Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Hallo @Steyn 

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Een router met sim is €42,50 en alleen een sim is €35,00. Het zal apart aankomen en niet met de monteur volgens mij.

Oja helemaal vergeten, de moderators kunnen je een unlimited voucher voor een week aanbieden :)


@Waqqas bedankt voor de reactie! Ik zag overigens net dat het de 28ste van februari wordt geleverd dus het is (gelukkig) nog op tijd geregeld! :D

 

Ook @Piotr bedankt voor de hulp! :)


Hallo allemaal.  Ik heb internet besteld op 3/01/2020.  De monteur was bij ons na een periode van reflectie om glasvezelverbinding te maken 24/01/2020 vanaf dit moment wachten we op een contact dat niet is gemaakt door Guidion.  Niemand belt mij.  Ik heb geen informatie wanneer de router wordt verzonden en wanneer de monteur komt.  Help.  Regards


Hey @DawidW,

Dit ga ik voor je onderzoeken! Zojuist heb ik onze techneuten op de hoogte gesteld en gevraagd naar de status van je aansluiting. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. Sorry voor het ongemak, maar je hoort nog van ons!


Hi @DawidW,

Alhier de terugkoppeling! Ik heb het bericht ontvangen dat je een afspraak kunt inplannen met de netwerkbeheerder om je glasvezelaansluiting in orde te maken. Dit kun je doen door telefonisch contact op te nemen met het volgende nummer: 088-0063744. Zodra je glasvezelaansluiting gereed is, gaan we onze monteur aansturen om je modem aan te sluiten. Het installatiepakket ontvang je ongeveer een week voor de afspraak. :relaxed:


Apologies as I dont speak Dutch but I am having a similar problem as @DawidW described…

I ordered fiber connection for a flat I am moving to on the 30th of January and simply have not heard anything from anyone yet … The original estimate was to have internet on the 6th of March, which is already a long time for it, but that is clearly not happening.

No calls from T-mobile, engineer or this Guidion company.

Would really appreciate some support.


Hi @xlurip, I'm happy to provide you with more information! I just checked your order and currently there is not enough capacity on the network in your area. We are working around the clock to increase the capacity but it's currently unknown when something will be available. Rest assured this has our highest priority and as soon as we can move forward we will contact you immediately to confirm the date and send you the installation package. My apologies for the delay and if you have any other questions I’ll be happy to help!


Thanks @Brian 

But then, what does that mean? I will have no internet until there is capacity? … meaning it could be next week, next month or next year?

If that is the case, T-Mobile should provide me some interim option until the service I contracted is ready for use as I dont think anyone is expected to be on this situation where I dont know if and when I will get proper service.


Hi @xlurip

 

What it means is that there’s a shortage of available network-ports in the main distribution center. Without those ports, we won’t be able to provide a working connection. It seems like there’s been some progress regarding the issue, however, like my colleague Brian said, it’s still currently unknown when something will be available. Do you by chance have an existing T-Mobile cellphone number?


hi @Jason thanks for the information, it is good to know that there is someone looking into it … the problem is that at no point I get an estimate on when I will have internet connection at home.

Like I said before, it could be active tomorrow, next week, or next month … so how long should I wait before I sign up with another provider? this is why I believe T-Mobile needs to be pro-active on their part and try to find a solution for my case.

I believe if you were in my situation, where you are moving to a new home, signed up to a provider that estimated the installation date would be one month after you requested the service and when it was getting close to the date you find out that “…it is unknown when something will be available”, you would also be frustrated as I am.

Also, I only have this information because I chased them, since, as I said before, there has been no contact at all from T-mobile to me, no phone calls, emails, letter, nothing.

Not sure why you ask about me having a T-mobile cellphone number, but I dont have one … 


Is there a number I can call on to discuss this?


@xlurip

The only number is 0800 0092 but I believe that on the community you will get the best answer/advice.


thanks @Waqqas … I’m just not getting anywhere here


Well you could try it, maybe im wrong.


Hey @xlurip,

I wish I had good news for you. Sadly enough there is currently no date known to us for the solution for the issue with the available network-ports. We check this every day and as soon as a network-port is available we reserve it for you immediately! You will be informed by e-mail. I want to thank you for your patience so far, I understand that you would like to use our services as soon as possible. I'm so sorry for the inconvenience! 


thanks for sharing.. i got to know something new.


Good morning @westernira, we’re still waiting on hardware and available ports. Basically what this entails is the following: once the hardware is installed and in place, we can reserve more ports in the main distribution center and the capacity will be expanded. Sorry we can’t offer you a solution-date yet.


Hallo, 

17 maart komt de monteur voor de installatie van het tmobile internetpakket. En daarvoor zou ik de installatiepakket moeten ontvangen volgens de bevestigingsmail van tmobile. Ik heb echter nog geen pakket van jullie ontvangen. En ook niks van postNL. Hoe wordt dit opgelost? Graag jullie aandacht. Alvast dank.

Ik hoor graag zsm. 

Mehmet Bulut


Hoi @Memo42, welkom op de Community, goed dat je hier jouw vraag stelt! Ik ben er direct achteraan gegaan en jouw pakket wordt vanmiddag tussen 13:35 en 15:35 bij je aan de deur afgeleverd. Top ook dat je de afspraak met Guidion uitgesteld hebt tot donderdag. Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Ook in deze moeilijke tijden zitten we voor iedereen klaar! :wink:


Volgens mij gaat er iets mis met de levering. Vorige week dinsdag kreeg ik via de PostNL app door dat er een pakket bezorgd zou worden. Geen idee wat.

Woensdag werd het afgeleverd bij het afhaalpunt. Die middag, na ophalen, krijg ik een mail dat het pakket bezorgd gaat worden. Die status staat ook nog steeds online.

 

Eind vorige week werd ik gebeld om een afspraak te maken voor de installatie van glasvezel kabel in mijn huis. En als ik het goed heb daarbij ook de installatie van alles spullen uit het pakket (wil ik niet, maar dat is een ander verhaal).

 

Zojuist krijg ik een SMS en een E-mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie…

Is dit nou voor de afspraak die ik al heb staan voor aankomende vrijdag of weer iets anders?


Hi @weust, ik geef je graag meer duidelijkheid! Vorige week is inderdaad per ongeluk een e-mail uitgaande over verstuurde pakketten door een systeemfout. Die e-mail klopt dus niet en mag je als niet verzonden beschouwen. Voor je afspraak met Guidion kan je het beste even met Guidion zelf contact opnemen. Vanwege de situatie rondom Corona hanteren onze monteurs een andere werkwijze en mogelijk hoeft er geen monteur langs te komen voor de installatie. In dit topic lees je daar meer over. Guidion is bereikbaar op telefoonnummer 088 200 0151.


Hoi Brian,

 

De mail op zich klopte wel, behalve dat ie laat was :-)

 

Ik heb nog niets van Guidion gehoord dus ga er vooralsnog van uit dat de afspraak gewoon doorgaat.

De glasvezel is nog niet mijn huis binnen gebracht en daar is wel een monteur voor nodig.
De rest zou ik zelf prima kunnen doen.

 

Door het Corona virus gebeuren ben ik zelf ook thuis aan het werk, dus ik merk het wel.

 

Dank je wel.

 


Kreeg net weer de mail en SMS van Guidion, dus toch maar even gebeld.
Aankomende vrijdag komen ze de kabel naar binnen halen in mijn huis, en Guidion is voor de aansluiting van het modem en de rest wat ik niet wil :-)

Komt dus wel goed.


Hoi @weust, mag ik beginnen met je onwijs te bedanken voor jouw eindeloze geduld? Ik zie dat je al bijna een halfjaar wacht op de aansluiting. Ik snap dat dit echt geen makkelijke periode is. Heb je in de tussentijd wel beschikking over een mobiel 4G abonnement? Ik hoop oprecht dat de installatie nu volledig door kan gaan. Voor alle zekerheid heb ik jouw situatie nog voorgelegd aan een specialist. Hij gaat er morgen naar kijken, ik hoop je uiterlijk morgenavond wat meer duidelijkheid te kunnen bieden. Voor nu een prachtige avond toegewenst. Stay safe and strong! :smile:


Hallo @Jason,
 

Ik heb voorlopig nog gewoon mijn Ziggo aansluiting. Was namelijk niet gek genoeg omdat via een formulier van T-mobile te laten doen. Just in case 😉 Dat regel ik liever zelf.

De glasvezel is vandaag al voorbereid, dus morgen kan het naar binnen worden gehaald.
Dus daar is het wachten nu op.

Voor de duidelijkheid, dat ik het modem en interactieve TV box niet wil, maar wel krijg, komt door de aanbieding van het eerste jaar. Dat was goedkoper dan meteen internet only te nemen.
Wat ik namelijk wil doen is de glasvezel mijn netwerk switch inbrengen en via een VLAN mijn router in.
De geleverde router heb ik dus niets aan en ik heb een Ubiquiti AP, dus daar heb ik ook geen interesse in.
TV kijk ik niet, dus de interactieve TV box doe ik ook niets mee.

Komt er dus op neer dat ik zo ongeveer alles onaangeraakt in de grote doos laat zitten zodat het volgend jaar weer opgehaald kan worden als ik op internet only over ga :-)


Wat heb je precies voorgelegd aan de specialist?


Reageer