Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 23 juli 2024

Kleine update vanuit mijn kant, ik ben een poosje stil geweest op het forum. Met het Nokia ONT geen problemen maar de afgelopen weken nog een aantal keer getest en getroubleshoot met KPN op Genexis ONT.

Nu op verzoek van KPN weer terug naar mijn Genexis ONT om daar allereerst te controleren of het probleem uberhaupt nog speelt (vermoedelijk zelfde situatie/medewerker als @Renso ). Indien het probleem nog steeds speelt, dan laden we een nieuwe (test) versie van de software op het ONT in om te controleren of die versie wel effect gaat hebben. De vorige test versies hadden helaas geen gewenst effect.

Als het probleem zich niet meer voor doet, dan is het of magischerwijs opgelost of het is onduidelijk wat de oorzaak is en er is verder onderzoek nodig.

Anyways, keep you posted!

@Cheyenne van Odido super fijn dat jullie nog steeds zo nauw betrokken zijn bij het thread en werken naar een oplossing. Gezien de lange doorlooptijd, de problematiek en mijn inzet om mee te werken aan alle onderzoeken heb ik een vraag: Is er een kanaal waar ik mogelijkheden van een compensatie kan bespreken?

Niets ten nadele van jullie (de forum moderators) maar het kost wel gewoon echt een hoop tijd en de nodige frustratie als ik mijn werk niet goed kan doen. Ik ben niet op zoek naar een financiele compensatie, maar zou het fijn vinden als we kunnen zoeken naar een alternatieve compensatie. Ik zou bijvoorbeeld erg tevreden zijn met een bump in de internetsnelheid. Kan jij mij misschien in contact brengen met de afdeling die daar over gaat? 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 juli 2024
chefneliz schreef:

 

(vermoedelijk zelfde situatie/medewerker als@Renso )  Marco & Bob ????


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 23 juli 2024
Renso schreef:
chefneliz schreef:

 

(vermoedelijk zelfde situatie/medewerker als@Renso )  Marco & Bob ????

Yes


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 juli 2024
chefneliz schreef:
Renso schreef:
chefneliz schreef:

 

(vermoedelijk zelfde situatie/medewerker als@Renso )  Marco & Bob ????

Yes

Zeer sympathieke en behulpzame mannen….!!!!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juli 2024

Heeft iemand toevallig al een tijdelijke oplossing wat geen VPN is?

Ik heb al een traffic shaper ingesteld op 800MB om te zorgen dat ik niet tot de max ga, maar heeft na een week bij mij niet echt effect.

Ik heb vanuit mij werk een andere ONT mee kunnen nemen deze geplaatst maar dan doet die niks @Cheyenne van Odido is dit iets waar jullie/jij mij bij kunt helpen?

Is er nog iets waarbij ik kan helpen met het testen? 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21724 reacties
  • 23 juli 2024

Hallo @mr-Explore 

Gaat het overdag wel gewoon goed? Probeer eens je snelheid te verlagen naar 100 Mbps. Dit regel je via je Odido account.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 juli 2024

Zojuist valt de verbinding weer weg in de avonduren. En ik maak gebruik van het GPON netwerk. Niet WBA. Volgens mij is dit probleem groter dan jullie nu aangeven.  


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juli 2024
Waqqas schreef:

Hallo @mr-Explore 

Gaat het overdag wel gewoon goed? Probeer eens je snelheid te verlagen naar 100 Mbps. Dit regel je via je Odido account.

Overdag hebben we er geen last zover we dan thuis zijn. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @chefneliz, ik snap de vraag naar een compensatie of een tussenoplossing. Ik kan daar echter echt niets over delen. Zie mijn laatste update, we zijn heel druk bezig met het vinden van een tussenoplossing buiten het vinden van de oplossing. Een compensatie is echter (nog) niet bekend. Weet dat ik echt de eerste ben die nieuws deelt hierover als dat er wel is. Ik begrijp jou/jullie situatie en de volledige onhandigheid hiervan. Als er meer bekend is over een tussenoplossing/oplossing/compensatie, deel ik dat écht direct!


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 juli 2024

Ik weet niet wat hier allemaal getest wordt, maar ik had tot een paar maanden DSL van Odido en dat was dezelfde trage ellende. Nu over op KPN en nergens meer last van.

Het zit niet in de apparatuur thuis dat was bij mij al een aantal jaren hetzelfde, maar een zware overbelasting van het core netwerk van Odido. 

 

@Cheyenne van Odido er werd in de Radar uitzending al compensatie beloofd voor de trage verbindingen toch?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14798 reacties
  • 24 juli 2024

Zoals @Cheyenne van Odido al aangeeft kunnen we daar op dit moment nog niks over kwijt @jurriaanbos. Zou je je klantnummer ook willen toevoegen aan je account? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 24 juli 2024

 

@Cheyenne van Odido er werd in de Radar uitzending al compensatie beloofd voor de trage verbindingen toch?

 

Kassa / Radar gaan hier zeker na de zomer stop mee verder…. dit is nog niet klaar hoor…

 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 juli 2024
Renso schreef:

 

@Cheyenne van Odido er werd in de Radar uitzending al compensatie beloofd voor de trage verbindingen toch?

 

​ Kassa / Radar gaan hier zeker na de zomer stop mee verder…. dit is nog niet klaar hoor…

 

In mei zei de bestuurder van Odido dat het bedrijf over het algemeen klachten binnen een maand kan oplossen. “En als dat niet zo is, dan geven we de klant dan wel coulance, dan wel de gelegenheid om weg te gaan”, zei ze.
 

Een vaste korting op het maandbedrag of een standaard proces om op te zeggen zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn, zeker niet gegeven het consumentenrecht en de uitspraken van deze bestuurder in de Radar uitzending. 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 24 juli 2024
Rubinio schreef:
Renso schreef:

​Hier een uitzending van 7 maanden geleden.

https://www.youtube.com/watch?v=SSeHrmitz9g

 

 

In mei zei de bestuurder van Odido dat het bedrijf over het algemeen klachten binnen een maand kan oplossen. “En als dat niet zo is, dan geven we de klant dan wel coulance, dan wel de gelegenheid om weg te gaan”, zei ze.
 

Een vaste korting op het maandbedrag of een standaard proces om op te zeggen zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn, zeker niet gegeven het consumentenrecht en de uitspraken van deze bestuurder in de Radar uitzending. 

Ook eentje uit de “oude”doos…

 

https://www.youtube.com/watch?v=w2q7D089unY

 


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 25 juli 2024

Ik ben maar een eenvoudige koekenbakker, maar is het te simpel om te zeggen dat als het modem en de ONT overdag goed werken, bij mij tenminste, en aan het eind van de middag de problemen beginnen (traag/uitvallend internet), dat het NIET aan het modem en de ONT ligt. 

Is het dan geen capaciteitsprobleem, omdat het vanaf de namiddag veel drukker op het Odido netwerk wordt en de boel vast loopt?


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 25 juli 2024

UPDATE

 

Vandaag contact gehad met Odido en dat was een goed en prettig gesprek over de problemen die spelen met de trage internet/TV verbinding. Odido was echter van mening dat de problemen bij mij opgelost waren echter we zitten nog steeds in een test fase waarin niets zeker is.

Tot op heden heb ik nog steeds (gelukkig) een goede verbinding en geen terugval.

Ik heb wel LAN port 1 (2,5G) overgeslagen en de andere aansluitingen gebruikt.

We zijn niet zeker of DAT iets kan uitmaken maar je moet wat proberen.

Mocht er weer nieuws zijn laat ik mij horen.

 

Renso


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 25 juli 2024
Kanbeter schreef:

Ik ben maar een eenvoudige koekenbakker, maar is het te simpel om te zeggen dat als het modem en de ONT overdag goed werken, bij mij tenminste, en aan het eind van de middag de problemen beginnen (traag/uitvallend internet), dat het NIET aan het modem en de ONT ligt. 

Is het dan geen capaciteitsprobleem, omdat het vanaf de namiddag veel drukker op het Odido netwerk wordt en de boel vast loopt?

Wat het probleem dan ook mag zijn, in mijn ogen duurt dit probleem veel te lang. Het is onacceptabel dat klanten gedurende een jaar in de avonduren zeer slecht internet hebben. Per 2 september maak ik de overstap naar Odido, maar gelukkig niet via het KPN netwerk.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 25 juli 2024
Patrickt55 schreef:
Kanbeter schreef:

Ik ben maar een eenvoudige koekenbakker, maar is het te simpel om te zeggen dat als het modem en de ONT overdag goed werken, bij mij tenminste, en aan het eind van de middag de problemen beginnen (traag/uitvallend internet), dat het NIET aan het modem en de ONT ligt. 

Is het dan geen capaciteitsprobleem, omdat het vanaf de namiddag veel drukker op het Odido netwerk wordt en de boel vast loopt?

Wat het probleem dan ook mag zijn, in mijn ogen duurt dit probleem veel te lang. Het is onacceptabel dat klanten gedurende een jaar in de avonduren zeer slecht internet hebben. Per 2 september maak ik de overstap naar Odido, maar gelukkig niet via het KPN netwerk.

Voor de onderzoek monteurs van de KPN is het natuurlijk moeilijk oplossen als het probleem zich ineens niet meer voordoet…. “als er geen storing is dan kan je ook geen storing oplossen.”

Renso


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 25 juli 2024
Kanbeter schreef:

Ik ben maar een eenvoudige koekenbakker, maar is het te simpel om te zeggen dat als het modem en de ONT overdag goed werken, bij mij tenminste, en aan het eind van de middag de problemen beginnen (traag/uitvallend internet), dat het NIET aan het modem en de ONT ligt. 

Is het dan geen capaciteitsprobleem, omdat het vanaf de namiddag veel drukker op het Odido netwerk wordt en de boel vast loopt?

Ik hoop eigenlijk dat iemand van Odido hier ook op reageert.


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 26 juli 2024
Kanbeter schreef:
Kanbeter schreef:

Ik ben maar een eenvoudige koekenbakker, maar is het te simpel om te zeggen dat als het modem en de ONT overdag goed werken, bij mij tenminste, en aan het eind van de middag de problemen beginnen (traag/uitvallend internet), dat het NIET aan het modem en de ONT ligt. 

Is het dan geen capaciteitsprobleem, omdat het vanaf de namiddag veel drukker op het Odido netwerk wordt en de boel vast loopt?

Ik hoop eigenlijk dat iemand van Odido hier ook op reageert.

Cheyenne of Tommie van Odido bijvoorbeeld, of een techneut.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14798 reacties
  • 26 juli 2024

Volgens KPN NetwerkNL en de technische dienst lijkt het probleem in de Genexis te zitten @Kanbeter. Het lijkt erop dat de ONT's de downstream niet goed verwerken en daardoor een knelpunt veroorzaken. Dit is de laatste update vanuit het incident van KPN NetwerkNL en onze technische dienst. 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 26 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Volgens KPN NetwerkNL en de technische dienst lijkt het probleem in de Genexis te zitten @Kanbeter. Het lijkt erop dat de ONT's de downstream niet goed verwerken en daardoor een knelpunt veroorzaken. Dit is de laatste update vanuit het incident van KPN NetwerkNL en onze technische dienst. 

Fijn dat beide partijen zowel KPN als ODIDO dat bevestigen. Nu gelijk alle genexis troep apparaten vervangen. :D


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024
r-dal schreef:
Tommie van Odido schreef:

Volgens KPN NetwerkNL en de technische dienst lijkt het probleem in de Genexis te zitten @Kanbeter. Het lijkt erop dat de ONT's de downstream niet goed verwerken en daardoor een knelpunt veroorzaken. Dit is de laatste update vanuit het incident van KPN NetwerkNL en onze technische dienst. 

Fijn dat beide partijen zowel KPN als ODIDO dat bevestigen. Nu gelijk alle genexis troep apparaten vervangen. :D

Als een update binnen afzienbare tijd (lees: een paar weken) het probleem niet oplost, lijkt me dat een logische en verstandige keuze.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 26 juli 2024
Poppema schreef:

Als een update binnen afzienbare tijd (lees: een paar weken) het probleem niet oplost, lijkt me dat een logische en verstandige keuze.

Download snelheid weer beneden peil vanwege de test gelijk de monteur aan de lijn en die deed een beta versie van de NOT uploaden wat nog niet veel uitmaakte. Wel gewoon TV en stream snelheid.

Tot meer…………

Renso

 

 


  • is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 26 juli 2024

Rare vraag. Hoe kan ik een notificatie krijgen voor alle reacties in dit topic? Ik krijg er steeds 1, en daarna geen meer, tot ik weer een keer ga kijken.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen