Skip to main content

Ik heb een T-Mobile abonnement thuis. Het internet/wifi werkt goed op onze telefoons en laptops, maar op de tv niet. Als we apps als Youtube, Netflix, Videoland etc. willen gebruiken krijgen we meerdere keren per dag de melding dat er geen verbinding is. Als ik dan op “problemen oplossen” klik geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk. Dit terwijl er gewoon een gloednieuwe internetkabel in ons tv-kastje zit. Als ik de internetkabel even erin en eruit haal doet die het meestal weer, maar niet altijd. Soms doet die het ook zomaar ineens weer, terwijl ik niks met de kabel heb gedaan. Het gebeurde eerst één keer in de week ongeveer, maar nu meerdere keren per dag. Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @julyadegoede, interessant vraagstuk dat je voorlegt, ik denk graag met je mee! Heb je de TV direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapter? Wellicht dat ik het mis heb maar het lijkt er in ieder geval sterk op dat je het via een omweg hebt aangesloten. Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV direct op het modem aan te sluiten. Zo weet je snel of de ‘tussenschakel’ problemen veroorzaakt. Daarnaast: heb je nog een reserve internetkabel die je uit kan testen, bijvoorbeeld die van de TV Box? Als het een nieuwe kabel is, is de kans natuurlijk klein dat ‘ie defect is maar ik vanwege de aard van het probleem lijkt het mij slim om alsnog een reservekabel uit te testen.

Ik vermoed dat je hiermee een heel stuk verder komt! 🙂

Reageer