Skip to main content

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 07-10-2024: We zijn ons ervan bewust dat er al enige tijd problemen spelen op het WBA-netwerk, zoals hoge latency, ping en trage snelheden tijdens de avonduren. Sommige klanten hebben al een Nokia ONT ontvangen, wat in een aantal gevallen voor verbetering heeft gezorgd, maar helaas is het probleem hiermee nog niet volledig opgelost.

We zijn in overleg met KPN hoe we dit probleem met de ONT zo snel mogelijk duidelijk kunnen krijgen. KPN wil graag, met behulp van klanten die bereid zijn mee te werken, testen uitvoeren. Dit betekent dat een monteur tijdens de piekuren langs zal komen om metingen uit te voeren. Hiermee hopen we een oorzaak te vinden en daarmee het probleem structureel op te lossen.

Als je liever niet mee wilt werken aan de tests, is dat geen probleem. Indien de monteur vaststelt dat de ONT de oorzaak is, wordt deze alsnog vervangen door een Nokia ONT. Uiteraard hopen we dat veel van jullie helpen met testen, we begrijpen dat we veel van jullie vragen, maar alleen door veel te testen kunnen we de oorzaak hopelijk snel vinden zodat we tot een structurele oplossing kunnen komen.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen samen met KPN snel tot een definitieve oplossing te komen. 

 

En daarom ga ik dus weg bij Odido. 

Ze hebben hun eigen hardware niet op orde en zolang ze dat niet inzien blijven de problemen. 

 

Terug naar kpn. 


 

 

Update:

Download snelheid 0.2 Mbit/Seconds

Dan ingeving.. ik trek de WAN kabel uit het modem, wacht totdat het WAN lampje uit is

Plaats de WAN kabel weer in mijn mode, wacht tot de lijn weer actief is en..

hoppa, acceptabele snelheid.

 

Dan jij, dan ik..

 


https://www.odido.nl/internet/speedtest

Update:

Download snelheid 0.2 Mbit/Seconds

Dan ingeving.. ik trek de WAN kabel uit het modem, wacht totdat het WAN lampje uit is

Plaats de WAN kabel weer in mijn mode, wacht tot de lijn weer actief is en..

hoppa, acceptabele snelheid.

Dan jij, dan ik..

 

Maar je hebt nog niet de Nokia ont?? 

Bij mij maakte de vervanging alles uit. 

 

Succes


https://www.odido.nl/internet/speedtest

Update:

Download snelheid 0.2 Mbit/Seconds

Dan ingeving.. ik trek de WAN kabel uit het modem, wacht totdat het WAN lampje uit is

Plaats de WAN kabel weer in mijn mode, wacht tot de lijn weer actief is en..

hoppa, acceptabele snelheid.

Dan jij, dan ik..

 

Maar je hebt nog niet de Nokia ont?? 

Bij mij maakte de vervanging alles uit. 

 

Succes

Dank voor je respons. Helaas heb ik geen idee waar je het over hebt


https://www.odido.nl/internet/speedtest

Update:

Download snelheid 0.2 Mbit/Seconds

Dan ingeving.. ik trek de WAN kabel uit het modem, wacht totdat het WAN lampje uit is

Plaats de WAN kabel weer in mijn mode, wacht tot de lijn weer actief is en..

hoppa, acceptabele snelheid.

Dan jij, dan ik..

 

Maar je hebt nog niet de Nokia ont?? 

Bij mij maakte de vervanging alles uit. 

 

Succes

Dank voor je respons. Helaas heb ik geen idee waar je het over hebt

Met die lampjes, da’s van Huawei. 


Erg fijn om te lezen dat een heleboel mensen geholpen zijn met de Nokia ONT.

Hier is het nog elke avond huilen.

 

Enige idee wanneer ik gebeld word? @Cheyenne van Odido referentienummer 71924962


Hallo @Simple 

Afgelopen vrijdag kwam hier een monteur langs om de Genexis door een Nokia te vervangen, helaas kwam hij met een Nokia ONT van Delta aan dus hij kon niks doen.

Hij wist me wel te vertellen dat de Nokia voor op het KPN glasvezelnetwerk niet op voorraad is omdat er gewoon heel veel nodig zijn.

Hopelijk hebben ze de Nokia ONT weer snel op voorraad.


Hardware uitwisselen, zal wel.

Maar wat is dan de root cause? Als vervanging door een Nokia equivalent de formal fix is dan moet dat antwoord geven op alle vragen, zoals:

  • Waarom treedt degradatie op ‘s avonds (is waarneming)
  • Waarom is het overdag dan geen thema? (aanname, overdag storing niet waargenomen)
  • Waarom is het kort onderbreken van de verbinding tussen ONT en Router een goede workaround?

Als de root cause de ONT is, zou dat betekenen dat het ding meer doet dan alleen media conversie. Zit er een configuratie component in die vanuit het moederschip wordt ingericht?

Zolang dat niet helder is, is zonder meer vervanging een handenwringend hopen op de zegen van boven.


Deze week heb ik de overstap naar KPN aangevraagd.

Dit issue speelt al een jaar, en ik sta al twee maanden op ‘de lijst’. Maar tot dusver niks gehoord van Odido of Guidion, en nu blijken de Nokia ONT’s ook nog op te zijn.

Ik bespaar mezelf de frustratie en betaal liever iets meer voor fatsoenlijke dienstverlening.


Hardware uitwisselen, zal wel.

Maar wat is dan de root cause? Als vervanging door een Nokia equivalent de formal fix is dan moet dat antwoord geven op alle vragen, zoals:

  • Waarom treedt degradatie op ‘s avonds (is waarneming)
  • Waarom is het overdag dan geen thema? (aanname, overdag storing niet waargenomen)
  • Waarom is het kort onderbreken van de verbinding tussen ONT en Router een goede workaround?

Als de root cause de ONT is, zou dat betekenen dat het ding meer doet dan alleen media conversie. Zit er een configuratie component in die vanuit het moederschip wordt ingericht?

Zolang dat niet helder is, is zonder meer vervanging een handenwringend hopen op de zegen van boven.

Update:
Degradatie is meerdere keren per dag, dus eerdere opmerking “alleen ‘s avonds” is gebaseerd op onvolledige waarneming. 
Heb ook wat zoekwerk gedaan omtrent GPON en distributie over glas.
De ONT is geen passief kastje. Het inschakelen van het doosje genereert berichtjes (OMCI formaat) dat wordt opgepikt door een management station (OLT). Als dit een bekende of vertrouwde ONT is zal de OLT configuratie informatie sturen naar de ONT. Na uitwisseling van gegevens gaat de ONT live voor de klant router, en vindt verkeer plaats.

Het management station wordt aan de netwerk kant op z’n beurt weer uitgelezen, zodat de status van alle aangesloten ONT’s kan worden gemeten. TR-069 wordt gebruikt als provisioning taal richting ONT.

Aan de binnenkant van de OLT kan/zal SNMP worden gebruikt om de ONT gegevens te loggen en te plotten.

Odido moet dus zelf zien wat de status is van je ONT. Moet dus ook zelf zien of er bitjes overheen gaan. Pingen en testen is allemaal onzin, Odido Operations moet zonder meer in staat zijn om de kwaliteit van je verbinding te zien.

De stelling dat Nokio ONT’s het probleem niet heeft kan ik alleen plaatsen als er een vervanging is geweest van de OLT aan Odido zijde, en dan met name als een Huawei OLT is vervangen door een Nokia OLT, 
EN
Dat het formaat berichten in het OMCI protocol verschillend is van de eerdere Huawei OMCI berichten

Dit is misschien het antwoord op mijn vraag waarom het na een korte onderbreking weer een tijdje goed gaat. De ONT doet een her-registratie, en is weer zichtbaar op de OLT. Na verloop van tijd verliest de ONT het contact met de OLT, en gaat over op ‘ranging’ zoekend en wachten op antwoord van de OLT. Totdat je weer een her-registratie forceert.

Ik zal het in detail wel mis hebben, maar dit is de enige wat ik kan verzinnen als mogelijke oorzaak.
De vraag is: Beste Odido, is er een wijziging geweest in het merk OLT (of hoe je provisioning systeem mag heten)?


Hardware uitwisselen, zal wel.

Maar wat is dan de root cause? Als vervanging door een Nokia equivalent de formal fix is dan moet dat antwoord geven op alle vragen, zoals:

  • Waarom treedt degradatie op ‘s avonds (is waarneming)
  • Waarom is het overdag dan geen thema? (aanname, overdag storing niet waargenomen)
  • Waarom is het kort onderbreken van de verbinding tussen ONT en Router een goede workaround?

Als de root cause de ONT is, zou dat betekenen dat het ding meer doet dan alleen media conversie. Zit er een configuratie component in die vanuit het moederschip wordt ingericht?

Zolang dat niet helder is, is zonder meer vervanging een handenwringend hopen op de zegen van boven.

Beetje slechte vertaling😇


Nou, Odido is al 10 dagen stil in dit topic. Da's bijzonder.

@Cheyenne van Odido en @Jason van Odido en @Teresa van Odido en @Tommie van Odido is er niets meer te melden over het verloop en de verwachtingen dat het voor iedereen opgelost is?

En is er ook over tegemoetkomingen en compensaties al meer duidelijk?


Na een maand wachten eindelijk de dag dat de monteur zou komen. Heeft hij geen Nokia ONT bij zich, want in zijn ticket stond een modem wissel………

Monteur was niet eens op de hoogte dat dit probleem speelde.

Erg slordig!!! Odido verspilt heer aardig wat goodwill bij mij.

Nu weer wachten tot ik gebeld wordt om een afspraak te maken in de hoop dat deze niet opnieuw een maand moet worden.


Ik ervaar ook de beschreven problemen met het internet bij de Genexis ONT.

Hieronder de gevraagde gegevens.

Bij 400mbps abbo

Problemen van extreem langzaam laden van websites/media etc. Terwijl andere momenten het prima snel laad. Vooral problemen in de avond en weekend.

Moet ik naast deze gegevens nog ergens anders contact leggen/iets melden?

Hopelijk is er snel een oplossing, het probleem speelt bij ons sinds april.


Wacht.
Als je slechte downloadsnelheid meet op speedtest, en je hebt wel een goede upload:

Heb je een Mac en Apple Private Relay aan staan?
Als ik het uitzet heb ik weer goede download !

Apple private relay werkt op al je apple devices, dus ook tablets en phones. 
Laat eens weten of je dit herkent?


Wacht.
Als je slechte downloadsnelheid meet op speedtest, en je hebt wel een goede upload:

Heb je een Mac en Apple Private Relay aan staan?
Als ik het uitzet heb ik weer goede download !

Apple private relay werkt op al je apple devices, dus ook tablets en phones. 
Laat eens weten of je dit herkent?

Dat zou kunnen, maar ik heb ook regelmatig een lage download en een hogere upload, op PC en op het modem zelf. Het is wel iets om te controleren, maar het lost hoge latency e.d. niet op, het uitzetten van Private Relay.


Wacht.
Als je slechte downloadsnelheid meet op speedtest, en je hebt wel een goede upload:

Heb je een Mac en Apple Private Relay aan staan?
Als ik het uitzet heb ik weer goede download !

Apple private relay werkt op al je apple devices, dus ook tablets en phones. 
Laat eens weten of je dit herkent?

Dat zou kunnen, maar ik heb ook regelmatig een lage download en een hogere upload, op PC en op het modem zelf. Het is wel iets om te controleren, maar het lost hoge latency e.d. niet op, het uitzetten van Private Relay.

Ik kan het naar believen reproduceren. Apple relay aan: 0.1Mbit/sec download. Apple relay uit: 400 Mbit/Sec symmetrisch.
Maar niet de hele dag. Het lijkt erop dat die Apple relay geen problemen oplevert als de USA ligt te slapen. Na 16:00 uur is het vaker traag.

dus controleer nog eens extra of je niet een VPN hebt draaien


Ik ervaar ook de beschreven problemen met het internet bij de Genexis ONT.

Hieronder de gevraagde gegevens.

Bij 400mbps abbo

Problemen van extreem langzaam laden van websites/media etc. Terwijl andere momenten het prima snel laad. Vooral problemen in de avond en weekend.

Moet ik naast deze gegevens nog ergens anders contact leggen/iets melden?

Hopelijk is er snel een oplossing, het probleem speelt bij ons sinds april.

Ter referentie een ping graph van de afgelopen dag: Gemaakt met een Linux bakje waar CACTI op staat te draaien:
 

 


Hallo allen,

Na 3 jaar KPN sinds een klein maandje Odido gekozen. KPN glasvezel nooit problemen mee gehad en nu vooral savonds drama. Ook ik heb een Genexis kastje hangen. Odido monteur heeft bij aansluiting in 2 minuten tijd de routers veranderd en direct dezelfde avond problemen. 

Jullie kennen het wel. Savonds na een dag harde arbeid even gamen. Vergeet het maar. Kan niet eens een game starten op de Xbox.

Na wifi uitgezet te hebben op mijn telefoon kon ik via mijn mobiele netwerk (ook via Odido) dit forum doorspitten wat ik het afgelopen half uur gedaan heb.

Cheyenne, Tom, graag ontvang ik ook een ONT van Nokia en voor in de tussentijd een unlimited data want dit is niet te doen.

Ik hoor het graag.

 


Hi all, dank voor alle reacties. Ik was zelf op vakantie en Tommie is kort uitgevallen. Ik zie vragen over een compensatie, helemaal logisch en vragen over de mogelijke rootcause. Beide kan ik nog geen antwoord op geven, het spijt me. Ik ben het met jullie eens dat er inmiddels duidelijkheid mag komen over de compensatie, vooral omdat het voor vele klanten nu weer lijkt te werken. Ik heb intern navraag hierover gedaan, ik ben het doorgeefluik die jullie zal informeren als ik daar een reactie op krijg. 

@brtrb Ik zie dat bij jou in juli de ONT vervangen is door de installatiemonteur. Welke heb je nu hangen? Kun je mij het serienummer van de ONT via een privébericht sturen? Dankjewel!

@Gettherefaster Ik zie dat jij inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en alles weer werkt. De Guidion afspraak is zelfs afgezegd. Ik neem aan dat het voor jou niet meer nodig is en om een ander issue ging!

@Renso Ontzettend jammer dat je toch gaat, dank voor al je activiteit in dit topic. Zie bovenstaande, ik kan over de vergoeding nog niks zeggen. Ik heb wel navraag gedaan!

@Eniac Ik kan op het klantnummer in je profiel én je e-mailadres geen abonnement bij ons vinden. Vul je de gehele verificatie in bij je profiel? Dat gaat om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dankjewel!

@Simple Je ticket staat open en zal snel worden opgepakt. Een ETA kan ik nog niet geven, maar je zal binnenkort een belletje krijgen. Alles loopt goed!

@bartcortjens Dank voor je melding! Bij jou zie ik dat er eergisteren contact is geweest en dat je hebt aangegeven dat is opgelost. Is dat inderdaad zo, of heb je het in de avonduren weer ervaren? Anders zet ik je inderdaad op de lijst. Laat het weten!

@MennoM Dank, ik heb jou ook op de lijst gezet. Je hoort binnenkort meer, wel kan de vervanging even duren gezien de voorraad.


Hi all, dank voor alle reacties. Ik was zelf op vakantie en Tommie is kort uitgevallen. Ik zie vragen over een compensatie, helemaal logisch en vragen over de mogelijke rootcause. Beide kan ik nog geen antwoord op geven, het spijt me. Ik ben het met jullie eens dat er inmiddels duidelijkheid mag komen over de compensatie, vooral omdat het voor vele klanten nu weer lijkt te werken. Ik heb intern navraag hierover gedaan, ik ben het doorgeefluik die jullie zal informeren als ik daar een reactie op krijg. 

@brtrb Ik zie dat bij jou in juli de ONT vervangen is door de installatiemonteur. Welke heb je nu hangen? Kun je mij het serienummer van de ONT via een privébericht sturen? Dankjewel!

@Gettherefaster Ik zie dat jij inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en alles weer werkt. De Guidion afspraak is zelfs afgezegd. Ik neem aan dat het voor jou niet meer nodig is en om een ander issue ging!

@Renso Ontzettend jammer dat je toch gaat, dank voor al je activiteit in dit topic. Zie bovenstaande, ik kan over de vergoeding nog niks zeggen. Ik heb wel navraag gedaan!

@Eniac Ik kan op het klantnummer in je profiel én je e-mailadres geen abonnement bij ons vinden. Vul je de gehele verificatie in bij je profiel? Dat gaat om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dankjewel!

@Simple Je ticket staat open en zal snel worden opgepakt. Een ETA kan ik nog niet geven, maar je zal binnenkort een belletje krijgen. Alles loopt goed!

@bartcortjens Dank voor je melding! Bij jou zie ik dat er eergisteren contact is geweest en dat je hebt aangegeven dat is opgelost. Is dat inderdaad zo, of heb je het in de avonduren weer ervaren? Anders zet ik je inderdaad op de lijst. Laat het weten!

@MennoM Dank, ik heb jou ook op de lijst gezet. Je hoort binnenkort meer, wel kan de vervanging even duren gezien de voorraad.

Hoi Cheyenne, welkom terug!

Dank voor je bericht, de ONT is toen inderdaad vervangen door opnieuw een Genexis omdat de monteur van Guidion geen nieuwer/ander model bij zich had. Die er hing werkt niet of in elk geval niet meteen bij het opleveren van de lijn.

Ik heb het serienummer zojuist privé naar je gestuurd.


Same hier, erg trage responses:

 

 


 

@Eniac Ik kan op het klantnummer in je profiel én je e-mailadres geen abonnement bij ons vinden. Vul je de gehele verificatie in bij je profiel? Dat gaat om jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Dankjewel!

 

Het algemene Odido account ( en dus ook het “Mijn Odido” account) staat op naam van mijn echtgenote, die ook een mobiel abonnement heeft. Ikzelf heb een forum account aangemaakt na aanleg van de glasvezelverbinding.
Ik heb mijn forum profiel aangevuld met de relevante informatie. Als dit nog vragen oproept, wil je dan een mail sturen aan het adres van het Mijn Odido account?


Ik heb deze problemen ook. Regelmatig valt de glasvezel verbinding weg, of lijken er connectie problemen: websites die niet willen laten, uit een online game gegooid worden, streams die afbreken. Paar minuten later werkt het weer. Soms moet de stroom van de glasvezel-router (Huawai) en het Zyxel-modem (56) uit en weer aan, voordat alles weer werkt. Soms hoeft dat niet.

 


Ondanks de verbetering van mijn verbinding NA het plaatsen van de NOKIA ONT heb ik WEER problemen.

NU zaterdag 14-09-2024 haal ik maar 450 Mbps bij een download.

Bij de speedtest geeft hij netjes aan dat de verbinding Up 940 en Down 949 Mb is.

Ik ben bang dat Odido nog niet uit de problemen is en ben ik blij dat ik weer terug ga naar KPN

 

Renso

 

PS 17:35 is de snelheid terug gelopen naar 260 Mb

ODIDO doe hier wat mee…!!!!!


Reageer