Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
[Opgelost] Problemen Internet, TV en Vast Bellen T-Mobile Thuis 1-10-2021
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. [11:00] Door aanpassingen in het netwerk is een deel van de klanten weer online. Het onderzoek loopt nog door en updates plaatsen we hier. Bij sommige klanten is de verbinding inmiddels hersteld, maar de TV Box nog niet. In dit geval is TV Anywhere een alternatief, totdat ook deze verbinding weer hersteld is. Een reset van het modem en/of de TV Box kan helpen bij het herstellen van de verbinding: reset modem. [12:30] We zijn nog steeds hard bezig om de verbinding bij iedereen te herstellen. Zodra we meer weten, plaatsen we direct een update in dit topic. [14:15] We ontvangen steeds meer positieve signalen. In de meeste gevallen herstelt de verbinding nu na een herstart van het modem (en eventueel media converter): reset modem. Mocht het bij jou nog niet werken, laat het in dit topic weten. [16:45] De problemen zijn verholpen! Voor een enkeling kan het zijn dat dit nog niet direct merkbaar is. Het advies is in dat geval om het modem (nogmaals) te resetten. Mocht het dan toch nog niet werken, doorloop dan deze stappen: stappenplan geen internet. Helpt ook dat niet, maak dan een topic aan op de community, of stuur ons een bericht via Twitter of Facebook (hyperlinks). We helpen je via deze kanalen graag!
Immens onstabiel Ubiquiti/Tmobile Netwerk
Ik heb sinds 3 jaar T-Mobile thuis. Heb zelf apparatuur van Ubiquiti, waaronder: USG 3p USW 8-150 Watt USW 8-60 Watt 2 X USW flex Mini’s 1 X UAP AC Pro Dit was tot voor ± 5 maanden erg stabiel, zelfs met updaten ging alles goed op wat kleinigheden na. Het Begin was erg moeilijk, heeft me wel even gekost (weken-maanden) om alles werkend te krijgen. Nu weet Ik niet goed waarom mijn netwerk zo instabiel is, zo heb Ik soms dat meerdere switches hetzelfde IP nummer krijgen toegewezen, apparatuur die disconnected aangeven, adopting problemen en wifi problemen. Rond die tijd had Ubiquiti een Firmware downgrade gedaan, omdat de nieuwe firmware waarschijnlijk onstabiel was, Ik weet het niet meer zeker maar denk van 5.53 naar 5.43, rond die tijd zijn de problemen begonnen. Nu dacht Ik ook dat mijn SFP module niet goed was, vervangen maar maakt niets uit. TMobile is ook (schijnbaar) aan het overstappen op een nieuw netwerk, ligt het daar misschien aan? Wat wel opvalt dat het internet meestal wegvalt als Ik de TV aanheb, Ik kijk (erg) weinig Tv maar als Ik hem aan heb dan valt het internet later weg, duurt dan ook minimaal enkele minuten voordat Ik het internet weer aan de gang krijg nadat Ik mijn TV uitgezet heb. In de controller Dashboard zie Ik wel de wereldbol (Internet) compleet rood en waarschijnlijk heeft de USG het er moeilijk mee, of de config klopt niet, lijkt mij raar, voorheen nooit geen problemen, het is echt iets wat 5 maanden geleden is begonnen. Heb ook de firmware gedowngraded naar firmware van 1 jaar geleden, op alle switches en AP behalve de USG, dit ging best goed voor bepaalde tijd, tot het weer ellende werd. Begint er op te lijken dat de USG het niet aankan, of de firmware van de USG is gewoon niet goed. Heb eigenlijk weinig zin om compleet opnieuw te beginnen, er zit zoveel in het opzetten van mijn netwerk. Wat niet werkt: Dacht dat de USG en USW 8-150 te heet werden, zitten in meterkast met zon erop, ventilator erop scheelt maar problemen bleven. Nieuwe SFP module, nieuwe werkt, maar dezelfde problemen. Graag wat inzicht en suggesties, zou het nieuwe netwerk een probleem vormen? Is mijn config na firmware downgrade met verkeerde instellingen of bugs (intern op hardware) blijven zitten? Ik heb er ongeveer 35 apparaten op aangesloten, kan niet het probleem zijn. Hieronder een schermfoto van mijn switches, meerdere IP nummers hetzelfde. En voordat Ik het vergeet, ook heel veel self assigned IP’s zoals hieronder te zien is.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen