Skip to main content
10000 Topics
Traag en onbetrouwbaar internet sinds jaren zonder oplossing van de klantenservice - wat doen?
Ik heb sinds 2018 een 100mbit/s internet contract bij TMT/Odido via DSL. Volgens mij was toen al aangegeven dat op mijn address maar 80mbit/s haalbaar zijn. Sinds het begin krijg ik met de Xyzel T-50 bekabeld ongeveer 77mbit/s op een goede dag; dit is ook min of meer de waarde die de router op het dashboard zelf aangeeft. De ingebouwde WiFi gebruik ik trouwens nooit, heb ik bij alle routers direct uitgezet. Mijn thuisnetwerk is van Ubiquity; switches en access points, dus hiermee haal ik sowieso ook via WiFi de bekabelde snelheden. Helaas heb ik sinds begin af en toe een uitval van het internet. Soms 10 seconden, soms 3-4 minuten, soms 10minuten zonder internet, dan moet ik de router nieuw starten. Dit gebeurt op alle toestelen in huis, dus geen windows of mac of mobiel probleem. Deze uitval gebeurt soms 2 maanden niet, dan weer 4 keer per week. Er is voor mij in de afgelopen 6 jaar geen patroon of afhankelijkheid te erkennen (bijvoorbeeld dat een telefoon van een bezoeker of een bepaalde laptop of zo dit veroorzaakt). Ook zonder thuisnetwerk connectie met maar een laptop aan de LAN ports heb ik dit probleem al gehad. De klantenservice verteld mij natuurlijk - elke keer dat ik contact opneem - de router opnieuw op te starten (doe ik inmiddels sowieso elke 2-3 weken ter preventie - zonder success). Ook moet ik elke keer vertellen dat het niet het WiFi of zo is en dat dit al een lang bestaand probleem is. Over de afgelopen jaren had ik nu 4 nieuwe routers (3x T-50 en nu de T-54). Dit maakt echter geen verschil. De meest recente T-54 router is nog langzamer, ik krijg nu max 60mbit/s en heb nog steeds de uitvallen. Ook waren al over de jaren 3 gewone monteurs langs. Deze hebben mijn speedtest bekabeld geverifieerd, de router uitgewisseld of teruggezet en de ISRA punt altijd gewisseld en opnieuw aangesloten. Binnenkort kan ik dus een winkel openen met al de oude ISRA punten die hier liggen ;) Een keer was ook een ‘expert’ monteur langs die naast deze stappen ook nog naar de buurtpunt/centrale is gereden. Opgelost heeft dit echter niks. Hiernaast dus ook ongeveer 30 gesprekken met de klantenservice op Twitter/X en ook een keer met de technische afdeling die van mij alle logs en screenshots hebben gekregen - die hebben dus ook geverifieerd dat de speedtest met maar een toestel op het netwerk bekabeld is uitgevoerd en dat er geen andere gekke dingen in mijn huis aan stonden of een probleem veroorzaken. Zij hebben uiteindelijk een van de technici langs gestuurd. Ik zit dus nu met jaren vervelde ervaring en zonder echt verder te zijn. De klantenservice medewerkers zijn altijd heel aardig en reageren snel, maar komen met de standard oplossingen die ik al zelf ken niet echte oplossingen die ik nodig heb. Ook zit er altijd verschil in wat de reden is volgens hun. Een dag meten zij mijn leiding en vertellen mij dat er een bridgetap is, de volgende dag meet dan een andere collega en verteld mij dat de leiding helemaal geen bridgetap heeft en er perfect uitziet…… Dit thread is dus mijn laatste hoop - misschien is hier iemand met een idee wat ik nog kan doen of met wie ik contact kan opnemen om het een keer echt op te lossen. Alvast dank voor jullie suggesties!
onbetrouwbaar, regelmatig meerdere dagen zonder internet - Trustpilot
We zitten sinds november 2023 bij Odido, 1Gbit/s glasvezel abonnement. Jaarcontract. We hebben sindsdien al 5x een periode van steeds meerdere dagen geen internet, tv en telefoon gehad. Het gebeurt steeds plotseling en onverwacht. Eerst bel je klantenservice (die mijn ingesproken postcode nooit herkent, hoe netjes ik het ook probeer), meestal overdag wel iemand aan de lijn te krijgen, dan moet je na een tijd, bijv volgende dag, een afspraak gaan inplannen met een monteur van Gideon via hun website, dan word je gebeld door iemand van KPN netwerk, die dan na een aantal dagen een onderaannemer sturen. Timeslot van 4 uur waarvoor je thuis moet blijven. Meestal is het dezelfde man. Ik heb zijn mobiele nummer intussen, zo ver zijn we al gezonken. De oorzaak is vaak dat iemand anders (geen idee wie) in de wijkcentrale onze glasvezelkabel eruit trekt. Ik begin intussen opzet te vermoeden, maar heb natuurlijk geen enkel bewijs. Al met al zijn we steeds minstens 5 dagen verder voor het ineens allemaal weer werkt, maar voor hoe lang, dat weet je nooit. We hebben er al heel veel hinder van ondervonden. Steeds 3 balende pubers in huis, thuiswerken gaat niet, kinderen die voor examens leren hebben hinder, domotica in huis werkt niet, vaste telefoon onbereikbaar, geen tv of series, je merkt ineens hoe afhankelijk we in 2024 van internet zijn. De financiële compensatie die Odido aanbiedt is voor ons geen bruikbare oplossing: omdat we mobiel geen abonnement bij Odido hebben, doen de aangeboden vouchers het bij ons niet. Ik heb dus steeds 3 balende pubers. Bovendien wil ik helemaal geen geld als compensatie, maar gewoon betrouwbaar internet. Ik was hiervoor ruim 10 jaar klant bij Ziggo, daar ging wel eens wat mis met de snelheid, maar dat waren problemen van een heel ander niveau. Dit bij Odido heb ik nog nooit meegemaakt. Echt ongekend slechte betrouwbaarheid. We zeggen direct op zodra het kan. Datum van ervaring: 13 augustus 2024 Antwoord van Odido Een dag geleden Hoi Twan, dank voor deze uitgebreide review. Het spijt me oprecht dat dit jouw ervaring met ons is. Dit klinkt verre van prettig en vooral als je thuiswerkt of er examens op de planning staan. Je wilt op ons internet kunnen bouwen en ik wil ook niks minder voor jou en je gezin. Ik begrijp dat deze situatie vaker speelt. Het lijkt me dan ook goed wat dieper te checken wat er speelt met mogelijk het issue in de wijkcentrale van KPN Netwerk. Namens het webcareteam kom ik daarom graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen