Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Uitsluiten kan geen kwaad toch? Wie weet maakt een draad niet goed contact met een strip..


Ik verhuis over 4 dagen, maar krijg over twee weken pas internet van T-mobile, omdat ik het te laat heb geregeld. Is er een manier om eerder internet te krijgen? Is er een tijdelijke andere oplossing?

 

Groet,

Pete 


Hallo @PeteMadik 

Heb je een nieuwe aanvraag gedaan? 2 weken tijd is nodig om de lijn naar je woning gereed te maken maar het kan wel eens voorkomen dat je al eerder aangesloten kan worden.


Ja @Waqqas, gisteren pas… Maar goed, hopen op het beste en tot dan wat meer 4G gebruiken en werken op locatie.

 

Dank!

Pete


Hoi @PeteMadik, gefeliciteerd met je nieuwe woning! 

Zoals @Waqqas correct aangeeft, is twee weken inderdaad de tijd die nodig is voor oplevering van de aansluiting op je nieuwe adres. Dit proces kunnen we niet versnellen, de plandatum is namelijk afhankelijk van wat de netwerkbeheerder aan ons doorgeeft. Hopelijk lukt het om op jouw 4G-verbinding thuis te werken. Veel succes met de verhuizing vandaag, als we met iets kunnen helpen, laat het dan zeker weten! 😉


hoe lang duurt het om mijn nieuwe telefoonnummer te mogen ontvangen dit ivm verhuisberichten


Hallo @jojo08 

Bedoel je hoe lang het kan duren na installatie van het modem dat het telefoonnummer werkt?

Dit gebeurd meestal al direct of soms iets later maar wel dezelfde dag.


Nee sorry ik wil graag verhuiskaarten laten drukken en daar mijn nieuwe nummer bij zetten.

Rest wordt pas 27 november opgeleverd verwacht toch dat het nr eerder bekend is

 


@jojo08

Je kan het in je T-Mobile thuis account controleren onder instellingen > bellen maar ik denk niet dat hij eerder dan de activatie zal verschijnen daar.


Ik heb op 16 oktober thuis internet besteld en ik heb nog niets binnen gekregen. geen brief, geen pakket. Ik ben student en ik heb online colleges de hele week… dit is geen goede service

mijn klantnummer is XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.


Hallo @Mahshid ,

 

Het is niet de bedoeling dat je hier privé gegevens deelt. Er zijn namelijk ook bezoekers met wat minder goede bedoelingen hier. Je kan dit vewijderen door op de drie puntjes onderin je eigen bericht te klikken en dan bewerken kiezen

Geef je privé gegevens alleen in een privébericht aan een medewerker van T-Mobile


Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!


 

 


Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Klopt is nieuw abonnement voor ander adres voor mijn moeder gegevens kunnen via pb


Hi @jojo08, stuur mij dan inderdaad via privébericht even het volledige adres waar het om gaat, de geboortedatum van je moeder en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan kijk ik het meteen voor je na. Ik kan het telefoonnummer zelf alleen niet aan je doorgeven omdat het contract niet op jouw naam staat. Je moeder kan je wel toe laten voegen als contactpersoon, zodra dat gebeurd is mogen we wel alle gegevens met je delen.


Hi @Mahshid Good news! The issue has been resolved and you are receiving your installation package today! The line up also well so once you connect the modem everything should be in working order.


 

Hallo,

ik heb thuis aangevraagd en bij de status van mijn bestelling staat nog steeds dat de lijn aangevraagd wordt. Wel is de opzegging bij kpn gedaan en deze stond voor 12 november gepland. Nu doet alles van kpn het nog gelukkig, maar na een maand zou er toch iets meer gebeurt moeten zijn dan dat de lijn nog aangevraagd wordt. Heeft iemand een idee?

Groet Dennis


Goedemorgen @denisjes20, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis!

Graag onderzoek ik meteen waarom jouw aanvraag nog niet helemaal goed doorgekomen is. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw Communityprofiel echter geen Thuis abonnement vinden. Zou je me een privéberichtje kunnen sturen met daarin de volgende gegevens, alsjeblieft?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik jouw abonnement gevonden heb, kan ik checken wat er aan de hand is!


Beste,
28 december komt de monteur van Guidion om mij nieuwe glasvezel aansluiting te installeren.
Ik zit nu bij ziggo. Wat is jullie aanbeveling wat betreft het opzeggen?

Het liefst zou ik uiteraard zo snel mogelijk opzeggen bij ziggo maar met het thuiswerken heb ik wel echt een internetconnectie nodig. Is het verstandig om ziggo nog even te laten lopen of is de ervaring dat de internet lijn wel werkt begin januari.

Buiten dat nog een ander vraagje: hoeveel ethernet poorten zitten er op de router? Dan weet ik of er nog een extra switch nodig is.

Groet,
Joël Barendregt


Hallo @joelb 

Een provider hanteert een maand opzegtermijn dus als je vandaag opzegt stopt hij pas over een maand.

De Zyxel VMG8825-T50 heeft 4 poorten en elke poort kan voor tv of internet gebruikt worden.


Goedemorgen,

Op 2 december 2020 heb ik een T-mobile thuispakket aangevraagd voor de eerstvolgende beschikbare data 22 december, helaas een week later dan gewenst ivm met verhuizing op 15-12. In de tijdlijn staat aangegeven dat de netwerkbeheerder contact opneemt (dit is nog niet gebeurd) en dat we 4-7 dagen voor aanvang ons pakket ontvangen (dat is in principe nu). Al twee weken wordt er een lijn uitgevraagd maar heb ik nog geen enkel contactmoment gehad. Vanaf vandaag ben ik aanwezig in mijn nieuwe woning en ik vraag me af of dit helemaal goed gaat. 

Ik hoor het graag! 

Hartelijke groet,

Manon


Goedemiddag @ManonPam, welkom op de Community en bij Thuis!

De aanvraag voor Glasvezel op ons netwerk kan een oplevertijd met zich meebrengen van twee tot maximaal zes weken, afhankelijk van de paraatheid van het Glasvezelnetwerk buiten en de aansluitmogelijkheden binnenshuis. Sinds een paar weken wordt het pakket tien tot veertien dagen vóór de activatiedatum verstuurd zodat je deze ruimschoots op tijd binnen zult hebben. Omdat er nog geen vaste plandatum in het systeem staat, vermoed ik dat nog niet alles klaarstaat voor installatie. Heb jij een werkend FTU (Glasvezelaansluitpunt) in je nieuwe woning?

De wensdatum van 22 december, ook al is dit een week later dan gewenst, is geen plandatum, ook wel activatiedatum genoemd. De wensdatum is een streefdatum waarop men probeert alles gereed te hebben gemaakt. Het kan zijn echter voorkomen dat de installatie nog niet verricht kan worden. Hieraan kunnen eerdergenoemde oorzaken onderhevig zijn, maar het kan ook komen doordat de patch in de centrale nog niet geïnstalleerd is, of omdat er geen aansluitmogelijkheid is in huis (FTU).

Ik heb het voor je nagevraagd en de netbeheerder dient nog werkzaamheden te verrichten. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat er nog geen FTU thuis is, klopt dat?


Hoi Jason,

Dank voor je reactie! Kan ik mijn huidige abonnement nog ombuigen naar standaard internet? Ik heb momenteel nog geen glasvezel en dat hoeft ook niet. Ik wil alleen graag zo snel mogelijk internet op mn nieuwe adres.


Hi @ManonPam ,

Omdat het hierbij om twee verschillende verbindingen gaat, dient er een nieuwe aanvraag te worden gedaan. Let erop om te kiezen voor een DSL-aansluiting, wanneer dit mogelijk is. Er is dan één van de volgende aansluitingen nodig (zie bijgevoegde afbeelding).

 


Beste T-mobile,

 

Wij hebben 16 december een glasvezel pakket bij jullie aangeschaft. Als ik het goed begrijp moet de netwerkbeheerder contact met ons opnemen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Hoelang moeten wij hierop nog wachten? We willen graag internet thuis hebben om te kunnen werken!

Met vriendelijke groet,

Nico


Reageer