Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 19 juli 2024

UPDATE

Net nog contact gehad met de KPN monteur en die stelde voor om Maandag de originele instellingen weer terug te zetten om te kijken wat de verbinding DAN doet.

Een nieuwe 24 uurs meting heeft helemaal niets geks laten zien.

Dus dan toch de verbinding tussen ONT en modem ???

Maandag meer nieuws…!!!

Goed weekend allemaal

Renso

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 20 juli 2024
Renso schreef:

UPDATE

Net nog contact gehad met de KPN monteur en die stelde voor om Maandag de originele instellingen weer terug te zetten om te kijken wat de verbinding DAN doet.

Maandag meer nieuws…!!!

Goed weekend allemaal

Renso

Ik ben nu een weekje over naar KPN, sinds ik over ben een zeer stabiele internet verbinding, zowel overdag als na 18:00.

Ik heb nog dezelfde ONT van Genexis. Alleen een ander modem (geleverd door KPN).

Ik heb de kabel die vanaf de ONT kwam in KPN modem gestoken en mijn achterliggende netwerk in de lan poort van het KPN modem en dat was alles.

Mijn inzien ligt het niet aan het modem/ONT maar ligt het probleem in het netwerk van Odido zelf.

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 20 juli 2024
Jhazenberg schreef:
Renso schreef:

UPDATE

Maandag meer nieuws…!!!

Goed weekend allemaal

Renso

Ik ben nu een weekje over naar KPN, sinds ik over ben een zeer stabiele internet verbinding, zowel overdag als na 18:00.

Ik heb nog dezelfde ONT van Genexis. Alleen een ander modem (geleverd door KPN).

Ik heb de kabel die vanaf de ONT kwam in KPN modem gestoken en mijn achterliggende netwerk in de lan poort van het KPN modem en dat was alles.

Mijn inzien ligt het niet aan het modem/ONT maar ligt het probleem in het netwerk van Odido zelf.

Snap ook niet waarom KPN dit nog steeds als hun probleem zou moeten zien.

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 20 juli 2024

Vandaag heeft zelfs mijn hotspot het moeilijk. Hierdoor heb ik eigenlijk gewoon geen internet thuis. Is er enig idee wanneer er iets aan gedaan gaat worden?

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 20 juli 2024
Harry du Bois schreef:

Vandaag heeft zelfs mijn hotspot het moeilijk. Hierdoor heb ik eigenlijk gewoon geen internet thuis. Is er enig idee wanneer er iets aan gedaan gaat worden?

Nou ik heb bijna dagelijks rond de avond als ik programma wil kijken heb ik ongeveer beeld als het programma al afgelopen is .. 

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 20 juli 2024
Grad12 schreef:
Jhazenberg schreef:
Renso schreef:

UPDATE

Maandag meer nieuws…!!!

Goed weekend allemaal

Renso

Beste Jhazenberg,

Welk modem heb je gekregen van KPN?  Als dat de oplossing is zou dat geweldig zijn.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 20 juli 2024
Kanbeter schreef:
Grad12 schreef:
Jhazenberg schreef:
Renso schreef:

UPDATE

Maandag meer nieuws…!!!

Goed weekend allemaal

Renso

Beste Jhazenberg,

Welk modem heb je gekregen van KPN?  Als dat de oplossing is zou dat geweldig zijn.

Dat zal het V12 modem zijn...?

Ik lees net dat ze een FRITZbox leveren?? 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 juli 2024

Dit probleem speelt enkel op KPN WBA op XGS-PON? Ik vraag het omdat volgende week bij mij de monteur langskomt. Ik zit op KPN WBA AON netwerk, afgaande van de bijgeleverde Media converter van Zyxel (FMG3005-R20A). 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21724 reacties
  • 20 juli 2024

Hallo @huub123 

Klopt, voor de problemen die je ervaart zou je een eigen topic kunnen aanmaken.

peter-keetfm
huub123 schreef:

Dit probleem speelt enkel op KPN WBA op XGS-PON? Ik vraag het omdat volgende week bij mij de monteur langskomt. Ik zit op KPN WBA AON netwerk, afgaande van de bijgeleverde Media converter van Zyxel (FMG3005-R20A). 

Waarschijnlijk ondervindt U geen hinder.

U heeft een FMG3005-R20A en dat is een media converter AON.

U heeft geen last van een XGS-PON ONT die dit probleem geeft. (Bepaalde type)

Je komt dus bij Odido op AON met de FMG3005-R20A.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 21 juli 2024

@Kanbeter 

Ik heb een kpn box 12 gekregen

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 juli 2024

@Waqqas @peter-keetfm Bedankt voor jullie reactie. De monteur komt langs om alles aan te sluiten, dus nieuw abonnement. Ik wilde toch even zeker weten dat het niet AON betreft, aangezien ik nu nog de kans heb de afspraak zo laat mogelijk te zetten. 

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 22 juli 2024
Jhazenberg schreef:

@Kanbeter

Ik heb een kpn box 12 gekregen

Dank, Jhazenberg.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 juli 2024

Het begint nu wel vervelend te worden. Bijna op dagelijkse basis in de avond klapt de verbinding eruit. Wanneer verwacht odido dit opgelost te hebben. 

Hierdoor neig ik na mijn contract weer over te stappen naar KPN. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hoi allemaal, we zijn ons ervan bewust dat het testen nu al enige tijd duurt. Het is lastig om de exacte oorzaak te achterhalen. Om toch iedereen zo snel mogelijk op weg te helpen, proberen wij als Odido een oplossing te vinden binnen de mogelijkheden die wij zelf hebben. Nog even volhouden, dank jullie wel!

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 23 juli 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hoi allemaal, we zijn ons ervan bewust dat het testen nu al enige tijd duurt. Het is lastig om de exacte oorzaak te achterhalen. Om toch iedereen zo snel mogelijk op weg te helpen, proberen wij als Odido een oplossing te vinden binnen de mogelijkheden die wij zelf hebben. Nog even volhouden, dank jullie wel!

Beste Cheyenne,

Een Box 12 van KPN schijnt wonderen te doen. Ik zou graag een Box 12 van KPN in bruikleen willen krijgen om te kijken of het bij mij werkt.  Geef het een kans. Dit duurt allemaal veel te lang.

Jhazenberg is terug naar KPN, heeft alleen een Box 12 gekregen, zelfde ONT gehouden, nu probleemloos internet. 

Je zegt; als Odido proberen wij een oplossing te vinden binnen de mogelijkheden die wij zelf hebben. Mocht dat niet lukken, wat gaat Odido dan doen? 

• is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 23 juli 2024
Kanbeter schreef:

Beste Cheyenne,

Een Box 12 van KPN schijnt wonderen te doen. Ik zou graag een Box 12 van KPN in bruikleen willen krijgen om te kijken of het bij mij werkt.  Geef het een kans. Dit duurt allemaal veel te lang.

Jhazenberg is terug naar KPN, heeft alleen een Box 12 gekregen, zelfde ONT gehouden, nu probleemloos internet. 

Je zegt; als Odido proberen wij een oplossing te vinden binnen de mogelijkheden die wij zelf hebben. Mocht dat niet lukken, wat gaat Odido dan doen? 

Ik denk niet dat je daarmee iets oplost. KPN gebruikt PPPoE en termineert op een andere core router. Teveel variabelen die ook mee wijzigen om te kunnen zeggen β€œde oplossing zit in de box 12”

Volgens zijn er maar twee opties als je haast hebt. Zorgen dat je 30 dagen een case open hebt zodat je kosteloos kunt opzeggen en naar KPN kunt overstappen. Of een constructie met een zelfbouw router/unifi router waar je al het verkeer achter een betaald VPN zet. 

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 23 juli 2024
JB. schreef:

Het begint nu wel vervelend te worden. Bijna op dagelijkse basis in de avond klapt de verbinding eruit. Wanneer verwacht odido dit opgelost te hebben. 

Ik ben sinds 7 februari jl. klant bij Odido, heb dit probleem vanaf dag 1. Odido is dus al een tijdje niet bij machte dit op te lossen.

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 23 juli 2024
Zultan schreef:
Kanbeter schreef:

Beste Cheyenne,

Ik denk niet dat je daarmee iets oplost. KPN gebruikt PPPoE en termineert op een andere core router. Teveel variabelen die ook mee wijzigen om te kunnen zeggen β€œde oplossing zit in de box 12”

Volgens zijn er maar twee opties als je haast hebt. Zorgen dat je 30 dagen een case open hebt zodat je kosteloos kunt opzeggen en naar KPN kunt overstappen. Of een constructie met een zelfbouw router/unifi router waar je al het verkeer achter een betaald VPN zet. 

Dank voor je reactie Zultan.

Heb jij een goede internetverbinding bij Odido, en zo ja, enig idee hoe dat dan kan? Ik heb zelf geen verstand van deze materie. Wellicht kun jij het een en ander uitleggen. Groeten.  

• is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 23 juli 2024
Kanbeter schreef:
JB. schreef:

Ik ben sinds 7 februari jl. klant bij Odido, heb dit probleem vanaf dag 1. Odido is dus al een tijdje niet bij machte dit op te lossen.

Daar ben ik het 100% mee eens door de gelaagde aanpak van Odido gaan details verloren (screenshots, feitjes etc worden allemaal doorgezet.).

Je komt nooit 1op1 in contact met Γ©chte techneuten waardoor de kans op spraakverwarring groot blijft.

En belangrijker met deze aanpak heeft Odido gefaald om het probleem breder te zien en eerder conclusies te trekken op landelijk niveau. Dat is echt heel spijtig want op Tweakers.net lopen deze klachten al een jaar.

• is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 23 juli 2024
Kanbeter schreef:
Zultan schreef:

Dank voor je reactie Zultan.

Heb jij een goede internetverbinding bij Odido, en zo ja, enig idee hoe dat dan kan? Ik heb zelf geen verstand van deze materie. Wellicht kun jij het een en ander uitleggen. Groeten.  

Nee ik heb vaak getwijfeld om bij Odido een abonnement te nemen. Maar vanwege de kwaliteit niet gedaan, wat ik schreef dit loopt al een jaar. Ik heb een KPN WBA XGS-PON aansluiting, degene die in dit topic veelvuldig wordt benoemd als oorzaak. De fout lijkt te verdwijnen zodra de aansluiting voorzien wordt van VPN of PPPoE van KPN is ook een soort VPN (encapsulatie). Echt een andere manier van netwerken bouwen. 

Zelf ben ik klant bij Ziggo ook een mooie aanbieding waardoor het op prijs gelijkwaardig is. De upload van 100Mbps gebruik ik bijna nooit voor mij is packetloss vrij veel belangrijker. Ziggo en KPN laten techneuten wel direct met klanten praten. Voor mij is dat een reden om partijen zoals Budgetthuis Youfone etc ook te vermijden. Alhoewel deze 1:1 KPN apparatuur uitleveren op het KPN ISP netwerk en het risico klein is. 

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 23 juli 2024

Wat je ook kan overwegen is Freedom. Als je even door de kortingsperiode heen kijkt dan is het 45 (odido) om 52 (freedom met fritz) of 49 (freedom met eigen modem)

Dat is danwel met:

- Vast ip (v4 en v6)

- email met eigen nl domein

- geen gezeik met internet

Showstopper is wanneer ze alleen via kpn kunnen leveren want dan is het onbetaalbaar. 

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 juli 2024

UPDATE

Alle instellingen heeft d KPN weer terug gezet om te kijken of de problemen weer de kop opsteken.

Ikzelf heb de Kabel van de ONT NIET op de 2,5 Gb poort gezet maar op LAN 2 1 Gb

De afspraak met de KPN is als het probleem zich weer voordoet dat zij samen met GENEXIS ter plekke metingen gaan doen en data loggen.

Renso

• is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 23 juli 2024
Renso schreef:

UPDATE

Alle instellingen heeft d KPN weer terug gezet om te kijken of de problemen weer de kop opsteken.

De afspraak met de KPN is als het probleem zich weer voordoet dat zij samen met GENEXIS ter plekke metingen gaan doen en data loggen.

Renso

Fijn dat je updates plaatst πŸ‘ Je plaats veel losse updates waardoor het overzicht niet makkelijk te maken is. Misschien kan je 1 post maken en die steeds updaten?

Heb jij langere tijd stabiel gedraaid op een Genexis na aanpassingen van KPN? Wat hebben ze allemaal gedaan om het stabiel te maken? Nu verwachten ze dat het probleem terug komt omdat alle oude instellingen zijn hersteld?

Heb je smokeping mee kunnen laten lopen?

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 23 juli 2024
Zultan schreef:
Renso schreef:

UPDATE

Renso

Fijn dat je updates plaatst πŸ‘ Je plaats veel losse updates waardoor het overzicht niet makkelijk te maken is. Misschien kan je 1 post maken en die steeds updaten?

Heb jij langere tijd stabiel gedraaid op een Genexis na aanpassingen van KPN? Wat hebben ze allemaal gedaan om het stabiel te maken? Nu verwachten ze dat het probleem terug komt omdat alle oude instellingen zijn hersteld?

Heb je smokeping mee kunnen laten lopen?

In mijn oudere reactie kan je lezen wat er gedaan is

de lijn gelocked op 1 Gb omdat de Zyxel 56 ook een 2,5 Gb port heeft

Een shaper ingesteld zodat de pakketjes netter over de lijn gaan.

Nu dus alles weer terug naar begin instellingen om te kijken of we nog daadwerkelijk problemen hebben.

Renso

PS als iemand een reactie plaatst op een reactie dan is het inderdaad onoverzichtelijk.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen