Wil je iets weten over je bekabelde internetverbinding? Dan zit je hier goed!
Recent actief
Goedenavond! Vandaag werd ons aansluiting geactiveerd, 5 dagen voor de oorspronkelijke datum, dus bedankt daarvoor. Volgens fourstack is er maar 14 mbit/s haalbaar, vervolgens heeft T-Mobile ons op een ADSL profiel met 15 mbit/s aangesloten (ADSL). Mijn buren halen heel snellere snelheiden ofschoon ze verder weg van de centrale zitten (en er is geen straatkast). Volgens mij (of de tweakers van tweakers.net) zat er erg lang geen verbinding meer op de lijn, dus gaf fourstack maar 14 mbit/s aan. In het verleden waren er hogere snelheiden mogelijk. Fourstack zegt dat er maar 14 mogelijk is want er geen activiteit of de lijn was. Dat heeft te maken met DLM (Dynamic Line Management): het modem praat elke 12/24 uur met de straatkast/centrale en berekent hoeveel foutjes er op de lijn zitten. Als er geen modem is verbonden, meet DLM meer fouten en de snelheid gaat omlaag. Een KPN monteur vertelde mij dat hij ziet dat er tenminste 23 mbit/s kan worden gehaald, maar niet als ik op een 15
T-mobile heeft op verschillende locaties in het land eigen apparatuur in de wijkcentrales hangen. Op deze locaties is de TV van betere kwaliteit, is T-mobile onafhankelijk van KPN en kunnen ze een lagere prijs aanbieden. Vandaar dat sommige klanten postcodekorting ontvangen. Nu is mijn vraag: is er een overzicht met locaties (woonplaatsen is voldoende) waar T-Mobile eigen apparatuur in de wijkcentrales heeft hangen? En zijn er plannen om deze locaties uit te breiden naar andere woonplaatsen?
Ik kreeg via KPN door dat de wijkkast hier op de planning staat om geupgrade te worden voor super vectoring, wat de snelheid op 222mbit down zou moeten brengen. Gaan jullie snelheden ook binnenkort omhoog via ADSL net als XS4ALL en KPN? En zo ja: voor wanneer staat dat op de planning?
Goedenavond, Onlangs heb ik een T mobile Thuis abonnement afgesloten, waar ik tot nu toe erg tevreden over ben :-) Omdat de WiFi code na aansluiting niet werkte, heeft een medewerker mijn WiFi code gewijzigd en deed de WiFi het toen gelukkig wel. Wel werd me geadviseerd om de WiFi code alsnog zelf te wijzigen in een andere code. Via een link in één van jullie mailtjes ben ik de uitleg gaan lezen in de stap-voor-stap-instructie. Dit leek allemaal heel makkelijk, maar ik kom op een bepaald punt niet verder, omdat ik niet zie wat ik volgens jullie wel op het scherm zou moeten zien. Als ik ben ingelogd op de Home Gateway, dan klik ik zoals jullie aangeven op 'Onderhoud'. Dit lukt, maar daarna zou ik volgens jullie moeten klikken op 'WLAN-instellingen' en vervolgens op 'WLAN-codering'. Maar bij de 'WLAN-instellingen' kom ik niet verder. Want ik zie nergens in mijn scherm WLAN-instellingen' staan. In de linkse kolom zie ik wel staan: Systeeminformatie Accountbeheer Apparaatbeheer S
Mijn wifi signaal is wel ok maar draadloos internet is echt tergend langzaam. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb bekabeld zn 730 mbps.
Ik wil graag internet via T-mobile thuis aanvragen maar ik heb geen zin om het netwerk dat ik thuis geinstalleerd heb volledig om te gooien. Mijn eigen routers/access points werken probleemloos en dat wil ik zo houden. Daarom wil ik van mijn provider alleen een modem: een kastje dat mij internet verschaft en verder niets. T-mobile thuis geeft als antwoord dat hun modem/router dan in bridge-modus moet en dat kan dit apparaat niet. Ik heb het nog even opgezocht maar een goede tweede mogelijkheid is het modem in exposed host in te stellen. Kan iemand mij vertellen of dat mogelijk is met het modem van T-mobile thuis?
Hallo, Ik heb sinds kort T-mobile thuis. Werkt allemaal prima. Laptop doet het en telefoon kan ook op internet. Alleen zien mijn 3DS en Vita het netwerk net. Wel het netwerk van de buren. Ik het geprobeert handmatig in te stellen, wat niet gelukt is. Ik heb de WPS knop geprobeert en ik heb de PIN optie geprobeert. Ik kan hier niks over vinden op het internet. Wat moet ik doen?
Hallo ik heb al een poos Tmobile thuis( oud vodafone). Nu is de wifi gewoon niet toereikend in ons huis. Hiervoor al diverse discussies gehad met Vodafone en zelfs monteur langs geweest. Repeater geplaatst maar amper verbetering. Ik heb nu zelf een router aangeschaft en ik vroeg mij af hoe ik de draytek het beste can configureren zodat deze alleen als doorgeef luik dient en mijn thuis netwerk alleen connectie maakt met mijn nieuwe router. Kunnen jullie aangeven wat het beste hierin is? Alvast bedankt
Goedemiddag allemaal, Bij mijn overstap had ik reeds aangegeven dat mijn VDSL verbinding via mijn vorige aanbieder (NLE) erg slecht was. Huis is 8 jaar oud, alles is toen nieuw aangelegd. In 2010 behaalde ik via VDSL snelheden van zo'n 23 mbit (Telfort). Twee jaar geleden bij Vodafone Thuis/T-Mobile thuis zo'n 19 mbit download. Vorig jaar met NLE (KPN whitelabel) kreeg ik te maken met instortende waardes. De lijn is meerdere malen gereset. Dan had ik weer zo'n 20 mbit download voor een aantal dagen, waarna de snelheid weer instortte naar zo'n 12 mbit. Bij het aanmelden had ik moderator Sander al gewaarschuwd 😉 in dit topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/welk-netwerk-wordt-gebruikt-bij-dsl-van-t-mobile-thuis-296672/index2.html#post1433924 Nu weet ik dat mijn modem nog in aan het intrainen is, maar het ziet er al weer slecht uit. Op de dag van aansluiting had ik zo'n 17mbit download, nu nog maar 12mbit. @Sander, ik vrees dat je binnenkort aan de slag m
Beste, Ik probeer thuis een alleen internet aansluiting te krijgen maar mijn adres wordt niet herkent op de website terwijl ik nu ook internet heb...
Is het mogelijk om op de Draytek Vigor 2132 router de TCP Timeout waarde aan te passen (voor WWW port 80)? De mogelijkheid is er zo te zien niet als ik als user op de router inlog. Draytek geeft als oplossing om via telnet met het commando portmaptime de waarde aan te passen, maar telnet naar de router wordt door T-Mobile niet toegestaan. Kan de ICT-Helpdesk deze waarde op individuele routers aanpassen?
Kan ik WiFi aansluiting krijgen via mijn T mobile abonnement,? En wat kost dat?
Hallo, ik heb T-Mobile thuis glazvezel. achter de draytek heb ik een netgear met een vast IP-adres. hierop zit een WD MyCloud aangesloten. Deze is via wifi(draytek) gewoon te benaderen maar via vaste pc die ook op de netgear zit niet. Ik zit met mijn handen in het haar.....
Hoi, heb al sinds de start bij Vodafone (december 2014) dezelfde modem en 50MB internet. Nu is het zo slecht gesteld, dat ik de snelheid opgehoogd heb naar 500MB in de hoop op beter internet thuis. Ik heb een klein 50m2 appartement in amsterdam maar het is echt slecht en de kids klagen. Vraag, is de oude modem wel toereikend en denken jullie dat de wifi echt beter zal zijn en wat verder draagt. het is erg druk met wifi hier in ons gebouw en straat. Dank.
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen van mijn fixed internet provider naar T-Mobile Thuis. Nu vraag ik mij echter af, wat mag je bij T-Mobile allemaal aanpassen in het MODEM wat meegeleverd word. Ik heb diverse zaken nu draaien (NAS, en andere servers) die ik via een eigen VPN wil kunnen benaderen, dat moet dus mogelijk zijn... anders stap ik niet over... Dus wat zijn een beetje de zaken die mogelijk zijn? Heeft het modem bijvoorbeeld een: Bridge modus/ is een DMZ mogelijk, VPN server beschikbaar? Bedankt voor het antwoord, zo uitgebreid mogelijk wordt erg geapprecieerd. mvg Roland
wij hebben steeds slechter internet thuis zo wel wifi als rechtstreeks via de kabel op de router heb alles al gedaan en ook wel eens een nieuwe router ontvangen van jullie maar word weer slechter en slechter wat kan ik hier nog aan doen anders moet ik echt naar een andere aanbieder helaas
Hoe moet ik mijn nat type veranderen in mijn modem. Heb een draytek modem. Wat ik problemen met partygesprekken. dan echo ik heel erg bij andere vrienden. Zelf heb ik er geen last van. Hoe kan ik dat probleem oplossen? Ik kan niet in mijn modem komen
Internet connection is very unstable. I keep getting disconnected. What i figured out so far : - It's not on my side of the network (the disconnects happen across devices phone pc(wired) tablet etc ) - Reseting to factory defaults doesn't help. - happens when i am doing more intense tasks ( internet wise) watching 4k videos/ playing games. Any help would be apreciated.
Wie kan mij helpen om mijn Time Capsule mee in netwerk van de T-mobile router tee zetten. Zodat ik met mijn Time Capsule het netwerk thuis kan versterken.
Ik heb sinds 2 weken slecht wifi en internet verbinding hoe kan dat krijg ook vaak geen 4 g
Gister avond heeft kpn bij ons het isra punt hersteld, daarna deed ons internet het weer perfect(hiervoor bleef wan knipperen. Sinds de volgende ochtend was internet compleet instabiel en valt nonstop weg. Als we de modem resetten hebben we 5minuten stabiele verbinding, daarna blijft ie weer wegvallen. Onze eigen router er tussen uit getrokken, maar geen verschil.
Onze internetverbinding valt continue weg. Zowel als ik bekabeld of via WiFi verbinding verbonden ben. Aan de router zijn geen instellingen gewijzigd. Kan het zijn dat de router slechter wordt?
Vroeger kon ik de login pagina van mijn eigen router op 192.168.1.1 bereiken maar nu word ik doorgestuurd naar de T-mobile router, hoe kom ik bij mijn eigen router?
Goedenavond, Ik ben al een tijdje klant bij T-mobile Thuis (glasvezel) en heb internet 100. Het viel me laatst op dat mijn downloadsnelheid bij WiFi verbinding vrij laag is (zo'n 2-3 MB/S). Ik heb vanmiddag de laptop met UTP-kabel direct aan mijn Draytek Vigor 2132FVn Router gehangen en een speedtest gedaan. Ik haalde zo'n 111 mbps, dus heel netjes volgens mij (zie eerste afbeelding). Ik heb vervolgens testen gedaan met WiFi, pal naast de router. Ik haal daar fluctuerende resultaten, maar gemiddeld zit ik rond de 20-30 mbps (zie tweede afbeelding). Een groot verschil dus... Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?
Beste T-Mobile, Graag zou ik een glasvezelabonnement van u willen afnemen, maar aangezien op mijn adres veel netwerken actief zijn, is een modem met uitsluitend 2,4 ghz geen optie. Dit is een garantie voor problemen. U biedt aan bij uw glasvezelabonnement de Draytec Vigor3132FVN. Op zich een prima modem maar zonder 5ghz ondersteuning. Nu heb ik dus de volgende twee vragen: 1) Kunt u mij voorzien van een andere modem die wel 5ghz ondersteunt? 2) Kunt u mij anders de netwerkinstellingen verstrekken? Andere providers zijn inmiddels ook hier mee gestart. Zie telfort en Xs4all: Telfort: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm Xs4all: https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/installeren/modem-instellen/hoe-kan-ik-een-ander-modem-dan-fritzbox-instellen.htm Ik hoor graag van u. Abel
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.