Skip to main content
10000 Topics
Glasvezel aangesloten maar geen vooruitgang meer sinds.
Beste, Wij hebben een huis gekocht en waren opzoek naar een internet en tv aansluiting, we ontvingen een reclamefolder met; ‘Binnenkort is er glasvezel in jouw wijk, sluit nu bij ons af.’ Kwam mooi uit, dacht ik. 17-10-2023 Ben ik een contract met Odido aangegaan omdat er bij ons thuis begonnen werd met graafwerkzaamheden voor de aansluiting van glasvezel.12-03-2024 Word ik gebeld door een willekeurig nummer. Ik was op mijn werk en kon niet direct opnemen. Direct na dit telefoontje ontvang ik een email; ‘Je klantvoordeel is vervallen’.Na mijn werk heb ik Odido teruggebeld, ik had geen recht meer op klantvoordeel omdat ik niet bereikbaar was voor een afspraak met de monteur. Ik moest een nieuw abonnement afsluiten. Ik zou opnieuw gebeld worden voor een afspraak met de monteur. Daar ging wat tijd overheen, want ik moest weer achteraan aansluiten volgens klantenservice.10-07-2024 Glasvezelmonteur komt langs, aansluiting is gereedgemaakt.18-07-2024 Contact gehad met Odido, om te vertellen dat ze het pakket van mij mogen opsturen nu de monteur gereed gemeld heeft. Odido geeft aan; ‘de wijkcentrale moet eerst gereed zijn. Dit zou maximaal 2 weken duren.’30-07-2024 Contact gehad met Odido, de twee weken zitten er nagenoeg op, hoe staat het ervoor? Hetzelfde antwoord; 'De wijkcentrale moet eerst gereed zijn. Dit zou maximaal 2 weken duren.’Vandaag 10-08-2024; Ik ga maandag Odido bellen, ik kan al raden wat er gezegd gaat worden. Iets met 2 weken. Zodra ik de glasvezelcheck doe op Odido, of elke andere site waar dat kan, wordt er gewoon gezegd dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Het kastje is aangesloten, de monteur heeft tijdens het installeren met de centrale een controle gedaan en gaf aan dat de glasvezelverbinding gereed is. Ik zit inmiddels bijna een jaar zonder internet en tv. Ik twijfel om gewoon een Ziggo aansluiting te accepteren en deze hele ellendige ervaring maar te annuleren. Best zonde, want we zijn zo dichtbij.Hoe kom ik erachter wanneer de wijk is aangesloten, en hoeveel tijd moet hier nog overheen gaan? Groet, Yannick
Zyxel T54 vervangen door TP-Link Deco XE75 (ODIDO glasvezel)
Ik ben enkele dagen geleden aangesloten op ODIDO glasvezel. Ik heb een zakelijk abonnement dus ik schijn een vast IP adres toegewezen te krijgen. Internet via de meegeleverde Zyxel T54 router werkt, maar ik zou deze graag vervangen met een eigen router. In mijn geval betreft het de TP-Link Deco XE75. Ik heb al uren gelezen/gezocht en het zou ook daadwerkelijk (zelfs vrij eenvoudig) mogelijk moeten zijn. Ik heb echter (in mijn optiek) alle mogelijk opties geprobeerd, helaas zonder resultaat. Wat ik weet: - Op TP-Link Deco XE75: VLAN (voor Internet) moet ingesteld worden op 300 met prio 0.- Op TP-Link Deco XE75: VLAN (voor IPTV) laat ik uit aangezien ik dat niet heb.- Op TP-Link Deco XE75: DHCP moet geactiveerd zijn Ik heb het installatieproces tig keer opnieuw gedaan met telkens andere mogelijkheden aangeklikt, maar telkens deze bovenstaande 3 punten netjes nageleefd. Ik heb geprobeerd de TP-Link Deco XE75 in te stellen met aanklikken: IK HEB GEEN MODEM Ik heb geprobeerd de TP-Link Deco XE75 in te stellen met aanklikken: IK HEB WEL EEN MODEM De TP-Link Deco XE75 staat logischerwijs altijd in Router modus. IP adressen getoond op de TP-Link Deco XE75 heb ik ook mee geprobeerd te klooien, maar dat heb ik uiteindelijk ook opgegeven dus deze staan nu altijd op de standaard instellingen. Mijn TP-Link Deco XE75 heeft een standaard IP adres van 192.168.68.1 geloof ik en zodoende zit de DHCP ook in deze range (ook default). Ik heb daarnaast ook de DNS zowel op AUTOMATISCH evenals op GOOGLE (8.8.8.8 en 8.8.4.4) geprobeerd, maar ook dat zonder resultaat. Ik wil jullie screenshot laten zien, ik wil een compleet install filmpje maken, het maakt mij niet uit. Wat hebben jullie nodig om mij (hopelijk) uit de brand te kunnen helpen…? Bedankt!
Opzeggen internet abonnement
Beste Odido, Op 11 april heb ik mijn internetabonnement bij Odido opgezegd omdat het internet toen al 4 weken niet werkte en Odido niet in staat bleken om enige duidelijkheid te geven over de oorzaak, laat staan een oplossing te bieden. Ik verwijs graag naar dit onderwerp op jullie Communityvoor verdere achtergrond: https://community.odido.nl/algemeen-490/klacht-over-klantenservice-en-glasvezel-364048?tid=364048&postid=1786958#post1786958 In de periode dat het internet niet werkte heeft Odido wel (onterecht) incasso’s geïncasseerd. Er staat daarom nog steeds een bedrag open dat ik van Odido dien te ontvangen. Op 13 mei heb ik de bevestiging gekregen dat dit creditbedrag is goedgekeurd en op 24 mei heb ik de factuur ontvangen die uiterlijk 31 mei betaald had dient te worden. Helaas is dit bedrag nog steeds niet betaald en is de opzegging van mijn abonnement nog niet verwerkt. Ook hier heb ik meerdere keren over gebeld en ook hier blijkt Odido niet in staat om enig vervolg te geven aan mijn klacht. Ik heb daarom op 4 juni een betalingsherinnering gestuurd in lijn met jullie eigen voorwaarden, wat inhoudt dat ik €15 euro buitengerechtelijke incassokosten in rekening zal brengen als er niet binnen 14 kalenderdagen betaald wordt. Deze termijn lijkt mij alleszins redelijk aangezien ik al op 11 april heb opgezegd en ik wettelijk gezien geen enkele betalingstermijn hoef te hanteren richting Odido. Kan dit eindelijk afgerond worden?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen