F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

601 reacties

Reputatie 3

@dRichardK

Als je van een andere provider komt en je gebruikt de overstapservice dan hanteert je provider een maand opzegtermijn en daarnaast is het misschien druk in de agenda van Guidion.

Nee ik kom van Ziggo dat heeft niks met de glasvezel aansluiting te maken. Ik maak ook geen gebruik van de overstapservice. Het probleem zit hem in het feit dat Guidion blijkbaar denkt dat er geen active aansluiting is. Ik weet niet of bellen naar Guidion zin heeft?. Er is gewoon een actieve KPN glasvezel aansluiting. Maar anderhalve maand wachten vind ik erg lang. Ik weet uit ervaring dat dit ook binnen een week kan. Ik heb de afgelopen weken elders binnen 2 weken een Ziggo monteur en 2x een KPN monteur  over de vloer gehad.

Reputatie 3

Nu krijg ik dit bericht van Guidion

Helaas kunnen wij niet eerder langskomen dan 31-5-2024. Dit is de datum dat uw signaal wordt opgeleverd door Odido. Voor deze datum zult u dus nog geen verbinding hebben. Hierdoor kan onze monteur wanneer hij voor de datum langskomt niet de volledige aansluiting verrichten en controleren of uw diensten daadwerkelijk werken.

31-5 is volgens mij later dan dat ik heb aangegeven in mijn gewenste aansluit datum?. of ben ik abuis?

 

Reputatie 3

Zou iemand nog kunnen kijken of mijn  nieuwe aansluiting iets eerder kan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, ik heb meteen voor je gekeken of dit een mogelijkheid is! Ik zie dat de wensdatum van jou op 10-5 was. Echter wordt door de netwerkbeheerder de lijn pas per 31-5 geactiveerd. De Guidion monteur kan dan ook niet eerder komen dan deze datum omdat de verbinding dan nog niet werkt. Guidion komt altijd op de dag dat de lijn actief wordt, zodat ook gelijk alles gecontroleerd kan worden of alles echt werkt en meldt de installatie dan ook bij ons af met dat alles werkend is achtergelaten. 

Ik vraag voor de zekerheid na bij onze technische dienst of die activatie van de netwerkbeheerder vervroegd kan worden. Klopt het dat je dit dan naar 10-5 wilt vervroegen? Ik beloof niks, maar ik doe mijn best voor je!

Reputatie 3

10-5 mag maar de voorkeur is nu 16-5 om het nog verwarrender te maken. Als het niet lukt is het geen probleem

Reputatie 3

Hi @dRichardK, ik heb meteen voor je gekeken of dit een mogelijkheid is! Ik zie dat de wensdatum van jou op 10-5 was. Echter wordt door de netwerkbeheerder de lijn pas per 31-5 geactiveerd. De Guidion monteur kan dan ook niet eerder komen dan deze datum omdat de verbinding dan nog niet werkt. Guidion komt altijd op de dag dat de lijn actief wordt, zodat ook gelijk alles gecontroleerd kan worden of alles echt werkt en meldt de installatie dan ook bij ons af met dat alles werkend is achtergelaten. 

Ik vraag voor de zekerheid na bij onze technische dienst of die activatie van de netwerkbeheerder vervroegd kan worden. Klopt het dat je dit dan naar 10-5 wilt vervroegen? Ik beloof niks, maar ik doe mijn best voor je!

Gelukt bedankt

Reputatie 7
Badge +9

@dRichardK Super! Ik kreeg inderdaad door vandaag dat als je nu opnieuw de afspraak met Guidion inplant dat het moet lukken. Fijn dat het zo gelukt is! 😁

Ik heb in december glasvezel besteld. Dat zou volgens de mailtjes van Odido in januari/februari opgeleverd worden. Daarna is er een nieuwe mail gestuurd met een oplevering in februari/maart, daarna blijft het muisstil en het is al mei.

 

Een paar weken terug wel gebeld met Odido en zij stuurden mij door naar Open Dutch Fiber en zij gaven weer aan dat het nog helemaal niet duidelijk is wanneer er opgeleverd kan worden. De kabels liggen al in de straat en steken uit bij ons portiekwoning.

Hoe lang kan het nog duren en kunnen we het eea sneller laten verlopen? (ons VVE bestaat uit 3 eigenaren, allen koopwoningen)

Reputatie 3

Misschien kan je op de planning bij Open Dutch fiber kijken.. Bij KPN kan dat via de site kpnnetwerk.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Saqib, goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Het klopt dat wij nog wachten op de werkzaamheden die Open Dutch Fiber moet uitvoeren. Een datum heb ik daarom nog niet voor je. Het is inderdaad een idee om contact op te nemen met Open Dutch Fiber (dan kan bijvoorbeeld via 088-1633633) om te checken of zij meer informatie hebben. Als je een e-mail van ons krijgt met een nieuwe verwachting, zegt dat dat wij deze update weer van Open Dutch Fiber hebben ontvangen. Wij wachten momenteel tot we groen licht krijgen en de lijn beschikbaar is om onze dienst op te leveren. Zodra we dit groene licht krijgen gaan we direct aan de slag en sturen wij Guidion naar je toe voor de binnenshuis installatie!

Beste Odido,

Ik wacht nu al bijna 4 weken en heb nog niet eens een aansluitdatum of pakket ontvangen. Via de telefoon krijg ik van jullie steeds te horen dat het aan KPN ligt en dat ik die maar moet bellen, maar ik heb toch bij jullie Internet besteld? Bij KPN zeggen ze trouwens dat de status NL6 is, dus er is helemaal geen reden voor jullie om nog langer te wachten met aansluiten. Ik ben dit kast-en-muur-spel behoorlijk zat en zie graag dat jullie deze week nog de boel aangesloten hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hydrant3090, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan bel getrokken hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat de klantenservice al een ticket voor je had ingeschoten. Onze technische dienst zal dit verder voor je oppakken. Er lijkt iets niet goed te gaan aan de kant van KPN NetwerkNL, er lijkt een vertraging te zijn in de beschikbaarheid van de glasvezeltechnologie. We gaan het verder voor je uitzoeken, nu is het wachten op onze technische dienst om dit verder op te pakken! 

Hi @Hydrant3090, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan bel getrokken hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat de klantenservice al een ticket voor je had ingeschoten. Onze technische dienst zal dit verder voor je oppakken. Er lijkt iets niet goed te gaan aan de kant van KPN NetwerkNL, er lijkt een vertraging te zijn in de beschikbaarheid van de glasvezeltechnologie. We gaan het verder voor je uitzoeken, nu is het wachten op onze technische dienst om dit verder op te pakken! 

Hoi Tommie,

Dat zeggen jullie ook al de afgelopen twee weken aan de telefoon, maar er verandert precies niets aan de situatie. Zelfs KPN netwerk heeft geprobeerd jullie te bellen. De technische dienst heeft alleen een automatische mail gestuurd dat ze de 3 dagen reageertijd niet halen. Wanneer hebben jullie een datum?

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket staat nog open @Hydrant3090. Met dit soort tickets kan het wat langer duren omdat ze verhaal moeten halen bij de onderaannemer. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

gebeld - kan weg

Het ticket staat nog open @Hydrant3090. Met dit soort tickets kan het wat langer duren omdat ze verhaal moeten halen bij de onderaannemer. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

Blijkbaar verdwijnen de tickets gewoon, want jullie telefonische helpdesk kan hem niet meer zien. Enfin, ik heb nu ook een mailtje van KPN netwerk met onderwerp “Glasvezelaansluiting klaar voor gebruik CRM:####”, dus jullie gaan de boel opsturen nu?

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is gesloten @Hydrant3090. Het gaat hier om een vertraagde oplevering, we hebben een delay bericht ontvangen van KPN NetwerkNL. Ergens hebben ze vertraging opgelopen. We doen elke week navraag voor je bij de onderaannemer. De order zal vanzelf doorlopen zodra de vertraging is ingehaald. Voor nu is het afwachten tot er contact met je opgenomen wordt. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.

Het ticket is gesloten @Hydrant3090. Het gaat hier om een vertraagde oplevering, we hebben een delay bericht ontvangen van KPN NetwerkNL. Ergens hebben ze vertraging opgelopen. We doen elke week navraag voor je bij de onderaannemer. De order zal vanzelf doorlopen zodra de vertraging is ingehaald. Voor nu is het afwachten tot er contact met je opgenomen wordt. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.

Maar KPN netwerk hoeft toch helemaal niets meer te doen? Die zeggen dat de aansluiting klaar voor gebruik is. In hun mail staat letterlijk: “De glasvezelaansluiting in uw woning is geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Om hier gebruik van te maken heeft u een glasvezelabonnement nodig. U vindt een overzicht van de providers die abonnementen aanbieden op netwerk.kpn.com/providers”

Het duurt echt onacceptabel lang voordat jullie shit opleveren. Ik heb ook even bij KPN geïnformeerd hoelang het duurt voordat zij het kunnen leveren en die kunnen gewoon volgende week de boel aansluiten. Dat zou dan wel duurder zijn, tenzij ik ook met mijn mobiele abonnement naar ze overstap, dus dat overweeg ik nu ook.

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is @Hydrant3090. Dit weet ik niet zeker omdat we alleen door hebben gekregen dat het vertraagd is. Maar omdat het FTU al hangt ga ik daar wel vanuit. 

Ik gok dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is @Hydrant3090. Dit weet ik niet zeker omdat we alleen door hebben gekregen dat het vertraagd is. Maar omdat het FTU al hangt ga ik daar wel vanuit. 

Hoi Tommie,

Het is nieuwbouw en ik zie zeker 5 WiFi-netwerken in het pand met naam ‘Odido-blabla’. Dus lijkt me dat het gewoon kan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hydrant3090, onze technische dienst heeft navraag voor je gedaan bij KPN. Dit is eruit gekomen: KPN heeft een project lopen om die pop op te ruimen voordat er nieuwe apparatuur geplaatst kan worden. Ze verwachten met een week of 6 de capaciteit van die pop uit te breiden, waardoor de klant aangesloten kan worden. Tot die tijd is het helaas gewoon afwachten. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid in de situatie!

Hi @Hydrant3090, onze technische dienst heeft navraag voor je gedaan bij KPN. Dit is eruit gekomen: KPN heeft een project lopen om die pop op te ruimen voordat er nieuwe apparatuur geplaatst kan worden. Ze verwachten met een week of 6 de capaciteit van die pop uit te breiden, waardoor de klant aangesloten kan worden. Tot die tijd is het helaas gewoon afwachten. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid in de situatie!

Hoi Demi,

Dank voor de duidelijkheid. Ik wacht al bijna 6 weken (38 dagen!), komen deze 6 weken er dan nog bovenop? Want in dat laatste geval moet er of een tussenoplossing komen of ik moet serieus overwegen Ziggo te nemen i.p.v. glasvezel.

Reputatie 7
Badge +9

@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.

@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.

Hoi Demi,

De snelheid via 5G is binnen minder dan 1 Mbit/s. Dat lijkt me voor iemand die in de IT werkt en voor werk alles in de cloud draait niet haalbaar. Video’s kijken wordt dan ook wel echt heel vervelend. Ik zie graag een andere oplossing.

Waarom wordt niet bij het bestellen al gelijk gemeld dat het nog 3 maanden gaat duren? Of direct bij de eerste mail dat het langer duurt? En waarom zit er dan een flyer voor glasvezel in de bus als het helemaal nog niet kan?

@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.

Hoi Demi,

De snelheid via 5G is binnen minder dan 1 Mbit/s. Dat lijkt me voor iemand die in de IT werkt en voor werk alles in de cloud draait niet haalbaar. Video’s kijken wordt dan ook wel echt heel vervelend. Ik zie graag een andere oplossing.

Waarom wordt niet bij het bestellen al gelijk gemeld dat het nog 3 maanden gaat duren? Of direct bij de eerste mail dat het langer duurt? En waarom zit er dan een flyer voor glasvezel in de bus als het helemaal nog niet kan?

Misschien dat jullie zoiets in bruikleen zouden kunnen geven ofzo (er vanuit gaande dat zoiets werkt met de isolatie): https://gsmversterkers.nl/product/hiboost-hi10-s5-gsm-versterker_multiband/

Reageer