Skip to main content
Beantwoord

Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding

  • 10 January 2024
  • 70 reacties
  • 2640 Bekeken

De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. 

Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.

We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.

Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?

70 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Patrickva, super handig dat je dit kon ontdekken, top! Zou je kunnen uittesten of de verbinding wel stabiel blijft als je de deurbel of de Wifi spotjes loskoppelt? Je zou ook nog kunnen overwegen op het Wifi netwerk op te splitsen in twee aparte netwerken voor de 2.4 en 5ghz verbinding. Het zou goed kunnen dat een van de apparaten die alleen 2.4 ghz aan kan nu het hele netwerk verstoord en goed zou functioneren als het alleen op de 2.4 ghz netwerk zit.

Ik ben benieuwd, ik denk heel graag met je mee! 🙂

Reputatie 1

Beste.

 

Nu heb ik het gast netwerk de zelfde sidd gegeven als mijn eigen netwerk en dan de 2.4ghz van gast aangezet en mijn eigen 2.4 uitgezet en alles blijft werken.

 

Reputatie 1

@Patrickva nog problemen gehad na je wijzigingen?

Reputatie 1

Nee tot op heden werkt alles nog

Reputatie 1

Nee tot op heden werkt alles nog

Dan ga ik dat ook eens proberen 😃

Reputatie 1

Zoals je ziet is de uptime nu bijna 8 dagen👍👍

Reputatie 1

Jammer, bij mij werkt deze oplossing niet :(

Modem/router Zyxel T56: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding. Ik ben meer dan 3 manden bezig met odido van af t-56 krijgt. 2 keer montuur geweest een keer modem wisselend ook t-56. Blijft zelfde . An andere keer kleine witte kast veranderde, toch blijft zelfde.Zyxel T56 Modem/Router: WiFi wordt regelmatig verbroken, geen internetverbinding.   Het is ruim 3 maanden geleden dat ik de t-56 in Odido kreeg.   Het frame is twee keer gerepareerd, de eerste keer dat de modem werd vervangen, ook T-56.   Het probleem bleef.   De tweede keer verwisselde hij het witte doosje, maar het probleem bleef hetzelfde.  Gedurende deze periode heb ik minstens 100 keer gebeld.  Maar nog steeds Zyxel T56 modem/router: WiFi valt regelmatig weg, geen internetverbinding.

 

 

در ضمن  من تمام دستورات را انجام داده ام

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gamshid, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je al meerdere malen contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Op dit moment staat er nog een ticket voor je open bij onze technische dienst. Ik moet dit ticket afwachten voordat ik verdere acties kan ondernemen. Er wordt vanzelf contact met je opgenomen zodra het ticket behandeld is. Ik hoop dat ze het voor je kunnen oplossen! 

Twintig jaar geleden heb ik zelf een computercursus gevolgd. Destijds moesten we het modem zelf configureren.  Nu is het heel eenvoudig, ze sturen een set modem mee.  Ik heb alles geprobeerd, samen met uw reparatiewerkzaamheden.  Uiteindelijk kwam er een reparateur van het begeleidingsbedrijf en verwisselde het kleine witte blikje.  Nogmaals, het wifi-probleem was niet opgelost.  Ik belde.  Ze zeiden dat de t-54-modem Odido moest verzenden, probeer het.  Indien het probleem van WiFi en internet niet is opgelost dient Odido contact op te nemen met kpn, wellicht ligt het probleem bij de glasvezellijn.

Hier dezelfde problemen met de wifi ook al alles gedaan, maar iets klopt er niet elke dag moet ik modem minimaal 1 x van stroom halen 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gamshid, wij willen je ook heel graag aan een oplossing helpen! De technische dienst heeft het rapport van Guidion ontvangen en zoals Tommie aangeeft zijn zij nu druk bezig met het onderzoek. Wij hopen je zo snel mogelijk met dé oplossing te kunnen voorzien. Zodra we de juiste oplossing op oog hebben, zal je de eerste zijn die hier meer over hoort. Dit komt snel helemaal goed!

 

Hi @Wesley8615, ook jou zie ik heel graag snel zorgeloos van je Internet genieten! Ik zie dat je een eigen topic hiervoor hebt lopen, namelijk: internet tv valt dagelijks weg! Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, je vraag te beperken tot je eigen topic zodat het gesprek helder blijf. Inmiddels heeft Tommie al op je gereageerd, dit willen we graag goed voor je aanpakken!

Ik versta helemaal niet wat bedoel je 

 

Ok . Nog een keer. 

حیف که این راه حل برای من کار نمی کند :(

 
Reputatie 7
Badge +3

@Gamshid Goed dat je dit aangeeft, ik leg je graag uit hoe het precies zit! Wil je mij (in het Nederlands of Engels) uitleggen wat je niet helemaal begrijpt?

Zoals Cal aangeeft, is onze technische dienst bezig met hun onderzoek, zodat ze jouw verbinding weer kunnen herstellen.

Meeste manden hebben problemen met t-56 

Ja maar technische dienst meer dan 3 manden bezig met hun onderzoek, problemen herstellen.!!!!!

Ik ben van af 2018 klant van t-mobil nooit problemen gehad. !!!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gamshid, ik wil graag voor je een andere oplossing bedenken. Daarom zal ik snel een T-54 modem naar je opsturen. Voor het T-56 modem sturen wij je per e-mail een QR code waarmee je het modem kan retourneren via DHL. Je zal over een paar werkdagen bericht krijgen van DHL dat wij het nieuwe modem naar je toesturen.

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe modem je zal helpen!

.

Ik krijg modem zyxel T-54 hij doet helemaal geen internet, en internet lamp blijft rode , lk heb gebeld klantenservice. , en hij heeft controleren, en zegt modem t-54 is kapot, en zal andere sturen .  lk heb oude t-56 installeren , wel groene lampje, en internet , maar regelmatig internet WiFi gaat weg,

 

T-56lk heb oude t-56 installeren , wel groene lampje, en internet , maar regelmatig internet WiFi gaat weg,

 

Reputatie 7
Badge +3

@Gamshid Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Fijn dat je met het nieuwe modem weer internet hebt. Ik help je graag verder om de verbinding te stabiliseren! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie gelukkig dat er al een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Zij vragen of je het modem een herstart wil geven en de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Laat je het mij weten als je zover bent? Ik informeer dan gelijk de technische dienst met jouw terugkoppeling, zodat zij gericht op zoek kunnen naar de juiste oplossing! 

Beste van odido 

Denk ik 

Helaas, je hebt het me niet verstan , heb ik de vorige T-56-modem opnieuw aangesloten. omdat Het  de modem die odido onlangs hebt verzonden (t-54), die helemaal geen verbinding met internet maakt en het internet lampje wordt rood en blijft rood.zie ( fotos boven ) Ik heb het vorige modem opnieuw aangesloten,  sinds gisteren wordt de verbinding steeds verbroken en opnieuw verbonden.   Het probleem van de afgelopen maanden blijft dus bestaan, klantenservice heeft gezet die t-54 is kapot moet nog een andere t-54 wielen sturen 

 

@Gamshid Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Fijn dat je met het nieuwe modem weer internet hebt. NEE lk heb helemaal geen internet met nieuwe modem t-54.

Reageer