Skip to main content
  • 8,824 Topics
  • 71,378 Reacties
8824 Topics
Glasvezel Internet Basic 50 snelheid wordt niet gehaald
Gisteren (4 november) is de monteur geweest om het modem aan te sluiten. Gaat voor de duidelijkheid dus om een nieuw abonnement. Ik kreeg het kaartje met de inloggegevens en de melding dat het signaal live was. Er op vertrouwende dat de beste man een en ander getest had, en ik verder geen informatie kreeg, ging ik er van uit dat alles naar behoren functioneerde. Helaas bleek dit dus niet zo te zijn. Lang verhaal kort: downloadsnelheid is grotendeels redelijk met zo’n 47 Mbps maar stort toch met enige regelmaat in, waarbij de max. van 30 Mbps geen uitzondering is. De upload is echter ronduit belabberd. Wanneer ik de 25 Mbps haal mag ik blij zijn en veel vaker is het zelfs nog onder de 20. De ping komt daarbij ook nog eens vaker wel dan niet boven de 10 ms uit, wat voor glasvezel toch best aan de hoge kan is. Dit alles voor de zekerheid bedraad getest. Al haal ik met een speedtest via wifi exact dezelfde waardes. Gisteren al telefonisch contact gehad met een medewerken van T-Mobile maar die kwam met een zeer vaag verhaal dat het ‘nieuwe’ netwerk minimaal een week nodig zou hebben om te stabiliseren. Ben geen netwerk expert, maar in mijn ogen is dit ronduit flauwekul. En dan druk ik mij nog netjes uit. Wat ik zelf verder al geprobeerd heb: Mediaconverter en modem (meermaals) spanningsloos gemaakt om te resetten. Andere kabels geprobeerd om de pc te verbinden - al haalde ik gisterenmorgen met ziggo nog met gemak 50 Mbps down en 5 up. Wifi uitgeschakeld alvorens een speedtest te doen. Oh ja over die speedtest van t-mobile: die houdt er regelmatig halverwege mee op met de melding ‘Could not connect’. Of dit aan mijn verbinding ligt of aan t-mobile weet ik niet. Zijn er dingen die ik nog kan doen of moet ik blijven ‘zeuren’ via de normale kanalen. Al valt dat laatste ook weer niet mee omdat je ongeacht het tijdstip je te horen krijgt dat het drukker is dan normaal en je er nadat er weer een nutteloze link over wifi instellingen is verzonden de verbinding verbroken wordt. Alvast mijn dank aan een ieder die de moeite heeft genomen dit - toch wel lange - verhaal te lezen.
Vigor2132F bug (Spanning Tree Protocol STP loop)
We hebben net een nieuwe T-mobile thuis Alles-in-1 aansluiting (750Mbps). Om het TV signaal en internet naar boven te leiden had ik mijn oog laten vallen op een switch combinatie van Ubiquity (unifi US-8 60W + US-8). D.m.v. een VLAN zou ik hiermee in staat moeten zijn om een enkele Cat5e kabel naar boven te trekken en de volledige 750Mb beschikbaar te houden (nee, splitsen van de CAT5 over twee kanaaltjes is geen optie). Op de unifi switches de volgende configuratie geplaatst: Poort 1: LAN (verbonden met poort 1 op de Vigor - via dit netwerk krijgen de unifi switches ook hun DHCP adres) Poort 2: VLAN IPTV (verbonden met poort 4 op de Vigor) Als ik alleen de LAN verbinding gebruik dan werkt het data netwerk zonder problemen. Zodra ik echter de IPTV verbinding erbij prik dan rapporteert de Unifi een probleem op de IPTV poort: STP Blocking. De oorzaak hiervoor kan in mijn beleving alleen maar zijn dat op de Vigor beide netwerken (lan en iptv) verbonden zijn en daarmee een soort van loop veroorzaken op de switch. Zodra ik de STP uitschakel om deze poort te un-blocken gaat het hele netwerk onderuit. DHCP is niet meer te vinden. [edited: wat ik dacht dat een oplossing was blijkt toch niet te werken :/] Nou vertelde de installateur dat deze Vigor sowieso gaat verdwijnen. Waarom ik dan met deze oude toei wordt opgescheept waar niet eens een 5G netwerk op wordt geboden... op een !!!750G!!! abonnement is mij een raadsel. Maar het lijkt erop dat de Vigor gewoon niet naar behoren werkt. Helaas krijg je als klant alleen een user account en is van de hele admin zijde niks te controleren. Heeft er iemand ideeën over wat ik zou kunnen proberen om dit aan de praat te krijgen? En kan iemand me vertellen wat de nieuwe box is die T-mobile gaat uitrollen?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen