Gisteren ben ik zomaar op offline gezet. Mijn modem geeft aan niks meer binnen te krijgen vanuit de glasvezelkabel. Het punt is, je kan hier helemaal niks tegen doen. Ik licht dit graag nader toe:
- Er is op dat moment, zondagavond, geen telefonische klantenservice;
- De chatbot is waardeloos. Ik hoef hier niet zo lang bij stil te staan;
- Er is geen manier om digitaal een klacht in te dienen. Dit kan enkel bij mobiel, want er wordt gevraagd naar wat voor netwerk (3g etc) en glasvezel staat er niet tussen;
- Ik moet kijken naar de landelijke storingspagina en lokale. Maar de lokale pagina is 404 not found;
- Downdetector gaf zondag rond 8 uur instant 80 meldingen van anderen. Niet iedereen doet natuurlijk een melding, maar ik denk dat er honderden zijn die een eigen modem met (ingebouwde) ONT hebben;
- Het enige wat ik kan doen is een BRIEF schrijven. Zie je het al voor je anno 2023 "Beste T-Mobile, ik heb geen internet, gaarne binnen 52 werkdagen repareren"?
Vandaag, maandag 8 mei, hier telefonisch een melding van gemaakt. Naar mijn mening een 16-jarig meisje zou hier een ticket voor hebben aangemaakt. Ik heb geen ticketnummer gekregen. Alleen een oké, doei. Nu weet ik uberhaupt niet of het doorgezet is.
Als ik had geweten dat T-Mobile onprofessioneel te werk ging, was ik niet klant geworden. Want ik heb in het begin, februari dit jaar al zoveel ellende en trammelant gehad.
Als ik had geweten dat T-Mobile zomaar mensen op offline zet en daarmee in gebrek is omdat er sprake is van een tekortkoming in de nakoming, was ik niet klant geworden.
Als ik geweten had dat T-Mobile de uitspraak van de Hoge Raad naast zich neerlegd en daarmee de precedentelwering van de hoogste rechtbank in Nederland negeert, was ik niet klant geworden.
Ik heb spijt. Enorme spijt. Het liefst wil ik gewoon het contract ontbinden en ik wil terug naar mijn vorige provider. Pas nu heb ik door dat goedkoop duurkoop is. Een tientje per maand is zoveel beter dan dit ongein.