Beantwoord

Modem omwisselen

  • 6 April 2019
  • 4 reacties
  • 701 Bekeken

Reputatie 3
Ik maak gebruik van een Draytek modem. Deze ondersteunt niet 5ghz terwijl ik deze wel nodig heb voor chromecast ultra. Hoe kan ik deze laten omwisselen voor jullie Huawei modem?

Of is dit weer niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 6 April 2019, 17:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Renze-lwd,

Op dit moment is het nog niet mogelijk om het modem om te ruilen met een huawei. wellicht dat een moderator je kan helpen met een oplossing.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ook een optie is en wellicht een betere is zelf een goede router kopen in de winkel hierbij denk ik aan merken als Asus of Netgear enz. en deze achter de Draytek te hangen, kost misschien wel een paar € maar dan weet je dat je een betere router heb dan de provider(s) meestal aanbieden in hun pakket.
Reputatie 3
Hallo @BeMu,

Ik heb je advies maar opgevolgt en heb even een extra Router gekoppeld. Heb een Netgear AC 1900 aangeschaft gelijk alles goed, ook met de Chromecast.

Blijft "belachelijk" dat de router van T-mobile geen 5 GHZ ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +1
De Huawei welke nu wordt gemonteerd bij een glasvezelaansluiting heeft wel 5Ghz en ac of dit kwalitatief een goede modem/router is durf ik niet te zeggen, echt stuk gaan zal een router volgens mij niet er zitten voor zover ik geen onderdelen in die aan slijtage onderhevig zijn.

Veelal zijn het meer de mogelijkheden die een zelf gekochte heeft boven die welke de providers uitdelen, waaraan het merendeel van de klanten meer dan voldoende aan heeft.

Reageer