Skip to main content
Beantwoord

Bij verhuizen ontbreekt modem in de doos

• June 25, 2025
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ga verhuizen en neem Odido glasvezel internet + TV mee.

Ik heb een e-mail gekregen waarin staat: "Je krijgt een nieuw modem en glasvezelkastje voor op je nieuwe adres.”

Intussen heb ik de doos ontvangen, maar hier zit alleen een glasvezelkastje (ONT) in.

Ik zou het oude modem (Zyxel T-56) naar het nieuwe huis mee kunnen nemen, net zoals ik dat moet doen met de mediabox. Het modem is nog geen jaar oud, dus die moet nog wel mee kunnen.

Maar ik zou graag een bevestiging hierop krijgen vanuit Odido. Gezien ik hier ook verhalen lees over boetes als het oude modem niet terug wordt gestuurd.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@PimVen 

Je hebt geen retour instructies gekregen? De T56 kan je volgens mij gewoon meenemen naar je nieuwe adres. Die tekst in de mail is gewoon een standaard stukje tekst.

Bij retourneren zou je weer de T56 ontvangen.

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23243 reacties
  • Antwoord
  • June 25, 2025

Hallo ​@PimVen 

Je hebt geen retour instructies gekregen? De T56 kan je volgens mij gewoon meenemen naar je nieuwe adres. Die tekst in de mail is gewoon een standaard stukje tekst.

Bij retourneren zou je weer de T56 ontvangen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • June 25, 2025

Hoi ​@Waqqas , dank voor je snelle reactie.

Ik heb (nog) geen retourinstructies gekregen. Het enige dat in de e-mail “Bevestiging van je verhuizing.” staat is:

Je abonnement
Natuurlijk wil je meteen na je verhuizing gebruikmaken van je Odido abonnement. Snappen we. Daarom doen we er alles aan om je abonnement op 18-07-2025 te activeren.

Je krijgt een nieuw modem en glasvezelkastje voor op je nieuwe adres. En onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op voor een installatieafspraak. Het glasvezelkastje (ONT of mediaconverter) op je oude adres kan je gewoon laten hangen.

Goed om te weten: het nieuwe abonnement gaat pas in op het moment dat het modem geïnstalleerd is in je nieuwe huis. Zo betaal je niet dubbel.

Wat gebeurt er met mijn modem?
Je ontvangt van ons een nieuw modem en ONT op je opgegeven adres. Onze installatiepartner Guidion komt het graag voor je installeren. Ze sturen je hiervoor een e-mail, waarmee je meteen online een afspraak kan maken. De ONT of mediaconverter op je oude adres kan je gewoon laten zitten.

Dus de indruk wordt wel enigszins gewekt dat ik een nieuwe modem moet krijgen, doordat het een aantal maal benadrukt wordt in de tekst.

Maar als jullie bevestigen dat ik al een juist modem heb, en de tekst over nieuwe modem in de e-mail onjuist is ben ik weer gerust gesteld.