 september 2024

Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 september 2024
Waqqas schreef:

Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?

nee ik had een genexis en deze is door een genexis vervangen 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 24 september 2024
EdwinvdBogaart schreef:
Waqqas schreef:

Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?

nee ik had een genexis en deze is door een genexis vervangen 

Ik heb een Nokia gekregen en dat ging echt geweldig tot een maand geleden de ellende WEER begon.

Ik denk dat Odido eens naar hun eigen netwerk moeten kijken want het is vaak in de avonduren van 18:00 - 20:00 en in de weekeinde.


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 24 september 2024
T.pel schreef:
T.pel schreef:

Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 

Ben er achter dat ik nog binnen de tijd van het herroeping recht zit, dus vandaag gebeld om dit in gang te zetten. Wordt me verteld dat het alleen per morgen opgezegd kan worden. 

 

Eerst volgende moment dat ik een nieuw abonnement kan laten activeren is 1 oktober en het laatste moment dat ik kan herroepen is 26 september, dit zou dus betekenen dat ik 5 dagen geen internet zou hebben. 


Snap niet dat odido niet wat meedenkend kan zijn aangezien dit een probleem is wat al lang loopt. 

Zou graag zien dat we de mogelijkheid krijgen om te herroepen en dat we toch nog tot 1 oktober verbinding kunnen behouden zodat we in ieder geval nog iets kunnen.

Ik denk dat ik geen verschil zou merken als ik 5 dagen geen internet heb. Ik gebruik al maanden de voucher codes van Odido. 

Ik vind echt dat we met zijn allen erg slecht behandeld worden. Iedereen betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt, en er lijkt geen einde in zicht te zijn. Ik verwacht een flinke compensatie van Odido.


  • is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 25 september 2024

We zijn inmiddels maanden verder, vele telefoontjes. Guidion monteurs die zijn langs geweest met niet de juiste instructies (geen Nokia ONT mee) en nu dan na al die maanden de mededeling: de Nokia ONT's zijn op. Vele bij de klantenservice van Odido zijn erg vriendelijk en proberen je echt te helpen, maar gezien dit al maanden speelt, ik ook meerdere maanden geleden de eerste melding maakte, en met mij velen, is dit echt een hele trieste uitkomst. Als Odido zijnde zou ik dit proces eens goed gaan evalueren en alvast nadenken hoe de vele klanten binnen en buiten dit topic gecompenseerd gaan worden voor maandenlang zeer gebrekkig internet… 


  • Debutant
  • 3 reacties
  • 26 september 2024

Mijn internet in de avond is al maanden instabiel, om het netjes uit te drukken. Ik heb mijn best gedaan om geduldig af te wachten aangezien ik via dit forum wist dat het probleem speelde en bekend was. Zojuist krijg ik een e-mail waarin staat dat er de aankomende drie weken onderhoud gepleegd wordt aan het netwerk. Dit houdt ongetwijfeld in dat het nog veel slechter gaat worden. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik al maanden met niet werkend internet zit. Ik ga geen speedtests doen, ik ga geen logboek bijhouden, ik ga geen volledig administratieboek overhandigen. Ik verwacht dat dit probleem vanuit jullie opgelost wordt, anders moet ik noodgedwongen naar een leverancier die wel een werkend product/dienst kan leveren.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 september 2024

Goedemiddag @Waqqas,

3 weken geleden heb ik een melding gemaakt bij de telefonische klantenservice waarin ik exact dezelfde issues heb beschreven als in dit forum vermeld. Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen terwijl ik nog elke dag problemen heb met de verbinding.

Kan je dit nagaan op kenmerk 72927250 en mij van een update voorzien?

Groeten,

Erik

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22380 reacties
  • 26 september 2024

@Qwertyp123 

Ik ben zelf ook een klant en zit ook met dezelfde problemen, de laatste update was dat de KPN Nokia ONT's niet op voorraad waren. Het vervangen van de Genexis door een Nokia is blijkbaar de oplossing.


  • is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 26 september 2024

Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?


  • Debutant
  • 3 reacties
  • 26 september 2024
slaapvaak schreef:

Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Odido medewerkers hebben in dit topic al aangegeven dat de compensatie ivm de grootte van het incident anders afgehandeld zal worden. Gezien de vele klachten vermoed ik dat dit uitmondt in een civiele procedure. Benadeelden, oftewel vrijwel iedereen die glasvezel heeft van Odido, zal zich dan moeten voegen in de zaak. Iedere klant vanuit hunzelf compenseren wordt te duur, ze hopen ongetwijfeld dat niet iedereen zich zal voegen waardoor ze uiteindelijk goedkoper uit zijn. Als je momenteel zoekt naar nieuwe topics met exact dezelfde problemen, worden mensen voor de gek gehouden door Odido medewerkers met het bericht ‘vervelend, onbekend waardoor het komt, we gaan het uitzoeken, blablabla’. Ik mag hopen dat na een naar elke servicemedewerker op de hoogte is van dit grootschalige oplichtingsprobleem (je krijgt totaal niet wat je denkt aan te schaffen). Mensen aan het lijntje houden kunnen ze als de beste, een vaste internetlijn is pure fictie. Ik zal dan ook een ieder in mijn omgeving actief aanraden om absoluut niet in zee te gaan met deze partij wanneer ze een werkende verbinding verwachten. Na een lange dag werken op de bank ploffen en een film streamen? Nee, dat zit er bij Odido al maanden niet in. 


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 27 september 2024
Waqqas schreef:

@Qwertyp123

Ik ben zelf ook een klant en zit ook met dezelfde problemen, de laatste update was dat de KPN Nokia ONT's niet op voorraad waren. Het vervangen van de Genexis door een Nokia is blijkbaar de oplossing.

De laatste reactie van Renso suggereert dat hij ondanks de Nokia ONT toch weer dezelfde problemen heeft... is dat dan toch niet de oplossing?..

Renso schreef:

Ik heb een Nokia gekregen en dat ging echt geweldig tot een maand geleden de ellende WEER begon.

Ik denk dat Odido eens naar hun eigen netwerk moeten kijken want het is vaak in de avonduren van 18:00 - 20:00 en in de weekeinde.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22380 reacties
  • 27 september 2024

Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 27 september 2024
slaapvaak schreef:

Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Ik heb Cheyenne al een mailtje gezonden maar krijg totaal geen reactie op mijn vraag.

De vraag was dat ik recht zou hebben op een compensatie ook al stap ik eind oktober over naar de KPN. Ik zelf denk van wel maar het blijft doodstil...


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 27 september 2024
Waqqas schreef:

Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso

Het zal mij ook benieuwen of ik deze zelfde problemen ervaar bij de KPN.

Voor mijn abonnement bij Odido zat ik al bij de KPN en daar had ik totaal geen problemen.

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 27 september 2024

Moet zeggen dat ik bewondering heb hoe velen hier zo lang zo positief meewerken met Odido. Ik zelf had al lang korte metten gemaakt en vertrokken. Zoveel ellende om die paar rottige euro's die je per maand zou besparen. 

Ik betaal 4 euro meer maar heb een rotsvaste verbinding met een vast IP4 en IP6. Dan maar 48 euro per jaar meer kwijt.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 27 september 2024
Renso schreef:
Waqqas schreef:

Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso

Het zal mij ook benieuwen of ik deze zelfde problemen ervaar bij de KPN.

Voor mijn abonnement bij Odido zat ik al bij de KPN en daar had ik totaal geen problemen.

 

Renso

Vrijdagavond 19:15 en weer zakt de snelheid in elkaar 1 Gb verbinding naar 700 Mb

Vrijdagavond 19:45 1 Gb verbinding naar 530 Mb.

Vrijdagavond 20:10 1 Gb verbinding naar 388 Mb

Glasvezel zou geen last mogen ondervinden vanwege de drukte op de wijkkast of op het totale net.

Bij een kabel aansluiting zou ik het nog wel accepteren maar met glasvezel niet

ODIDO WAT IS ER AAN DE HAND…???

 

https://www.youtube.com/watch?v=JU1JUesZlqo

 

Renso.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 september 2024

Beste Odido,

Na maanden slecht internet (vooral in de avonden) lees ik nu dat het vervangen van de genexis ont met een nokia ont de problemen verhelpt. Graag zou ik ook hiervoor in aanmerking willen komen.

Ik lees dat de monteurs soms vergeten een nokia ont mee te nemen dus het vermelden van dit zou fijn zijn.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 september 2024

Precies nuin de avonduren wanneer ik di post, dus 28.9 22:25

Meer dan di weet ik niet aan te leveren…

Bij oplevering heb ik geen nieuw glas vezelkastje gekregen, die er nog hing van kpn een paar jaar terug is gemonteerd gebleven 

 

Ik ontvang graag contact info van jullie Odido hoe ik iets met een prepaid sim kan regelen voor unlimited data


  • Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 29 september 2024
bollie11 schreef:

Nou sinds donderdag de Nokia ONT geïnstalleerd en moet zeggen dat het nu eindelijk goed gaat , in de avond draait het zoals het hoort , ben nu nog benieuwd naar de compensatie vooral die maanden… Maar de lijn draait TOP nu..

Het blijft angstvallig stil vanuit Odido….


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 29 september 2024

Houdt er rekening mee dat bij compensatie er gekeken wordt naar het moment van melden bij de klantenservice. Zonder commentaar daarop is het forum niet leidend. En al helemaal niet het moment dat je de ellende constateerde, maar dacht “het zal morgen/volgende week wel opgelost zijn”. 
 

Ik heb een kleine twee en een halve maand gecompenseerd gekregen na veel bellen en twee of drie klachten te hebben ingediend. Het is dat het nu voordelig is, 1Gb voor €25,- per maand, maar dat is de enige reden dat ik nog twijfel om over te stappen. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 september 2024

Hier ook flinke problemen vanaf 19:00 uur elke avond. 
21-06 melding van gemaakt met de geleverde screens van zowel de Speedtest, ipconfig, ping naar zowel IP adres als DNS, wat ik terug kreeg was dat ze meerdere meldingen ervan hebben gekregen en zo snel mogelijk erop terug zouden komen voor een oplossing. 
 

Vandaag is echt de druppel na een drukke dag wil je lekker op de bank ploffen en een filmpje kijken maar ja hoor netwerk begint weer te kloten Netflix wilt niet starten “netwerk fout” Videoland wilt niet starten “netwerk fout”. Telefoons draaien op 5G want wifi werkt niet of geen verbinding.
 

Speedtest laad die niet eens en als die deze laad komt de er niet eens 400 mbits uit maar 36. Eerlijk waar betaal ik dan voor? Om elke avond geen netwerk te hebben als je dan juist thuis bent. 

Zit er wel over na te denken toch weer op te stappen ook al kan het niet maar hier betaal ik niet voor.  

 


GlassesSmurf
  • Doet lekker mee
  • 50 reacties
  • 29 september 2024

hallo Odido, beste mede forumleden,

ik sluit me aan bij dit topic omwille dezelfde probleem: zeer trage tot geen internet verbinding in de avonduren en in de weekend de hele dag. Ik heb van alles wat geprobeerd wat binnenhuis troubleshooting betreft:

  • powercycle (10 mins wachten voordat ik ze weer instop) van alle apparaten (Genexis ONT, modem, mijn eigen apparatuur. Werkbon Guidion no. WO-04491757 zegt dat het Nokia ONT is, het is niet juist: het staat een Genexis logo op de ONT)
  • fabrieksinstellingen voor modem en alle access points
  • met ethernet kabel verbinden en zonder kabel (dus wifi),
  • verschillende DNS resolver 

Niets van de genoemde pogingen levert een acceptabel werkende internet verbinding. Ping test zegt niet alles zoals OP het heeft beschreven, ook speedtest is geen goede representatie van het probleem.

Het probleem is dat het intialiseren van een verbinding erg lang duurt; precies zoals OP het heeft beschreven.

VPN, ook zoals OP het heeft beschreven, biedt inderdaad een verlichting van het probleem, echter ik kan geen de VPN niet netwerkbreed doen.

Dit probleem treedt zich al op vanaf het begin van de overstap, eind juli 2024, en het wordt alsmaar erger, en vanavond is de druppel.

Graag verneem ik van een Odido medewerker een reactie (ja, het is een shameless copy-paste)

  1. Verzoek om serieuze ondersteuning: gaarne escaleren de juiste technische afdeling(en)
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden?
  3. 5G Tether / modem met 5G backup lijn: hoewel dit een oplossing zou kunnen bieden, dit is alleen interessant als ik dit netwerkbreed kan doen en niet alleen op een mobiele telefoon. Mocht dat mogelijk is, verneem ik het graag.
  4. Creditering: ik zou graag om een creditering vragen voor de periodes waarin de service niet zoals beloofd optreedt.

Mijn gegevens is te vinden onder klantnummer TGL99309.

Bij voorbaat dank.

mvg,

Marcel


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 30 september 2024

Beste Odido,

Van @Waqqas krijg ik de suggestie om me hier aan te melden voor de vervanging van de bij mij geplaatste XGS-PON.

Ook bij mij is vnl. in de avonden en weekends de verbinding erg traag en dat lijkt naarmate de avond vordert steeds erger te worden.

Dit betreft bedrade en WiFi connecties (dan sta ik naast de router dus is er geen sprake van slechte WiFi).

Ik hoor graag van jullie wanneer dit kan worden opgelost.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 september 2024
wolk.strati schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hi @wolk.strati & @Remke81, ik heb jullie op de lijst gezet. Guidion zal binnenkort contact met jullie opnemen om het ONT te swappen! 

Heel veel dank!

Hi @Tommie van Odido 

Vandaag eindelijk Guidion over de vloer gehad na twee maal de afspraak is verzet vanwege geen voorraad van de Nokia, maar de monteur had vandaag geen Nokia bij. Enkel Genexis. Daar heb ik dus niks aan.

Ik heb ook geen vertrouwen meer in Odido en wil opstappen, want de verbinding is echt drama hier.

Kun jij dit in gang zetten? Moet ik dit zelf regelen? Graag je advies.

Bedankt alvast voor het antwoord!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen