Beantwoord
Na 5 weken nog steeds geen T-Mobile Thuis VETE TUSSEN KPN & T-Mobile
Geachte,
Sinds 19-07-2018 zou ik T-Mobile thuis op mijn huisadres moeten hebben. Deze heb ik ruim vantevoren aangevraagd (nog eens 2-3 weken daarvoor)
Tot op heden heb ik nog steeds geen internet thuis. Hoe dat zo? Even in chronologische volgorde.
19-07-2018 : Internet zou werkend moeten zijn
21-07-2018 : Geen werkend internet. T-Mobile gebeld, schakelen monteur in
23-07-2018 : Monteur van KPN komt langs. Kan niks vinden. Zegt telefonisch afspraak te maken (waar ik bij sta) voor een monteur de volgende dag tussen 12-17 uur.
24-07-2018 : Geen monteur. Gebeld naar Guidion. Deze claimen niet eens afspraken te maken tussen dat tijdstip. Kan wel een andere monteur geregeld worden voor de volgende dag. Prima.
25-07-2018 : Monteur komt. Kan niks vinden. Claimt dat er diezelfde dag om 15.30 een monteur komt om het probleem te verhelpen. Monteur van 15.30 komt niet opdagen. Telefonisch contact opgenomen met Guidion; ik word aan de telefoon uitgelachen door medewerker omdat ik (gepast) boos word op de slechte service. Gezegd dat ik geen klant meer wil zijn. Ik bel T-Mobile op. Deze het probleem verteld; T-Mobile vraagt om nog eenmaal een afspraak te maken. Ik bel terug naar Guidion voor een nieuwe afspraak; deze willlen niks meer plannen omdat ik 10 minuten ervoor heb gezegd dat ik bij T-Mobile zou opzeggen. Boos geworden. Diezelfde medewerker lacht mij weer uit. Terug naar T-Mobile gebeld. Deze zouden een serieuze klacht richting KPN maken en ik zou moeten wachten totdat KPN contact met mij opneemt.
06-08-2018 : Nog niks van KPN gehoord. Ik bel T-Mobile op. Gezegd dat ik er klaar mee ben. Wil opzeggen, dit slaat nergens op. Geen enkele vorm van product mogen ontvangen, wel email met de eerste rekening van €44. Uiteraard ga ik deze niet betalen. Medewerker van T-Mobile verteld mij dat ik geduld moet hebben en dat mijn opzeg termijn van 2 weken verstreken is. Verteld dat ik met mijn Rechtsbijstand daar gehakt van kan maken, aangezien het niet mijn probleem is dat er geen service word geleverd en dat ik er wel voor moet betalen.
08-08-2018 : Medewerker KPN belt mij (blijkbaar onderweg in de auto?) met de mededeling dat er een monteur op 13-08-2018 langs gaat komen tussen 10.00-12.00 uur. Verteld dat ik het echt spuugzat ben en dat dit de laatste keer is. Komt goed, word er verteld.
13-08-2018 : Tussen 10.00-12.00 geen monteur. Ik bel T-Mobile op. Deze bellen Guidion op. Guidion claimt tussen 12.00-14.00 uur te komen. Dit terwijl ik een SMS en e-mail heb ontvangen waarin duidelijk de originele tijdstippen staan. Monteur komt uiteindelijk om 12.30 uur. Monteur van T-Mobile die ik al direct duidelijk maak 'als je niet in de wijk kasten mag, heeft dit al geen nut'. Waarna hij direct zegt 'ik kan hier niks mee, ik ga bellen voor je voor een spoed verzoek naar KPN dat ze vandaag langs moeten komen. Monteur heeft daarnaast 'de hoogste baas' aan de lijn van Guidion (ene Mo?) die verteld dat dit helemaal nergens op slaat en dat 'T-Mobile met een tegemoetkoming moet komen'. Naar T-Mobile gebeld nadat monteur weg is gegaan. Deze raadde mij aan om alle gemaakte kosten (extra gekocht mobiele bundels) na afloop in te sturen, maar ook om een Mobiel T-Mobile WIFI hotspot gratis op te halen in de T-Mobile shop, zodat ik wel voorlopig internet heb. Deze opgehaald. Omstreeks 15.00 uur een SMS gekregen van Guidion voor het maken van een nieuwe afspraak. Gebeld, klantenservice medewerker zet een afspraak erin voor 14-08-2018 tussen 08.00-10.00. Boos geworden aan de telefoon en gezegd dat deze vandaag zou moeten komen en dat er al meerdere monteurs niks kunnen/niet opdagen. Peter van Guidion belooft 'dat er zeker weten een monteur komt'. Ik vraag om een email bevestiging; daar word niet aan gedaan, alleen via telefoon. Vreemd, voor de afspraak van 13-08-2018 heb ik een SMS en email bevestiging gehad en nu kon dat ineens niet meer.
14-08-2018 : Je raad het al. GEEN monteur tussen 08.00-10.00 uur. Inmiddels is het al 12.15 uur. Gebeld met T-Mobile, maar daar heb ik 1x 36 minuten in de wachtrij gestaan en 2 x 15 minuten.
Ben er compleet klaar mee. Ik betaal ook NIKS aan T-Mobile op dit moment en ben van plan dit ook niet te doen. Graag deze week een oplossing, of ik zeg op. Laat die afkoop kosten maar komen, ik schakel mijn rechtsbijstand wel in voor het niet leveren van een service. Dat er een onderliggende strijd tussen KPN en T-Mobile woed over het wel/niet in mogen van de wijk kasten & prijzen oorlog, heb ik niks mee te maken als klant. Sidenote: de WIFI hotspot die ik 'gratis' heb gekregen valt buiten het contract en is 'buy and try' op een losstaand contract.
Sinds 19-07-2018 zou ik T-Mobile thuis op mijn huisadres moeten hebben. Deze heb ik ruim vantevoren aangevraagd (nog eens 2-3 weken daarvoor)
Tot op heden heb ik nog steeds geen internet thuis. Hoe dat zo? Even in chronologische volgorde.
19-07-2018 : Internet zou werkend moeten zijn
21-07-2018 : Geen werkend internet. T-Mobile gebeld, schakelen monteur in
23-07-2018 : Monteur van KPN komt langs. Kan niks vinden. Zegt telefonisch afspraak te maken (waar ik bij sta) voor een monteur de volgende dag tussen 12-17 uur.
24-07-2018 : Geen monteur. Gebeld naar Guidion. Deze claimen niet eens afspraken te maken tussen dat tijdstip. Kan wel een andere monteur geregeld worden voor de volgende dag. Prima.
25-07-2018 : Monteur komt. Kan niks vinden. Claimt dat er diezelfde dag om 15.30 een monteur komt om het probleem te verhelpen. Monteur van 15.30 komt niet opdagen. Telefonisch contact opgenomen met Guidion; ik word aan de telefoon uitgelachen door medewerker omdat ik (gepast) boos word op de slechte service. Gezegd dat ik geen klant meer wil zijn. Ik bel T-Mobile op. Deze het probleem verteld; T-Mobile vraagt om nog eenmaal een afspraak te maken. Ik bel terug naar Guidion voor een nieuwe afspraak; deze willlen niks meer plannen omdat ik 10 minuten ervoor heb gezegd dat ik bij T-Mobile zou opzeggen. Boos geworden. Diezelfde medewerker lacht mij weer uit. Terug naar T-Mobile gebeld. Deze zouden een serieuze klacht richting KPN maken en ik zou moeten wachten totdat KPN contact met mij opneemt.
06-08-2018 : Nog niks van KPN gehoord. Ik bel T-Mobile op. Gezegd dat ik er klaar mee ben. Wil opzeggen, dit slaat nergens op. Geen enkele vorm van product mogen ontvangen, wel email met de eerste rekening van €44. Uiteraard ga ik deze niet betalen. Medewerker van T-Mobile verteld mij dat ik geduld moet hebben en dat mijn opzeg termijn van 2 weken verstreken is. Verteld dat ik met mijn Rechtsbijstand daar gehakt van kan maken, aangezien het niet mijn probleem is dat er geen service word geleverd en dat ik er wel voor moet betalen.
08-08-2018 : Medewerker KPN belt mij (blijkbaar onderweg in de auto?) met de mededeling dat er een monteur op 13-08-2018 langs gaat komen tussen 10.00-12.00 uur. Verteld dat ik het echt spuugzat ben en dat dit de laatste keer is. Komt goed, word er verteld.
13-08-2018 : Tussen 10.00-12.00 geen monteur. Ik bel T-Mobile op. Deze bellen Guidion op. Guidion claimt tussen 12.00-14.00 uur te komen. Dit terwijl ik een SMS en e-mail heb ontvangen waarin duidelijk de originele tijdstippen staan. Monteur komt uiteindelijk om 12.30 uur. Monteur van T-Mobile die ik al direct duidelijk maak 'als je niet in de wijk kasten mag, heeft dit al geen nut'. Waarna hij direct zegt 'ik kan hier niks mee, ik ga bellen voor je voor een spoed verzoek naar KPN dat ze vandaag langs moeten komen. Monteur heeft daarnaast 'de hoogste baas' aan de lijn van Guidion (ene Mo?) die verteld dat dit helemaal nergens op slaat en dat 'T-Mobile met een tegemoetkoming moet komen'. Naar T-Mobile gebeld nadat monteur weg is gegaan. Deze raadde mij aan om alle gemaakte kosten (extra gekocht mobiele bundels) na afloop in te sturen, maar ook om een Mobiel T-Mobile WIFI hotspot gratis op te halen in de T-Mobile shop, zodat ik wel voorlopig internet heb. Deze opgehaald. Omstreeks 15.00 uur een SMS gekregen van Guidion voor het maken van een nieuwe afspraak. Gebeld, klantenservice medewerker zet een afspraak erin voor 14-08-2018 tussen 08.00-10.00. Boos geworden aan de telefoon en gezegd dat deze vandaag zou moeten komen en dat er al meerdere monteurs niks kunnen/niet opdagen. Peter van Guidion belooft 'dat er zeker weten een monteur komt'. Ik vraag om een email bevestiging; daar word niet aan gedaan, alleen via telefoon. Vreemd, voor de afspraak van 13-08-2018 heb ik een SMS en email bevestiging gehad en nu kon dat ineens niet meer.
14-08-2018 : Je raad het al. GEEN monteur tussen 08.00-10.00 uur. Inmiddels is het al 12.15 uur. Gebeld met T-Mobile, maar daar heb ik 1x 36 minuten in de wachtrij gestaan en 2 x 15 minuten.
Ben er compleet klaar mee. Ik betaal ook NIKS aan T-Mobile op dit moment en ben van plan dit ook niet te doen. Graag deze week een oplossing, of ik zeg op. Laat die afkoop kosten maar komen, ik schakel mijn rechtsbijstand wel in voor het niet leveren van een service. Dat er een onderliggende strijd tussen KPN en T-Mobile woed over het wel/niet in mogen van de wijk kasten & prijzen oorlog, heb ik niks mee te maken als klant. Sidenote: de WIFI hotspot die ik 'gratis' heb gekregen valt buiten het contract en is 'buy and try' op een losstaand contract.
Beste antwoord door Brian
Hi ricepuppet, wat een verhaal! Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat er op jouw adres geen aansluitpunt aanwezig is (een zogenaamd ISRA-punt). De aansluitpunten voor DSL worden beheerd door de netbeheerder, in dit geval KPN en providers mogen deze niet installeren. Het was dus wachten op de monteur van KPN om deze te plaatsen. Ik zie dat de eerste monteur er hier niet uit kwam en er daarom een andere monteur moest komen maar zo te zien is het hier mis gegaan en hebben ze uiteindelijk pas na twee weken (eind vorige week) weer telefonisch contact met je opgenomen.
Ik zie dat je inmiddels op hebt gezegd en gezien hoe is het gelopen is dit een begrijpelijke keuze alleen realiseer je wel dat dit het probleem niet op gaat lossen. Op het moment dat je je bij een andere provider aanmeldt zal KPN alsnog een aansluitpunt bij je moeten plaatsen en mag je weer opnieuw een afspraak in laten plannen via je eventuele nieuwe provider. Ik zou je dit dus eigenlijk afraden. Mocht je je bedenken laat het dan zeker weten!
Bekijk origineelIk zie dat je inmiddels op hebt gezegd en gezien hoe is het gelopen is dit een begrijpelijke keuze alleen realiseer je wel dat dit het probleem niet op gaat lossen. Op het moment dat je je bij een andere provider aanmeldt zal KPN alsnog een aansluitpunt bij je moeten plaatsen en mag je weer opnieuw een afspraak in laten plannen via je eventuele nieuwe provider. Ik zou je dit dus eigenlijk afraden. Mocht je je bedenken laat het dan zeker weten!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.