Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Sinds vanmorgen geen internet. Alles al geprobeerd maar niks helpt. Hoe kan ik dit oplossen. Veel problemen met T mobile gehad. Contractovername die na bijna 3 maand nog niet voor elkaar is. Telefonisch is er geen doorkomen aan wachttijd van 30 minuten.
Ik heb nu Tmobile bekabeld internet en heb glasvezel aangevraagd. Betekent dit dat mijn Modem ook vervangen moet worden? Met andere woorden, krijg ik een andere thuis installatie pakket? Ik hoor het graag.
Sinds ik ben overgestapt van kpn naar t-mobile. Werken bepaalde apps waaronder npo app en Iptv niet meer. Terwijl deze wel werkten toen ik nog bij kpn zat. Er lijkt een bug in de t54 modem te zitten. Als ik hotspot via mijn mobiel aanzet werken deze apps wel. Ik begreep dat het een probleem is die vaker voorkomt. Er zou een fix zijn die ervoor kan zorgen dat het probleem opgelost zou worden. kan iemand van de moderators mij helpen. Er is vanmiddag een monteur langs geweest. Deze kon het probleem niet oplossen. ter info;Ik heb een Samsung UE65NU8070 tv.
Ik heb een NAS van QNAP waarbij alle media zichtbaar is via een Media Streamings App op onze Samsung TV QE65Q75T(2020). Ik kan hierbij scrollen door alle bestanden, maar zodra ik een video probeer af te spelen stopt de video na een aantal seconden. Daarna kan ik geen video's meer afspelen. Hiervoor had ik KPN en had ik dat probleem niet.Alles gaat via WiFi.
Beste allemaal,Ik ben zojuist overstapt naar Tmobile waarbij ik in het verleden (ziggo) gebruik maakte van Bridgemodus.In de winkel van tmobile is mij toen verteld dat dit geen probleem was en dat tmobile modums dit ook kunnen. Helaas heb ik zojuist telefonisch begrepen dat dit dus niet klopt..Naast dat er nog een monteur moet komen om de aansluiten (van 10 kabels) te ontrafelen voor de DSL aansluiting, wil ik graag gebruik blijven maken van mijn eigen router (Ubiquiti Dream Machine, UDM).Ik kom er echter niet achter of dit iets is wat mogelijk is, wel zie ik veel artikels over combinaties van problemen met eigen routers maar nog niet de bevestiging en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.Hoor graag van jullie.Mvg Yves
Ik heb een Zyxel T54 modem en ik heb de instellingen in mijn gastnetwerk (wifi) aangepast (Netwerkinstelling/Draadloos/Gast) zodat de SSID niet zichtbaar is en de toegangs scenario gewijzigd naar “externe gast” zodat deze mijn netwerk niet kunnen zien (Clients, servers, modem) echter worden alle instellingen geaccepteerd maar er verandert helemaal niets! Gast kan inloggen door SSID te kiezen (is niet verborgen dus), wanneer verbonden kunnen zij een netwerk scan doen en mijn servers benaderen, modem benaderen en andere gebruikers op het netwerk zien. Op advies van de support afdeling modem herstart (stekker eruit, 20 seconden wachten) maar uiteraard zonder resultaat.SSID-subnet aangemaakt op een heel andere ip-range, maar gasten krijgen nog steeds een ip-adres in de ip-range van de algemene settings.Modem gereset naar fabrieksinstellingen, alles opnieuw ingesteld en zelfde resultaat.Tevens, als ik een ander wachtwoord instel in de admin account, kan ik niet meer inloggen op het modem, d
ik heb nu een paar weken een t-mobile glasvezel verbinding en daar ben ik opzich blij mee, echter ben ik ook van mijn eigen mesh systeem overgstapt naar de wifi+ setup van t-mobile zelf. Wat ik nu merk is dat mijn access point vaak verbinding verliest met mijn chromecast/google-tv, mijn tv hangt ± een meter of 4 van mijn AP. Dit is wat ik heb gedaan om te kijken of het helpt AP verplaats naar 1 meter van mijn TV (zelfde resultaat) AP met kabel aangesloten op de router, eerst via mijn thuis switch, later direct. (zelfde resultaat) Google-TV geeft singal strenght perfect, om vervolgens geen connectie meer te hebben met Wifi Heb een paar andere channels geprobeerd maar dat maatk ook niet uit (uit die channel check uit het modem wordt ik ook niet veel wijzer, blijkbaar kiest hij zelf het enige kanaal met 5 AP's terwijl ook lege kanalen zijn…. maar goed daar gaat het nu even niet om. Google-tv met kabel aangesloten op het AP, die nog met kabel direct aan mijn router hangt.(zelfde result
Wat is het toch heerlijk dat je met de Chromecast volop kan genieten van jouw favoriete serie, YouTube filmpje of film. Het is dan pas echt heerlijk als je geen problemen ervaart terwijl je aan het streamen bent. Heb jij die wel? Dan is dit hét topic voor jou. Met sommige tips zijn enkele castingproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Zit jij net helemaal klaar met jouw popcorn, ijskoude pilsje en een warm dekentje – krijg je opeens problemen met de Chromecast. Nee he?! Maar laat niet gelijk jouw emoties de baas worden en kijk eerst eens of deze tips hun vruchten afwerpen. Ik zet speciaal voor jou 6 oplossingen op een rijtje die werken bij verbindingsproblemen, geen beeld of geen geluid.Oh hold on: Eerst even kort wat voorwaarden van tevoren:Maak jij wel gebruik van de laatste versie/firmware? Check dit altijd eerst even. Heb jij de Google Home App wel gedownload om gebruik te kunnen maken van de Chromecast? Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar niet iedereen is hiervan o
Sinds 14 december 2022 hebben wij thuis geen internetverbinding, het gaat om een glasvezelaansluiting. Er werd mij verteld dat er een te hoge demping zit op de kabel en er een stoorzender tussen onze verbinding en de wijkcentrale zit. Inmiddels 4 weken verder en nog niks wijzer geworden, elke week de klantenservice gebeld maar zij kunnen niks voor mij betekenen. Ik krijg elke keer hetzelfde verhaal en tussentijdse updates opvragen heeft geen zin, ik word zo elke keer aan het lijntje gehouden en ben dit zat. Er is ook nergens op de website of op My T-Mobile te vinden dat er bij mij in de buurt een storing is. Ik hoop via hier meer antwoorden te krijgen want het begint nu echt zeer vervelend te worden. Ik wil weten waar ik nu aan toe ben, want ik ben echt in staat om alles van de muur te halen en retour te sturen. Zo ga je niet om met je klanten T-Mobile!Met vriendelijke groet,Jimmy Thiesky
Help help.ik heb een nieuwe router en deze vervangt namelijk de zyxel t50. Ik heb een media converter al standaard inzitten van de provider. Ik krijg alleen geen internet. Mijn converter paar keer opnieuw gestart en mijn asus gt axe 11000 pro ook alleen werkt dit niet. De drie linker lampjes van de converter branden ook niet meer. Ik ben nog een rookie in dit gebied en wil graag hulp van jullie. Ik heb al wat aantal dingen gelezen over dhcp en mac resetten maar oh god lukt mij dit niet. Ik stuur een paar fotos mee.
Hallo, mijn Linksys Velop mesh systeem AC6600 hangt achter de Zyxel T-50, waarvan WiFi uitgeschakeld is. Vóór de Zyxel is recent de Huawei mediaconverter geplaatst toen glasvezel aangesloten werd. Sindsdien ervaar ik wegvallende audiostreams, maar ook blokkering tv beeld.Nou lees ik in sommige topics dat je beter de Zyxel kan laten routeren en je mesh systeem als “verspreider” van het signaal in brugmodus kan zetten….?? Wie kan mij duidelijk uitleggen wat nou werkelijk de beste aansluit methode is ?
Hallo allemaal! Ik wil graag NAT loopback instellen zodat ik niet elke keer een andere url hoef te gebruiken om in te loggen op mijn NAS via de browser, maar ook via de Synology Photos app voor Android (je kan bij de servernaam je QuickConnect ID, DDNS url of lokale IP adres invullen) Ik wil het graag zo instellen dat ik de DDNS url overal kan gebruiken en niet telkens de url hoef aan te passen in de app (en mijn vrouw ook stopt met zeuren dat het niet verbindt... :) ) Kan iemand mij op weg helpen? Ik was denk ik per ongeluk halverwege, toen werd ik via de DDNS url doorgestuurd naar het inlogscherm van het Zyxel T50 modem... Alle hulp is zeer gewaardeerd!
Sinds vanochtend 11 uur is ineens mijn internetverbinding uitgevallen. Ik heb zelf niks gewijzigd op mijn eigen router(MikroTik RB5009UPr+S+IN) en de internet verbinding is de afgelopen 6 maanden stabiel geweest. Het lijkt erop alsof ik geen publiek ip adres krijg aangewezen van T-Mobile, vlan 300 e.d. staan allemaal goed ingesteld. Ik heb geprobeerd de NTU te resetten (15 minuten uitgeweest) de router is al meerdere malen gereboot. Is het mogelijk dat er een plaatselijke storing is of zie ik iets over het hoofd?
Hi,Ik heb 3 dagen geleden T-Mobile Thuis.Nu probeerde ik ipv de DX5401-B1 ZYXEL een Fritzbox op factory settings erop aan te sluiten.Doch bij de wizard, blijft hij hangen op een glasvezel.net address/ip uit de 10. range, en geen internet, niets.Terwijl het toch moet kunnen begrijp ik?Het is dus glasvezel.net wat geen goede DHCP geeft en blijft hangen?Met groet,
Hallo,ik heb een Siemens vaatwasser gekocht die ik middels Home Connect zou moeten verbinden. Alleen elke keer als ik hem wil connecten dan zegt die dat het wachtwoord fout is. Echter is het wachtwoord 100% juist. Nu zouden voor het apparaat te connecten de poorten 123, 443 en 8080 open moeten staan. Dit heb ik als het goed is gedaan. Zie afbeelding. daarnaast geven ze deze eisen aan; wie kan me vertellen wat ik fout doe?
Hi, sinds vorige week heb ik thuis glasvezel internet van T-Mobile via de Zyxel T-50 modem en sindsdien lukt het niet om de Philips Hue Bridge te verbinden met het internet.De Bridge staat naast de modem en is aangesloten via een UTP kabel op LAN 1. De linker twee lampjes op de Bridge staan aan, alleen die van de wereldbol blijft uit. Ik kan mijn Hue lampen nog wel bedienen met de remote.Weet iemand of dit met de netwerk instellingen te maken kan hebben en hoe ik dit op kan lossen?
Beste,Bij T-Mobile heb ik ongeveer twee jaar geleden een abonnement aangeschaft voor 100Mbps. Op de website van T-Mobile staat dat 100 uiteraard niet behaald kan worden maar 1 op de 10 testen op 90% moet uitkomen. 8 van de 10 85% of hoger en alle metingen moeten tenminste 75% of hoger zijn.De afgelopen maand heb Al een aantal maanden ervaar ik een verbinding die hier totaal niet aan voldoet, zowel draadloos als bedraad kom ik onmogelijk boven de 85 procent uit en krijg soms zelfs snelheden tot 60Mbps. Daarom heb ik besloten om een programma elk uur een speedtest te laten voeren. Hier op is te zien dat mijn snelheid gemiddeld rond de 70~75Mbps ligt en heb in bepaalde dagdelen zelfs gemiddelden van 40Mbps.2 weken terug heb ik daarom besloten om langs te gaan in een T-Mobile winkel om te vragen wat hier precies de bedoeling van is. Ik betaal tevens voor 100, er wordt 95 beloofd (staat tevens gewoon op de website tijdens het afsluiten van een abonnement). In de winkel zei de beste man dat
HiIk heb een T-Mobile Thuis glasvezel abonnement met alleen internet (geen TV, geen vaste telefoon) en de Huawei router.Ik overweeg een FritzBox 5530 AON te gebruiken, in plaats van de router en de media converter. Ik heb een paar vragen, en ik maak graag gebruik van jullie expertise.Heb ik een AON of GPON aansluiting ? (met de media converter beneden) Ik heb een paar berichten op dit forum gezien die over een ONT pratten. Die zeiden ook dat het gebruik van een eigen ONT wordt afgeraden. Gebruik ik nu een ONT ? Als ik de media converter van T-Mobile vervangt van de FritzBox, moet ik iets bij T-Mobile registeren of kan ik direct mijn FritzBox aansluiten ? Moet ik een elektricien vragen om het aan te sluiten of kan ik dit gemakkelijk zelf doen?Alvast bedankt !
Goedendag, 2jaar zonder problemen gewerkt met extern bureaublad. Zyxel T50Sinds kort foutcode 0x204?Iemand een idee?Bvd, Jan
Hallo Allemaal, ik ben alles behalve een whizkid op ict gebied maar ben wel ervaringsdeskundige op het gebied van wifi problematiek. Ben zojuist van Ziggo over gestapt naar Tmobile Thuis en merk dat mijn wifi anders is dan op t ziggo abbo.Wifi bereik is stukken minder en lagere snelheden (tuin heeft geen bereik meer en haalt 40% v d max. snelheid) heb jarenlang ellende gehad met wifi dekkingen en diverse providers en modems + routers + boosters gesleten. sinds wij verhuisd zijn (1,5 jaar geleden) heb ik een TP link X60 deco (3 units) mesh systeem aangeschaft en daarmee was alle wifi gezanik definitief verleden tijd. Heb voordat we gingen verbouwen 2 UTP kabels Cat6 getrokken naar de meterkast tot aan de modem (ziggo). 1 kabel door de gang en door de muur zo t TV meubel in naar de HoofdDeco. De Kabel gaat daar in een gigabit switch en vanaf de switch gaat er een Utp naar de Deco. ( na installatie van tmobile dmv de t54 Heb ik een utp op deze switch sangesloten met een laptop en haal dan
Sorry for this very specific question, but anyone knows if there is any way to submit a request to T-Mobile to have a better peering with Riot Servers in LATAM, adding their IPX to our Network?https://www.peeringdb.com/net/7482
Beste forum, Ik zit met een voor mij onoplosbaar probleem, graag roep ik jullie hulp in.Na het lezen op het forum van Hidden.nld heb ik mijn eigen router eraan gehangen. Dit heeft gewoon gewerkt. Super snelheden op WiFi. Ik heb de volgende configuratie thuis:TP-Link MC220L gigabit Media converter Netgear AX1800 WiFi RouterAlleen op de een of andere dag kapte deze setup ermee. Wat er is gebeurt, mij een raadsel.Wat ik ook doe nu, ik krijg geen internet meer vanuit tmobile dhcp. Heb systeem zo vaak gereset, netwerk reset en de procedures gevolgd, het lukt me niet om internet te krijgen. Terug maar naar de basic Setup T-Mobile, deze draait wel, maar dan sloom…TP-Link MC220L gigabit Media converter Zyxel VMG8825 - T50 Ik heb alleen glasvezel internet, geen tv of vaste lijn Abo. Wie weet wat de oplossing kan zijn, ik ben het even kwijt nu. MvG, Dennis
Hi,Sinds kort overgestapt van KPN naar T-Mobile thuis. Zyxel T-50 modem/RouterIk gebruik een Unifi UDM Pro voor mijn thuisnetwerk. UDM vast IP gegeven in de Zyxel en tevens in DMZ geplaatst.Toch krijg ik steeds een melding in Unifi dat mijn internet verbinding verbroken is. DHCP IP range Zyxel: 192.168.6.*Vast IP UDM: 192.168.6.100DHCP IP range UDM: 192.168.1.*
Sinds gisteren werkt de L2TP verbinding van een klant naar kantoor niet meer. Andere medewerkers, die geen t-mobile verbinding hebben functioneert het naar behoren. Ook, als de klant verbinding maakt met de VPN verbinding via zijn hotspot werkt dit gelijk.Ik heb met de klantenservice gesproken en zij hebben mij doorverwezen naar de forums. Welk modem is er in gebruik? DX5401-B0 Met welke DNS-server is er verbinding? Standaard T-Mobile Welke VPN-client wordt er gebruikt? Windows built in VPN Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? IPsec/L2TP. Wellicht dat iemand op de forum mij en de klant kan helpen. Alvast bedankt.
In de periode van 29 aug t/m 5 okt was er bij mij thuis geen internet. Kan ik hier een vergoeding voor krijgen?De storing heb ik op 29 aug telefonisch gemeld bij de T-mobile klantenservice, waarna ik al snel een Guidion monteur kon laten inplannen. De monteur zou op 31 aug tussen 12-14u langskomen, maar is uiteindelijk nooit op komen dagen. Na veel heen en weer gebel met Guidion en T-mobile heb ik uiteindelijk een nieuwe afspraak kunnen plannen voor 27 sep. De monteur kwam dit keer keurig op tijd maar kon de storing niet zelf oplossen (glasvezelnetwerk wordt beheerd door KPN). Dus weer wachten zonder tussenoplossing omdat ik geen mobiel internet heb van T-mobile of Tele2.Na een aantal dagen ben ik benaderd door KPN en heb een afspraak kunnen maken voor 5 okt. Op die middag is de storing eindelijk verholpen. Het heeft allemaal wel ontzettend veel tijd en moeite gekost.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.