Skip to main content
10000 Topics
2 vragen mbt data en verbruik
Beste Odido Medewerkers, Odido gebruikers, Ten eerste werkt bij mij het Klik en Klaar systeem uitstekend, en het verbaast mij eigenlijk nog steeds hoe goed dit hier werkt.En aangezien ik zo snel mogelijk bij Ziggo weg wil, lijkt dit een goede tussenstap tot dat de glasvezel eindelijk eens bij ons wordt doorgetrokken naar de woningen.Dat betekent dat ik bij het volledig overstappen voor mijn TV (IPTV) en thuiswerken en privé internetgebruik afhankelijk word van Odido.Dus ik wil graag 2 vragen stellen om voor mij de risico’s en eventuele beperkingen duidelijker te krijgen: Waar kan ik het totale dataverbruik van mijn Klik en Klaar inzien? Ik heb overal gekeken in Mijn Odido, maar daar staat nergens het dataverbruik van Klik en Klaar. In de modem/router zelf heb ik wel bij Systeemstatus en Verkeersmonitor gevonden, maar daar wordt de hoeveelheid data (bytes) elke dag gereset. Ik las ook dat er een FUP van 2TB per maand is. Ik snap dat er een bepaald limiet gesteld moet worden, want anders loop je het risico dat iemand 60TB per maand over de lijn probeert te gooien ten koste van andere klanten. Dus een vorm van traffic shaping is logisch. Aangezien ik afhankelijk ben voor het thuiswerken van een breedbandverbinding, is het wel zaak dat ik weet wat de eventuele risico’s zijn als ik over het limiet heen kom, en de beperking wordt voor de rest van de maand toegepast op mijn verbinding. het is namelijk nog al een verschil of ik dan 100Mbps ga lopen of 10Mbps TL;DRVraag 1 (Dataverbruik Klik en Klaar): Waar kan ik mijn dataverbruik van Klik en Klaar zien? Staat niet in Mijn Odido, reset wel dagelijks in modem. Vraag 2 (FUP 2TB): Vraag over FUP (2TB limiet): Wat gebeurt er als ik eroverheen ga? Risico's/beperkingen ivm thuiswerken? Met Vriendelijke Groet,Patrick
Van 1Gbps naar 2Gbps omgezet?
Hallo, Afgelopen vrijdag is mijn internet abbonement omgezet van 1Gbps naar 2Gbps, na telefonisch verlengen en upgraden van mijn oude abbonnement. Ik merkte vrijdag dat circa na 15min sinds het telefonisch gesprek met Odido, mijn internet geheel was uitgevallen, wat waarschijnlijk was omdat ze administratief het aangepast hebben. Dat zag ik ook terug in mijn odido omgeving. Deze staat na op 2Gbps abbonement. Na een reset van mijn eigen ASUS modem en de ONT (wit kastje, 10sec reset button indrukken) werkte de download weer OK (max 945mbps ivm dat de laptop niet meer aan kan), maar de upload bleef 3-8Mbps (terrwijl dit voorheen rond de 800-900Mbps was). Op het forum hier las ik dat de Zyxel eerst even moet worden terug geplaatst zodat de snelheid/profiel goed kan ingeregeld worden?? Vaag verhaal, maar afijn dat heb ik terug geplaatst. En na een reset van wederom de ONT en de aangesloten Zyxel router, werkt zowel de download als upload weer goed. Het Zyxel modem laat ook zien: Ethernet WAN = 2500M/Full Speedtest via Google laat dit zien, wat OK is: 929.4 Mbps (downloaden) 614.1 Mbps (uploaden) Latentie: 5 ms Server: Amsterdam Echter wat mij opvalt is dat de snelheid van downloaden vanuit een betaalde nieuws-server precies sinds de omzetting heel erg achterblijft van wat het oude was (nu 6-11Mbps, voorheen 25-29Mbps). Dat kon ik zien aan een lopende download die op het moment na de omzetting helemaal inzakte. Dit is zowel het geval als met de Zyxel router er tussen als rechtstreeks via mijn eigen ASUS router, aan de rest van het netwerk is niks veranderd (untouched), kabels zijn allemaal OK CAT6a. Is wellicht de omzetting nog niet helemaal gereed of goed verlopen? Want hoelang duurt dat meestal? Ik lees 30min tot 1-2 dagen? Kan iemand dat hier checken? Op dit moment zit het Zyxel router er weer tussen om een eventuele check te kunnen doen.
website onbereikbaar vanuit glasvezelverbinding, via omwegen wel.
Hallo allemaal, Ik ben aan het werken aan een website van een klant, tot drie dagen geleden kon ik vanaf onze huisverbinding dit gewoon doen, de website kon ik benaderen, ftp werkte normaal en in de website kon ik op de back-end inloggen. Dit werkt niet meer, Nu kijg ik de melding: Deze site is niet bereikbaar Het duurt te lang voordat www.fatimaouladthami.com reageert. Probeer dit eens: Controleer de verbinding Controleer de proxy en firewall Windows Netwerkcontrole uitvoeren ERR_CONNECTION_TIMED_OUT wel kan ik via een vpn verbinding de site benaderen, ftp gebruiken en op de backend komen. Omdat ik afbeeldingen moet gaan uploaden, de vpn dan niet ideaal is en ik in het algemeen het heel raar vind dat alleen dit specifieke webadres het op mijn huis-internet het niet meer doet vraag ik de community om hulp. Om de vragen vast voor te zijn, Ja het modem is herstart (inmiddels meer dan eens), Ja het modem is ook een tijdje van de netstroom geweest, nee ik heb geen ander modem om te testen en ditzelfde geld voor de glasvezelconverter 😉 In andere post(s) op deze community las ik iets soorteglijks, de oplossing lag uiteindelijk in een aanpassing in de DNS van Odido zelf (zie: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/website-niet-bereikbaar-via-vpn-wel-324810 ). De klant zelf ziet de website wel, vrienden zien de website ook. Wanneer ik op een andere locatie (fysiek) met mijn laptop naar de website ga of mijn (Odido) mobiele abbonement als hotspot gebruik kan ik er ook bij. Het werkt alleen niet op onze huisverbinding. de domeinnaam is op dnschecker.org gepropageerd naar alle locaties behalve Monterrey Mexico de domeinnaam is via who.is tools te pingen en een traceroute van te doen. resultaat Ping: PING fatimaouladthami.com (109.163.225.34) 56(84) bytes of data. 64 bytes from h34.mijn.host (109.163.225.34): icmp_seq=1 ttl=47 time=88.7 ms 64 bytes from h34.mijn.host (109.163.225.34): icmp_seq=2 ttl=47 time=87.7 ms 64 bytes from h34.mijn.host (109.163.225.34): icmp_seq=3 ttl=47 time=87.9 ms 64 bytes from h34.mijn.host (109.163.225.34): icmp_seq=4 ttl=47 time=87.8 ms 64 bytes from h34.mijn.host (109.163.225.34): icmp_seq=5 ttl=47 time=87.8 ms --- fatimaouladthami.com ping statistics --- 5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4003ms rtt min/avg/max/mdev = 87.730/87.979/88.651/0.342 ms Resultaat Traceroute (in 13 hops ge-resolved) traceroute to fatimaouladthami.com (109.163.225.34), 30 hops max, 60 byte packets 1 ip-10-0-0-119.ec2.internal (10.0.0.119) 0.099 ms 0.125 ms 0.145 ms 2 * * ec2-3-236-62-127.compute-1.amazonaws.com (3.236.62.127) 1.679 ms 3 240.0.56.64 (240.0.56.64) 1.804 ms 240.0.56.65 (240.0.56.65) 1.518 ms 240.3.12.96 (240.3.12.96) 1.223 ms 4 242.0.226.87 (242.0.226.87) 1.822 ms 1.759 ms 100.66.11.168 (100.66.11.168) 78.308 ms 5 100.66.43.26 (100.66.43.26) 21.142 ms 100.66.62.196 (100.66.62.196) 22.553 ms 241.0.4.196 (241.0.4.196) 1.090 ms 6 242.3.85.195 (242.3.85.195) 2.094 ms 242.0.170.81 (242.0.170.81) 2.210 ms 242.2.213.65 (242.2.213.65) 6.335 ms 7 100.100.4.24 (100.100.4.24) 18.763 ms 100.100.4.26 (100.100.4.26) 2.543 ms 100.100.4.28 (100.100.4.28) 2.332 ms 8 ash-eqx-01gw.voxility.net (206.126.236.169) 1.991 ms 1.925 ms 2.036 ms 9 ash-eqx-02t.voxility.net (5.254.81.58) 1.823 ms 1.731 ms 1.869 ms 10 ams-eq6-02t.voxility.net (5.254.70.206) 88.847 ms 87.527 ms 88.225 ms 11 ams-eq6-01c.voxility.net (5.254.73.97) 88.528 ms ash-eqx-02t.voxility.net (5.254.81.58) 1.921 ms ash-eqx-01gw.voxility.net (206.126.236.169) 1.993 ms 12 ams-eq6-02t.voxility.net (5.254.70.206) 87.771 ms 5.254.26.2 (5.254.26.2) 88.930 ms 89.350 ms 13 h34.mijn.host (109.163.225.34) 88.377 ms 89.018 ms 88.700 ms De domeinnaam is NIET te pingen of te tracen vanaf een apparaat op ons interne netwerk of vanaf de diagnose pagina van ons Zyxel modem NSlookup geeft daarvandaan erg beperkte informatie (zie screenshots) Wanneer ik Proton VPN gebruik en via een VPN verbinding ga (ongeacht welke locatie) krijg ik de website wèl in beeld en kan ik ook op de back-end van de website komen. FTP verkeer doet het dan ook. Ik heb enige spoed omdat ik de website wil verhuizen naar een andere provider. Wie heeft er een oplossing? alvast bedankt! Rik
Klacht indienen
Op 13-04-2023 heb ik een verkoper van T-Mobile aan de deur gehad om over te stappen op glasvezel. Een van de eerste antwoorden die ik gaf, was dat wij 5 televisies in huis hebben. Hij bevestigde tot twee keer toe dat dat geen probleem was: we konden via de app kijken en/of via een mediabox. Na jarenlang klant te zijn geweest van Ziggo werd mij een offerte gestuurd die aanzienlijk lager was dan het maandelijkse bedrag bij Ziggo. Ik ben daarom dan ook overgestapt. in november 2024 was mijn glasvezelaansluiting eindelijk gerealiseerd. Al snel bleek dat ik maar op 4 apps tv kon kijken. Ik heb toen met de klantenservice gebeld en mij werd verteld dat het probleem op te lossen zou zijn als ik 3 mediaboxen zou bestellen en dan op 2 tv's via de app zou kijken. Bij het installeren van de tweede mediabox kreeg ik al de foutmelding dat ik maar op 4 tv's kon kijken. Wederom met de klantenservice gebeld en die zouden een monteur sturen. De monteur van Guidion kwam vorige week langs en installeerde de door ons aangeschafte drie mediaboxen. Maar op de 5e tv kregen wij via de app geen beeld omdat er al 4 tv's waren aangesloten. Hij belde met zijn supervisor en deze zei tegen ons dat we met Odido moesten bellen om te verzoeken dat ze naast de drie mediaboxen twee app's zouden activeren. Vervolgens kreeg ik een lokale medewerker van de technische dienst van Odido aan de lijn en die vertelde me dat we maar op 4 tv's konden kijken (3 mediaboxen en 1 app). Ik werd behoorlijk boos, omdat ons tot 3 keer toe (verkoper aan de deur, medewerker van klantenservice Odido en supervisor van Guidion) verteld is geworden dat we zeer zeker op 5 smart-tv's televisie zouden kunnen kijken!!!!! Vervolgens heb ik nog met Guidion gebeld en die medewerker was hiervan ook overtuigd dat dat kon. Wie verteld nu de waarheid. Ik vind het schandalig dat je na jaren klant te zijn geweest bij een provider met een leugen wordt weggelokt, terwijl ik vooraf duidelijk heb aangegeven wat onze situatie is. Ik zal Odido helaas dus ook aan niemand aanbevelen en of ik lang klant blijf dat valt te betwijfelen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen