Skip to main content
  • 8,555 Topics
  • 69,577 Reacties

Wiki (3)

8555 Topics
Hikvision IP cams niet zichtbaar in netwerk
Beste Lezer, Ik zit met het volgende te stoeien. Ik heb sinds een kleine week T-mobile Home. Ik had hiervoor Ziggo. Tijdens de aansluiting op Ziggo werkte mijn HIkvision IP camera's prima. De cams waren direct op de router aangesloten. Begin deze week heb ik dus het pakket geinstalleerd en tv en internet werken prima. Gezien de router niet in de buurt van mijn tv staat, heb ik het als volgt ingericht: Router --- UTP kabel --- Switch --- UTP kabel --- T-mobile tv kastje, PS4, Switch waar cams op aangesloten zijn Mijn IP-adres is 192.168.1.1. IP adressen van de cams: 192.168.1.101 en 192.168.1.102 Ik heb de DHCP server in de router ingesteld op IP adressen: 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 Tevens in de router de benodigde poorten gemapped (8001, 80, 554, 443 en 8002). Daarnaast in de router dezelfde poorten getriggered. Overigens ben ik er niet van overtuigd of dit noodzakelijk is, gezien ik ze al gemapped heb. Wat ik ook doe ik krijg ze op geen enkele wijze zichtbaar in de detectiontool (SADP tool). Plug ik de Ziggo box weer aan en verbind ik de cams met dat netwerk, doen ze het gewoon. Het moet aan een instelling liggen maar ik kom er niet uit. De T-mobile telefoniste adviseerde me om hier mijn vraag te stellen. Uiteraard heb ik eerst geprobeerd een antwoord op mijn vraag via de zoekfunctie te vinden, maar kon zo 123 geen vergelijkbaar topic vinden. Ik hoop dat jullie me het passende advies kunnen geven zodat ik weer aan de slag kan. Ik hoor graag jullie visie. Groeten Peter
HG659 Port forwarding
Goedendag, Ik krijg port forwarding maar niet aan de praat, zelfs niet met een tweede router. Zeer vervelend, kost me nu al 3 dagen en nergens is een beetje kennis m.b.t. de t-mobile specifieke software van de HG659 die toch echt heel anders werkt dan de standaard software HG659. De helpdesk heeft zelfs instructies niet te mogen ondersteunen op voor t-mobile custom made software?! Wie moet het anders ondersteunen als de Huawei standaard handleiding die ik doorgelezen heb, niet opgaat? Zelfs geen goede ondersteuning na doorverwijzing naar 2e/3e lijn.Als een ticket naar tech support me beloofd wordt, bleek tijdens een tweede gesprek dat dit nooit geregistreerd was. Kortom, slechte helpdesk ervaringen. Mijn laatste hoop is dus op dit forum gericht. Ik heb het volgende topic al volledig doorgelezen en toegepast evenals het enige topic dat werkelijk betrekking heeft op de HG659 van Huawei (daar staan maar een paar samenvatting posts in van een ander forum). https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716/index1.html doelstelling en probleem: Ik wil graag websites vanaf mijn NAS hosten, deze zijn nu al bijna twee weken offline sinds overstappen naar t-mobile... Bij iedere andere provider werkt dit heel gemakkelijk. Stel in dat poort 80 voor HTTP verkeer standaard doorgestuurd wordt van je router (192.168.1.1) naar IP adres NAS. Source / destination IP instellen en de juiste poort selecteren en klaar is Kees. Met de Vodafone software op de router werkt dit bijzonder a-typisch voor een router. Je kunt geen IP>IP instellingen maken. Port forwarding gaat naar een MAC adres. De NAS wordt al niet als een actief device met uniek MAC adres herkend in het netwerk, dus moet ik handmatig het MAC adres ingeven. Prima dacht ik, doe ik dat en zal dit wel in de router vertaald worden naar het juiste IP adres. Het wil echter niet werken volgens volgende link: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/huawei-home-gateway-hg659-poorten-open-zetten-276064 Er wordt in dat topic over zelfde router als ik heb, gezegd dat je iets moet met Add Port Application en protocol kan instellen (TCP/UDP), maar die opties bestaan helemaal niet in mijn software versie. Dood spoor, want met wat ik wel kan instellen en ook juist instel, werkt het niet. Alternatief geprobeerd, omdat ik op het internet informatie vindt dat de HG659 überhaupt niet sterk is in port forwarding (is toch iets heel normaals voor router waar ik op tig routers geen problemen mee heb). Ik plaats een ZYXEL router als 2e router achter de t-mobile router. Ik volg netjes de stappenplannetje van het internet m.b.t. HG659 en maak een DMZ aan. Bij DMZ host geef ik het MAC adres op van de 2e ZYXEL router. Kan dus wederom niet via een IP adres en het MAC adres van de router wordt ook standaard niet herkend in de Huawei t-mobile router. Denk dat hier wel een kern van het probleem zit: MAC addressen ziet de Huawei maar niet dus gaat de herleiding naar IP adres mogelijk ook niet goed. Ik voer het MAC adres van de router ook weer handmatig in en geef aan dat de 2e router DMZ host moet zijn op basis van het MAC adres. Ik heb hetzelfde geprobeerd voor de 1e router (Huawei) als DMZ host. Vervolgens disable ik de Huawei als DHCP server (die mag je niet op beide routers hebben) en hang ik dus alle apparaten aan de ZYXEL. Ook de TV receivers moeten dan aan de ZYXEL, want zonder DHCP server op de Huawei zullen de TV’s nooit een IP en dus signaal krijgen. Maar ik vraag me af of de TV receivers uberhaupt compatible zijn met een andere router dan de Huawei, dus mogelijk krijg ik het zo nooit te werken voor zowel de port forwarding als TV kijken. Ik leg een UTP kabel van LAN1 op de Huawei naar de WAN poort van de ZYXEL. Op de ZYXEL doe ik de juiste instellingen, waarmee ik aangeef dat de de 192.168.1.1 (Huawei) de gateway is en de ZYXEL zelf statisch op 192.168.1.254 moet staan. Ook geef ik 192.168.1.1 als primary en secondary DNS op in de ZYXEL instellingen. Deze WAN/broadband instellingen zouden internet moeten opleveren via de ZYXEL router. Ik verbind met het wireless network van de ZYXEL en/of via de kabel via die 2e router, maar het internet werkt maar niet. Geen van de routers is zelfs nog te benaderen! Gelukkig had ik wel port forwarding van poort 80 van de ZYXEL naar de NAS server ingesteld. Gek genoeg opent 1 van mijn sites nu wel vanuit het interne netwerk. De URL wijst naar mijn externe IP adres van t-mobile en dit verkeer gaat dan van de Huawei router naar de 2e router naar de NAS. Blijkbaar werkt het deel van de fowarding in het interne netwerk wel goed, maar als ik van buiten de website benader werkt het weer niet. Nu weet ik het niet meer en vraag ik jullie hulp. Wel graag zeer spoedige hulp, liefst telefonisch vanuit t-mobile gezien mijn urgentie. Ik zoek snel na het weekend een oplossing, dus voor wedervragen via het forum is weinig tijd gezien het down zijn van de sites. Maandag einde dag ga ik al weer terug naar mijn vorige provider als er geen zicht is op een oplossing en dan komen we waarschijnlijk in een geschil over contract voorwaarden etc... Alvast bedankt.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen