Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21868 reacties
  • 14 september 2024

Hallo @Renso 

Gaat het hierbij alleen om de downloadsnelheid of heb je ook weer laast van traag internet? Maak je gebruik van de Odido Zyxel of heb je een eigen router aangesloten?


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 14 september 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Renso 

Gaat het hierbij alleen om de downloadsnelheid of heb je ook weer laast van traag internet? Maak je gebruik van de Odido Zyxel of heb je een eigen router aangesloten?

Hoofdzakelijk download snelheid. 

Bij twee usenet providers getest 

Ik maak gebruik van de Odido zyxel 

 

Renso. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21868 reacties
  • 15 september 2024

@Renso 

En als je na een herstart van de ONT een laptop of pc direct bekabeld op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest?

En blijft het hetzelfde als je met een ander apparaat test?


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 15 september 2024
Waqqas schreef:

@Renso

En als je na een herstart van de ONT een laptop of pc direct bekabeld op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest?

En blijft het hetzelfde als je met een ander apparaat test?

De pc's zijn allemaal bekabeld

Mijn software en drivers up to date

De ont en zyxel gereset. 

De speedtest is normaal maar dat was het ook vaak bij de problemen voor de Nokia ont evenals de pingtest.

Vanmorgen ook contact gehad met de usenet providers, niets aan hun kant loos. 

 

Nog een maand en ik zit weer bij de kpn.... 

 

Renso 


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 15 september 2024

Zo jammer dat Odido geen reactie geeft wat betreft compensatie. Fijn dat @Cheyenne van Odido dat wel probeert.

 

Vorige week was hier ook een monteur voor een ONT swap. Had alleen geen ONT bij zich. Maandenlang al slecht tot geen dienst. Moeten we hier niet mee naar de consumentenbond of naar Twitter/X?

 

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21868 reacties
  • 15 september 2024

Hallo @Harry du Bois 

Er is momenteel geen voorraad hoorde ik van de monteur die hier de vorige keer kwam.


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 15 september 2024

Klopt. Maar waarom plannen ze dan een afspraak met jou/mij in voor een ONT swap. 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 15 september 2024
Waqqas schreef:

@Renso

En als je na een herstart van de ONT een laptop of pc direct bekabeld op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest?

En blijft het hetzelfde als je met een ander apparaat test?

Bij een tweede PC heb ik dezelfde problemen.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 15 september 2024
Harry du Bois schreef:

Zo jammer dat Odido geen reactie geeft wat betreft compensatie. Fijn dat @Cheyenne van Odido dat wel probeert.

 

Vorige week was hier ook een monteur voor een ONT swap. Had alleen geen ONT bij zich. Maandenlang al slecht tot geen dienst. Moeten we hier niet mee naar de consumentenbond of naar Twitter/X?

 

 

 

Volgens mij zit Radar hier nog steeds bovenop…

Ik verwacht weer binnenkort een uitzending daarover.

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 15 september 2024
Waqqas schreef:

@Renso

En als je na een herstart van de ONT een laptop of pc direct bekabeld op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest?

En blijft het hetzelfde als je met een ander apparaat test?

Vanmiddag dus de volle 1 Gb snelheid.

De onzekerheid van dit abonnement waarvoor je wel de volle mep betaald.

Dit maakte ik nooit mee bij de KPN. Dan is je vraag waarom ben je dan naar Odido overgestapt???

Vanwege de aanbieding van hun.Dat scheelde wel geld. Maar dan verwacht ondanks dat aanbod wel de normale 1 Gb lijn.

Renso


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 15 september 2024
Waqqas schreef:

@Renso

En als je na een herstart van de ONT een laptop of pc direct bekabeld op de router aansluit en een speedtest doet met de Ookla speedtest?

En blijft het hetzelfde als je met een ander apparaat test?

En WEER rond de probleem tijd 17:00 - 19:00 uur zakt de download snelheid in.

Speedtest geeft normale waardes aan maar die vertrouw ik ook niet omdat het wel lijkt of de waardes gefixeerd zijn….elke keer dezelfde waardes.

Ik ben het nu zo zat aan het worden….#!^#%&$^**

 

 


AcE Krystal
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 september 2024

Ik zal me ook maar aan deze topic toevoegen.

Precies zelfde klachten / problemen. Nog geen oplossing gekregen van Odido na maanden vaak in de avond gewoon niet meer kunnen werken. M'n partner werkt vaak vanuit huis, en ik heb eigen bedrijf aan huis. We zitten beiden in de software, RnD en tech sector, en kunnen vaak savonds gewoon niet meer werken of eigen IT test omgevingen opbouwen en testen door het slechte internet.
 

Heb een zwaarder 4G abbonement moeten nemen en zijn beide nu vaak op 4G aan het werk. Helaas werkt dat niet zo makkelijk voor veel van de bekabelde hardware zoals te testen zorg-domotica  welke dus ook niet meer werken.

 

Gister (14-9-2024) was het weer zo erg dat we tussen 19:00 en 23:00 gewoon (op enkele pogingen na) geen één website meer konden openen. Pingen werkte gewoon met ~15ms naar 8.8.8.8.
TraceRT ook redelijk normaal

Speed test… euhmm… tjah.. kan de website niet eens laden…. na ~15min proberen werd de achtergrond kleuren geladen van de speedtest website (https://www.speedtest.net/) maar vervolgens kwam de inhoudt niet…. Gedurende 2 uur lang af en toe is een F5 geprobeerd, tot op een bepaald moment alles wel lade, maar bij een test uitvoeren er alleen maar “connecting” bleef staan…
Uiteindelijk na nog een half uur wachten eidelijk een speed test van ~70Mbps down (Wifi limited, kabel geeft sneller), maar upload test was niet gelukt. Na nog wat proberen eindelijk een complete speed test kunnen doen welke dan opzich heel normaal lijkt. Terwijl in werkelijkheid je dus alsnog bijna niks op internet kan doen. Nieuwe verbindingen maken blijft gewoon een probleem. Websites openen, Fusion360 starten, een spelletje spelen, een video kijken. Alles werkt niet of pas naar X aantal keer opnieuw proberen tot je eindelijk een verbinding hebt.

Gevraagde testen (speed / ping test) geeft geen inzicht in dit probleem.
Na mijn idee moet er een andere soort test worden gebruikt. Eentje die meet hoe lang het duurt om nieuwe verbindingen naar nieuwe random online services op te zetten. Zoals het laden van een random website.

De frustratie is ook bij ons hoog. Klantenservice komt met frustrerende vragen die niet gaan helpen of dus testen die het probleem niet gaan laten zien en reacties geven dat alles toch okay is?

Ondertussen dus ook meestal nu op 5G aan het werk. En helaas geen series of films kijken in de avond.
En veel van de RnD testen moeten we nu op cloud services doen omdat lokaal gewoon geen optie meer is.

Ik ben blij dat dit probleem nu dus eindelijk in het vizier is gekomen bij Odido, maar naar onze ervaring is het de laatste weken alleen maar slechter geworden en zijn we nu ook op het punt aangekomen dat we toch moeten gaan kijken naar andere oplossingen dan glas van Odido… Ik zou ook inderdaad graag een stabiele 2e internet lijn willen als dat mogelijk is (DSL of Coax). 4G kan ook, maar moet dan een 2e simkaart met unlimited hebben die ik in een 4G modem kan doen zodat ik het LAN netwerk op 4G krijg. Mobiel hotspot geeft geen makkelijk oplossing om internet op m'n LAN te krijgen.
 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 september 2024

Goedenavond, 

Wij ervaren hier al een hele tijd hetzelfde probleem. Moet ik nu verplicht die dingen doen die in dat moderator bericht staan die voor mij echt totale abracadabra zijn, of kan het ook gewoon opgelost worden?

Alles wat iedereen hier omschrijft, herken ik helemaal. Mijn man kan 's avonds niet meer online gamen (met de kabel zelfs) en ook internetten op onze telefoons doen we op 4g, zo ook dit berichtje.

Gisteren met het gamen was de uploadsnel én downloadsnelheid 0,1mb..!!

Resetten etc, praat me er aub niet van. Vandaag om een andere reden een uur zonder stroom gezeten en dat heeft echt geen reset met beter resultaat veroorzaakt. 

Ik ben bang als ik de helpdesk ga bellen dat ik word afgescheept. Op dit forum lijkt er wat meer urgentie te spelen dus ik vestig hier even mijn hoop op.

Odido, wat moet ik doen??? Wij willen 's avonds ook gewoon kunnen internetten, gamen en streamen…

En ja misschien staat het antwoord hier al tussen, maar er wordt met zo veel (mij onbekend) jargon gestrooid dat ik het oprecht niet weet.

Ik hoor graag iets! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 september 2024

Kreeg in begin toen ik melding maakte nog wel vaak de melding “we zijn je niet vergeten” of een belletje van klantenservice. Inmiddels al weken niks meer gehoord. 

Mijn call loopt al sinds juni, waarbij ik eigenlijk al weken problemen had.

 

Hoor graag wanneer het probleem opgelost wordt of een fatsoenlijek oplossing. Laatste week is het erger dan normaal. Zelf via VPN workaround is het nu ook een drama.

 

Beschamend voor een groot bedrijf als Odido dat dit niet op te lossen is in een normaal termijn.

 

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 1548, Received = 1352, Lost = 196 (12% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 42ms, Average = 11ms

 

Speedtest duurt letterlijk 1 minuut voordat uberhaubt begint.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 september 2024

Hello,

 

I have the same issue. I have the ONT black box Genexis. At random times in the day but specially after 6 P.M until 10 P.M the upload speed seems in Kilobytes (72 kps) . Which make everything gives time-out. So internet not usable at those time. Download test give the right speed (400 mps), but upload is unbelievable slow.

I tried cable / wifi 2.4 and 5ghz look if someone hacked  my wifi and running a business on it. uPNP on/off. Reset reboot and others without any succes.

Please if it is possible add my address on the list. Please note that my email address is also linked with another Odido thuis. The internet i have trouble with is the same address of this account from odido community 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 september 2024
Sjallehandro schreef:

Ik heb deze problemen ook. Regelmatig valt de glasvezel verbinding weg, of lijken er connectie problemen: websites die niet willen laten, uit een online game gegooid worden, streams die afbreken. Paar minuten later werkt het weer. Soms moet de stroom van de glasvezel-router (Huawai) en het Zyxel-modem (56) uit en weer aan, voordat alles weer werkt. Soms hoeft dat niet.

 

@Cheyenne van Odido zet je mij ook op de lijst?


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 18 september 2024

En BAM…..weer terug naar de middeleeuwen met een download van 250 Mb ipv 1 Gb

Ineens zonder reden….wat is er in hemels naam aan de hand Odido??

Ik maak er weer een melding van bij Radar,

 

Er is intern bij Odido het eea aan de hand ,maar daar hoeft de gebruiker niet de dupe van te zijn.

Ik kan net ook niet eens inloggen op mijn Odido.

 

Ik ben het ZAT ZAT ZAT…!!!

 

 

Renso


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 september 2024

Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 19 september 2024
T.pel schreef:

Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 

Het vreemde is dat de pingtest vaak normale waarden laat zien bij problemen evenals de speedtest.

NA het vervangen van de ONT met een NOKIA haalde ik ongeacht het tijdstip de volle snelheid 1 Gb

Nu dacht ik van de problemen af te zijn maar begint het dus weer van voren af aan wat dus wijst op de apparatuur van Odido zelf die brak is. Ik EIS nu een schade vergoeding ook al stap ik over naar de KPN

Ik heb maanden GEEN normaal gebruik kunnen maken van mij abonnement van 1 Gb.

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 19 september 2024

Poging van mijn verzoek voor compensatie voor de ellende met het glasvezelnet van Odido.

Ik verwacht hier weinig van maar er zijn ook nog mogelijkheden om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Ondanks de vervanging van de ONT door de NOKIA en de inzet van de KPN is gebleken dat de problemen zich blijven voordoen en gezien de houding van Odido verwacht ik geen snelle verandering. NU weet ik zeker dat het probleem in de apparatuur van Odido zelf zit. Ik zal jullie op de hoogte houden

 

Renso


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 september 2024

Beste Odido,

Bij deze wil ik ook melding maken van hetzelfde probleem dat wij ondervinden zoals in dit topic besproken.

Ik heb ook al meerdere malen telefonisch, per email en chat contact met jullie gehad.
We zijn sins maart 2024 klant bij jullie voor glasvezel Internet+TV maar al vanaf het begin hebben we last van de genoemde problemen in dit topic.

 

Er wordt al maanden van alles belooft;

  1. Eerst duurde het al paar maanden voor het uitzoeken van het probleem/ “een” oplossing
  2. Uiteindelijk zou een firmware update de oplossing zijn. Dat bleek toch niet te zijn.
  3. Toen zou een monteur van Guidion langs komen, afspraak moest uiteindelijk verzet worden omdat er een fout in de planning was gemaakt. 
  4. Vervolgens een nieuwe afspraak met een monteur van Guidion, en toen werd een dag van te voren weer afgezegd omdat bleek dat de nieuwe apparaten niet geleverd waren.
  5. Wéér een nieuwe afspraak, maar wederom weer afgezegd omdat volgens de medewerker van Odido bleek dat er verkeerde apparaten waren geleverd!!
  6. Nu te horen gekregen dat het waarschijnlijk pas half oktober wordt dat de nieuwe apparaten binnen zullen zijn en nieuwe afspraak gemaakt kan worden….

Maar in de tussentijd;

  1. Valt meerdere malen per dag de internet verbinding weg
  2. Valt meerdere malen per dag de TV verbinding weg
  3. Moet je meerdere malen per dag de apparatuur opnieuw opstarten / resetten
  4. Moet je wel al die maanden gewoon alles volledig betalen voor het abonnement

 

Odido heeft een leveringsplicht die niet nagekomen wordt.

Ik zou graag het contract kosteloos ontbonden hebben en de abonnementskosten teruggestort krijgen.
 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

 


 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 19 september 2024
Marks07 schreef:

Beste Odido,

Bij deze wil ik ook melding maken van hetzelfde probleem dat wij ondervinden zoals in dit topic besproken.

Ik heb ook al meerdere malen telefonisch, per email en chat contact met jullie gehad.
We zijn sins maart 2024 klant bij jullie voor glasvezel Internet+TV maar al vanaf het begin hebben we last van de genoemde problemen in dit topic.

 

Er wordt al maanden van alles belooft;

  1. Eerst duurde het al paar maanden voor het uitzoeken van het probleem/ “een” oplossing
  2. Uiteindelijk zou een firmware update de oplossing zijn. Dat bleek toch niet te zijn.
  3. Toen zou een monteur van Guidion langs komen, afspraak moest uiteindelijk verzet worden omdat er een fout in de planning was gemaakt. 
  4. Vervolgens een nieuwe afspraak met een monteur van Guidion, en toen werd een dag van te voren weer afgezegd omdat bleek dat de nieuwe apparaten niet geleverd waren.
  5. Wéér een nieuwe afspraak, maar wederom weer afgezegd omdat volgens de medewerker van Odido bleek dat er verkeerde apparaten waren geleverd!!
  6. Nu te horen gekregen dat het waarschijnlijk pas half oktober wordt dat de nieuwe apparaten binnen zullen zijn en nieuwe afspraak gemaakt kan worden….

Maar in de tussentijd;

  1. Valt meerdere malen per dag de internet verbinding weg
  2. Valt meerdere malen per dag de TV verbinding weg
  3. Moet je meerdere malen per dag de apparatuur opnieuw opstarten / resetten
  4. Moet je wel al die maanden gewoon alles volledig betalen voor het abonnement

 

Odido heeft een leveringsplicht die niet nagekomen wordt.

Ik zou graag het contract kosteloos ontbonden hebben en de abonnementskosten teruggestort krijgen.
 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

 


 

Het zou prettig zijn dat meerdere mensen reageren op de wanprestatie van Odido.

Ik heb Radar op de hoogte gebracht van de nog steeds aanwezige problemen en over de compensatie die wij behoren te ontvangen...Dat kan bij de KPN dus waarom niet bij Odido??

Renso

PS

Alleen maar lof over de medewerkers van dit forum die kunnen hier ook niets aan veranderen.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 september 2024
T.pel schreef:

Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 

Ben er achter dat ik nog binnen de tijd van het herroeping recht zit, dus vandaag gebeld om dit in gang te zetten. Wordt me verteld dat het alleen per morgen opgezegd kan worden. 

 

Eerst volgende moment dat ik een nieuw abonnement kan laten activeren is 1 oktober en het laatste moment dat ik kan herroepen is 26 september, dit zou dus betekenen dat ik 5 dagen geen internet zou hebben. 


Snap niet dat odido niet wat meedenkend kan zijn aangezien dit een probleem is wat al lang loopt. 

Zou graag zien dat we de mogelijkheid krijgen om te herroepen en dat we toch nog tot 1 oktober verbinding kunnen behouden zodat we in ieder geval nog iets kunnen.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 20 september 2024
T.pel schreef:
T.pel schreef:

Sinds een week zijn ook wij van KPN overgestapt op ODIDO, na elke avond traag internet te hebben gehad lees ik dus vanavond dat dit een probleem is wat al ruim een jaar loopt. 

Overdag werkt alles prima maar het lijkt alsof na ongeveer 18:00 het internet constant voor een aantal seconde wegvalt en daarna weer even de tijd neemt op verbinding te maken. Dit zorgt ervoor dat websites vrijwel niet te openen zijn en op gamen hoef ik al helemaal niet te hopen. Streamen gaat verder wel redelijk.

Speedtest van Ookla ziet er prima uit.

Pingtest lijkt niet te lukken hoewel ik hier bij andere gebruikers niets van terug zie. 

 

Ben er achter dat ik nog binnen de tijd van het herroeping recht zit, dus vandaag gebeld om dit in gang te zetten. Wordt me verteld dat het alleen per morgen opgezegd kan worden. 

 

Eerst volgende moment dat ik een nieuw abonnement kan laten activeren is 1 oktober en het laatste moment dat ik kan herroepen is 26 september, dit zou dus betekenen dat ik 5 dagen geen internet zou hebben. 


Snap niet dat odido niet wat meedenkend kan zijn aangezien dit een probleem is wat al lang loopt. 

Zou graag zien dat we de mogelijkheid krijgen om te herroepen en dat we toch nog tot 1 oktober verbinding kunnen behouden zodat we in ieder geval nog iets kunnen.

Plaats een review op een van de review sites en ga dit melden bij Radar…. tijd dat Odido weer wat zendtijd krijgt op de Televisie …..

 

Renso


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 21 september 2024

En WEER is het raak op de welbekende tijden.

Bij een download 90 Mb ipv 1.00 Gb

En als ik bij Odido na veel moeite kijk of er storing is dan is er niets ??? aan de hand.

 

Renso


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen