Skip to main content

Na een paar jaar weer terug als t-mon klant (kon de aanbieding niet weerstaan).

maar ik zit 2 dagen tegen een vreemd probleem aan te kijken. Inbound smtp (25) geen issues. Outbound 25 lijkt wel dicht te staan. Via eigen ipv6 netwerk (eigen AS) geen issues natuurlijk.

nu liep ik tegen dit aan : 

en dit lijkt me een geintje. Terug naar 1986 ? Waarom is inbound wel open en outbound dicht. Als ik dit had geweten dan was ik nooit overgestapt natuurlijk. Niet veel afhankelijk meer op dit gebied op ipv4 gebied maar toch. Over ipv6 vliegt mijn mail naar buiten aangezien ik hier tmob totaal skip. 

maar wil toch even weten of outbound 25 echt dicht zit bij t-mob. (Dan gaat de opzegging meteen de deur uit, dom om weer terug te komen)

Sluiting is gebeurd op 27 september 2021 (anderhalf jaar geleden al) en o.a. aangekondigd op dit forum.

Techniek schrijdt voort, net zoals t-mobile per 1 juni 2023 hun 2G netwerk uitzetten, en Voda in 2021 hun 3G netwerk heeft uitgezet. Dus heb je een oud mobiel toestel, dan kan die niet meer verbinden. Deze poort 25 blijft dicht. Je zult zelf naar nieuwere technieken moeten uitkijken of binnen 14 dagen na oplevering je abonnement annuleren. 

Reageer