Skip to main content

Je hebt een bestelling voor Internet + TV van Odido  geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen  hardware, modem en TV box  je om de oren. Hieronder staat duidelijk uitgelegd wat je kunt verwachten

  

Je hebt de bestelling voor Internet + TV binnen. Dan kan de aansluiting en installatie van het modem van start gaan. Het is begrijpelijk dat er dan vragen kunnen zijn. We beantwoorden ze in dit artikel!  


Installatievideo


Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, geen zorgen! Volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie.

 

Wat voor soort aansluiting heb ik?

 

Voordat je tot een installatie over gaat is het eerst belangrijk om te weten wat voor aansluiting je hebt. Als je niet weet of je glasvezelinternet of DSL internet hebt, kun je dit heel makkelijk opzoeken in Mijn Odido. Dit is je persoonlijke omgeving waar alle informatie over jouw abonnement te vinden is. 

Glasvezel

Als je een Glasvezelabonnement hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op, zorgt voor een beveiligde, draadloze verbinding en stelt Odido e-mail in op je pc of tablet. Meer over een glasvezel installatie lees je hier.


Standaard DSL

 Bij een Internetabonnement voor thuis met DSL Internet kun je de installatie zelf heel eenvoudig uitvoeren. We hebben daarvoor duidelijke handleidingen die je op weg helpen. Voordat je kunt beginnen met je installatie dien je allereerst het aansluitpunt op te sporen, ook wel het ISRA-punt genoemd. Het DSL Internet komt via de hoofdaansluiting je woning binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast of in de woonkamer. Hieronder zie je een aantal voorbeelden van een ISRA-punt.

 

 

Veelgestelde Vragen

 

Monteur

Er komt een installatiepakket aan, wat nu?
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan.  Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!

 

Wanneer kan ik de monteur verwachten?
Heb je Glasvezel besteld of lukt het toch niet om het zelf te installeren, dan sturen we een monteur langs die je Odido aansluiting piekfijn in orde maakt. Voor meer informatie over wat de monteur komt doen bekijk de video of lees hier verder wat je kunt verwachten.

Hoe kan ik een afspraak maken met een monteur?
Bij een glasvezelinstallatie neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur. Indien Guidion je telefonisch niet kan bereiken ontvang je een SMS en e-mail, met de vraag contact met hen op te nemen op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. Op de dag voorafgaand aan je afspraak ontvang je een herinnering per SMS. De monteur legitimeert zich met zijn Odido-Guidion pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

Kan ik mijn afspraak verplaatsen en kan de monteur eerder komen?
We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na jouw bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!

Komt de afspraak die je hebt gemaakt om Glasvezel te installeren toch niet uit en wil je deze verplaatsen, dan kan dit tot maximaal één werkdag voor de geplande afspraak. Dit kun je doen door te bellen naar Guidion op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Je kunt Guidion bereiken op:
Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
Zondag: Gesloten

​​​Wat sluit de monteur aan?

Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie: 

  • Het modem ophangen en aansluiten 

  • De wifi verbinding activeren en beveiligen 

  • Eén computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi) 

  • Odido e-mail instellen 

  • Eén tv aansluiten op de TV box en instellen 

  • De TV box verbinden via internetkabel met het modem 

  • Eén telefoontoestel aansluiten 

  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter) 

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken.

 


Aansluiting & Installatie

Kan ik de installatie zelf doen?
Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of DSL internet besteld? Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL internet  is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Alle hulpmiddelen vind je hier. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
 

Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden


Wat kost een installatie?
Bij een glasvezelinstallatie komt altijd een monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de installatie. Moet er een monteur langskomen, omdat er een issue is bij een DSL aansluiting dan is deze gratis. Op onze website vind je een overzicht van de tarieven voor extra werkzaamheden.
 

Mijn woning is nog niet aangesloten op glasvezel, kan ik alvast een afspraak inplannen met een monteur?
Een afspraak maken met de monteur kan alleen als de woning helemaal is aangesloten op glasvezel. Is je woning nog niet (helemaal) aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan zijn er soms extra werkzaamheden nodig. Bijvoorbeeld het ophangen van een kastje of graafwerk voor glasvezelkabels. Welke werkzaamheden er nodig zijn ligt aan de situatie in jouw woning. Deze werkzaamheden vallen onder de standaard activatie- en installatiekosten. Meer informatie vind je in de bevestiging van je bestelling.

 

Ik kan mijn ISRA-punt niet vinden, wat nu?
Wanneer jouw hoofdaansluiting (ISRA-punt) niet in orde is, zullen we ons best doen er voor te zorgen dat we het modem wél kunnen installeren en het ISRA-punt dus alsnog gereed maken. Hiervoor kunnen we kosteloos een netwerkbeheerder monteur aansturen. Mocht het aansluitpunt zover beschadigt zijn dat hij bijvoorbeeld vervangen moet worden, dan zijn hier wel kosten aan verbonden. Je kunt er dan voor kiezen dit door de netwerkbeheerder  te laten doen, de kosten zijn dan wel voor jezelf. Mocht je dat niet willen heb je ook de mogelijkheid het abonnement kosteloos op te zeggen. Je bent dus op deze manier niet verplicht kosten te maken, wel zo fijn!

Kan ik mijn ISRA-punt verplaatsen?
Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen dan kan je contact opnemen met https://www.mijnaansluiting.nl.

Wat als er geen ISRA-punt is?
Kun je geen ISRA-punt vinden? Geen paniek! Dan dien je op zoek te gaan naar een invoerkabel. Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan de netwerkbeheerder in opdracht van ons er kosteloos een ISRA-punt op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Wat als het ISRA-punt weggewerkt is?
Is het ISRA-punt weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat het ISRA-punt toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA-punt afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van het ISRA -punt (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Wat als het ISRA-punt is beschadigd?
Is het ISRA-punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen. Werkt het ISRA-punt niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Wederom geldt hier ook dat er wel genoeg overlengte nodig is voor het herstellen van het ISRA-punt. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Op welk aderpaar moet ik het modem aansluiten?
Een standaard ISRA-punt heeft vier aders. Rood, blauw, oranje en wit. daarmee kan je twee aderparen maken: rood/blauw en oranje/wit. Standaard wordt op rood/blauw geleverd, maar dit is niet altijd zo.


TV draadloos aansluiten

Voor Internet+TV voor thuis maken we gebruik van HD televisie signalen, die veel vragen van het netwerk. Via de kabel worden deze signalen beter ondersteund. Daarom hebben we liever dat het signaal vanaf het modem via een internetkabel naar de TV Box gaat. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de tv neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.

f297bf49-96df-4439-ae12-5c7db22c285a.png

UTP-kabel

Het is wél mogelijk om met ‘homeplugs’ draadloos televisie te kijken. Kijk snel in dit topic hoe wij hierover denken.


Handleidingen
 

Op deze pagina vind je alle handleidingen en instructievideo's over Internet, TV & Vast Bellen van Odido. 
 

Onze verschillende modems v.l.n.r. Huawei, Zyxel T-50, Draytek, Zyxel T-54

Huawei modem installeren

Handleiding DSL - Snel van start
Handleiding DSL - Internet TV & Bellen - Installatie

Handleiding DSL - Internet - Vouwflyer

Handleiding Glasvezel Huawei - Snel van start

Handleiding Glasvezel Huawei Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 

​​​​​Zyxel modem T-50 installeren

Handleiding DSL - Snel van start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start

Handleiding Zyxel wifi repeater

 

​​​​​Zyxel modem T-54 installeren

Handleiding DSL - Snel van Start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start 

 

Draytek modem installeren
Handleiding Glasvezel - Snel van start

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 

Goedemorgen @stanleyanja, mijn collega Cal heeft ervoor gezorgd dat jouw vorige aansluiting actief blijft zolang er nog niet op ons netwerk geleverd kan worden. Sorry dat er nog geen duidelijkheid is over de plandatum! Ik kan je nog geen exacte aansluitdatum geven, maar wat ik wel kan doen is je vertellen dat morgen de netbeheerder weer een poging doet om een poort vrij te maken in de centrale. 

Ondanks het wachten, hoop ik dat je een prachtig, zonovergoten weekend zult hebben! 😊🌞

 


Oke ,ik weet ik ben lastig.

Maar als ik het goed begrijp hangt alles af van een vrij poort.

Die kan dus alleen vrij komen als iemand op zegt.

Dat betekent dat het ook nog wel een jaar kan duren of langer.

Ik wil dat gewoon weten,want ik heb het gevoel dat jullie me aan het lijntje houden .

Als ik dat verkeerd zie is ook goed,maar leg het me dan maar uit!

Alsnog iedereen een fijn weekend en hoop echt dat er heel snel wat gaat gebeuren .

 


Hi @stanleyanja,

 

Mag ik vragen hoe je aan de informatie komt dat er alleen een poort vrij komt als iemand weggaat? Dat is namelijk onjuist! We groeien als vaste provider enorm snel en zijn constant apparatuur aan het bijplaatsen om al onze nieuwe klanten te mogen verwelkomen. In sommige gebieden is er een kleine achterstand ontstaan. Dit verwachten we op zeer korte termijn in orde gemaakt te hebben. Dus ook voor jou, zonder dat iemand anders zijn plaatsje hoeft af te staan. We willen je dus graag verwelkomen en zodra het kan, ontvang je van ons communicatie over het hoe en wat!


Als je goed leest ,heb ik geschreven als ik het verkeerd zie leg het mij dan uit!

En dat jullie een achterstand hebben dat kan,maar vertel dat aan de klanten die bij jullie een contract afsluiten .

En stuur anders een mail naar je klanten zodat ze niet zelf steeds contact met jullie moeten opnemen.

Sorry ,maar ik snap gewoon niet waarom jullie mij vertellen dat de eerst mogelijke aansluit datum rond de 25ste juli was en dat jullie daarnaeen ander verhaal vertellen.

Het lijkt me toch logisch dat de klant wil weten wanneer iets geleverd wordt?

Nogmaals het is niet persoonlijk bedoeld maar ik moet het toch even kwijt.

Met vriendelijk groet Stanley


@Sander En als ik lees wat @Jason schrijft zit er dagelijks een monteur te zoeken of die een poort kan vrijmaken om @stanleyanja er aan te kunnen sluiten.

Dus of ik lees het ook verkeerd, maar ik lees ook dat er eerst iemand moet vertrekken zodat die plek ingenomen kan worden door stanley, ik lees niet dat de netbeheerder druk doende is om overal poorten bij te plaatsen en dat die wat achter loopt in de planning.


Goedenavond,ik wordt er een beetje moe van (en jullie van mij)

Is er nou echt niemand die me gewoon antwoord kan geven op mij vraag?

Wanneer kan ik nou genieten van jullie snelle internet ?

En ja ik weet dat er geen poort vrij is ,iedere dag gekeken wordt of hij vrij is,er achterstand is,dat het heel snel goed komt,dat er poorten worden bij gemaakt.

Dus vertel me iets waar ik werkelijk iets aan heb,want ik ga niet weken of maanden wachten 

Anders denk ik er toch over om naar een andere provider te gaan,wat ik best een beetje jammer vind.

Maar dat is omdat jullie geen antwoord geven wanneer ik aan gesloten wordt.

Met vriendelijk groet Stanley


Oke jullie zijn van me af!

Heb contract opgezegd,ik ga naar ander provider.

Het gaat jullie goed allemaal.

Groet Stanley


Hi @stanleyanja, ik baal ervan dit het op deze manier is gegaan, oprecht! Wij zijn op dit gebied afhankelijk van de netwerkbeheerder. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk gereed te maken en ook jou hierbij in mee te nemen. Ik begrijp dat dit niet snel genoeg is gegaan en dat je hebt gekozen voor een andere provider. Weet dat je in de toekomst altijd met open arme wordt ontvangen, mocht je je bedenken. Wij zitten hier bij de Community voor je klaar!


Hi,

I am looking for a bit of help in English if possible..

I have tried installing my DSL modem, but the Globe does not turn on at all - the only things that have a steady light are the ON, 2.4G and 5G lights.

I have tried unplugging and resetting but no luck so far. The date of possible installation was from the 25-08-2020.

Would be great to get some help, difficult to reach an costumer service agent when calling.

 

Many Thanks,

Tim


Hi @tplazol Apologies for the late reply! It looks like my colleague already sent out a request for a mechanic and we’ll get you online as soon as possible. If you have any questions in the meantime I’ll be happy to help!


Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards

 


Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas

 

Ik heb ook dit probleem.

Ben al de hele dag in de wacht bij de klantenservice. 1x mij terug laten bellen om 15 uur, maar ik moet nog steeds gebeld worden... 

Ik heb ook al contact gehad met Gudion, maar de eerst volgende mogelijk voor de monteur is 20 oktober. 

Ik kan niet 11 dagen zonder internet zitten. Hoe moet ik thuiswerken in deze coronatijd? Hoe moet ik videobellen met het ziekenhuis voor ernstige medische complicaties?

Ik hoor graag een oplossing, want ik heb echt zsm internet nodig. 

Met vriendelijke groet, 

Meindert Jan van Wijngaarden 


Hoi @Meindert Jan Van Wijngaarden, welkom op de Community!

Slim dat je hier om hulp vraagt en ik bied mijn hulp heel graag aan. Kun je mij alsjeblieft de volgende gegevens toesturen in een privébericht?

-postcode en huisnummer

-geboortedatum

-laatste vier cijfers van jouw IBAN

Heb je een mobiel telefoonnummer van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik controleren of je in aanmerking komt voor een Unlimited Internet voucher. Wat is er precies aan de hand? Indien je geen verbinding hebt met het Internet, kan ik je deze noodoplossing namelijk aanbieden. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan pak ik het zo snel mogelijk op. Samen komen we er altijd uit!


Goedemorgen, sinds13-10 zou mijn nieuwe DSL-verbinding actief moeten zijn. Het modem hangt eraan en start op, maar t lampje bij het wereldbolletje blijft altijd uit. De internetverbinding lijkt niet actief. Telefoonaansluiting gecontroleerd, ook volgens de handleiding. Lijkt helemaal goed. Wie kan me helpen?


Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!


Hoi @buijsjk, welkom op de Community!

Ik ga meteen onderzoeken waarom je verbinding nog niet actief is. Voordat we het over laten aan de expertise van onze technische dienst, wil ik je eerst een paar checkvragen stellen:

-Welke lampjes branden er allemaal wel? 

-Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA-punt (hoofdaansluitpunt)? Heb je de korte DSL-kabel gebruikt die wij hebben meegestuurd (ongeveer anderhalve meter)? 

-Werkt de vaste telefoon wel of doel je met “telefoonaansluiting” op het aansluitpunt? 

-Wat gebeurt er wanneer je het modem 20 seconden van de stroom houdt en daarna weer opnieuw opstart? Gaat het wereldbolletje dan wel branden?

-Heb je thuis een T-Mobile simkaart (prepaid of abonnement)?

Zodra ik de antwoorden hierop heb, zal ik je meteen te hulp schieten. We komen er sowieso uit samen, dat weet ik 100% zeker!

Hey Jason,

  • power-lampje, wifi 2,4 en 5ghz, en ethernet branden.
  • Jah, Aangesloten op het ISRA-punt. En de korte DSL-kabel gebruikt
  • ik bedoel idd het aansluitpunt, ik heb geen vaste telefoon.
  • Wanneer ik de stroom van het modem haal, voor iig 20 sec gaat het wereldbolletje nog niet branden.
  • ik heb een mobiel abonnement bij t-mobile ja. 

Alvast bedankt!


Ik heb een bericht gehad op de dag voor ik het installatiepakket kreeg dat de DSL aansluiting is geactiveerd. Ik heb nu (een paar dagen later) alles aangesloten, maar de 2 lampjes tussen de power en 2.4G gaan niet branden. Ik heb een Zyxel T-50 gekregen en aangesloten aan een wandcontactdoos in de woonkamer. Ik heb gezocht naar een ISRA, maar in de meterkast is niets te vinden, er komen alleen 2 buizen (elektriciteit en gas) binnen. Is het verstandig om een monteur langs te laten komen om te helpen zoeken naar het probleem?


Hallo @gidomanders 

Je kan inderdaad een monteur laten langskomen, dat kan webcare of de klantenservice voor je regelen.

Je zal mogelijk wel voor langere tijd zonder internet zitten.

Heb je in de woonkamer een wandcontactdoos waar een 4 pin telefoon adapter in gaat? Misschien kun je hem eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading en wie weet kan het probleem via deze weg opgelost worden.


@buijsjk Bedankt voor het nakijken! Ik stuur in dit geval graag een monteur bij je langs en je hebt als het goed is bericht ontvangen om direct een afspraak te maken.

@gidomanders Ik zie dat mijn collega voor jou gisteren al hetzelfde heeft gedaan, we gaan er voor zorgen dat jullie allebei zo snel mogelijk online zijn!


@buijsjk Bedankt voor het nakijken! Ik stuur in dit geval graag een monteur bij je langs en je hebt als het goed is bericht ontvangen om direct een afspraak te maken.

@gidomanders Ik zie dat mijn collega voor jou gisteren al hetzelfde heeft gedaan, we gaan er voor zorgen dat jullie allebei zo snel mogelijk online zijn!  

Hallo Brian,

Zitten daar extra kosten aan? Ik heb het idee dat een monteur de problemen niet oplost. Er zit gewoon geen DSL-signaal op de telefoonlijn. Het wereldbolletje brandt niet. Op het aansluitpunt wat mijn woning binnenkomt heb ik twee verschillende doosjes geprobeerd. Ook degene die in de T-mobile-doos zit. In beide gevallen blijft het wereldbolletje op het modem gewoon uit.

Kan er gecontroleerd worden of ik ben aangesloten op de wijkcentrale? Alvast bedankt!

John


Hi,

 

Ik krijg bijna een installatie pakket. 
dit is vermoedelijk de telefoonaansluiting.

kan ik het pakket hier zelf op aansluiten?

 

groet!


Hallo @drekkween 

Dit ziet er niet uit als je telefoonaansluiting, ik zie een coax kabel. Heb je in ieder geval niet nodig.

Zoek naar iets van dit :

Kan ook een losse telefoonkabel zij die hersteld moet worden.


Dank voor je reactie. Het is sowieso geen coaxkabel. Het gaat om de kabel die uit de grond komt via het pijpje. Volgens mij zitten er meerdere draadjes in. Je ziet het een klein beetje bij dat zilveren deel. 

 

Denk je dat de monteur dit moet oplossen of kan ik dit zelf aansluiten straks met het aansluitpakket?


@drekkween 

Ik dacht de rechter kabel, de kabel in het pijpje is een beetje onduidelijk maar als dat de binnenkomende kabel is dan moet hij worden hersteld door een monteur. Er is geen aansluitpunt te zien waar je de modem op kan aansluiten.


Hoi @drekkween, kan het kloppen dat daar normaliter een kapje overheen zit? Het lijkt op een ouderwetse ‘varkenssnuit’-aansluiting, maar dan zonder de witte kap eroverheen. In principe kun je de draadjes die bevestigd zijn achter het schroefwerk op het modem aansluiten, maar dan moet je wel eerst de boel loshalen. 

Nu ik er wat beter naar kijk, komt het nog meer overeen met dit ISRA-punt:

Dat zou ook meteen die grijze kabel rechts verklaren. In dat geval kun je met de DSL-aansluitset in het installatiepakket gewoon zelf aansluiten. Wil je toch hulp? Probeer het eerst zelf en indien je er echt niet uitkomt, kun je altijd bij ons terecht. Mocht het ons ook niet lukken, dan sturen we graag een monteur langs die het voor je aansluit, maar in beginsel is DSL een DIY-installatie. Het komt sowieso goed, dat weet ik zeker! 


Can any moderator reply here? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/yet-another-dead-fo-lamp-326743?postid=1579792#post1579792 seems nobody really care


Reageer