Skip to main content

internet tv valt dagelijks weg!

  • 30 May 2024
  • 48 reacties
  • 379 Bekeken

Internet valt dagelijks weg! De tv gaat eerst op slecht beeld! En geeft dan aan dat netwerk kabel niet is aangesloten! Ook de wifi ligt er dan uit! Als we de modem opnieuw opstarten dan doet alles het weer! Dit gebeurt echt meerdere keren per dag! Ben nog niet lang klant met glasvezel en tv! Maar dit heb ik bij mij vorige provider nooit zovaak gehad! 

48 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wesley8615 

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, brengt dat verbetering?

Nee helaas dat heb ik al eens gedaan! 

Reputatie 7
Badge +15

@Wesley8615 

Wanneer er geen internet is zie je dan een rood lampje branden op de router? Misschien helpt het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router.

Wat heb je verder allemaal bekabeld aangesloten op de router? Misschien dat een apparaat de boosdoener is.

Dat rode lampje moet ik kijken! 
er zit een camera systeem op, en zit een cs2000 op van klik aan klik uit! Ik heb een vriend laten kijken die ict er is en die niks raars vinden! Zien jullie geen rara dingen bij uitlezen! 
want als ik hem uittrek en opnieuw insteek is het goed. 

internet is weggevallen maar alles brand gewoon 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Wesley8615, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb meteen je verbinding bekeken. Heb je de Odido TV app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor graag of dit het verhelpt! Groetjes, Ishana

Ja heb ik al een geprobeerd! Maar gewoon de hele wifi valt ook weg het internet! Alles en als ik hem uittrek de modem en opnieuw insteek doet die het weer

Het is de tv het beel veranderd dan van goed beeld naar slecht beeld, en dan zien we dus ook op de telefoon dat de wifi weg is!

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik ben opnieuw het systeem ingedoken om de verbinding nog eens goed onder de loep te nemen. Na verder onderzoek kom ik er achter dan de uptime van het modem (hoelang deze aanstaat) en de WAN uptime (de verbinding die doorkomt) teveel van elkaar verschillen. Dit heeft uiteraard ook invloed op het TV signaal en de andere apparaten. 

Om dit voor je op te lossen heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen?

En wat kan dat veroorzaken ???

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Goede vraag! Dit durf ik op dit moment niet te zeggen. De monteur zal hier na onderzoek een beter antwoord op hebben. Is het gelukt met het inplannen van een afspraak?

Ja is gelukt, de wifi ligt nu eruit kunnen jullie dat zien! 

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Het kan inderdaad kloppen dat de wifi wegvalt, omdat het internetsignaal wat binnenkomt wegvalt. Hiervoor heb ik een monteur aangestuurd, ik weet zeker dat die het voor je zal oplossen. 

Monteur is langs geweest heeft doorgemeten maar internet is weer 2 x uitgevallen sinds zaterdag, monteur zei dat die nog een weerstand meten van 0,25 maar dat zou buiten zitten of zoiets

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Super bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik had graag gelezen dat de monteur dit permanent had kunnen oplossen. Gelukkig zie ik in zijn bevindingen staan dat er nog verder onderzoek nodig is en eventueel een andere monteur. Ik heb dit meteen doorgegeven aan onze technische dienst. Zij gaan dit verder oppakken. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen?

Internet is deze week al zoveel weggevallen word er moe van! En nu met de nieuwe tv app word het ook niet beter! Die werkt ook slecht

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Ik kan mij voorstellen dat je daar onderhand moedeloos van wordt. Als ik het zelf voor je had kunnen oplossen, had ik dat natuurlijk in 1 keer voor je gedaan. 

Ik ben gelijk opnieuw voor je gaan kijken, maar ik zie dat onze technische dienst nog bezig is om dit voor je op te lossen. Indien je de app gebruik via de wifi, kan het inderdaad ook invloed hebben op de werking, omdat de verbinding nog steeds instabiel is. 

Kijk je via jouw mobiele netwerk, dan ben ik benieuwd naar de problemen die je ervaart. Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Ik heb vandaag alweer 5 keer alles moeten uittrekken van stroom omdat internet wegvalt 

Vandaag is efiber geweest van de centrale kas in de wijk tot de aansluiting thuis, is aller perfect in orde, zij geven aan dat het waarschijnlijk dan de modem zal zijn. Elke dag moeten we het modem opnieuw opstarten 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Wesley8615, goed dat je dit aangeeft! Zij zullen dit ook aangeven aan onze technische dienst en zij zullen met een definitieve oplossing voor je komen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ik heb steeds niks vernomen wat er gaat gebeuren? 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Wesley8615, ik zie dat de technische dienst het op afstand opgelost heeft gemeld! Ervaar je dit ook op locatie? Mocht dit niet het geval zijn, kan ik dit meteen voor je doorzetten! Groetjes, Ishana

Hier is nog niks opgelost ??? 

Wifi is weer weggevallen nu

Reputatie 7
Badge +3

@Wesley8615 Dank je wel voor de terugkoppeling en mijn oprechte excuses dat hier een misverstand over is ontstaan. 

Ik heb gelijk een nieuw ticket aangemaakt naar onze technische dienst, waarin ik duidelijk maak dat de problemen nog niet zijn verholpen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? 

Reageer