Hallo,
ZIjn er ervaringen met een erg lage upload op de 1000mbit glasvezel verbinding?
Ik heb getest met een Cat7 kabel direct in het modem. Download 850Mbit - Upload 37Mbit
Tests zijn gedaan met een win10 laptop en de lokale ookla client. Ook tests vanaf MacOs gedaan.
Mijn Linksys Velop (tri-band mesh router, direct op het modem) geeft ook aan rond de 890/35
In alle gevallen is de latency heel netjes 4-5ms.
Verder krijg ik vergelijkbare resultaten met diverse apparatuur over wifi. uiteraard minder down maar met dezelfde 35-40mbit upload.
Modem en mediaconverter zijn beiden ge-herstart en modem is gereset; alles zonder effect helaas. Ook heb ik de verschillende LAN poorten geprobeerd naar aanleiding van een andere post hier op het forum.
Nu hoef ik echt niet 24/7 de 1000mbit te halen maar de upload is echt veel te laag voor deze verbinding.
Aangezien dit probleem constant is hoop ik dat iemand kan assisteren. Tests zijn op verschillende tijdstippen gedaan. vergelijkbare resultaten.
Modem is de Zyxel VMG8825-T50; ik zie geen fouten bij de System Monitor → Traffic status.
Zal een paar screenshots bijvoegen. Kan er wel meer maken indien nodig maar lijkt me duidelijk.
Met vriendelijke groet!