Skip to main content

Je hebt een bestelling voor Internet + TV van Odido  geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen  hardware, modem en TV box  je om de oren. Hieronder staat duidelijk uitgelegd wat je kunt verwachten

  

Je hebt de bestelling voor Internet + TV binnen. Dan kan de aansluiting en installatie van het modem van start gaan. Het is begrijpelijk dat er dan vragen kunnen zijn. We beantwoorden ze in dit artikel!  


Installatievideo


Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, geen zorgen! Volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie.

 

Wat voor soort aansluiting heb ik?

 

Voordat je tot een installatie over gaat is het eerst belangrijk om te weten wat voor aansluiting je hebt. Als je niet weet of je glasvezelinternet of DSL internet hebt, kun je dit heel makkelijk opzoeken in Mijn Odido. Dit is je persoonlijke omgeving waar alle informatie over jouw abonnement te vinden is. 

Glasvezel

Als je een Glasvezelabonnement hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op, zorgt voor een beveiligde, draadloze verbinding en stelt Odido e-mail in op je pc of tablet. Meer over een glasvezel installatie lees je hier.


Standaard DSL

 Bij een Internetabonnement voor thuis met DSL Internet kun je de installatie zelf heel eenvoudig uitvoeren. We hebben daarvoor duidelijke handleidingen die je op weg helpen. Voordat je kunt beginnen met je installatie dien je allereerst het aansluitpunt op te sporen, ook wel het ISRA-punt genoemd. Het DSL Internet komt via de hoofdaansluiting je woning binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast of in de woonkamer. Hieronder zie je een aantal voorbeelden van een ISRA-punt.

 

 

Veelgestelde Vragen

 

Monteur

Er komt een installatiepakket aan, wat nu?
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan.  Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!

 

Wanneer kan ik de monteur verwachten?
Heb je Glasvezel besteld of lukt het toch niet om het zelf te installeren, dan sturen we een monteur langs die je Odido aansluiting piekfijn in orde maakt. Voor meer informatie over wat de monteur komt doen bekijk de video of lees hier verder wat je kunt verwachten.

Hoe kan ik een afspraak maken met een monteur?
Bij een glasvezelinstallatie neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur. Indien Guidion je telefonisch niet kan bereiken ontvang je een SMS en e-mail, met de vraag contact met hen op te nemen op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. Op de dag voorafgaand aan je afspraak ontvang je een herinnering per SMS. De monteur legitimeert zich met zijn Odido-Guidion pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

Kan ik mijn afspraak verplaatsen en kan de monteur eerder komen?
We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na jouw bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!

Komt de afspraak die je hebt gemaakt om Glasvezel te installeren toch niet uit en wil je deze verplaatsen, dan kan dit tot maximaal één werkdag voor de geplande afspraak. Dit kun je doen door te bellen naar Guidion op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Je kunt Guidion bereiken op:
Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
Zondag: Gesloten

​​​Wat sluit de monteur aan?

Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie: 

  • Het modem ophangen en aansluiten 

  • De wifi verbinding activeren en beveiligen 

  • Eén computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi) 

  • Odido e-mail instellen 

  • Eén tv aansluiten op de TV box en instellen 

  • De TV box verbinden via internetkabel met het modem 

  • Eén telefoontoestel aansluiten 

  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter) 

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken.

 


Aansluiting & Installatie

Kan ik de installatie zelf doen?
Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of DSL internet besteld? Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL internet  is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Alle hulpmiddelen vind je hier. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
 

Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden


Wat kost een installatie?
Bij een glasvezelinstallatie komt altijd een monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de installatie. Moet er een monteur langskomen, omdat er een issue is bij een DSL aansluiting dan is deze gratis. Op onze website vind je een overzicht van de tarieven voor extra werkzaamheden.
 

Mijn woning is nog niet aangesloten op glasvezel, kan ik alvast een afspraak inplannen met een monteur?
Een afspraak maken met de monteur kan alleen als de woning helemaal is aangesloten op glasvezel. Is je woning nog niet (helemaal) aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan zijn er soms extra werkzaamheden nodig. Bijvoorbeeld het ophangen van een kastje of graafwerk voor glasvezelkabels. Welke werkzaamheden er nodig zijn ligt aan de situatie in jouw woning. Deze werkzaamheden vallen onder de standaard activatie- en installatiekosten. Meer informatie vind je in de bevestiging van je bestelling.

 

Ik kan mijn ISRA-punt niet vinden, wat nu?
Wanneer jouw hoofdaansluiting (ISRA-punt) niet in orde is, zullen we ons best doen er voor te zorgen dat we het modem wél kunnen installeren en het ISRA-punt dus alsnog gereed maken. Hiervoor kunnen we kosteloos een netwerkbeheerder monteur aansturen. Mocht het aansluitpunt zover beschadigt zijn dat hij bijvoorbeeld vervangen moet worden, dan zijn hier wel kosten aan verbonden. Je kunt er dan voor kiezen dit door de netwerkbeheerder  te laten doen, de kosten zijn dan wel voor jezelf. Mocht je dat niet willen heb je ook de mogelijkheid het abonnement kosteloos op te zeggen. Je bent dus op deze manier niet verplicht kosten te maken, wel zo fijn!

Kan ik mijn ISRA-punt verplaatsen?
Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen dan kan je contact opnemen met https://www.mijnaansluiting.nl.

Wat als er geen ISRA-punt is?
Kun je geen ISRA-punt vinden? Geen paniek! Dan dien je op zoek te gaan naar een invoerkabel. Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan de netwerkbeheerder in opdracht van ons er kosteloos een ISRA-punt op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Wat als het ISRA-punt weggewerkt is?
Is het ISRA-punt weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat het ISRA-punt toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA-punt afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van het ISRA -punt (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Wat als het ISRA-punt is beschadigd?
Is het ISRA-punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen. Werkt het ISRA-punt niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Wederom geldt hier ook dat er wel genoeg overlengte nodig is voor het herstellen van het ISRA-punt. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Op welk aderpaar moet ik het modem aansluiten?
Een standaard ISRA-punt heeft vier aders. Rood, blauw, oranje en wit. daarmee kan je twee aderparen maken: rood/blauw en oranje/wit. Standaard wordt op rood/blauw geleverd, maar dit is niet altijd zo.


TV draadloos aansluiten

Voor Internet+TV voor thuis maken we gebruik van HD televisie signalen, die veel vragen van het netwerk. Via de kabel worden deze signalen beter ondersteund. Daarom hebben we liever dat het signaal vanaf het modem via een internetkabel naar de TV Box gaat. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de tv neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.

f297bf49-96df-4439-ae12-5c7db22c285a.png

UTP-kabel

Het is wél mogelijk om met ‘homeplugs’ draadloos televisie te kijken. Kijk snel in dit topic hoe wij hierover denken.


Handleidingen
 

Op deze pagina vind je alle handleidingen en instructievideo's over Internet, TV & Vast Bellen van Odido. 
 

Onze verschillende modems v.l.n.r. Huawei, Zyxel T-50, Draytek, Zyxel T-54

Huawei modem installeren

Handleiding DSL - Snel van start
Handleiding DSL - Internet TV & Bellen - Installatie

Handleiding DSL - Internet - Vouwflyer

Handleiding Glasvezel Huawei - Snel van start

Handleiding Glasvezel Huawei Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 

​​​​​Zyxel modem T-50 installeren

Handleiding DSL - Snel van start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start

Handleiding Zyxel wifi repeater

 

​​​​​Zyxel modem T-54 installeren

Handleiding DSL - Snel van Start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start 

 

Draytek modem installeren
Handleiding Glasvezel - Snel van start

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 

Hey @dennistuijtel, ik zie dat je inmiddels een abonnement hebt aangevraagd. Top, welkom alvast!😄 Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Dit is een situatie die onze monteur veel beter kan inschatten. In de meeste gevallen sluit onze monteur je modem aan op de plek waar je glasvezel binnenkomt. In jouw geval zou dat dan op de begane grond moeten zijn. ☺️



Hoi @Kuipje12, dit controleer ik graag voor je! Daarvoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan controleer ik het zo snel mogelijk voor je.
Hoi, ik zat te denken om mijn kabel abbo bij ziggo op te zeggen en over te gaan naar internet via tmobile, helaas geen glasvezel hier dus dan maar via DSL, probleem is echter dat 10 jaar geleden bij de verbouwing van mijn huis om 1 of andere onbekende reden het punt voor de telefoon aansluiting uit de muur is gehaald en ik nooit terug aangesloten, nu ziet het er uit zoals in de afbeelding.

kan ik dat door de tmobile instalatie monteur in orde laten brengen?
Hey @b1sti11n,



Tof dat je een overstap naar ons overweegt! 😄 Aan de foto te zien lijkt er wel een invoerkabel uit de muur te komen. Dit zijn de verschillende scenario's die in jouw situatie van toepassing kunnen zijn:



Geen ISRA

Is er wel een beschikbare invoerkabel?

Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan KPN monteur er kosteloos een ISRA op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.

Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.



Weggewerkt ISRA

Is de ISRA weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de ISRA toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.



Beschadigd ISRA

Is het ISRA punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen.

Werkt de ISRA niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van de ISRA. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.



Zoals je ziet kunnen we in de eerste situatie de netwerkbeheerder aansturen om je ISRA-punt kosteloos te afmonteren. Dat scheelt weer!
Beste,



De aansluiting rechts in de hoek past niet bij de meegeleverde kabels. Ook komt t aansluiting niet naar voren in de bijgeleverde handleiding. Hoe kan ik mijn modem aansluiten?


@Kvdheiden Welkom bij T-Mobile.



Waar je een foto van gemaakt hebt is van de coax verbinding waar alleen Ziggo, of een andere kabel provider op levert.



Neem aan dat je DSL hebt aangevraagd? Dan moet je het ISRA punt van KPN zoeken. Deze zit vaak ergens in de woonkamer bij het raam, of in de meterkast. Zien er zoiets als dit uit.




Goedenavond,



Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?



PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).



Gr. Sander
Goedenavond,



Volgens mij is het bij mij ook niet goed gegaan om de lijn op tijd te activeren. Zou hiernaar gekeken kunnen worden?



PS. via deze weg; omdat een andere weg onmogelijk lijkt (telefoon/chat/mail).



Gr. Sander


Het werkt inmiddels; gek tijdstip, maar het werkt. Bedankt.
Goed om te horen dat het toch gelukt is @Sdito! Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten en geniet van je nieuwe abonnement!
Is het ook mogelijk om T-Mobile internet aan te schaffen en tegelijkertijd ernaast Ziggo te houden (tijdelijk) tot ik alles kwa kabels goed heb aangelegd en alle aansluitingen naar mijn zin zijn?
Zo’n anderhalve week geleden is de monteur van Guidion geweest en heeft glasvezel geïnstalleerd.

Zelf zou ik wel even de oude coax kabel vervangen door een nieuwe cat6 ethernet kabel met bijbehorende “potje”. Ik krijg echter maar ~10% van de Mbps up-/download capaciteit en de tv-box werkt niet.

Kan ik alsnog een afspraak met Guidion maken om het voor elkaar te maken?
@b1sti11n Dat is zeker mogelijk. Ziggo gebruikt namelijk als enige het breeedband/coax netwerk dus dit kan er gewoon naast blijven bestaan. Het enige waar je dan tegen aan gaat lopen is de maand opzegtermijn die je provider aanhoudt. Op het moment dat jij pas opzegt wanneer je alles aan hebt gesloten dan betaal je dus een maand dubbel (Ziggo en ons). Dit zou je dan voor lief moeten nemen. Met de Overstapservice zeggen wij Ziggo voor je op wanneer we jou aangesloten hebben, op die manier loopt het netjes in elkaar over, zit je niet zonder internet én betaal je niet dubbel!



@Sunny_Ton Dat kan zeker! Onze monteur installeert de modem en 1 TV Box en werkt hierbij de netwerkkabel weg op de plint. Dit valt onder de standaard installatie. Het trekken van een netwerkkabel door een loze leiding valt hier echt niet onder en dit is meerwerk. Als je een monteur zou willen voor dit laatste dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Guidion, dan komen ze op jouw verzoek. Voor hulp met de installatie kan ik een opdracht richting Guidion voor je uitzetten, dit is uiteraard kosteloos. Meer informatie over wat er allemaal onder de standaard installatie valt vind je hier.



Wil je zelf contact opnemen met Guidion voor het trekken van kabels? Dan kan je ze bereiken via 088 200 0 151. Als je graag een monteur wil voor hulp bij de basis installatie, stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van het rekeningnummer, dan ga ik daar voor zorgen! 🙂
Dear sir/madam,



I have got internet from T-mobile 100mb which was supposed to be active on Friday, but unfortuantely when I installed the modem the internet was active so I waited till today. Unluckily the same problem happened: the internet did't work. When I opened the telephon connection case(see photo 1) in the wall, I was surprised to see that the cables are not linked to the main telephon connecter (see photo 2).



Now, what should i do? Can I ask for a montur to fix the problem???


Hi @m.abdullatif, I see you already contacted us by phone and we are going to send a mechanic over to help with connecting the modem. We will get you online as soon as possible!
Beste,

ik heb T-Mobile Thuis zelf geïnstalleerd. Wifi en bekabeld werken beiden. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik maar 60% van mijn verbinding binnenhaal, 30mbps van de 50mbps. Over 3 dagen wordt dit verhoogd naar 100mbps. Ik vermoed dat het door mijn ISRA punt komt, want dat ziet er niet uit. Vele jaren niet gebruik van gemaakt (zie foto). Ik heb contact opgenomen met Ymere om te vragen of zij het kunnen vervangen en als antwoord kreeg ik: De provider is verantwoordelijk voor deze kastjes en punten. Ik raad u dus aan om contact op te nemen met T-Mobile. Verder wens ik u nog een prettige dag.

Dus vandaar dit bericht. Ik heb nog niet gebeld, omdat ik eerst de afbeelding wil laten zien om het plaatje duidelijker te maken. Is het waarschijnlijk dat door mijn ISRA punt en de bekabeling daar vanuit mijn internet veel trager is dan zou moeten horen? En zijn jullie hier verantwoordelijk voor zoals Ymere beweert? Daarnaast wil ik er bij zetten dat alle kabels in orde zijn die niets te maken hebben met het ISRA punt en ook mijn PC, want bij Ziggo heb ik altijd(tot gisteren) een maximale verbinding, 250mbps van de 250 mbps. Dit is natuurlijk via een ander punt, maar 60% is wel aan de lage kant.

Bedankt en groeten Hicham





Edit: natuurlijk kan ik het wat netter maken en de ongebruikte draden knippen, maar voor ik daar aan begin wou ik zeker weten of ik deze kabels niet nodig heb.
Hallo allemaal,



Ik heb vorige week een T-mobiel internetpakket besteld. Ik gaf de installatiedatum op 18 september. Ik werd gebeld door de installatie van de glasvezelkabel en maakte op 17 september een afspraak met hen. Nu is het enige probleem dat ik heb het installatiepakket! Ik krijg mijn nieuwe plek op 16 september, maar ik weet dat het pakket 5-10 dagen vóór de installatiedatum op het adres wordt afgeleverd. In dit geval wil ik het afleveradres van het pakket wijzigen in mijn huidige adres of een afhaalpunt (PostNL). Kan iemand mij met dit probleem helpen? Bij voorbaat dank 🙂
Hey @aryya,



Gefeliciteerd met je nieuwe plek! 😄 Wij versturen het installatie pakket inderdaad ongeveer een week voor de aansluitdatum. Ik begrijp dat jij dan nog niet op het besteladres woont. Het installatie pakket moet altijd naar het besteladres worden opgestuurd, dit kan jij of ik niet wijzigen. De huidige bewoners mogen het pakket aannemen, als ze dit willen. Wanneer PostNL het pakket niet kan afleveren zullen ze het afgeven bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Hier kun je het pakket 2 weken lang ophalen. Natuurlijk ontvang je van PostNL nog een Track & Trace code, zodat je het pakket gemakkelijk kunt volgen. Geen zorgen dus!


Ik heb precies dit probleem,



en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.



De reactie van een moderator was overigens al:

"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"



Kan dit voor mij ook opgelost worden?



In afwachting van een zeer spoedig antwoord,



Thomas




Ik heb ook dit probleem.



Ik wil dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.



David
Hallo, er zou een monteur mij contacteren maar is niet gebeurt. Zit ale een week zonder internet
Hi @davekru, ik heb het meteen gecheckt! Ik zie dat je inmiddels met één van mijn collega’s hebt gesproken. Een SMS voor het maken van de afspraak is verstuurd naar het nummer dat bekend is in ons systeem. Is het gelukt met het maken van de monteur afspraak? Je kunt Guidion bereiken op dit nummer: 088 - 200 0 151. De monteur gaat de installatie voor je voltooien. Veel succes! 🍀



Hey @lukabe, ik begrijp dat jij het SMS-je niet ontvangen hebt. Gelukkig kan je Guidion rechtstreeks bereiken via dit nummer: 088 - 200 0 151. Mocht het zo zijn dat Guidion nog niet is aangestuurd, dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn profiel). Ik help je graag!
Hallo,



Mijn installatiedatum was 10-09-2019 maar ik heb nog steeds geen internet. Wat kan ik doen? Het wereldbolletje op de modem brandt niet.
Hello,



Ik had de registratiedag twee dagen geleden voor mijn ZYXEL-modem. Ik heb alle instructies gevolgd, maar de wereldbol staat er niet op. Ik heb geprobeerd om via andere kanalen contact met je op te nemen zonder enig succes. Ik hoop dat het me deze keer zal lukken ... Dus, een suggestie over wat te doen? Bij voorbaat dank!
Hi,



I have tried installing the ZYXEL modem at home, following all instructions, but it is not working, the globe is still not on.



I also tried reaching out to customer services on 0800-0092, but it is all in dutch. Is there anyway to get help in English? Since it is necessary to go through the customer services before the engineer can go to my place, what should I do?



Thanks!
@Neia0202 Ik had al geantwoord in je eigen topic maar nog niet hier gereageerd zie ik nu, goed dat het inmiddels gelukt is.



@markgyorgy Onze monteur is afgelopen zaterdag bij je langs gegaan maar heeft niemand thuis aangetroffen. Ik heb zojuist de opdracht opnieuw voor je uitgezet en je ontvangt bericht om een nieuwe afspraak in te plannen!



@natassjaf Apologies for the late reply, we are sending a mechanic over to check your incoming line and get you online as soon as possible!
Hello,

I installed package on Tuesday and I should have gotten the connection on 1st of October.

Yet when I installed the modem following all instructions, the Wi Fi does not work.

I can connect to the modem, but there is no connection to internet at all. The only lights that are working are on power, 2.4G and 5G.



I would like to know what I should do in this situation or with who to talk about this situation.

Thank you in advance.



Mariia
Ik heb het probleem als veel mensen hierboven. Geen lampje bij de globe en dus ook geen internet. Installatiedatum was 2-10-2019.



Klantenservice is telkens druk helaas. Hoe kan dit worden opgelost?

Reageer