Skip to main content
  • 8,824 Topics
  • 71,376 Reacties
8824 Topics
Sinds T-Mobile onderhoud hyperback-up naar andere T-Mobile klant niet meer mogelijk
Het probleem Sinds het onderhoud aan het netwerk door T-Mobile op 28 juni (waarbij ip-adressen gewijzigd zijn, dat is niet het probleem) is mijn Synology NAS niet meer in staat om via hyperbackup een back-up te maken naar mijn zwager die ook T-Mobile Thuis heeft. Analyse Een tracert naar het domein van mijn zwager werkt niet (meer). Het ip-adres wordt wel gevonden (en omgezet) en de eerste hop is m'n router, maar verder dan dat komt de tracert niet (meer). Elke hop is een Request timed out. Een tracert van buiten het T-Mobile Thuis netwerk naar zijn domein komt tot deze 2 hops, daarna stopt het: ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171) 1.435 ms 1.832 ms 1.933 ms 10.10.10.202 (10.10.10.202) 2.681 ms 2.627 ms 2.600 ms Het bereiken van zijn NAS (bij hem op poort 1990 of 1991) vanaf mijn T-Mobile Thuis netwerk gaat ook niet meer, terwijl het vanaf een ander netwerk wel mogelijk is (wget naar zijn domein op poort 1990 levert netjes een index.html op) [wget van buiten T-Mobile Thuis netwerk]: $ wget http://domein.nl:1990 --2018-07-20 15:40:50-- http://domein.nl:1990/ Resolving domein.nl (domein.nl)... 85.144.7X.XX Connecting to domein.nl (domein.nl)|85.144.7X.XX|:1990... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: unspecified [text/html] Saving to: ‘index.html’ [ ] 8,538 --.-K/s in 0s 2018-07-20 15:40:52 (36.3 MB/s) - ‘index.html’ saved [8538] [wget van T-Mobile Thuis netwerk naar T-Mobile Thuis netwerk]: $ wget http://domein.nl:1990 --2018-07-20 15:44:58-- http://domein.nl:1990/ Resolving domein.nl (domein.nl)... 85.144.7X.XX Connecting to domein.nl (domein.nl)|85.144.7X.XX|:1990... Voor mijn zwager gelden dezelfde problemen als voor mij. Helpdesk De T-Mobile Thuis servicedesk was niet in staat om mijn probleem fatsoenlijk te documenteren en de 2e lijns helpdesk heeft dit probleem al 2x zonder contact, eenzijdig afgesloten. Jullie hulp nodig Herkent iemand het door mij omschreven probleem? Is er een oplossing voor?
OpenVPN instellen op Huawei modem
Hallo mede forumleden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag. Op dit moment heb ik Ziggo. Het Ziggo modem staat in Bridge modus. Mijn eigen Asus rt ac88u voert alle router taken uit binnen het netwerk. Bovendien draait op deze router 24/7 een OpenVPN cliënt. Over twee weken ontvang ik mijn T-Mobile thuis pakket. Ik heb ALLEEN internet van t-mobile afgenomen (100/10 pakket) Nu weet ik al dat T-Mobile, de bridge modus niet ondersteund. Gezien het standaard T-mobile modem (Huawei) geen OpenVPN cliënt kan runnen zoek ik een alternatief... Nu heb ik op dit forum al veel gelezen en volgens mij hebben sommige mensen het voor elkaar gekregen om hun eigen gekochte modem werkend te krijgen met T-Mobile DSL (Eigen modem rechtstreeks op ISRA punt). Graag zou ik horen met welke apparatuur en hoe zij dit werkend hebben gekregen (instellingen). Nog even voor de duidelijkheid: Ik neem dus enkel internet af en geen tv of telefoon. Wie kan mij helpen, zodat ik toch mijn asus router kan inzetten zoals ik dat nu bij Ziggo heb. Of Mij adviseren welk modem (eventueel met ingebouwde router) ik moet aanschaffen om op mijn T-Mobile abonnement 24/7 een OpenVPN cliënt te draaien. Vraag aan T-Mobile: wanneer gaan jullie de vrije modem keuze toepassen, welke wettelijk al lang ingeregeld dient te zijn?! Op het forum vond ik een topic van 1 jaar oud dat jullie aan het onderhandelen waren... die onderhandelingen moeten toch zo langzaam aan wel zijn afgerond? Ik hoor ook graag antwoord op deze vraag. Alvast iedereen bedankt!
Port-Forwarding, IP-camera, modem DrayTek Vigor2132F
Beste lezer, Graag wil ik jullie om hulp vragen. Ik ben namelijk ten einde raad. Meerdere malen heb ik al met T-mobile thuis contact opgenomen maar helaas geven ze mij daar geen ondersteuning toe als het om port-forwarding gaat. Wat is nou het probleem, Thuis heb Ik 7 camera’s in mijn netwerk hangen. Vanuit mijn eigen netwerk kan ik deze camera’s wel gewoon benaderen zonder enig problemen. Nou wil ik deze camera’s ook van buitenaf benaderen maar helaas dat lukt niet. Wat is bekend? - Modem type “DrayTek Vigor2132F” - Camera1 heeft een vaste lokaal IP 192.168.1.100, camera2 heeft een IP 192.168.1.101, enz. Wat heb ik allemaal al gedaan. Methode 1: 1. Ingelog op mijn modem. 2. NAT > Port Redirection -> Ik heb 7 regel aangemaakt en ik heb ook het vakje “anable” aangevinkt, lokale IP-adres ingevuld en de bijbehorende porten (respectievelijk 8001 t/m 8007, Public en Private port heb ik hetzelfde gehouden) Methode 2: 1. Zoals hierboven en dan heb ik nog extra NAT>Open Ports ingevuld. Methode 3: Ik heb ook meerdere thread gelezen en opgevolgd waar o.a. de link hieronder, helaas leverde dit voor mij ook geen oplossing. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/portforward-instellen-voor-synology-op-draytek2132f-276072 https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/draytek-port-forwarding-open-ports-304510 https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-draytek-vigor2132-static-address-op-lan-276076 Ik heb ze allemaal geprobeerd en nog steeds lukt het me niet om mijn camera van buiten uit te benaderen. Wat doe ik fout en Wat moet ik nog meer doen? In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen