Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

Ook ik heb helaas nog steeds dit probleem ondanks dat er op 19 augustus een monteur is geweest en de ONT heeft vervangen.

Wat mij betreft sturen ze een nieuwe ONT op en vervang ik hem zelf als het probleem maar snel opgelost is.

In de avond uren en weekenden is het niet te doen om ook maar enigszins normaal gebruik te maken van diensten op het internet.

Ik heb niet het idee dat odido dit serieus oppakt en twijfel dan ook of ik überhaupt nog wel abonnee wil blijven na dit fiasco.

 

Edwin.


Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?


Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?

nee ik had een genexis en deze is door een genexis vervangen 


Hallo @EdwinvdBogaart 

Heb je een Nokia ONT op dit moment?

nee ik had een genexis en deze is door een genexis vervangen 

Ik heb een Nokia gekregen en dat ging echt geweldig tot een maand geleden de ellende WEER begon.

Ik denk dat Odido eens naar hun eigen netwerk moeten kijken want het is vaak in de avonduren van 18:00 - 20:00 en in de weekeinde.


Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 

Ben er achter dat ik nog binnen de tijd van het herroeping recht zit, dus vandaag gebeld om dit in gang te zetten. Wordt me verteld dat het alleen per morgen opgezegd kan worden. 

 

Eerst volgende moment dat ik een nieuw abonnement kan laten activeren is 1 oktober en het laatste moment dat ik kan herroepen is 26 september, dit zou dus betekenen dat ik 5 dagen geen internet zou hebben. 


Snap niet dat odido niet wat meedenkend kan zijn aangezien dit een probleem is wat al lang loopt. 

Zou graag zien dat we de mogelijkheid krijgen om te herroepen en dat we toch nog tot 1 oktober verbinding kunnen behouden zodat we in ieder geval nog iets kunnen.

Ik denk dat ik geen verschil zou merken als ik 5 dagen geen internet heb. Ik gebruik al maanden de voucher codes van Odido. 

Ik vind echt dat we met zijn allen erg slecht behandeld worden. Iedereen betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt, en er lijkt geen einde in zicht te zijn. Ik verwacht een flinke compensatie van Odido.


We zijn inmiddels maanden verder, vele telefoontjes. Guidion monteurs die zijn langs geweest met niet de juiste instructies (geen Nokia ONT mee) en nu dan na al die maanden de mededeling: de Nokia ONT's zijn op. Vele bij de klantenservice van Odido zijn erg vriendelijk en proberen je echt te helpen, maar gezien dit al maanden speelt, ik ook meerdere maanden geleden de eerste melding maakte, en met mij velen, is dit echt een hele trieste uitkomst. Als Odido zijnde zou ik dit proces eens goed gaan evalueren en alvast nadenken hoe de vele klanten binnen en buiten dit topic gecompenseerd gaan worden voor maandenlang zeer gebrekkig internet… 


Mijn internet in de avond is al maanden instabiel, om het netjes uit te drukken. Ik heb mijn best gedaan om geduldig af te wachten aangezien ik via dit forum wist dat het probleem speelde en bekend was. Zojuist krijg ik een e-mail waarin staat dat er de aankomende drie weken onderhoud gepleegd wordt aan het netwerk. Dit houdt ongetwijfeld in dat het nog veel slechter gaat worden. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik al maanden met niet werkend internet zit. Ik ga geen speedtests doen, ik ga geen logboek bijhouden, ik ga geen volledig administratieboek overhandigen. Ik verwacht dat dit probleem vanuit jullie opgelost wordt, anders moet ik noodgedwongen naar een leverancier die wel een werkend product/dienst kan leveren.


Goedemiddag @Waqqas,

3 weken geleden heb ik een melding gemaakt bij de telefonische klantenservice waarin ik exact dezelfde issues heb beschreven als in dit forum vermeld. Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen terwijl ik nog elke dag problemen heb met de verbinding.

Kan je dit nagaan op kenmerk 72927250 en mij van een update voorzien?

Groeten,

Erik

 


@Qwertyp123 

Ik ben zelf ook een klant en zit ook met dezelfde problemen, de laatste update was dat de KPN Nokia ONT's niet op voorraad waren. Het vervangen van de Genexis door een Nokia is blijkbaar de oplossing.


Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?


Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Odido medewerkers hebben in dit topic al aangegeven dat de compensatie ivm de grootte van het incident anders afgehandeld zal worden. Gezien de vele klachten vermoed ik dat dit uitmondt in een civiele procedure. Benadeelden, oftewel vrijwel iedereen die glasvezel heeft van Odido, zal zich dan moeten voegen in de zaak. Iedere klant vanuit hunzelf compenseren wordt te duur, ze hopen ongetwijfeld dat niet iedereen zich zal voegen waardoor ze uiteindelijk goedkoper uit zijn. Als je momenteel zoekt naar nieuwe topics met exact dezelfde problemen, worden mensen voor de gek gehouden door Odido medewerkers met het bericht ‘vervelend, onbekend waardoor het komt, we gaan het uitzoeken, blablabla’. Ik mag hopen dat na een naar elke servicemedewerker op de hoogte is van dit grootschalige oplichtingsprobleem (je krijgt totaal niet wat je denkt aan te schaffen). Mensen aan het lijntje houden kunnen ze als de beste, een vaste internetlijn is pure fictie. Ik zal dan ook een ieder in mijn omgeving actief aanraden om absoluut niet in zee te gaan met deze partij wanneer ze een werkende verbinding verwachten. Na een lange dag werken op de bank ploffen en een film streamen? Nee, dat zit er bij Odido al maanden niet in. 


@Qwertyp123

Ik ben zelf ook een klant en zit ook met dezelfde problemen, de laatste update was dat de KPN Nokia ONT's niet op voorraad waren. Het vervangen van de Genexis door een Nokia is blijkbaar de oplossing.

De laatste reactie van Renso suggereert dat hij ondanks de Nokia ONT toch weer dezelfde problemen heeft... is dat dan toch niet de oplossing?..

Ik heb een Nokia gekregen en dat ging echt geweldig tot een maand geleden de ellende WEER begon.

Ik denk dat Odido eens naar hun eigen netwerk moeten kijken want het is vaak in de avonduren van 18:00 - 20:00 en in de weekeinde.

 


Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso


Gezien er geen uitzicht is op een oplossing op korte termijn en ik teleurgesteld ben in hoe dit door Odido wordt aangepakt heb ik ervoor gekozen om naar KPN over te stappen. Ik ga iets meer betalen maar dat heb ik over voor stabiel internet. Neemt niet weg dat ik een compensatie verwacht. @Waqqas heb jij een advies hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Ik heb Cheyenne al een mailtje gezonden maar krijg totaal geen reactie op mijn vraag.

De vraag was dat ik recht zou hebben op een compensatie ook al stap ik eind oktober over naar de KPN. Ik zelf denk van wel maar het blijft doodstil...


Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso

Het zal mij ook benieuwen of ik deze zelfde problemen ervaar bij de KPN.

Voor mijn abonnement bij Odido zat ik al bij de KPN en daar had ik totaal geen problemen.

 

Renso


Moet zeggen dat ik bewondering heb hoe velen hier zo lang zo positief meewerken met Odido. Ik zelf had al lang korte metten gemaakt en vertrokken. Zoveel ellende om die paar rottige euro's die je per maand zou besparen. 

Ik betaal 4 euro meer maar heb een rotsvaste verbinding met een vast IP4 en IP6. Dan maar 48 euro per jaar meer kwijt.


Ik las eigenlijk alleen problemen met de snelheid bij @Renso

Het zal mij ook benieuwen of ik deze zelfde problemen ervaar bij de KPN.

Voor mijn abonnement bij Odido zat ik al bij de KPN en daar had ik totaal geen problemen.

 

Renso

Vrijdagavond 19:15 en weer zakt de snelheid in elkaar 1 Gb verbinding naar 700 Mb

Vrijdagavond 19:45 1 Gb verbinding naar 530 Mb.

Vrijdagavond 20:10 1 Gb verbinding naar 388 Mb

Glasvezel zou geen last mogen ondervinden vanwege de drukte op de wijkkast of op het totale net.

Bij een kabel aansluiting zou ik het nog wel accepteren maar met glasvezel niet

ODIDO WAT IS ER AAN DE HAND…???

 

 

Renso.


Beste Odido,

Na maanden slecht internet (vooral in de avonden) lees ik nu dat het vervangen van de genexis ont met een nokia ont de problemen verhelpt. Graag zou ik ook hiervoor in aanmerking willen komen.

Ik lees dat de monteurs soms vergeten een nokia ont mee te nemen dus het vermelden van dit zou fijn zijn.


Precies nuin de avonduren wanneer ik di post, dus 28.9 22:25

Meer dan di weet ik niet aan te leveren…

Bij oplevering heb ik geen nieuw glas vezelkastje gekregen, die er nog hing van kpn een paar jaar terug is gemonteerd gebleven 

 

Ik ontvang graag contact info van jullie Odido hoe ik iets met een prepaid sim kan regelen voor unlimited data


Nou sinds donderdag de Nokia ONT geïnstalleerd en moet zeggen dat het nu eindelijk goed gaat , in de avond draait het zoals het hoort , ben nu nog benieuwd naar de compensatie vooral die maanden… Maar de lijn draait TOP nu..

Het blijft angstvallig stil vanuit Odido….


Houdt er rekening mee dat bij compensatie er gekeken wordt naar het moment van melden bij de klantenservice. Zonder commentaar daarop is het forum niet leidend. En al helemaal niet het moment dat je de ellende constateerde, maar dacht “het zal morgen/volgende week wel opgelost zijn”. 
 

Ik heb een kleine twee en een halve maand gecompenseerd gekregen na veel bellen en twee of drie klachten te hebben ingediend. Het is dat het nu voordelig is, 1Gb voor €25,- per maand, maar dat is de enige reden dat ik nog twijfel om over te stappen. 


Hier ook flinke problemen vanaf 19:00 uur elke avond. 
21-06 melding van gemaakt met de geleverde screens van zowel de Speedtest, ipconfig, ping naar zowel IP adres als DNS, wat ik terug kreeg was dat ze meerdere meldingen ervan hebben gekregen en zo snel mogelijk erop terug zouden komen voor een oplossing. 
 

Vandaag is echt de druppel na een drukke dag wil je lekker op de bank ploffen en een filmpje kijken maar ja hoor netwerk begint weer te kloten Netflix wilt niet starten “netwerk fout” Videoland wilt niet starten “netwerk fout”. Telefoons draaien op 5G want wifi werkt niet of geen verbinding.
 

Speedtest laad die niet eens en als die deze laad komt de er niet eens 400 mbits uit maar 36. Eerlijk waar betaal ik dan voor? Om elke avond geen netwerk te hebben als je dan juist thuis bent. 

Zit er wel over na te denken toch weer op te stappen ook al kan het niet maar hier betaal ik niet voor.  

 


hallo Odido, beste mede forumleden,

ik sluit me aan bij dit topic omwille dezelfde probleem: zeer trage tot geen internet verbinding in de avonduren en in de weekend de hele dag. Ik heb van alles wat geprobeerd wat binnenhuis troubleshooting betreft:

  • powercycle (10 mins wachten voordat ik ze weer instop) van alle apparaten (Genexis ONT, modem, mijn eigen apparatuur. Werkbon Guidion no. WO-04491757 zegt dat het Nokia ONT is, het is niet juist: het staat een Genexis logo op de ONT)
  • fabrieksinstellingen voor modem en alle access points
  • met ethernet kabel verbinden en zonder kabel (dus wifi),
  • verschillende DNS resolver 

Niets van de genoemde pogingen levert een acceptabel werkende internet verbinding. Ping test zegt niet alles zoals OP het heeft beschreven, ook speedtest is geen goede representatie van het probleem.

Het probleem is dat het intialiseren van een verbinding erg lang duurt; precies zoals OP het heeft beschreven.

VPN, ook zoals OP het heeft beschreven, biedt inderdaad een verlichting van het probleem, echter ik kan geen de VPN niet netwerkbreed doen.

Dit probleem treedt zich al op vanaf het begin van de overstap, eind juli 2024, en het wordt alsmaar erger, en vanavond is de druppel.

Graag verneem ik van een Odido medewerker een reactie (ja, het is een shameless copy-paste)

  1. Verzoek om serieuze ondersteuning: gaarne escaleren de juiste technische afdeling(en)
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden?
  3. 5G Tether / modem met 5G backup lijn: hoewel dit een oplossing zou kunnen bieden, dit is alleen interessant als ik dit netwerkbreed kan doen en niet alleen op een mobiele telefoon. Mocht dat mogelijk is, verneem ik het graag.
  4. Creditering: ik zou graag om een creditering vragen voor de periodes waarin de service niet zoals beloofd optreedt.

Mijn gegevens is te vinden onder klantnummer TGL99309.

Bij voorbaat dank.

mvg,

Marcel


Beste Odido,

Van @Waqqas krijg ik de suggestie om me hier aan te melden voor de vervanging van de bij mij geplaatste XGS-PON.

Ook bij mij is vnl. in de avonden en weekends de verbinding erg traag en dat lijkt naarmate de avond vordert steeds erger te worden.

Dit betreft bedrade en WiFi connecties (dan sta ik naast de router dus is er geen sprake van slechte WiFi).

Ik hoor graag van jullie wanneer dit kan worden opgelost.


Hi @wolk.strati & @Remke81, ik heb jullie op de lijst gezet. Guidion zal binnenkort contact met jullie opnemen om het ONT te swappen! 

Heel veel dank!

Hi @Tommie van Odido 

Vandaag eindelijk Guidion over de vloer gehad na twee maal de afspraak is verzet vanwege geen voorraad van de Nokia, maar de monteur had vandaag geen Nokia bij. Enkel Genexis. Daar heb ik dus niks aan.

Ik heb ook geen vertrouwen meer in Odido en wil opstappen, want de verbinding is echt drama hier.

Kun jij dit in gang zetten? Moet ik dit zelf regelen? Graag je advies.

Bedankt alvast voor het antwoord!


Reageer