Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Dear @ashish01july,





The date you choose is the date you wish you will be connected. Normally an activation takes approximately 6 weeks. The first 2 weeks the customer has a statutory reflection period. This is part of consumer laws. In your My T-Mobile Thuis environment you can waive the reflection period, which will automatically start the activation process. This approximately takes 4 weeks.







  • If you have a DSL subscription you will receive the installation package up front of your activation date.

  • If you have a fiber subscription you will receive a request to make an appointment for installation after the reflection period.



The fastest way to be online is waive the reflection period. I hope this gives you insight in the activation process. If you need more information of assistance, please feel free to ask.
I ordered internet few days ago and since the day I ordered, the status of my order is 'FOUTJE IN BESTELLING'. It says they're working to solve the problem but still nothing and the date of the delivery is getting closer. What should I do?


Hey @WJWJ,





Top dat je een T-Mobile Thuis klant gaat worden! Welkom! 😁 Wanneer je een aanvraag hebt geplaatst dan zorgen wij gezamenlijk met de aannemer er voor dat je glasvezel aansluiting kosteloos voor je in orde wordt gemaakt. Hierover hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Alle vervolgstappen die we nemen kun je per e-mail verwachten. Mocht er iets niet geheel duidelijk zijn dan kun je altijd bij ons om hulp vragen.





Hello @ashish01july,





Also welcome Thuis! 😄 I see that you've made an appointment with our engineer on the 17th of October. From that day you can make use of your T-Mobile Thuis subscription. Keep an eye on your inbox the following days. As soon as we ship out the installation package, you'll receive an e-mail. Cheers!





Hi @fredmpenha,





I see that you've already spoken with my colleague and that your subscription has been cancelled. Sadly enough we can't deliver our services on your address. I'm sorry for the inconvenience! Please let me know if I can assist you any further!
Hoi, ik heb op 2 oktober internet besteld en dat zou op 17 oktober geleverd worden. Maar nu is de datum ineens verplaatst naar de 22ste? Ik zou heel graag willen dat jullie het terug kunnen zetten naar de 17e.

Hi @Moonlights, ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's en dat we helaas niet kunnen leveren op jouw adres. Excuses hiervoor en als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!


Hi,

I ordered my TMobile Thuis on 3rd October. It is still not active. I was promised that it will be active by 11th October and latest by 18th October, because I was making a decision between TMobile and Ziggo at that point. Your team-member assured me it will be. active by 18th October, if I removed my reflection period. I have called TMobile thrice every day since 11th October, but haven’t received the internet. I am always told that its KPN fault due to interference in their lines. Next time, when you promise your clients about a fixed date for internet to be delivered, make sure that you also tell them you beg for the connection from KPN. This will allow the client to make a proper decision and efficient plan to not miss out on important events. 

Also, I would like to have the GDPR form, because if my internet is not working by tomorrow, I will be reporting this incident to the consumer forum. I will also screenshot this forum, where you mention it takes approximately 6 weeks to get a connection active. The GDPR form should provide all details of the first conversation where Jordy your colleague assured me the internet will be active by 18th October. 

Netherlands service works completely opposite the Dutch culture of straightforwardness.


Wij gaan 26 okt verhuizen en dan is ook de aansluitdatum alleen nu kreeg ik een bericht dat de aansluitdatum vervroegt is na vandaag om 18:00 hoe zit dat dan? Want ik woon nu nog op het oude adres sluit dat hier dan vanaf vandaag 18:00? Daar ben ik dan niet zo blij mee omdat we dus pas de 26ste verhuizen en daarbij ik zou ook nieuwe kastjes krijgen maar heb niks gekregen dus snap er helemaal niks meer van????? Help hoe zit het nu 


Hey @mgz25885,

I'm really sad to hear that you still experience problems with your subscription. :disappointed:  I want to inform you that you can contact Guidion (our engineer service) and make an appointment for the installation on the following number:  088-2000 151. Our engineer will solve this problem for you! So sorry for the inconvenience!

In the meantime, do you also have a mobile T-Mobile subscription? I can provide you an Unlimited voucher so you can stay online via your mobile phone, which you can then use as a Hotspot to connect your other devices. Do you wish to receive the voucher code? 

Hey @melissa90,

Dat is heel vreemd! Ik wil dit graag voor je gaan uitzoeken. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik vervolgens al je gegevens erbij!


Hi Piotr,

Unfortunately, not resolved yet. I am heading to India tomorrow, and will plan the meeting on 14th November after I return. I was told I will receive a call yesterday or today to get this resolved - not done either.

 

You have the best service ever ------- wait for it ------ in false promises and lying.

Kind regards,


Hallo,

Ik heb op 16 september mijn thuis internetabonnement afgesloten. Zoals op dit forum is aangegeven zou ik binnen 2 a 3 weken gebeld moeten zijn door Guidion om de installatieafspraak in te plannen. Echter heb ik nog niets te horen gekregen. Aangezien het om een nieuwbouwwoning gaat zit ik zonder internet zolang dit abonnement nog niet geïnstalleerd is, dus ik hoop dat er snel een afspraak gemaakt kan worden.

Groet,

Thijs


Ik heb een installatieafspraak voor maandag. Maar zie nu dat ik een installatiepakket moet ontvangen. Die heb ik nog niet. Wat nu?


@mgz25885 It looks like you managed to make an appointment, excellent!
 

@Thijs van Zon We staan te trappelen om je aan te sluiten!  Bij nieuwbouw wordt de aansluiting gemaakt door de netbeheerder (Reggefiber). Vaak gebeurt dit weer door een onder aannemer. Zodra de aannemer de werkzaamheden af heeft gerond geeft de netbeheerder aan dat de aansluiting actief is. Zodra wij deze melding ontvangen starten we direct met het inplannen van een afspraak met onze monteur en sturen we het installatie pakket naar je op. In dit geval is de aansluiting nog niet afgemeld en kunnen we dus nog niet starten. Zodra dit wel het geval is gaan we voor je aan de slag!
 

@erikson76 Er is een vertraging opgetreden in het versturen van de pakketten. We doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat het installatie pakket zo snel mogelijk naar je toe komt! Excuses voor de vertraging.

 


Ik heb een installatie pakket besteld, deze is afgeleverd bij een post NL pakketpunt. Helaas was ik niet in de gelegenheid om deze binnen 7 dagen af te halen en is het pakket retour gestuurd. Wanneer kan ik het pakket (weer) verwachten?


Hello representative from T-mobile,


I have ordered T-mobile Internet that should start on 6th Nov.

It is not a transfer from other company and I already install the modem. 
I wonder if there any chance to activate the internet in advance, the sooner the better.

If the only issue is the statutory reflection period, I have no problem to waive it.

 

Regards
Cyril


Goedemiddag,

Ik heb een thuis abonnement afgesloten bij jullie, die per 02-12 ingaat.

Nu is mijn vraag waar kan ik vinden of ik een televisie box heb waar ik ook mee kan opnemen?


@RowanahDit kun je zien in Mijn T-Mobile Thuis, maar als je dit niet hebt aangevinkt tijdens bestellen dan krijg je de standaard uitvoering zonder opnemen.

 

Link naar T-Mobile Thuis kun je rechtsboven vinden. Het knopje inloggen.


@Glassertje Bedankt voor de reactie!

Ik heb mijn abonnement afgesloten in de winkel en die vraag is mij niet gesteld.. helaas is dit mij ook ontschoten om te vragen.

Maar als ik nu op de t-mobile site kijk om een nieuw abonnement af te sluiten zie ik ook nergens de optie staan om het aan te vinken vandaar de vraag.

Is er nog een mogelijkheid om dit aan te passen voor dat de levering plaats vind?


@RowanahIs het lang geleden aangevraagd? Je zou kunnen proberen om de klantenservice te bellen met de vraag dit nog aan te passen. Heb ik toen ook gedaan en hebben ze gewoon veranderd. Was wel binnen een paar dagen. Let er wel op als je nu 5 euro korting hebt op je decoder dat je wel 5 euro moet betalen voor het opnemen.

 

Anders moet je wachten tot je diensten live gaan, dan kun je decoders toevoegen en verwijderen.


Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter 🙂 )


@Glassertje op 29 november is het aangevraagd.

Ik heb 2 boxen aangevraagd waarvan er inderdaad 1 'gratis' is.
Maar als ik het goed begrijp vervalt dit helaas als ik ermee wil opnemen?
 

Interactieve TV Box 5.00    
Actie: Gratis Interactieve TV Box -5.00    
Interactieve TV Box 5.00

@Rowanah Mijn advies is even bellen met 0800-0092. Met verzoek voor aanpassing.

 

Nooit geschoten is altijd mis zeggen ze altijd.


Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter 🙂 )


Maak je gebruik van de overstapservice, dan is die optie niet zichtbaar.

 

Bedenktermijn? Ik heb haast! 

Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)


Bedankt Glassertje, ik maak geen gebruik van de overstap service maar zie “sneller t-mobile thuis” niet staan


Dat is dan vreemd @Bert Neef Dan zal je op een reactie van webcare moeten wachten. 


Hi @Arie87, ik zie dat het verzoek voor een nieuw pakket al in gang is gezet. Succes met de installatie! 

 

Hi @curilo, I see your waiting period was already waived, so we're trying to connect you as soon as possible. We can't wait! 

 

Hoi @Bert Neef, ook bij jou is de bedenkperiode al geschrapt. We gaan ons best doen om de wensdatum te halen!

 

Hi @Rowanah, bij het bestellen heb je inderdaad alleen de optie de normale TV Box te kiezen. Nadat je abonnement van start is gegaan, kun je dit sinpelweg aanpassen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan een andere TV Box (die € 5,- per maand duurder is). De andere box kun je gewoon terugsturen. 


Reageer